Tossa kuvaksia siit valmiista
Ford Falcon STW '69
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Ford Falcon STW '69
Sbc:n kaa tästä jo juteltu mut pistän tännekki et tehoja kateissa ku imuilma iha vitun kuumaa. Se teräsputki lämpiää ihan sairaasti ja konehuone muutenki "aika hot" ku peltisarjat lämmittää. Voisko tuoho putkee laittaa jotai eristettä, tehä sen alumiinista ettei lämpiäis? Putsarin taakse oli vielä mielessä tehä alulevystä suoja syylärin/konehuoneen lämpöjen estämiseksi mut toi imuputki lämpiää ku ajelee kaupungissa jonku aikaa = huomaa ku alkaa nousta sikana lämmöt.
Ei oo kuuma (se putki) heti ku pysähtyy mut ihan hetken ku seisoo ni on jopa melkee kuuma, ei siis välttis ajossa oo sikakuuma mut lämpiää reippaasti kuitenki. Se ilman lämpöjen nousu viittais siihen et ku ajat hiljoksii hitaasti = konehuoneen lämmöt nousee = imuilman lämpö nousee (koska putki lämpee??). En tiiä mitä se putsarin alupelti vaikuttas mut kokeillaa sitä ekka.
Ois muutenki lämpöjen osalta ok varmaa saaha konehuoneen lämpöö alas mut ei toi käy liian kuumana. Lähinnä tuumaan siis etten haluais laitella wrappia pakosarjoihin.. Konepellin takaosaa ilmaan?
Oisko apua sit jostai eristeestä tai siitä alsaputkella korvaamisesta?
Ei oo kuuma (se putki) heti ku pysähtyy mut ihan hetken ku seisoo ni on jopa melkee kuuma, ei siis välttis ajossa oo sikakuuma mut lämpiää reippaasti kuitenki. Se ilman lämpöjen nousu viittais siihen et ku ajat hiljoksii hitaasti = konehuoneen lämmöt nousee = imuilman lämpö nousee (koska putki lämpee??). En tiiä mitä se putsarin alupelti vaikuttas mut kokeillaa sitä ekka.
Ois muutenki lämpöjen osalta ok varmaa saaha konehuoneen lämpöö alas mut ei toi käy liian kuumana. Lähinnä tuumaan siis etten haluais laitella wrappia pakosarjoihin.. Konepellin takaosaa ilmaan?
Oisko apua sit jostai eristeestä tai siitä alsaputkella korvaamisesta?
Re: Ford Falcon STW '69
Kääri, alumiinoi, mun piti itseasiassa ehdottaa tonne ilmanputsarin taakse kaukaloa alumiinilevystä jo mut en jaksanu kirjoittaa.
BMW M5 SBC 1993
Re: Ford Falcon STW '69
Putsari kannattaa eristää juurikin jollain alumiini levyllä muusta konehuoneesta ainakin ahdetuissa autoissa ollaan saatu imuilman lämpötilaa huomattavasti pienemmäks. Sit yks mikä kannataa miettiä on peltisarjojen keraaminen pinnotus. Se kun onnistuu ihan kotikonstein.
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Ford Falcon STW '69
Katotaan mitä se sanoo sillä putsarin eristämisellä konehuoneesta. Arvotaan sen putken eristyksen kanssa sitte myöhemmin, jos on tarvista.
Re: Ford Falcon STW '69
Oliks sul peltisarjat, nehän saa räpättyä palopeitteellä tai biltemateipillä ja metallinippusiteillä suhtiisisti paikallaankin.
BMW M5 SBC 1993
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Ford Falcon STW '69
herrakani wrote:Oliks sul peltisarjat, nehän saa räpättyä palopeitteellä tai biltemateipillä ja metallinippusiteillä suhtiisisti paikallaankin.
Juu, on Hedmannin lyhvet.
Re: Ford Falcon STW '69
Ääni palopeitteelle, biltemat tippu 5000km kohdal korppuna tallin lattialle, peite pelaa hienosti.
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Ford Falcon STW '69
Nyt testailtu. Lämmöt tippuu, ja pysyy vähän alempana mutta kun konehuone alkaa lämpiää ni ne nousee... Perstuntumalta liikkuu kevyemmin.
Aika lähelle tuli tuota putsaria toi pelti, varmaan imu teho kärsii mut nyt kävi näin; sen saa onneks tehtyä jos poraa kiinnikkeet irti ja tekee leveemmät. Vai onko toi paha, enempi on tilaa vähä alempana.
En tiiä auttaako tohon sit muutaku pakosarjojen kääräsy? Vai kantsiiko kokeilla jotai toho imuputkee?
Kuvia. Oikeesti ei oo iha noin lähellä toi pelti, kuva vääristää. Oli se muuten aika lämmin ku sitä kokeili, ei varmaa tosiaan turhaan oo tehty. Paitsi noin lähellä ni hyötysuhde kärsii?
Aika lähelle tuli tuota putsaria toi pelti, varmaan imu teho kärsii mut nyt kävi näin; sen saa onneks tehtyä jos poraa kiinnikkeet irti ja tekee leveemmät. Vai onko toi paha, enempi on tilaa vähä alempana.
En tiiä auttaako tohon sit muutaku pakosarjojen kääräsy? Vai kantsiiko kokeilla jotai toho imuputkee?
Kuvia. Oikeesti ei oo iha noin lähellä toi pelti, kuva vääristää. Oli se muuten aika lämmin ku sitä kokeili, ei varmaa tosiaan turhaan oo tehty. Paitsi noin lähellä ni hyötysuhde kärsii?
Re: Ford Falcon STW '69
Mä kelasin et olis tehny tohon vaan sillee L muotoisen levyn bulkheadista sisälokariin ylhäält alas et se eristyy koko konehuoneesta.
BMW M5 SBC 1993
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 4 guests