Laita sitten kylmempi anturi jos epäilyttää.
Mut jäähdyttimessä tai alavesi letkussa toi flektin anturi sais olla..
Pasikiaisen romut
Re: Pasikiaisen romut
Cosworth inssi Geoff Goddardia lainaten: Limit's are only set by lack of knowledge..
-
- Posts: 253
- Joined: Sat Nov 29, 2014 1:22 am
Re: Pasikiaisen romut
Faija vie tällä viikolla Ko-mettiin kardaanin puntitukseen (pyysin tarjouspyynnön uudesta kardaanista, pitää kattoa mitä vastaavat, on sitten 403:en varalle varmasti kestävä jos saa fiksusti jo nyt), niin päätin et siistin vähän noita takasisälokareita. Maaliroiskeita nääs, aluksi tarkoitus oli vain massata mustaksi, mutta tarkemmalla tutkimisella löytyi sit vähän mätää (tai siis tämä kuskinpuoli piti mennä massaamalla vaan, apparin puolelle tiesin et joutuu hissailee vähän). Tässä nyt siitä pikkumätälöydöksestä kuva:
Laikkaisin mädät pois ja totesin et menee sen verta "pitkälle", että penkinsisäfyllit menee niin läheltä, et pakko ottaa penkki irti ettei jää sinne kärtsäämään ja pahimmassa tapauksessa palamaan.
Toiselta puolelta lähti ihan ok tuo turvavyön pultti, jonka alla on toi selkänojan kiinnike, mut apparin puolelta olikin perkeleen kovaa kiinni. Pitkällä varrella tuntui et nitkahti, nopeasti sain tosin todeta et väärästä paikasta:
Lopulta sit pulttimopolla sain pultin irti, oli sen verran vielä toi rauta lattiassa kiinni.
Pitää nyt tuokin fiksailla samalla,pitää vaan ensin saada tuo selkänoja irti, alareunastaan on nyt täysin irti, mut otan sen kokonaan, otetaan nyt kaikki ruosteet sieltä suunnalta kiinni... Jos joku tietää miten tuo on yläreunastaan kiinni niin kuuntelen vinkkejä
Näin nää hommat aina levähtää
Laikkaisin mädät pois ja totesin et menee sen verta "pitkälle", että penkinsisäfyllit menee niin läheltä, et pakko ottaa penkki irti ettei jää sinne kärtsäämään ja pahimmassa tapauksessa palamaan.
Toiselta puolelta lähti ihan ok tuo turvavyön pultti, jonka alla on toi selkänojan kiinnike, mut apparin puolelta olikin perkeleen kovaa kiinni. Pitkällä varrella tuntui et nitkahti, nopeasti sain tosin todeta et väärästä paikasta:
Lopulta sit pulttimopolla sain pultin irti, oli sen verran vielä toi rauta lattiassa kiinni.
Pitää nyt tuokin fiksailla samalla,pitää vaan ensin saada tuo selkänoja irti, alareunastaan on nyt täysin irti, mut otan sen kokonaan, otetaan nyt kaikki ruosteet sieltä suunnalta kiinni... Jos joku tietää miten tuo on yläreunastaan kiinni niin kuuntelen vinkkejä
Näin nää hommat aina levähtää
-
- Posts: 253
- Joined: Sat Nov 29, 2014 1:22 am
Re: Pasikiaisen romut
Tosiaan nyt kun aikaa on puuhastella, viikon pari menee kardaanilla puntituksessa, niin rupesin tänään sitten tekee tuota kuskin puolta, jonka piti olla "parempi puoli", no, ei muuta kun kaikki pois, mikä oli pikkasenkin mätää, siten ettei enään hiomalla parane.
Tässä kohtaa ei sen kummempaa, huomenna tarkotus ruveta leipoon peltiä tuohon, tulee sit ehkä vähän fiksumpia kuviakin kun on jotain kuvattavaa?
On muuten tullut käytettyä ennen normaaleja poranteriä pistehitsien poraamiseen. Tänään koin valaistumisen, kun kävin 11e:lla hakemassa motonetistä pistehitsiterän. Kyllä nyt kelpaa kun alempi peltiä vain kiilloittuu puhtaaksi ja hyväksi hitsata
Tässä kohtaa ei sen kummempaa, huomenna tarkotus ruveta leipoon peltiä tuohon, tulee sit ehkä vähän fiksumpia kuviakin kun on jotain kuvattavaa?
On muuten tullut käytettyä ennen normaaleja poranteriä pistehitsien poraamiseen. Tänään koin valaistumisen, kun kävin 11e:lla hakemassa motonetistä pistehitsiterän. Kyllä nyt kelpaa kun alempi peltiä vain kiilloittuu puhtaaksi ja hyväksi hitsata
-
- Posts: 253
- Joined: Sat Nov 29, 2014 1:22 am
Re: Pasikiaisen romut
Sarjassamme mätäkorjaukset. Kuskinpuoli on jo siis hyvällä mallilla
-
- Posts: 253
- Joined: Sat Nov 29, 2014 1:22 am
Re: Pasikiaisen romut
Sain kuskinpuolen hitsailtua läjään, vielä vähän maalia ja saumamassaa ja sisäloksun puolelle massat niin kuskinpuoli olis redi
Ja jos joku ihmettelee tota tokassa kuvassa olevaa peltien irvistystä, niin on ihan tehtaan pellit hitsattu takaisin ja ihan samoille paikoille mistä irrotettu
Ja jos joku ihmettelee tota tokassa kuvassa olevaa peltien irvistystä, niin on ihan tehtaan pellit hitsattu takaisin ja ihan samoille paikoille mistä irrotettu
-
- Posts: 253
- Joined: Sat Nov 29, 2014 1:22 am
Re: Pasikiaisen romut
Kuskinpuoli on maalattu mustaksi ja saumamassalla vedetty saumat. Ja pyöränaukko massattu ruiskumassalla, jonka taannoin hain motonetista 15eellä Hyvin tuntu toimivan.
Apparin puolellakin on nyt turvallista olla kyydissä, pysyy vöissä.
Ja tosiaan päätin et nyt teen tuosta sisustan puolelta ruosteet kiinni, ja hitsailen sitten ajan kanssa syksyllä tohon konttiin apparin puolen kuntoon, samanlailla otettava auki kun kuskinpuolikin. Kardaanin pitäs tulla puntituksesta kuitenkin tulevalla viikolla niin pääsee sit taas ajelee.
Apparin puolellakin on nyt turvallista olla kyydissä, pysyy vöissä.
Ja tosiaan päätin et nyt teen tuosta sisustan puolelta ruosteet kiinni, ja hitsailen sitten ajan kanssa syksyllä tohon konttiin apparin puolen kuntoon, samanlailla otettava auki kun kuskinpuolikin. Kardaanin pitäs tulla puntituksesta kuitenkin tulevalla viikolla niin pääsee sit taas ajelee.
-
- Posts: 253
- Joined: Sat Nov 29, 2014 1:22 am
Re: Pasikiaisen romut
Apparin puoli valmis. Sisustan niputin ja putsailin hiomapaskat ynnä muut mitä noista metallihommista nyt yleensä tulee.
Kardaanin puntitus ei ollut ollenkaan turha reissu. Ennen rupes 80:ssä vibraa ja 100-> vibras niin ettei taustapeilistä nähnyt, nyt rupee ehkä pikkasen 120:ssa täristämään. Saattaa hyvin johtua vaikka takarenkaista kun ovat epätasaisesti vähän kuluneet.
Ens viikonloppuna kelpaa mennä forssan picknickkiin
- rallikuski
- Posts: 367
- Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
- Location: Loppi
Re: Pasikiaisen romut
Pasikiainen wrote:nyt rupee ehkä pikkasen 120:ssa täristämään. Saattaa hyvin johtua vaikka takarenkaista kun ovat epätasaisesti vähän kuluneet.
Pikkasen käyt kylällä ja siinä uikun kohdalla annat pallon palaa hetken nii on taas pyöreet renkaat ,)
Chevrolet malibu '78
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
-
- Posts: 253
- Joined: Sat Nov 29, 2014 1:22 am
Re: Pasikiaisen romut
Toinen fillari on lähes sakko jo niin ei kehtoo Pitää varmaan ens palkasta ostaa vaikka nankangit, ne kun saa vähän halvemmalla. Tiiä ostanko 255/60 vai 275/60et.
Noi Duelerit on kyllä tosi kummallisesti kuluneet, noi ns kulutuspalat on kaikki kuluneet ns hyppyrille.
Noi Duelerit on kyllä tosi kummallisesti kuluneet, noi ns kulutuspalat on kaikki kuluneet ns hyppyrille.
-
- Posts: 253
- Joined: Sat Nov 29, 2014 1:22 am
Re: Pasikiaisen romut
Sopivasti löyty keulaan kolaroidusta El Caminosta tähän takatukivarret, Spohnin. Ylävarret säädettävät. Feisbuukissa tuosta on ainakin kuvia, harmi että tuommonen rakennettu yksilö koki tuommosen kohtalon, mutta niin vain jatkaa moni osa eloaan muissa GMissä
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 16 guests