Mitään en oo kerenny tälle tekemään, johtuen duettin leimausremontista. Mutta osia tuli jarruja ja perää varten. Niin ja moottoriin trunnion upgradella varustetut keinuvivut myös.
Elky LM7 twin turbo
Re: Elky LM7 twin turbo
Duunasin ahtoputken etupäästä kulkemaan vähän fiksumpaa reittiä. Pitää pistää kuvia jahka kerkee. Kävin myös testiajolla:
https://www.instagram.com/p/CC09t-ihhsl
Laitoin väliaiksesti tavallisen paine/alipainemittarin virityksenä kojelaudalle, että näkee vähän ahtopaineita. Hyvin toimii hukkaporttien kellot, ahdot 0.5bar tasasesti
https://www.instagram.com/p/CC09t-ihhsl
Laitoin väliaiksesti tavallisen paine/alipainemittarin virityksenä kojelaudalle, että näkee vähän ahtopaineita. Hyvin toimii hukkaporttien kellot, ahdot 0.5bar tasasesti
- rallikuski
- Posts: 367
- Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
- Location: Loppi
Re: Elky LM7 twin turbo
Komeesti näyttää suttaavan ja rokkaavan
Chevrolet malibu '78
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
Re: Elky LM7 twin turbo
Tässä parit kuvat ahtoputkesta
Konehuoneessa putki kulkee nyt näin:
Putki on nyt samalla korolla kuin öljypohja. Täytyy varmaan sisustan/kojelaudan muutoksien yhteydessä vetää toi ahtoputki sisäkautta jemmassa..
Purin myös varaosa-autosta talteen otetut rumpujarrulliset eturipustukset. Hyvin käy orkkis levyjarru rumpujarrun olka-akseliin. Pitää tilaa vaan kiinnikkeet satuloille ja satulat myös. Tosta ylemmästä kiinnikereijästä pitää jyrsiä vähän pois, että satulan kiinnike asettuu suoraan paikalleen. Muuta ei tartte tehdä
Konehuoneessa putki kulkee nyt näin:
Putki on nyt samalla korolla kuin öljypohja. Täytyy varmaan sisustan/kojelaudan muutoksien yhteydessä vetää toi ahtoputki sisäkautta jemmassa..
Purin myös varaosa-autosta talteen otetut rumpujarrulliset eturipustukset. Hyvin käy orkkis levyjarru rumpujarrun olka-akseliin. Pitää tilaa vaan kiinnikkeet satuloille ja satulat myös. Tosta ylemmästä kiinnikereijästä pitää jyrsiä vähän pois, että satulan kiinnike asettuu suoraan paikalleen. Muuta ei tartte tehdä
Re: Elky LM7 twin turbo
Duunasin loput irtonaiset johdot suojaputkien sisään ja sisälokareiks tein äkkiä tollaset alumiinipellin härpäkkeet, ettei mee ihan vedet sisään testiajoilla, jos sattuu satamaan.
Samoin turbon koteloille pistin ton vanhan alumiinipellin saranoiden kanssa kiinni. Saa vähän suojaa.
Ekat kunnon koeajotkin on nyt suoritettu. Perjantaina käytiin kaverin kanssa säätämässä vähän ennakkoja ja bensakarttoja. Koitettii myös saada nopeus näyttämään oikein eculla, mutta ei siinä kyllä onnistuttu vielä. Pitää vähän laskeskella, millanen välitys tuossa askissa on nopeusmittarinvaijerin ulostulossa. Saa sitten tietää oikeat kierrokset mitä toi sähkönen anturi saa. Tällä hetkellä 80kmh nopeudessa näyttää jotain 5kmh
Lauantaina tuli sitten kävästyä Vesivehmaalla kattelemassa kiihdyttelyä ja illalla Nastolan cruisingissa. Kumiakin tuli pistettyä vähän katuun, tosi hienosti kyllä moottori toimii, Voimaakin tuntuu olevan tosi paljon enemmän, kuin vanhassa motissa (ei yllätä sinänsä) Laitoin aika varovaiset sytkäennakot, ettei heti narahtais kone
https://www.youtube.com/watch?v=xlNDb6DPF-Q
Lastentauditkin tuli löydettyä: turbon öljynkeruusäiliön huohotin päästää öljyä pihalle, kun ahdoilla mennään. Ilmeisesti turboista tulee sen verran painetta sinne öljynpoistotilaan, et se ajaa sitten mukanaan sitä öljyä huohottimelle asti? Normaalistihan toi huohotus menis moottoriin ja siitä sitten pihalle tai mihin ikinä, mut tässä mulla se menee noihin öljyn keruusäiliöihin. Pitää sitä systeemiä muutella.
Toinen juttu oli jarrun alipainetehostimen putken pikaliitin imusarjan takana, ilmeisesti toi mun siihen laittama 12mm rst putki ei ollu sopiva, vaan se lensi sieltä pihalle eikä enää lukittunu paikallaan. Täytyy varmaan tulppaa se takapään lähtö ja laittaa jarrutehostin toiseen vapaana olevaan lähtöön imusarjassa.
Myös vaihdelaatikossa on vähän feilua, pakkokakkosella ei ole moottorijarrua(vissiin accumulaattorin tiiviste/mäntä kaput?) Loota vaihtaa myös itse 1-2 vaikka olis 1 valittuna kepistä. ATK mukaan toi saattaa olla normaali ominaisuus joissain th400 askeissa? No luista se ei onneks kuitenkaan. Mutta tilaan siihen masterkitin jollain paremmilla levyillä ja sitten shift kitin mikä eliminoi ton 1-2 vaihtumisen tai sitten vaan laittaa suoraan manuaalisen venttiilikoneiston..
Kaikenkaikkiaan siis hyvinkin positiivinen reissu, aika moni ihmetteli turbojen sijaintia
Polttoaineen kulutus on aivan naurettavan vähäistä verrattuna vanhaan moottoriin, mikä ei kyllä haittaa yhtään. Turbot lähtee ahtamaan ainakin mun mielestä riittävänn nopeasti. Pientä paikaltaan lähdön poikasta koitin myös. Noilla tavallisilla katurenkailla ei ykkösellä päässy ees ahdon puolelle kun suti jo moottorilla, kakkosella sai vähän antaa enempi kaasua ja kolmosella sitten ahdolla vielä irrotti pidot niin siinä vaiheessa loppu kuskilta kantti
Samoin turbon koteloille pistin ton vanhan alumiinipellin saranoiden kanssa kiinni. Saa vähän suojaa.
Ekat kunnon koeajotkin on nyt suoritettu. Perjantaina käytiin kaverin kanssa säätämässä vähän ennakkoja ja bensakarttoja. Koitettii myös saada nopeus näyttämään oikein eculla, mutta ei siinä kyllä onnistuttu vielä. Pitää vähän laskeskella, millanen välitys tuossa askissa on nopeusmittarinvaijerin ulostulossa. Saa sitten tietää oikeat kierrokset mitä toi sähkönen anturi saa. Tällä hetkellä 80kmh nopeudessa näyttää jotain 5kmh
Lauantaina tuli sitten kävästyä Vesivehmaalla kattelemassa kiihdyttelyä ja illalla Nastolan cruisingissa. Kumiakin tuli pistettyä vähän katuun, tosi hienosti kyllä moottori toimii, Voimaakin tuntuu olevan tosi paljon enemmän, kuin vanhassa motissa (ei yllätä sinänsä) Laitoin aika varovaiset sytkäennakot, ettei heti narahtais kone
https://www.youtube.com/watch?v=xlNDb6DPF-Q
Lastentauditkin tuli löydettyä: turbon öljynkeruusäiliön huohotin päästää öljyä pihalle, kun ahdoilla mennään. Ilmeisesti turboista tulee sen verran painetta sinne öljynpoistotilaan, et se ajaa sitten mukanaan sitä öljyä huohottimelle asti? Normaalistihan toi huohotus menis moottoriin ja siitä sitten pihalle tai mihin ikinä, mut tässä mulla se menee noihin öljyn keruusäiliöihin. Pitää sitä systeemiä muutella.
Toinen juttu oli jarrun alipainetehostimen putken pikaliitin imusarjan takana, ilmeisesti toi mun siihen laittama 12mm rst putki ei ollu sopiva, vaan se lensi sieltä pihalle eikä enää lukittunu paikallaan. Täytyy varmaan tulppaa se takapään lähtö ja laittaa jarrutehostin toiseen vapaana olevaan lähtöön imusarjassa.
Myös vaihdelaatikossa on vähän feilua, pakkokakkosella ei ole moottorijarrua(vissiin accumulaattorin tiiviste/mäntä kaput?) Loota vaihtaa myös itse 1-2 vaikka olis 1 valittuna kepistä. ATK mukaan toi saattaa olla normaali ominaisuus joissain th400 askeissa? No luista se ei onneks kuitenkaan. Mutta tilaan siihen masterkitin jollain paremmilla levyillä ja sitten shift kitin mikä eliminoi ton 1-2 vaihtumisen tai sitten vaan laittaa suoraan manuaalisen venttiilikoneiston..
Kaikenkaikkiaan siis hyvinkin positiivinen reissu, aika moni ihmetteli turbojen sijaintia
Polttoaineen kulutus on aivan naurettavan vähäistä verrattuna vanhaan moottoriin, mikä ei kyllä haittaa yhtään. Turbot lähtee ahtamaan ainakin mun mielestä riittävänn nopeasti. Pientä paikaltaan lähdön poikasta koitin myös. Noilla tavallisilla katurenkailla ei ykkösellä päässy ees ahdon puolelle kun suti jo moottorilla, kakkosella sai vähän antaa enempi kaasua ja kolmosella sitten ahdolla vielä irrotti pidot niin siinä vaiheessa loppu kuskilta kantti
Re: Elky LM7 twin turbo
Alkaa ainakin tehon puoleen kuulostamaan hyvältä jos kolmosellakin karkaa pito kaasusta
Re: Elky LM7 twin turbo
Camino79 wrote:Alkaa ainakin tehon puoleen kuulostamaan hyvältä jos kolmosellakin karkaa pito kaasusta
Nojoo toki renkaat oli ihan susipaskat, mutta ihan lupaavalta vaikuttaa kyllä
Tilasin rockautosta jarrusatulat, letkut, pääsylinterin ym kilkettä. Ebayn puolelta joutu tilaamaan satuloiden bräketit kun niitä ei rockautosta saanu. Samassa paketissa on myös uudet jarrukilvet. Pääsee jarrut niputtamaan
Re: Elky LM7 twin turbo
Keme wrote:Mäki sain LS:n tulille, mut en päässy vielä ajaa. Polttorenkaitaki hommattuna jo joku 30, ni josko ne ny ainaki sais sipastua sileiks tänä kesänä /
Kiire tulee. Perjantaina pääs dynoo (356hp/440m) ja lauantaina vähä testaa Lapualle. Ekasta rengasparista sai ajettua ehkä puolet kulutuspinnasta, ku oli vähä kaikkee ohjelmaa. Äänet o tosi jees ja kone toimii aivan virheettömästi, mut jarruissa+ohjauksessa+alustassa+voimansiirrossa o vähä ongelmaa. Kuitenkin ihan kelpo shakedowni ja vielä täs syksyllä kerkee johonki.
Kaveri sai sentää otettua yhe videopätkän
https://www.instagram.com/p/CDsya91B5EU/
jee
Re: Elky LM7 twin turbo
Hyvinhän se luistaa
Re: Elky LM7 twin turbo
Keme wrote:Keme wrote:Mäki sain LS:n tulille, mut en päässy vielä ajaa. Polttorenkaitaki hommattuna jo joku 30, ni josko ne ny ainaki sais sipastua sileiks tänä kesänä /
Kiire tulee. Perjantaina pääs dynoo (356hp/440m) ja lauantaina vähä testaa Lapualle. Ekasta rengasparista sai ajettua ehkä puolet kulutuspinnasta, ku oli vähä kaikkee ohjelmaa. Äänet o tosi jees ja kone toimii aivan virheettömästi, mut jarruissa+ohjauksessa+alustassa+voimansiirrossa o vähä ongelmaa. Kuitenkin ihan kelpo shakedowni ja vielä täs syksyllä kerkee johonki.
Kaveri sai sentää otettua yhe videopätkän
https://www.instagram.com/p/CDsya91B5EU/
Hyvältä näyttää ja lisää infoa aiheesta ja koneen sovittamisesta jne jne!
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 9 guests