Hyvinni siltä näyttäis.
3 moottorikauppaa sivu suun, kaikki työkalut rikki, ukko remontissa ja mikään osa ei sovi toisiinsa.
Nyt olis toistaiseks silleen et kun olis vaan asentaja asennuskunnossa ni ei tarttis kun ruuvata, mutta kun kaikki isot osat painaa sen 50-100kg ni ei oo toivookaan että kamat siirtyis paikalleen tai vanhat pois.
Huomenna meen sorvaamaan akselinpäät kaverin luo niin että saan Mark Williamsin c-clip eliminaattorit paikalleen mutta kun voimat ei riitä avaamaan yoken pulttia eikä lautaspyörän pultteja...
Nää planit vaihtelee as I type ja miten osat sopii mutta ilmeisesti tulis 10-b uudella välityksellä, vakiolukolla, vakioakseleilla, Strangen coilovereilla, M/W eliminaattoreilla ja e39 M5 jarruilla ja hydraulisella käsijarrulla. (eli miltei vakiokamaa, pyh) MUTTA tähänkin pitää vielä duunaa uus pulttijako ja uudet 1/2" studit että vanteet käy. Ja jos auto toimii, pitää vielä nikkaroida mekaaninen käsijarru leimaa varten ja keksiä sit jotkun 16"-17" kesärenkaat arkiajoja varten.
Vaihteistoon tulis Malibuun rakennetun 200:n venttiilikoneisto ja turbiini lykättynä vanhaan askiin uusilla päätystefoilla.
Etuakseli pitäis sit kanssa duunaa. Helpoin olis kun sais jotenkin M5 bemarin navat ympättyä GM olka-akseliin. Pystyyköhän tollasen akselitumpin prässää ulos ja tekee uuden tilalle?
Oldsmobile Custom Cruiser 1985
Re: Oldsmobile Custom Cruiser 1985 305 SBC
BMW M5 SBC 1993
Re: Oldsmobile Custom Cruiser 1985 305 SBC
Ton väriset perän kuoret sitten. Puuttuu: iskarin kiinnikkeet ja säädettävien ylätukivarsien korvat.
BMW M5 SBC 1993
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Oldsmobile Custom Cruiser 1985 305 SBC
Hyvän värinen. Tullee hiano ku on nipussa.
Re: Oldsmobile Custom Cruiser 1985 305 SBC
Vaihteeks takaisku, pora hajos ni en saanu iskarinkorvia tehtyä hahah.
Hieroin sit kardaanin kiiltäväks ja maalasin ja siivoilin konehuoneen öljykatastroofeja.
Moottorinvaihto pitänee duunata jollain talja/lankkuhäkkyrä/virityksellä kun ei voimat piisaa ylösnousemukseen. Askin otan alakautta.
Hieroin sit kardaanin kiiltäväks ja maalasin ja siivoilin konehuoneen öljykatastroofeja.
Moottorinvaihto pitänee duunata jollain talja/lankkuhäkkyrä/virityksellä kun ei voimat piisaa ylösnousemukseen. Askin otan alakautta.
BMW M5 SBC 1993
Re: Oldsmobile Custom Cruiser 1985 305 SBC
Tänään tappelin laatikon ja keskipalkin irti.
Seuraavaks kone pois ja sit rautakauppaan tekemään uutta tukirakennelmaa rungolle.
Otan varmaan takajalkatilat pois ni mahtuu 3" putket hienosti.
Seuraavaks kone pois ja sit rautakauppaan tekemään uutta tukirakennelmaa rungolle.
Otan varmaan takajalkatilat pois ni mahtuu 3" putket hienosti.
BMW M5 SBC 1993
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Oldsmobile Custom Cruiser 1985 305 SBC
Nonii. Mis kuvat?
Re: Oldsmobile Custom Cruiser 1985 305 SBC
Just alko soppelisti sataa kun piti ottaa kuvii.
BMW M5 SBC 1993
Re: Oldsmobile Custom Cruiser 1985 305 SBC
Tulee muuten semisakee jarrulinjasto. Otanpa huomenna kuvan kun leegot kerran on pöydällä.
BMW M5 SBC 1993
Re: Oldsmobile Custom Cruiser 1985 305 SBC
Eli pääsylinteri, linelokki, jarrupaineensäädin ja käsijarru. Saa vähä prässätä nippeleitä...
Pääsylinteri ja tehostin on 540 bemarista, linelokki ja käsijarru internetistä ja paineensäädin Allstarilta. Voisin melkee laittaa ton paineensäätimen oikeesti tohon jarrukahvan runkoon kiinni, onpahan näppärästi siinä hollilla. Näppärä poika keksis lie tohon käsijarruun jonkun on-off-lukon mikä menis käsijarrukahvapussin suojiin niin ettei tarttis potkia siitä ajon aikana vahingossa päälle ja pois.
Vähän surullisen näköinen laatikko, eiköhän se siitä piristy vielä. Turbiini, shiftkit, isompi 2:n servo, kunnon jäähdytin ja päätystefat ainakin vaihtoon. Ehkä myös koko öljypumppu parempaan. Ehkä vähän putsausta ja maaliakin.
http://www.carcraft.com/techarticles/cc ... ewall.html
Tossa hyvähkö linkki aiheesta btw.
BMW M5 SBC 1993
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Oldsmobile Custom Cruiser 1985 305 SBC
Tekase tuohon kiinnityspalikkaan korvakot ja siihen läpisokka + pussiin reikä. Sitte kahvaan joku tanko joka ottaa sokkaan kiinni; tai sitte piiitkät korvakot tuonne kahvan luokse molemminpuolin ja siihen keskeltä läpi joku pikasokka narulla. Ideaa? Sen varmaan sais kiinni vaikka ois pussiki paikollaan.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 16 guests