sbc350 wrote:Joskus se vastustaa
Kerro mitä löytyy sisältä jos avaat patin..
Jotenki tuntunu vastustavan koko ajan. Vähä siin ja täs millo ton short blockin viittii purkaa, ku se o kuitenki tollai kokonaisena melkosen näppärä paketti. Kaippa sen vois kuitenki lähiaikoina palotella. Saa viiä sit koneistajalle jakkaha siltä loppuu kesäloma.
Josko sit tästä nykyisestä koneesta kannet ja kellariksi nurkista löytynyt osakasa. Kattelee nykyisen koneen laakerit joskus ja toivoo et se hoituis niiden vaihdolla kuntoon. Omissa nurkissa ei oo työkalua nokkalaakereiden vaihtoon, niin lienee nopeempaa tehdä uusi kellari.
https://www.instagram.com/p/CQthXtKNJu0/
Nojoo, sit uuden padan tekoon. Kiristelin kuskinpuolen kantta paikoilleen, ni yhden kannenpultin kohdalla kuulu sit paukahdus ja koneen alle tippu alumiinin palanen. Lohkostahan se irtos. Joo, olin töhäyttäny paineilmalla pultinreiät puhtaaksi ja pultti ei ollut liian pitkä. Vähä sit tiivistesilikonia pultinvarteen, just in case, ja paska nippuun. Sikälimikäli touhua vertaa historiatietoihin, ni ei tälläkään moottorilla kuitenkaan ajeta kauaa. Lohkosta puuttuva hippunen ei siis vaikuta asiaan mitenkään. Huomenna jyvä keulalle ja käyntiin.
https://www.instagram.com/p/CQ_LvQ1tFnI/
Nojoo, Rockauton 3pv toimitusaika sitten venyy viiteen päivään ja puuttuvat osat pitäisi olla huomenna käsillä. Onneks ne ny on vain öljyfilsu ja kampuran asentoanturi, ni muilta osin koneen saa jo starttikuntoon. Kaippa sen saa huomenna käynnistää. Sen jälkeen saakin purkaa vanhan koneen ja katsoa löytyykö sieltä mitään syytä tuholle.
https://www.instagram.com/p/CRCLGe1tboY
Näimpä juuu, ei tarvinu starttaa. Dampperi irti vanhasta koneesta ja heittämällä uuteen pataan. Ei ihan. Dampperi hirtti kampuraan kiinni aivan vitusti noin 10mm ennen pohjaamista. Eikä liikkunut käsilläa olevilla työkaluilla tasan tarkkaan mihinkään. Onneksi jonkun tunnin jälkeen löytyi lainatyökaluja sen sit sai irti. Perussettiä ettei bolt-on osat ole välttämättä bolt-on. Se vaan on kovin turhauttavaa.
https://www.instagram.com/p/CRFJDV5tPyz
Hiomapaperilla ja WD40 kampuralle sekä dampperille. Sit jotain locktiten liimaa väliin liukkariksi ja romut nippuu. Ilman tulppia sai nätisti startilla öljynpaineet ylös, mutta startti jäi suorittamatta. Taitaa olla akku kuollut.
https://www.instagram.com/p/CRHMqUztXIw
No, sentään pääs ajamaan. Moottorista kuuluu semmonen kuiva säklätys ja se ei kadonnut muutaman kilometrin lenkin aikana. Tais olla ihan onnistunu moottorin kasaus.
https://www.instagram.com/p/CRJoljkt1fA