Apparinpuolella oli viel kasaanpainunu osan matkaa, huomasin et tiiviste on sen verran matala, kori korkeella siitä tiivistekulmasta tms ettei se voi ees olla kunnolla. Olkoot noin.
Ukki sano kans et laturi on aika kierossa. Nii, enhän mä oo katellu noita läpi ku ne on ollu ihan toimivia.. Tai no, sitä entistä laturia tuli paranneltua mm sen säädön pultin kanssa yms. Kävi mulla mielessä et ennen rullan laittoo pitäs tsekata tuo mutta enpä oo muistanu.
Eli, laturin alapään korvakko, siinä no pikku holkki leikattu jatkoks ja 10mm pultilla oli apulaitekorvakossa. Oli jokapaikkaa väljä se pultti. Etin tuumasta siihen ja sattu löytyy uus 11mm halkasijalla ja mutsku. Se meni siihe holkkiin mut ei laturii, porasin sitte sen vähä isommaks ni tuli tosi jeti. Apulaitekorvaan se oli sit vähä pieni ku siinä näköjää oli 12mm reikä. Mutta se laturi tuli nyt suoraan, laturi ei ite pääse heiluu ja ku sen alapään pultin kirasee ni se laturi tarttuu siihen apulaitekorvaan aika hyvin eli tuskin se pieni välys nyt on kovinkaa paha.. Yläpäähän piti vielä shimmailla rikoilla kohilleen. Siinäki ku se ite laturinkorva uppos siihen kiristysuraan, tarvi rikat molemmin puolin. Ois ohkasen rikan verran saanu ehkä ottaa laturia ulospäin mutta löin kasaan toltee. Tuntu toimivanki jopa.
Kuvia en jaksanu ottaa.
Ford Falcon STW '69
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Ford Falcon STW '69
Voe rähämä. Noin kuukaus sitte poksahti lämppärin kenno, 1,5 viikkoo ajelin ikkunat auki ja lasit ihan liimassa Kattelin rokkiautolta alsasta, 23e kalliimpi. Ja Susipartsilla kai samanlainen 120e Jumalauta noita hintoja. No ebayssa oli messinkisiä n. 80e Suomeenpäin plus tullit yms sonnat. Soitin sitte Tradelle kans ku se on ollu hyvä paikka ja myyny laadukasta kamaa. Siel oli kuletuksessa damagee saanu, 44e mut sano et tsekkaa vielä. Se vuoti. Sit sano et 92e olis messinkinen ja uus. Tuossa oli jo kyllä semmonen hinta ettei paljoo kannata muualta tilailla. Vaihon sen sitte. Muuten tuo on pelannu, kesällä huuhon sitä kennoo vastapalloon vedellä ja liekkö jääny vettä sisälle eikä oo sekottunu vaikka oon ajanu monta tonnia? Ei kai se muuten voi pullahtaa, nestekki kesti vain -30c ni kai tuo luulis -24 pakkasilla kestävän. Ihan nestemäistäki oli
Tein superloonista uusiks vielä tiivisteitä
Lämpimämpääki puhaltaa nyt. Liekkö ollu ruostepaskaa ed kennossa ku ekan vuoden aikana meni iha ruskeeks neste ja karmeeta savee oli paisarissa Ei se enää mee onneks, ihan puhas neste on Koitin kans paikata väliaikasesti Bar'silla koska ei tienny meneekö monta kuukautta ennenku saa korjattua mut ei se ees ruennu pitämään. Onneks toi tuli sit ihan sikanopeeta Tradelta.
Tein superloonista uusiks vielä tiivisteitä
Lämpimämpääki puhaltaa nyt. Liekkö ollu ruostepaskaa ed kennossa ku ekan vuoden aikana meni iha ruskeeks neste ja karmeeta savee oli paisarissa Ei se enää mee onneks, ihan puhas neste on Koitin kans paikata väliaikasesti Bar'silla koska ei tienny meneekö monta kuukautta ennenku saa korjattua mut ei se ees ruennu pitämään. Onneks toi tuli sit ihan sikanopeeta Tradelta.
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Ford Falcon STW '69
Alatukivarsi tuli reserviin, pitää vaihella keväällä ennen leimaa ni poistuu toi alkava väljyys Muuta en oo sen kummemmin tehny, vähä lämppärin kennon letkusta tihkutti vielä ni piti klemmaria kääntää. Nesteet pysyny tasasena ja toiminukki kaikinpuolin.
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Ford Falcon STW '69
Tuli tännää vaihettua alatukivarsi kuskinpuolelle, pallossa oli alkavaa väljyyttä viime leimalla ni eiköhän tuon vois vaihtaa. Sillon tällön ehkä kuulu kolahus jostai ku oikeelle uukkarilla ajo S-marketin pihaan ja jalkakäytävän kynnyksen yli; penkissä oli muuten suht timmin olonen mut takerteli keskivaiheilla.
Kaikki lähti heleposti irti mutta ei nuo sikavanhoilta näyttänykkää. Vähä jäi ehkä vetelee ni sanoin kaverille et jos vilasis noi kulmat kaikenvarulta, sunnuntaina oli tarkotus käyä. Ens viikolla pitäs leima käyä hakemassa, josko kyselis taas tuolta omalta katastajalta josko sitä kiinnostas taas leimailla. Jos hän sattuu lukemaan tätä ni kiitosta vaan menneistä vuosista.
Kaikki lähti heleposti irti mutta ei nuo sikavanhoilta näyttänykkää. Vähä jäi ehkä vetelee ni sanoin kaverille et jos vilasis noi kulmat kaikenvarulta, sunnuntaina oli tarkotus käyä. Ens viikolla pitäs leima käyä hakemassa, josko kyselis taas tuolta omalta katastajalta josko sitä kiinnostas taas leimailla. Jos hän sattuu lukemaan tätä ni kiitosta vaan menneistä vuosista.
Re: Ford Falcon STW '69
Se on aina kiva pulttailla uusia osia kiinni Mun täytys kai blazesta kans säädättää kulmat ku nyt on kaikki pallot vaihdettu
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Ford Falcon STW '69
On, ja varsinki ku ei oo kauhee tappelu että sai vanhat irti. Oli kyllä ihan hemmetin mukava tallipäivä pitkästä aikaa.
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Ford Falcon STW '69
Etupää sääjetty, sadasosia oli enempi camberia kuskinpuolella ja laitettii vähä vähempi sillee et apparinpuolelle jäi vähä enempi. Aurauski meni ainaki toistaseksi takas entisellee, pitää se viel tsekata ens vkol.
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Ford Falcon STW '69
Kävin leiman hakkee eilen, öljysin ovien ja konepellin saranat, vaihon pienemmät lemmarit lämppärin kennoon ku loppuun kirittynä vielä vuoti eikä näkyny ees painumaa lähdöissä. Sit liimasin parit tarrat
Roadkill-tarroja ku sais..
Roadkill-tarroja ku sais..
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Ford Falcon STW '69
Huomasin tuossa et perässä on pyöränlaakeri väljä kuskinpuolella. Käytin vetaria irti ja mittasin laakerin halkasijan ni tietää tilata uudet molemmille puolille stefojen kera. Ysituumasessa on onneks helppo ottaa noi pois, 4 pulttia irti ja vetäsee vetarin vaa pois
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Ford Falcon STW '69
Kävin eile vaihtaa ton kuskinpuolen laakerin. Se oli ihan helevetin väljä, en tiiä miten siihe on kerinny tulla niin paha välys ilman isompaa ääntelyä. Tuli kiihytyksessä pieni mekaaninen ääni joskus viime vuonna mut kuulosti että tulee koneesta. Se oli hiljanen myös mutta just kuultavissa, ja semmonen rullaava ääni kans hävis nyt ku ton laakerin vaihto. Ja toki tuo 'moottorista kuuluva pieni ääni' lähti kans. Ens vkol tulee apparinpuolelle laakeri ni vaihtelen sen sitte. Laittelin kans uudet ölpät perään, Kendallin Super Three Star 80W-140 ja kitkalukkolisäaineet. Otin kaks litraa ja toho vissii meneeki 2,3 litraa tms. Hitto just ja just riitti Muistelin et ostin kaks litraa ja meni vähän alle sen ku vaihon ne joskus aikoja sitte. No onneks se riitti.
Piti rälläkällä ja taltalla ottaa ku ei prässii mahtunu niin päi että olis tuo rummunpääty menny ihan siihe prässäystason alle.
Piti rälläkällä ja taltalla ottaa ku ei prässii mahtunu niin päi että olis tuo rummunpääty menny ihan siihe prässäystason alle.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 6 guests