Volvo Amazon -69
Re: Volvo Amazon -69
herrakani wrote:"Tellervot"??
Dellortot
Volvo Amazon -69 / Opel Kadett B -72 / Chevrolet Bel Air '63
Re: Volvo Amazon -69
Tuossa reilun parisen viikkoa sitten kävi tympäsemään etuveto-ooppelointi.
Jotenka lapio kätteen!
Akku paikalleen ja pari settiä bensaa kaasariin, siitäpä se sitten käynnistyikin.
Viime syksyiset ongelmat oli toki vielä tallella, eli kaasarissa räjähtää kun länttää kaasun kerralla pohjaan, ja ylivaihde ei pelaa kylmällä koneella (lie korjaantus öljyä lisäämällä).
Kaasarin pistin yks päivä osiin ja putsailin:
Vähän siellä semmoista valkoista haihtuneen bensan kokkaretta oli. Käytin kaikki suuttimet irti ja puhaltelin paineilmalla, kalvot tsekkasin ja olivatkin ok. Putsailun jälkeen kaasari kasaan ja paikalleen. Virranjakajan kannen ja pyörijän putsailin, niissä oli navoissa vähäsen jotain hapettumaa. Näillä jutuilla kärsii jo melkein polkasta kaasun pohjaan, mutta vielä tykkäis vähän poksautella Huomattavasti parempi kuitenkin kuin ennen! Pitänee tsekkailla bensanpaineet seuraavaksi, ja toisiopuolelle ehkä pykälää isompi tyhjäkäyntisuutin. Jotenkin tuntus, että rykäisee sillon kun toinen läppä lähtee aukeamaan. Venttiilitkin arvelin säädellä tässä lähipäivinä, eiköhän tuolla sitten taas ajelis suht huolettomasti. Jälkikäyntiongelma jäi vielä, mutta löysin syypään, ensiöpuolen läppä jää ilmeisesti liikaa auki, jolloin saa liikaa ilmaa, eikä kone sammu. Ruuvasin kokeeksi läpän ihan kiinni, sitten sammui oikkuilematta, mutta ei tietysti käynyt tyhjäkäyntiä. Pitänee ottaa vielä tarkemmin työn alle tuo tyhjäkäynti, säädellä ensiöläppä ihan minimiin ja seosruuvilla kokeilla pelata tyhjäkäynti kohdalleen.
Jotenka lapio kätteen!
Akku paikalleen ja pari settiä bensaa kaasariin, siitäpä se sitten käynnistyikin.
Viime syksyiset ongelmat oli toki vielä tallella, eli kaasarissa räjähtää kun länttää kaasun kerralla pohjaan, ja ylivaihde ei pelaa kylmällä koneella (lie korjaantus öljyä lisäämällä).
Kaasarin pistin yks päivä osiin ja putsailin:
Vähän siellä semmoista valkoista haihtuneen bensan kokkaretta oli. Käytin kaikki suuttimet irti ja puhaltelin paineilmalla, kalvot tsekkasin ja olivatkin ok. Putsailun jälkeen kaasari kasaan ja paikalleen. Virranjakajan kannen ja pyörijän putsailin, niissä oli navoissa vähäsen jotain hapettumaa. Näillä jutuilla kärsii jo melkein polkasta kaasun pohjaan, mutta vielä tykkäis vähän poksautella Huomattavasti parempi kuitenkin kuin ennen! Pitänee tsekkailla bensanpaineet seuraavaksi, ja toisiopuolelle ehkä pykälää isompi tyhjäkäyntisuutin. Jotenkin tuntus, että rykäisee sillon kun toinen läppä lähtee aukeamaan. Venttiilitkin arvelin säädellä tässä lähipäivinä, eiköhän tuolla sitten taas ajelis suht huolettomasti. Jälkikäyntiongelma jäi vielä, mutta löysin syypään, ensiöpuolen läppä jää ilmeisesti liikaa auki, jolloin saa liikaa ilmaa, eikä kone sammu. Ruuvasin kokeeksi läpän ihan kiinni, sitten sammui oikkuilematta, mutta ei tietysti käynyt tyhjäkäyntiä. Pitänee ottaa vielä tarkemmin työn alle tuo tyhjäkäynti, säädellä ensiöläppä ihan minimiin ja seosruuvilla kokeilla pelata tyhjäkäynti kohdalleen.
Volvo Amazon -69 / Opel Kadett B -72 / Chevrolet Bel Air '63
Re: Volvo Amazon -69
Jaahas, vähän jäänyt tämän päivittely. Mitään suurempia ei ole tullut tehtyä, lähinnä ajeltua. Hyvin on pelannut koko kesän, ei mitään vikoja
Leimalla käytin pari viikkoa sitten, ei mennyt läpi. Etuiskarit ei kelvannut, näyttivät testerissä 15%. Muistelin, että ennen ei ole ainakaan minulla kirjoitettu vikalistaan iskariprosentteja näiden vanhojen reuhkojen kohdalla? B Kadetissani on täysin kuolleet etuiskarit, mutta ikinä ei ole tullut sanomista leimalla. Sitten kysäsin inssiltä, että onko se niin tarkkaa näitten vanhojen autojen kohdalla, kertoi sääntöjen olevan saman uusien ja vanhojen autojen kanssa no Motonetistä uudet iskarit, uusien ja vanhojen vertailua käsin puristellen, ja ei mitään eroa. Ajossakaan ei mitään eroa uusien ja vanhojen iskarien kanssa. Ruuttailipa tämä inssi pissapojan säiliönkin tyhjäksi, ja sitten vielä siitäkin merkintä vikalistaan. Niin, ja runkonumero piti kaivella esiin maalikerroksen alta. Jee. No, alkuviikosta tarjotella uusiks leimalle, eri asemalla.
Ovipahvitkin laittelin paikalleen, kera uusien kiinnitysklipsien. Vähän jäi kurtulleen, vuan eipä haittoo.
Hattuhyllyn tein. Levy jostain 10mm vanerista, 10mm superloni jonka päälle musta keinonahka ommellen. Hattuhyllyn alle jäi hyvä tila, sinne vois vaikka siirrellä alustan magneettiventtiilit takakontista.
Sitten ilmanputsari vanhan Empin kromipaskan tilalle (suodattimen silmäkoko luokkaa katiska). Tarvikkeena kaksi alumiinikattilaa, tuuninkiverkkoa ja Nissanin suodatin Persdynossa en huomannut tehohäviötä.
Parit hääautokeikat menneeltä kesältä:
Syksyn tullen aina toivoo, että ajovalot olisi paremmat. Lisäksi valokatkaisijakin kuumui. Siinä jo pari hyvää syytä valojen releyttämiseen, askartelutarvikkeet:
Ennen releytystä:
Jälkeen:
Pitkilläkin näkee:
Eilen illalla kyhäilin tämmösen häkkyrän...
...joka on pissapojan rakon teline!
Tuohon löytyi paikallisesta varaosapuljusta sopiva pumppu (mallia letkun väliin tuleva), vajaan puolen nyrkin kokoinen, eli sopivasti jäi tuonne pullon alle piiloon. Imupillin kietasin jarruputkesta.
Josko tuolla kuukauden vielä ajelisi, sitten talveksi seisomaan. Dellortot laitoin myyntiin, kun arvelin ruiskuksi muutella (samalla kansi uusiksi), muita suurempia suunnitelmia ei ole.
Leimalla käytin pari viikkoa sitten, ei mennyt läpi. Etuiskarit ei kelvannut, näyttivät testerissä 15%. Muistelin, että ennen ei ole ainakaan minulla kirjoitettu vikalistaan iskariprosentteja näiden vanhojen reuhkojen kohdalla? B Kadetissani on täysin kuolleet etuiskarit, mutta ikinä ei ole tullut sanomista leimalla. Sitten kysäsin inssiltä, että onko se niin tarkkaa näitten vanhojen autojen kohdalla, kertoi sääntöjen olevan saman uusien ja vanhojen autojen kanssa no Motonetistä uudet iskarit, uusien ja vanhojen vertailua käsin puristellen, ja ei mitään eroa. Ajossakaan ei mitään eroa uusien ja vanhojen iskarien kanssa. Ruuttailipa tämä inssi pissapojan säiliönkin tyhjäksi, ja sitten vielä siitäkin merkintä vikalistaan. Niin, ja runkonumero piti kaivella esiin maalikerroksen alta. Jee. No, alkuviikosta tarjotella uusiks leimalle, eri asemalla.
Ovipahvitkin laittelin paikalleen, kera uusien kiinnitysklipsien. Vähän jäi kurtulleen, vuan eipä haittoo.
Hattuhyllyn tein. Levy jostain 10mm vanerista, 10mm superloni jonka päälle musta keinonahka ommellen. Hattuhyllyn alle jäi hyvä tila, sinne vois vaikka siirrellä alustan magneettiventtiilit takakontista.
Sitten ilmanputsari vanhan Empin kromipaskan tilalle (suodattimen silmäkoko luokkaa katiska). Tarvikkeena kaksi alumiinikattilaa, tuuninkiverkkoa ja Nissanin suodatin Persdynossa en huomannut tehohäviötä.
Parit hääautokeikat menneeltä kesältä:
Syksyn tullen aina toivoo, että ajovalot olisi paremmat. Lisäksi valokatkaisijakin kuumui. Siinä jo pari hyvää syytä valojen releyttämiseen, askartelutarvikkeet:
Ennen releytystä:
Jälkeen:
Pitkilläkin näkee:
Eilen illalla kyhäilin tämmösen häkkyrän...
...joka on pissapojan rakon teline!
Tuohon löytyi paikallisesta varaosapuljusta sopiva pumppu (mallia letkun väliin tuleva), vajaan puolen nyrkin kokoinen, eli sopivasti jäi tuonne pullon alle piiloon. Imupillin kietasin jarruputkesta.
Josko tuolla kuukauden vielä ajelisi, sitten talveksi seisomaan. Dellortot laitoin myyntiin, kun arvelin ruiskuksi muutella (samalla kansi uusiksi), muita suurempia suunnitelmia ei ole.
Volvo Amazon -69 / Opel Kadett B -72 / Chevrolet Bel Air '63
Re: Volvo Amazon -69
Komee tuli hattuhyllystäkin
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Volvo Amazon -69
Hiton komeeta jälkee
Re: Volvo Amazon -69
Tjahas, foorumi toimii taas! Joutessaan voisi vähän päivitellä, vaikka paljoakaan ei ole edellisestä päivityksestä edistynyt.
Jupinaa kaiutinhommista. Sai vanhat väliaikaiset kick-paneliviritykset väistyä uusien tieltä, rämisivät aivan tolkuttomasti ja olivat aikalailla rumat.
Tämmöset oli vanhat, "väliaikaiset" paneelit, jotka tuli tehtyä kesällä 2012. Piti vaan saada nopeasti kaiuttimet jotenkin kiinni ennen Old timer runin reissua. No sain noista hyödynnettyä nyt pohjavanerit, kun ovat valmiiksi oikean muotoiset
Kaiuttimille rinkulat kuviosahalla vanerista
Ruuveilla kiinni pohjavaneriin
Leikkelin pohjavanerin keskiosan tuolleensa valmiiksi lähes irti, on sitten helppo leikellä kuidutuksen jälkeen nuo pienet pätkät, jolloin keskiosa lähtee helposti irti kaikkine suuntausrimoineen. Etureunaan laitoin tuommoset peltisoirot, jotka sai helposti taivuteltua oviaukon reunan muotoon
Sitten venyvää kangasta päälle. Sopiva materiaali löytyi naapurin fitness-Leenalta, jonka sporttihousut varastin pyykkinarulta.
Kuitua pari-kolme kerrosta
Perus liianvähänkovetetta -tilanne
Onneksi kuivui, sepä se oliskin ollut kun olisi joutunut kaapimaan kuidut pois ja uutta tilalle... Hartsin kuivuttua pystyikin nappaamaan vanerin keskiosan suuntauskapuloineen irti
Sisäpuolelle laitoin vielä pari kerrosta kuitua. Tässä reunat siistitty ja karkeimmat rosot hiottu
Kitattu ja hiottu, joten sitten verhoiluhommiin. Tukevasti ruuvailin pöytään kiinni, että ei lentele pitkin seiniä keinonahkaa venytellessä. Ei ollut lisäkäsiä tarjolla, niin kiinnitin keinonahan tuommosiin rimanpätkiin kiinni, niin ei mennyt rutulleen liimatessa
Valmis. Vähän kyllä alkuunsa mietitytti, että tuleeko liian muodokkaat, mutta hyvin tuo musta väri vähän "latistaa" muotoja. Pitää vielä laittaa bitumimattoa peltiin panelin taakse
Pitäs perhana tuo lattiaverhoilukin väsäillä. Kaverilta sainkin joskus Civicin mustan verhoilun, siitä arvelin taikinoida tuohon sopivan. Volovo nyt kuitenkin kaverin tallissa talvehtimassa, eli ei juuri edisty, kahtelloo uuvemman kerran sitten lumien lähdettyä.
Jupinaa kaiutinhommista. Sai vanhat väliaikaiset kick-paneliviritykset väistyä uusien tieltä, rämisivät aivan tolkuttomasti ja olivat aikalailla rumat.
Tämmöset oli vanhat, "väliaikaiset" paneelit, jotka tuli tehtyä kesällä 2012. Piti vaan saada nopeasti kaiuttimet jotenkin kiinni ennen Old timer runin reissua. No sain noista hyödynnettyä nyt pohjavanerit, kun ovat valmiiksi oikean muotoiset
Kaiuttimille rinkulat kuviosahalla vanerista
Ruuveilla kiinni pohjavaneriin
Leikkelin pohjavanerin keskiosan tuolleensa valmiiksi lähes irti, on sitten helppo leikellä kuidutuksen jälkeen nuo pienet pätkät, jolloin keskiosa lähtee helposti irti kaikkine suuntausrimoineen. Etureunaan laitoin tuommoset peltisoirot, jotka sai helposti taivuteltua oviaukon reunan muotoon
Sitten venyvää kangasta päälle. Sopiva materiaali löytyi naapurin fitness-Leenalta, jonka sporttihousut varastin pyykkinarulta.
Kuitua pari-kolme kerrosta
Perus liianvähänkovetetta -tilanne
Onneksi kuivui, sepä se oliskin ollut kun olisi joutunut kaapimaan kuidut pois ja uutta tilalle... Hartsin kuivuttua pystyikin nappaamaan vanerin keskiosan suuntauskapuloineen irti
Sisäpuolelle laitoin vielä pari kerrosta kuitua. Tässä reunat siistitty ja karkeimmat rosot hiottu
Kitattu ja hiottu, joten sitten verhoiluhommiin. Tukevasti ruuvailin pöytään kiinni, että ei lentele pitkin seiniä keinonahkaa venytellessä. Ei ollut lisäkäsiä tarjolla, niin kiinnitin keinonahan tuommosiin rimanpätkiin kiinni, niin ei mennyt rutulleen liimatessa
Valmis. Vähän kyllä alkuunsa mietitytti, että tuleeko liian muodokkaat, mutta hyvin tuo musta väri vähän "latistaa" muotoja. Pitää vielä laittaa bitumimattoa peltiin panelin taakse
Pitäs perhana tuo lattiaverhoilukin väsäillä. Kaverilta sainkin joskus Civicin mustan verhoilun, siitä arvelin taikinoida tuohon sopivan. Volovo nyt kuitenkin kaverin tallissa talvehtimassa, eli ei juuri edisty, kahtelloo uuvemman kerran sitten lumien lähdettyä.
Volvo Amazon -69 / Opel Kadett B -72 / Chevrolet Bel Air '63
Re: Volvo Amazon -69
Päivitellään vähän tätäkin, vaikka nyt mitään suurempia ei ole tapahtunut. Kesällä vaihdoin öljyt ja säätelin venttiilit, vaihtelin bensaletkuja kun olivat murentuneet paskaksi. En taida laittaa tämmösiä kangaspäällysteisiä enää. Ikinä mihinkään...
Tekasin keskikonsolin, kun ei ollut mikään kovin hieno näky tämä vaihdekepin seutu:
Jotenka sisustan huolellinen suojailu ja kuidutushommiin:
Alkuun kuiduttelin kardaanitunnelin muotoja myötäilevän kappaleen, alla teippiä estämässä hartsin tarttumisen peltiin, kuitua joku 3-4 kerrosta:
Kuituviritys irroitettu autosta ja reunat siistitty rälläkällä ja hiomapaperilla. Vanerista taikinoin halutut asennusrinkulat, pyöreä reikä vaihdekeppiä varten ja isommasta reiästä tulee säilytyslokero rahapussille, puhelimelle yms. pikkurojulle:
Sitten taas naapurin fitness-Leenan housut pyykkinarulta hyötykäyttöön. Kireälle pingottaen ja nitojalla kiinni vaneriosiin. Aiemmassa kuvassa näkyykin helekkaristi peltiruuveja, kangas on reunoiltaan niissä kiinni (sisäpuolella siis):
Sitten pensselillä hartsia päälle:
Ja kuidut pintaan. Laitoin pelkästään päälle kolmisen ohutta kerrosta kuitua. Revin kuitumattoa kahtia, jolloin saa melko ohkaista kuitusiivua. Sillä saikin tehtyä tarpeeksi tarkkaa jälkeä ja tuli suht vahvakin, joten en katsonut tarpeelliseksi laittaa sisäpuolelle yhtään lisäkerrosta.
Kitin pyyhkäisin suosiolla kokonaan yli, peittyipähän kaikki montut ja paljon joutuisampaa hioa kuin lasikuitu. Toki ihan pahimmat rosot on kuidusta hiottu ennen kittiä. Eipähän näin ollen hio kuituakaan niin herkkään puhki, kun pyyhkäsee kitin yli ja oikoo montut sillä. Suht kevyt tuosta loppujen lopuksi tuli.
Tässä tekele ruuvattuna tukevasti pöytään. Ei ollut lisäkäsiä tarjolla, niin ruuvailin keinonahankin toisesta päästä pöytään kiinni, että välttyy pahemmilta rutuilta. Sitten kontaktiliima (Bison Tix) molempiin kappaleisiin, odottelua, ja kuumailmapuhaltimella lämmitellen ja vähitellen venytellen rätti kiinni konsoliin. Hyvin taipui lukuunottamatta tuota romukotelon sisäkulmia, sinne ei taipunut mitenkään alas asti. Onneksi taipui noin puoleenväliin kuitenkin, näin ollen kotelon pohjaa piti vähän nostaa, joten kotelosta ei nyt saanut niin syvää kuin alkuun halusin. No tavoite olikin, että saa puhelimelle ja rahapussille hyvän kotelon, kyllä ne siinä pysyy jos nyt ei ihan satasta liikenneympyrään aja.
Kotelon pohjaan ompelin tuommosen vähän näköä tuomaan. 10mm superloni ja alimmaisena leivinpaperi "liukasteena", että kulkee paremmin ompelukoneen päällä:
Tässä valmiina, lopuksi laitoin nahanhoitoaineen pintaan:
Ja paikallaan. Käytettävä tosin vielä irti, pitää survoa kardaanitunnelin ja vaihdekepin väliin superlonia tai jotain vähän äänieristeeksi tai sitten kumimatosta leikellä joku palanen sinne.
On vähän lambda-anturin ja seosmittarin johdot levällään tuossa kuvassa, piti purkaa niitä edestä tämän konsolioperaation vuoksi... Lattiaverhoiluahan tuo nyt huutaisi, josko kerkiis joskus senkin askartelemaan. Kattoverhoilukin tuli Ruotsista, sekin odottelee vielä asentamista.
Lahdessakin tuli käytyä Amazon-treffeillä Hyvin pelasi koko matkan, kilometrejä kertyi joku vajaa 700.
Uudet valot ostin, Kopio Lucakset. Ihan on siistit, mutta valokuvio aivan hirveä. En voi suositella.
Oli ensin tarkoitus laitella talven aikana levyjarrut taakse ja vähän harvempi perävälitys. Saapi nyt nähdä jääkö enää rahaa tuon merkurin takia
Tekasin keskikonsolin, kun ei ollut mikään kovin hieno näky tämä vaihdekepin seutu:
Jotenka sisustan huolellinen suojailu ja kuidutushommiin:
Alkuun kuiduttelin kardaanitunnelin muotoja myötäilevän kappaleen, alla teippiä estämässä hartsin tarttumisen peltiin, kuitua joku 3-4 kerrosta:
Kuituviritys irroitettu autosta ja reunat siistitty rälläkällä ja hiomapaperilla. Vanerista taikinoin halutut asennusrinkulat, pyöreä reikä vaihdekeppiä varten ja isommasta reiästä tulee säilytyslokero rahapussille, puhelimelle yms. pikkurojulle:
Sitten taas naapurin fitness-Leenan housut pyykkinarulta hyötykäyttöön. Kireälle pingottaen ja nitojalla kiinni vaneriosiin. Aiemmassa kuvassa näkyykin helekkaristi peltiruuveja, kangas on reunoiltaan niissä kiinni (sisäpuolella siis):
Sitten pensselillä hartsia päälle:
Ja kuidut pintaan. Laitoin pelkästään päälle kolmisen ohutta kerrosta kuitua. Revin kuitumattoa kahtia, jolloin saa melko ohkaista kuitusiivua. Sillä saikin tehtyä tarpeeksi tarkkaa jälkeä ja tuli suht vahvakin, joten en katsonut tarpeelliseksi laittaa sisäpuolelle yhtään lisäkerrosta.
Kitin pyyhkäisin suosiolla kokonaan yli, peittyipähän kaikki montut ja paljon joutuisampaa hioa kuin lasikuitu. Toki ihan pahimmat rosot on kuidusta hiottu ennen kittiä. Eipähän näin ollen hio kuituakaan niin herkkään puhki, kun pyyhkäsee kitin yli ja oikoo montut sillä. Suht kevyt tuosta loppujen lopuksi tuli.
Tässä tekele ruuvattuna tukevasti pöytään. Ei ollut lisäkäsiä tarjolla, niin ruuvailin keinonahankin toisesta päästä pöytään kiinni, että välttyy pahemmilta rutuilta. Sitten kontaktiliima (Bison Tix) molempiin kappaleisiin, odottelua, ja kuumailmapuhaltimella lämmitellen ja vähitellen venytellen rätti kiinni konsoliin. Hyvin taipui lukuunottamatta tuota romukotelon sisäkulmia, sinne ei taipunut mitenkään alas asti. Onneksi taipui noin puoleenväliin kuitenkin, näin ollen kotelon pohjaa piti vähän nostaa, joten kotelosta ei nyt saanut niin syvää kuin alkuun halusin. No tavoite olikin, että saa puhelimelle ja rahapussille hyvän kotelon, kyllä ne siinä pysyy jos nyt ei ihan satasta liikenneympyrään aja.
Kotelon pohjaan ompelin tuommosen vähän näköä tuomaan. 10mm superloni ja alimmaisena leivinpaperi "liukasteena", että kulkee paremmin ompelukoneen päällä:
Tässä valmiina, lopuksi laitoin nahanhoitoaineen pintaan:
Ja paikallaan. Käytettävä tosin vielä irti, pitää survoa kardaanitunnelin ja vaihdekepin väliin superlonia tai jotain vähän äänieristeeksi tai sitten kumimatosta leikellä joku palanen sinne.
On vähän lambda-anturin ja seosmittarin johdot levällään tuossa kuvassa, piti purkaa niitä edestä tämän konsolioperaation vuoksi... Lattiaverhoiluahan tuo nyt huutaisi, josko kerkiis joskus senkin askartelemaan. Kattoverhoilukin tuli Ruotsista, sekin odottelee vielä asentamista.
Lahdessakin tuli käytyä Amazon-treffeillä Hyvin pelasi koko matkan, kilometrejä kertyi joku vajaa 700.
Uudet valot ostin, Kopio Lucakset. Ihan on siistit, mutta valokuvio aivan hirveä. En voi suositella.
Oli ensin tarkoitus laitella talven aikana levyjarrut taakse ja vähän harvempi perävälitys. Saapi nyt nähdä jääkö enää rahaa tuon merkurin takia
Volvo Amazon -69 / Opel Kadett B -72 / Chevrolet Bel Air '63
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 2 guests