Noniin. Nyt kun ooppeli on suht valmis, niin alotellaan tätä. Kiirehän tässä jo tulee. Paljon olis tekemistä.. Ainakin laturi pitää fiksaa tai vaihtaa, öljypohjaa meinasin muokata, et sais enempi maavaraa, Kannentiiviste tihkuttaa vettä kuskin puolelta moottorin ulkopuolelle, Uudet etuiskarit tuli Rockautosta ja taakse mulla on yhdet ilmaiskarit joita meinasin koittaa. Tosiaan välillä alkaa toi perä pompottaa jos takarenkaat sattuu jostain syystä menettämään pidon vauhdissa Meinasin myös poistaa ton sulakeboxin hirvityksen pienellä rasialla, missä on vaan tarpeelliset sulakkeet jne. Lootassakin oli välillä sellanen ongelma, et se ei vaihtanu kolmoselle matalilla kierroksilla. Eli piti kakkosella nostaa vauhtia et meni tupaan. No sen kans elää, mut varmaan täytys venttiilikoneisto ainakin aukasta, jos siellä joku venttiili jumittaa tms. Alipainemodulaattoria syksyllä jo rassasin ja vaihdoinkin, eikä vaikutusta. Samoin kuvernaattoria tuli katottua. Sit mulla olis mittariston tilalle uusi 10" tabletti, mut saa nähdä mitä kaikkee täs kerkee tekee. Ainakin äänieristystä täytyy viel paranna kabiinis. Tarkotus kuitenkin laittaa taas blazeri seisontaan ja ajaa ajot Dax/camino kombolla.
Elky LM7 twin turbo
- rallikuski
- Posts: 367
- Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
- Location: Loppi
Re: Elky LM7 twin turbo
Se on ainaista kiirettä kun on useempi harraste mitä pitää laitella/päivitellä/ylläpitää
Chevrolet malibu '78
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
Re: Elky LM7 twin turbo
Joo niinhän se on
Vaihtelin kannetiivisteen. Pikkasen viimekesänä tosiaan tiputteli jäähynestettä koneen kuskinpuolelta kannen/lohkon rajapinnasta. Tosin nyt kun purin imusarjan pois niin huomasin steam portin liittimen vuotavan nestettä. En sit tiiä onko se valunut siitä kannen pintaa pitkin siihen mistä tiputti alas, mut vaihdoin kannentiivisteen kuitenkin varuiksi.
Pahvista en kyllä löytäny vikaa
Kannen pinta on tosin aika syöpynyt, et oikastahan ne pitäis
Uusi tivari copperilla kiinni
Pyyhkiänmoottori piti ihan hirveetä jurinaa niin tusasin "uuden" kadetin moottorin tilalle. Tosta oli jo ennen mua muutettu linkistö niin ei ois käyny vakio paikalleen. Oli tollanen ehjä motti hyllyssä niin saa ajaa asiansa
Pakosarjan tiivisteetkin oli fuskannu, mulla oli tiivistesarjan mukana tulleet jotkut massatiivistet. Nyt tuli metalliset. Ei fuskaa enää
https://www.youtube.com/shorts/EXiCKf4vJRg
Uudet iskarit, öljyt ja suodatin on laitettu myös. Seuraavaks varmaan täytys keskittyä laturiin ja äänieristykseen ym. Öljypohjan vaihtohommat jää seuraavaan talveen, ei riitä aika
Vaihtelin kannetiivisteen. Pikkasen viimekesänä tosiaan tiputteli jäähynestettä koneen kuskinpuolelta kannen/lohkon rajapinnasta. Tosin nyt kun purin imusarjan pois niin huomasin steam portin liittimen vuotavan nestettä. En sit tiiä onko se valunut siitä kannen pintaa pitkin siihen mistä tiputti alas, mut vaihdoin kannentiivisteen kuitenkin varuiksi.
Pahvista en kyllä löytäny vikaa
Kannen pinta on tosin aika syöpynyt, et oikastahan ne pitäis
Uusi tivari copperilla kiinni
Pyyhkiänmoottori piti ihan hirveetä jurinaa niin tusasin "uuden" kadetin moottorin tilalle. Tosta oli jo ennen mua muutettu linkistö niin ei ois käyny vakio paikalleen. Oli tollanen ehjä motti hyllyssä niin saa ajaa asiansa
Pakosarjan tiivisteetkin oli fuskannu, mulla oli tiivistesarjan mukana tulleet jotkut massatiivistet. Nyt tuli metalliset. Ei fuskaa enää
https://www.youtube.com/shorts/EXiCKf4vJRg
Uudet iskarit, öljyt ja suodatin on laitettu myös. Seuraavaks varmaan täytys keskittyä laturiin ja äänieristykseen ym. Öljypohjan vaihtohommat jää seuraavaan talveen, ei riitä aika
Re: Elky LM7 twin turbo
Laturin vaihtui varaosa-blazeristä pelastettuun 105a malliin. Laitoin vaan toimimattomasta kiinalaisesta uuden moniurahihnapyörän ja tuulettimen siiven, kun noi alkuperäset oli vähän happamat. Lataa oikeen hyvin.
Taakse laitoin ilma-iskarit ja niille pienen säiliön, et voi tien päällä lisätä ilmaa jos tarve. Viimekesänä oli ongelma välillä takapyörien hyppiminen jos pito karkaa. Meinasin et jos näistä olis iloa, no ei se mikskää kyl muuttunu, mut nyt voi laittaa kuormaa lavalla paremmin. 0bar-> 7 bar nostaa perää 4-5cm. Täytys vissii vahvistaa rungosta ylätukivarsien kiinnityskohdat ja kattoa tukivarsien asentoa..
Vinkan mielestä oli aika ottaa auto liikenteeseen ja niinhän me tehtiin.
Tähän mennessä käyty Kukonkoivun miitissä, Mäntsälän pörinöissä ja muita perusajoja.. Ihan jees pelaa, varsinkin moottori pelaa tosi nätisti. Tällä täytys nyt kesän pakolliset autoilut hoitaa ja mopedilla muuten työmatkat et ei mee ihan konkurssiin polttoaineenhinnoista
Testailin vähän dragya, ei kyllä sileet nankankit pidä yhtään mitään asfaltilla, mut hauskaa oli
Taakse laitoin ilma-iskarit ja niille pienen säiliön, et voi tien päällä lisätä ilmaa jos tarve. Viimekesänä oli ongelma välillä takapyörien hyppiminen jos pito karkaa. Meinasin et jos näistä olis iloa, no ei se mikskää kyl muuttunu, mut nyt voi laittaa kuormaa lavalla paremmin. 0bar-> 7 bar nostaa perää 4-5cm. Täytys vissii vahvistaa rungosta ylätukivarsien kiinnityskohdat ja kattoa tukivarsien asentoa..
Vinkan mielestä oli aika ottaa auto liikenteeseen ja niinhän me tehtiin.
Tähän mennessä käyty Kukonkoivun miitissä, Mäntsälän pörinöissä ja muita perusajoja.. Ihan jees pelaa, varsinkin moottori pelaa tosi nätisti. Tällä täytys nyt kesän pakolliset autoilut hoitaa ja mopedilla muuten työmatkat et ei mee ihan konkurssiin polttoaineenhinnoista
Testailin vähän dragya, ei kyllä sileet nankankit pidä yhtään mitään asfaltilla, mut hauskaa oli
- Schweinhund.
- Posts: 162
- Joined: Sat Nov 01, 2014 11:48 am
Re: Elky LM7 twin turbo
Et tullu vilasee puukaasu ceekymppiä.
Siinä olis vaikka saanu koeajon samaan rahaan.
Siinä olis vaikka saanu koeajon samaan rahaan.
Haista
Kaavittu.
Kaavittu.
Re: Elky LM7 twin turbo
Kävin mä vähä kattoo, komee on
Re: Elky LM7 twin turbo
No ihan sopiva lukemahan tuo luistelemalla on
Re: Elky LM7 twin turbo
Voimansiirrosta alko tuntumaan värinää niin joutu vähän tutkimaan.. Noh ilmeisesti olin kiristäny pinionin laakerin mutterin liian kireälle ja oli laakerit kärsiny. No vaihdoin ne, ei auttanu värinään. Seuraavaks kardaanin takapään muunnosristikko, no ei auttanu sekään. Vasta viimesen koeajon jälkeen selvis, oli lootan hännän liukulaakeri uinut pois paikaltaan hännän sisään. Ilmeisesti se ei ollu heti täysin pois paikaltaan, kun ei tuntunut mitenkään yli väljältä kardaania heiluttaessa. Mut ton vikan ajelun jälkeen se heilu ihan kunnolla. No pistin laakerin takasin kiinni locktiten akselikiinnityksellä ja uuden stefan jos se kärsi siinä hommassa. Nyt menee nätisti eikä ole värinöitä. Kesti vaan pitkää saada kuntoon, kun tilas osa kerrallan. Eilen pyörähdettiin Mommilan vanhojen autojen miitissä, oli kiva ajaa pitkästä aikaa
Tollaset Led parkkivalot laitoin, kun noissa uusissa sealed beam umpioissa ei ole parkkivaloja
Perä pitäs jostain keksiä vahvempi. Oli nimittäin jo noi vahvemmat vetarit hiukan kiertyny splineistä Harmi kun noi bolt on vahvat 9" ja danat maksaa nii hemmetisti. Noh pitää täs kattoo mitä keksii, mut slikseillä radalle ei ehkä uskalla mennä ennen kun perä on vahvistettu..
Tollaset Led parkkivalot laitoin, kun noissa uusissa sealed beam umpioissa ei ole parkkivaloja
Perä pitäs jostain keksiä vahvempi. Oli nimittäin jo noi vahvemmat vetarit hiukan kiertyny splineistä Harmi kun noi bolt on vahvat 9" ja danat maksaa nii hemmetisti. Noh pitää täs kattoo mitä keksii, mut slikseillä radalle ei ehkä uskalla mennä ennen kun perä on vahvistettu..
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Elky LM7 twin turbo
Ei oo taka-akseli saanu sitä Good ol' Bigblock Power vaan sitä Tuning Turbo Shittiä. Enkä dissaa kumpaakaan puolta, molemmissa just ne toiset asiat on parhaita puolia.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 6 guests