Uudet renkaat tuli. Oon kytänny pitkään käytettyjä mutta ei noita 255/60r15 tunnu olevan missään. Nää on ihan nankangit, sp7.
Kapselitkin tuli, tosin yksi puuttuu. Jostain jos sellasen vielä löytäis
Laitoin eturenkaat vanteille. Takavanteet onkin tällä hetkellä caminon alla. Pitää ne sieltä ottaa ja tilalle pistää yhdet cromiset vanteet.
Täytys keritä caminon vikat jutut tekee valmiiks, et pääsis tän kimppuun. No ei kyllä kovin keväiseltä näytä pihalla kun lunta sataa joka päivä
S-10 '88 Blazer 4x4
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Renkaat asennettu alle
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Nyt kun camino on suunnilleen valmis niin pääsin ottaa tän talliin
Nyt olis taas uusi painelaakeri asennettu. Jospa tää kestäis taas vähän aikaa. Joku tossa rakenteessa on vialla, kun noita menee aika useesti rikki. Toi laakeri kyllä pyörii mukana aina, kun ei ole mitää jousta, mikä vetäis vivun ja samalla laakerin irti paineasetelmasta. Kattelin jo et siihen pystyis laittaa rajoittimen ja palautusjousen suht helposti. Sillä sais laakerin pari mm irti kun ei paina kytkin pedaalia.
Huomasin et kardaanin takaristikko jumitti, niin päätin vaihtaa sen. Ollu jo pari vuotta hyllyssä valmiina ristikko, et jos hajoo. Olihan tosi kovaa kii, ei ollu sokkia, et voiko olla alkuperänen nivel? Vaikee kuvitella et ilman rasvanippaa oleva ristikko kestäis 600tkm.. ellei koko kardaania ole vaihdettu joskus. No mä oon ainakin ajanu tolla ristikolla jo ihan hitosti
Nyt olis taas uusi painelaakeri asennettu. Jospa tää kestäis taas vähän aikaa. Joku tossa rakenteessa on vialla, kun noita menee aika useesti rikki. Toi laakeri kyllä pyörii mukana aina, kun ei ole mitää jousta, mikä vetäis vivun ja samalla laakerin irti paineasetelmasta. Kattelin jo et siihen pystyis laittaa rajoittimen ja palautusjousen suht helposti. Sillä sais laakerin pari mm irti kun ei paina kytkin pedaalia.
Huomasin et kardaanin takaristikko jumitti, niin päätin vaihtaa sen. Ollu jo pari vuotta hyllyssä valmiina ristikko, et jos hajoo. Olihan tosi kovaa kii, ei ollu sokkia, et voiko olla alkuperänen nivel? Vaikee kuvitella et ilman rasvanippaa oleva ristikko kestäis 600tkm.. ellei koko kardaania ole vaihdettu joskus. No mä oon ainakin ajanu tolla ristikolla jo ihan hitosti
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Jotakin tällekin on tapahtunut. Vaihdoin eteen molemmat pyöränlaakerit ja RST kilvet. Herkistelin satulat ja niiden liukutapit. Ei ne hirveen jumissa kyllä ollutkaan.
Taakse kaivoin varastosta vähemmän kuluneet rummut, jotka sorvasin. Tein vanhasta etunavasta kiinnikkeen rummulle. Sai vähän tukevammin kiinni. Silti värinää tuli, vaikka kuinka haki kierroksia ja syöttöä. No ehkä niistä ihan kelvolliset tuli
Laitoin myös uudet kengät ja sylinterit.
Aloitin myös vesihiekkapuhalluksen ruostekohdille. Aika kivasti toimi bilteman hiekkapuhallushiekalla, tai se ei kai hiekkaa olekkaan vaan jotain muuta. Ei menny suutin tukkoon. On vaan vähän tyyristä, niin hain tavallista hiekkaa lisäksi. Se meinaa välillä vähän tukkeutua imuputkeen, mut kyl sen kans pärjää. Vielä olis vähän apparin puolella, takapuskurissa ja konepeitossa puhallettavaa
Puhalluksen jälkeen sivelin pintaan Annitrollin. Sai veden tuoman ruskean pinnan pois saman tien, ja muutamalla useammalla käsittelykerralla toi tuntuis vievän ihan kunnon ruostettakin pois.
Kynnyskotelossa oli aika paksussa ruosteessa toi reuna, mistä on tiiviste kuluttanu maalit pois. Lähti ekalla sivelyllä jo tosi puhtaaksi
Jarruista sen verran, et jotain vikaa on tehostimessa ja/tai propoventtiilissä. Ei mene edes hiekalla kovin helposti lukkoon jarrut vaikka kuinka painaa. Tilasin jo säädettävän paineensäätimen, minkä laittais takapiiriin ja etupiiriin vaan T haara. Näin tein caminossakin ja toimii tosi hyvin. Tehostin onkin vähän kakka vaihtaa, kun mutterit on rintapellissä kaikkien johtojen ja käsijarrumekanismin alla jemmassa
Taakse kaivoin varastosta vähemmän kuluneet rummut, jotka sorvasin. Tein vanhasta etunavasta kiinnikkeen rummulle. Sai vähän tukevammin kiinni. Silti värinää tuli, vaikka kuinka haki kierroksia ja syöttöä. No ehkä niistä ihan kelvolliset tuli
Laitoin myös uudet kengät ja sylinterit.
Aloitin myös vesihiekkapuhalluksen ruostekohdille. Aika kivasti toimi bilteman hiekkapuhallushiekalla, tai se ei kai hiekkaa olekkaan vaan jotain muuta. Ei menny suutin tukkoon. On vaan vähän tyyristä, niin hain tavallista hiekkaa lisäksi. Se meinaa välillä vähän tukkeutua imuputkeen, mut kyl sen kans pärjää. Vielä olis vähän apparin puolella, takapuskurissa ja konepeitossa puhallettavaa
Puhalluksen jälkeen sivelin pintaan Annitrollin. Sai veden tuoman ruskean pinnan pois saman tien, ja muutamalla useammalla käsittelykerralla toi tuntuis vievän ihan kunnon ruostettakin pois.
Kynnyskotelossa oli aika paksussa ruosteessa toi reuna, mistä on tiiviste kuluttanu maalit pois. Lähti ekalla sivelyllä jo tosi puhtaaksi
Jarruista sen verran, et jotain vikaa on tehostimessa ja/tai propoventtiilissä. Ei mene edes hiekalla kovin helposti lukkoon jarrut vaikka kuinka painaa. Tilasin jo säädettävän paineensäätimen, minkä laittais takapiiriin ja etupiiriin vaan T haara. Näin tein caminossakin ja toimii tosi hyvin. Tehostin onkin vähän kakka vaihtaa, kun mutterit on rintapellissä kaikkien johtojen ja käsijarrumekanismin alla jemmassa
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
sbc350 wrote:Aloitin myös vesihiekkapuhalluksen ruostekohdille.
Minkälaiset vehkeet sulla on tohon hommaan? Joskus junnuna pestiin yks kerrostalo vesihiekkapuhalluksella ennen maalausta, mut seuraavassa kohteessa palattiin kuivapuhallukseen kun ei veden kanssa oikein tullut puhdasta.
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Nyt olis vesihiekkapuhallukset tehty. Annitrollia on myös levitelty sinne tänne. Tuulilasin karmit oli vaikein rasti, kun ei uskaltanu oikee puhaltaa. Hiomapaperin kun kastaa annitrolliin niin lähtee tosi hyvin ruoste irti.
Rollpanin ja konepeiton irrotin puhaltamista varten. Rollpani oli taustapuolelta jo tosi ruosteessa, mut se on aika paksua peltiä. Suurimmat puhalsin pois ja loput annitrollilla.
Maski tuli myös maalattua uusiks. Samoin muoviset lokarin levikkeet vedin mastonin rubbercompilla. Niistä en älynnyt ottaa vielä kuvia.
Huomenna olis tarkotus tehdä pitkä hitsauttelupäivä ja hitsailla noi mätähommat pois. Sit pääsis tekee pohjia maalille
Tilasin myös erillisen paineensäätimen takapiiriin. Hain myös liittimet motonetistä. Pääsee alkuperänen proportional valve eläkkeelle.
Rollpanin ja konepeiton irrotin puhaltamista varten. Rollpani oli taustapuolelta jo tosi ruosteessa, mut se on aika paksua peltiä. Suurimmat puhalsin pois ja loput annitrollilla.
Maski tuli myös maalattua uusiks. Samoin muoviset lokarin levikkeet vedin mastonin rubbercompilla. Niistä en älynnyt ottaa vielä kuvia.
Huomenna olis tarkotus tehdä pitkä hitsauttelupäivä ja hitsailla noi mätähommat pois. Sit pääsis tekee pohjia maalille
Tilasin myös erillisen paineensäätimen takapiiriin. Hain myös liittimet motonetistä. Pääsee alkuperänen proportional valve eläkkeelle.
- Schweinhund.
- Posts: 162
- Joined: Sat Nov 01, 2014 11:48 am
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Ton ikäsessä on kyllä combination valve.
Eli propo ja vuotosuoja.
Kannattaa ainakin kokeilla että jomman kumman piirin rikkoutuessa jää vielä se toinen toimintaan.
Asia on helppo kokeilla avaamalla ilmaruuvia ja kokeilemalla meneekö poljin pohjaan.
Eli propo ja vuotosuoja.
Kannattaa ainakin kokeilla että jomman kumman piirin rikkoutuessa jää vielä se toinen toimintaan.
Asia on helppo kokeilla avaamalla ilmaruuvia ja kokeilemalla meneekö poljin pohjaan.
Haista
Kaavittu.
Kaavittu.
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Schweinhund. wrote:Ton ikäsessä on kyllä combination valve.
Eli propo ja vuotosuoja.
Kannattaa ainakin kokeilla että jomman kumman piirin rikkoutuessa jää vielä se toinen toimintaan.
Asia on helppo kokeilla avaamalla ilmaruuvia ja kokeilemalla meneekö poljin pohjaan.
Joo on siellä se hajonneen piirin sulku, lähinnä noista puhutaan yleisesti propoventtiileinä. Caminosta hävitin myös alkuperäsen venttiilin ja löin säätimen takapiiriin. Siinä pääsylinteri toimi ainakin niin, että jäi vielä jarruja toiseen päähän. Testaan sen kyllä myös tässä
Sain viikonloppuna epoksia leviteltyä puhalletuille/korjatuille kohdille. Täytyy laittaa muutamat kuvat jahka saan ne koneelle. Seuraavaks olis kittailuja luvassa. Mitään näyttelykelposta tästä ei tosiaa olla tekemässä, et turhat odotukset pois jos niitä sattu olemaan
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Tää on aika paljon edistynyt, ei oo kerenny päivittää kun töiden jälkee välillä tehny lähelle puolta yötä hommia..
Kaikki ruostereijät tuli hitsailtua
Hitsailujen jälkeen vedin epoksipohjamaalilla kaikki hitsatut ja puhalletut kohdat
Sitten kittausta, onneksi kaveri tuli jelppaamaan näissä pohjatöissä ja maalauksessa
Sitten vetästiin hiontaväri pintaan
Joka sitten vielä hiottiin kauttaaltaan
Ja lopuksi hienossa maalauskammiossa (ulkona) vedettiin pintaväri. Ohennettiin maalia hiukan liian paljon, ja jäi aika kiiltäväksi. Pohjia tehtiin muutama ilta, ja virheitä kyllä näkyy kun maalista ei tullutkaan ihan niin matta kun oli tarkoitus. Mutta kuitenkin oon ihan tyytyväinen lopputulokseen. Kelpaa ajella.
Tässä oon kasannu jo suurimmaks osaks kaikki takas paikalleen
Ilmastoinnista vaihdoin orifice tuben, joka oli muuten tosi paskanen, accumulaattorin/kuivaimen, kaikki O renkaat ja kompressorin öljyt. Tarkoituksena laittaa nyt r134a kylmäaineet sisään. Vanha öljy olisi reagoinut tämän uuden kylmäaineen kanssa, ja muodostanut paakkuja. Toi esteripohjainen öljy oli ainut mikä käy vanhan öljyn jäämien kanssa sekä uuden kylmäaineen kanssa.
Jarrupaineensäätimen asensin myös, ja otin saman tien pois, kun ei siitä mennyt neste läpi laisinkaan. No lainasin sitten ooppelista paineensäätimen tähän hätään. Pitää tilata joku laadukkaampi tilalle. Takapiirissä on nyt myös 10psi residual valve. Sain jarrut ilmattua kohtalaiseksi, ja on niissä nyt ihan tehoakin. Mutta pedaalin liiike kuitenkin mun mielestä liian pitkä. Joten tilasin vielä uuden pääsylinterinkin. Ainiin ja vaihdoin myös tehostajan pöntön, kun se tuntui päästävä alipaineet mäelle. "uusi" tehostaja on varaosa-autosta purettu tuoreemman näkönen pönttö. Ihan toimivaksi osoittautui.
Myös uudet umpiot tuli laitettua
Kaikki ruostereijät tuli hitsailtua
Hitsailujen jälkeen vedin epoksipohjamaalilla kaikki hitsatut ja puhalletut kohdat
Sitten kittausta, onneksi kaveri tuli jelppaamaan näissä pohjatöissä ja maalauksessa
Sitten vetästiin hiontaväri pintaan
Joka sitten vielä hiottiin kauttaaltaan
Ja lopuksi hienossa maalauskammiossa (ulkona) vedettiin pintaväri. Ohennettiin maalia hiukan liian paljon, ja jäi aika kiiltäväksi. Pohjia tehtiin muutama ilta, ja virheitä kyllä näkyy kun maalista ei tullutkaan ihan niin matta kun oli tarkoitus. Mutta kuitenkin oon ihan tyytyväinen lopputulokseen. Kelpaa ajella.
Tässä oon kasannu jo suurimmaks osaks kaikki takas paikalleen
Ilmastoinnista vaihdoin orifice tuben, joka oli muuten tosi paskanen, accumulaattorin/kuivaimen, kaikki O renkaat ja kompressorin öljyt. Tarkoituksena laittaa nyt r134a kylmäaineet sisään. Vanha öljy olisi reagoinut tämän uuden kylmäaineen kanssa, ja muodostanut paakkuja. Toi esteripohjainen öljy oli ainut mikä käy vanhan öljyn jäämien kanssa sekä uuden kylmäaineen kanssa.
Jarrupaineensäätimen asensin myös, ja otin saman tien pois, kun ei siitä mennyt neste läpi laisinkaan. No lainasin sitten ooppelista paineensäätimen tähän hätään. Pitää tilata joku laadukkaampi tilalle. Takapiirissä on nyt myös 10psi residual valve. Sain jarrut ilmattua kohtalaiseksi, ja on niissä nyt ihan tehoakin. Mutta pedaalin liiike kuitenkin mun mielestä liian pitkä. Joten tilasin vielä uuden pääsylinterinkin. Ainiin ja vaihdoin myös tehostajan pöntön, kun se tuntui päästävä alipaineet mäelle. "uusi" tehostaja on varaosa-autosta purettu tuoreemman näkönen pönttö. Ihan toimivaksi osoittautui.
Myös uudet umpiot tuli laitettua
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 11 guests