Pyöriään sorvasin 13mm reijän et se käy tohon sorvattuu nokka-akselin päähän:
Nostajiin oli tosiaan kulunu kuopat ja uusia ei tunnu saavan. Normaalisti poiketen tässä on
nostajat suorapintaset eikä kuperat. Vedinpä siis ronskisti 5 satkua pois hiomakoneessa ja hyvä tuli (?)
Pintaa testailin niin tuntus olevan vielä karkastua pintaa jäljellä tossa et kai ne vielä aikansa kestää siellä.
Dnepr 650cc myllyremppa
Re: Dnepr 650cc myllyremppa
Tuli raporttia että vaihdelaatikko on purettu, muuta vikaa ei ollut kun kiinni hitsattu vaihdevipu..
Re: Dnepr 650cc myllyremppa
Kannet toimitettu kansityöhön, tulee uudet venttiilit isommilla varsilla ja ohjurit rotsataan.
Uusi kampiakselin etupään laakerikin oli saapunut tallille.
Uusi kampiakselin etupään laakerikin oli saapunut tallille.
Re: Dnepr 650cc myllyremppa
Tallissa on taas tapahtunut, vaihdevivun kiinnitys rakenneltu
Re: Dnepr 650cc myllyremppa
Terveisiä Dimitriltä.
Uusi kampura & veivit ja takapään laakeri
Kumitiivisteet
Uusi kampura & veivit ja takapään laakeri
Kumitiivisteet
Re: Dnepr 650cc myllyremppa
Lisää uutta kilkettä
Re: Dnepr 650cc myllyremppa
Tällästä viestiä tuli, tallissa on taas tapahtunut. Eli moottoripukki missä käynnistetään
sitten mylly kun se on valmis
Lataus on ollu täs vehkees aina ongelma. Lyhensin jo pari vuotta sitten yhden vakion laturin
mihin tulis sitten hihnapyörä joka taas pyörittäis ulkoista laturia:
Ja sehän oli jo soviteltu paikoilleen:
sitten mylly kun se on valmis
Lataus on ollu täs vehkees aina ongelma. Lyhensin jo pari vuotta sitten yhden vakion laturin
mihin tulis sitten hihnapyörä joka taas pyörittäis ulkoista laturia:
Ja sehän oli jo soviteltu paikoilleen:
Re: Dnepr 650cc myllyremppa
Kannet tuli koneistamolta. Corollan venttiilit sorvattuna sopiviksi ja ohjurit rotsattu. Seetit kans fiksattu, hyvät tuli!
Kytkimen korjaussatsi tuli myös, eli "painelaakeri" ja tappi
Kytkimen korjaussatsi tuli myös, eli "painelaakeri" ja tappi
Re: Dnepr 650cc myllyremppa
Tänään vähän kasailtiin konetta. Tai siis meinattiin kasata. Otettiin kiertokanget irti ja todettiin että ukrainan dimitri on lähettäny sutta.
Kampiakselin kauloissa on vasaran jälkiä ja laakerit on kiinnileikanneet mallit.
Välyskin on reipas 0.15mm..
Mittailtiin kauloja, ovat kuitenkin lähes vakiokoossa eli riittää kun ne hio. Tilasin sitten saksasta uudet 0.25 koon laakerit
ja pitää kiikuttaa toi kampura kansityöhön. Toivottavasti ebayn kautta saa korvausta tosta risasta akselista.
Kasattiin kuitenkin kannet, shimmattiin venajouset samaan jäykkyyteen, alimmaisena tollaset sorvatut nailonlätkät
ettei uppoa alukanteen.
Samalla tutkittiin mistä johtuu että työntötangot on kalvanu reikiinsä vähän jälkiä..
Ilmeisesti noi itse vipat ei oo ihan linjassa, onneks niissä on shimmi prikkoja millä voi siirtää vipan
oikealle kohdalle. Tarvii duunaa 1mm ja 2mm kokosia shimmiprikkoja niin saa vipat siirtää
pukeissaan niin että tikut ei osu seinämiin.
Yks vippa on kalvanu shimmiin aika ison uran, samoin tätä vippaa työntävä työntötanko oli kalvanu
pahimmat jurmut seinämään. Iso maa isot toleranssit..
Sekaan on eksynyt jostain myös yksi lyhyempi työntötanko.. ehkä matsku loppunut kesken??
Kampiakselin kauloissa on vasaran jälkiä ja laakerit on kiinnileikanneet mallit.
Välyskin on reipas 0.15mm..
Mittailtiin kauloja, ovat kuitenkin lähes vakiokoossa eli riittää kun ne hio. Tilasin sitten saksasta uudet 0.25 koon laakerit
ja pitää kiikuttaa toi kampura kansityöhön. Toivottavasti ebayn kautta saa korvausta tosta risasta akselista.
Kasattiin kuitenkin kannet, shimmattiin venajouset samaan jäykkyyteen, alimmaisena tollaset sorvatut nailonlätkät
ettei uppoa alukanteen.
Samalla tutkittiin mistä johtuu että työntötangot on kalvanu reikiinsä vähän jälkiä..
Ilmeisesti noi itse vipat ei oo ihan linjassa, onneks niissä on shimmi prikkoja millä voi siirtää vipan
oikealle kohdalle. Tarvii duunaa 1mm ja 2mm kokosia shimmiprikkoja niin saa vipat siirtää
pukeissaan niin että tikut ei osu seinämiin.
Yks vippa on kalvanu shimmiin aika ison uran, samoin tätä vippaa työntävä työntötanko oli kalvanu
pahimmat jurmut seinämään. Iso maa isot toleranssit..
Sekaan on eksynyt jostain myös yksi lyhyempi työntötanko.. ehkä matsku loppunut kesken??
Re: Dnepr 650cc myllyremppa
Kampiakseli kävi koneistamolla ja nyt on hyvä. Kone kasattu melkein kokonaan. Laturiks tuli Hondan laturi mikä just mahtu sopivasti koneen päälle.
Työntötangot tuli uudet, 4kpl eri mittasia
Kärjetön sytkä
Vipat shimmattu
Työntötangot tuli uudet, 4kpl eri mittasia
Kärjetön sytkä
Vipat shimmattu
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 29 guests