Elky LM7 twin turbo
Re: Cruisingnight Elky
Ei hajuakaan, oli valmiiks purettu irti..
Re: Cruisingnight Elky
Laitoin puolan telineet kiinni 3mm shimmeillä, nyt ei ota enää kiinni venttiilikopan kiinnitysruuviin ja johdot mahtuu kulkemaan hienosti
Shoppailin motonetistä tehokkaimman ja isoimman flektin mitä löyty. Täytys varmaan tehdä vielä kaukalo, että imee koko syylärin alalta
Syylärin kiinnitin alapäästä kiinni, ja tein pahvimallin yläpuolen pellistä. Toi pitäs vääntää alumiinista. Ohjaa samalla ilmavirran kulkemaan välijäähyn ja syylärin läpi..
Nopeusanturikin tuli postissa. Tää ei ollutkaan "läpi menevä" mihin olis saanu kiinni nopeusmittarin vaijerin. Noh laitetaan GPS mittari tms
Dakota Digital SEN-01-1 - 8K pulse generator
Sopiva alavesiletkukin löyty bilsun valikoimasta
Kävin hakemassa aihioksi vanin kardaanin. Vakio yoken prässäsin irti, pääsi laittamaan kardaanin lootan päähän kiinni ja mittailemaan paljonko pitää lyhentää
Etupäähän tarvii 1330->1350 adapteri nivelen.
Jos mun mittailut ei ihan metsään menny, niin just riittää toi kapea pätkä lyhennykselle..
Shoppailin motonetistä tehokkaimman ja isoimman flektin mitä löyty. Täytys varmaan tehdä vielä kaukalo, että imee koko syylärin alalta
Syylärin kiinnitin alapäästä kiinni, ja tein pahvimallin yläpuolen pellistä. Toi pitäs vääntää alumiinista. Ohjaa samalla ilmavirran kulkemaan välijäähyn ja syylärin läpi..
Nopeusanturikin tuli postissa. Tää ei ollutkaan "läpi menevä" mihin olis saanu kiinni nopeusmittarin vaijerin. Noh laitetaan GPS mittari tms
Dakota Digital SEN-01-1 - 8K pulse generator
Sopiva alavesiletkukin löyty bilsun valikoimasta
Kävin hakemassa aihioksi vanin kardaanin. Vakio yoken prässäsin irti, pääsi laittamaan kardaanin lootan päähän kiinni ja mittailemaan paljonko pitää lyhentää
Etupäähän tarvii 1330->1350 adapteri nivelen.
Jos mun mittailut ei ihan metsään menny, niin just riittää toi kapea pätkä lyhennykselle..
Re: Cruisingnight Elky
Toinenkin hukkaportin kello tuli postissa tänään.
Tein ylävesiletkuun tollasen putken pätkän, missä on flektin anturi, moottorin lämpötila-anturi ja steam letkulle liitentä, kun syylärissä ei sitä ole..
Ton flektin ohjauksen saa vissiin myös ECU:lle, mut pitää kattoo sitä sitte miten toteuttaa.
Sain vedettyä lootan öljynlinjat syylärille, siitä extrajäähylle ja takasin lootaan. Laitoin kuitenkin tollasen vähän ohuemman jäähdyttimen, mikä oli jääny ylimääräseks talliin pyörimään. En oikeen löytäny järkevää paikkaa tolle paksulle mötikälle. Laitoin öljylinjaan myös sähkösen lämpömittarin anturin, niin näkee vähän miten kuumana loota käy.. Myös kaikki vesiletkut on nyt kiinni.
Öljynpalautukselle tein vielä kuitenkin toisen tankin kuskin puolen turbolle. Huoletti se, että paluulinja meni ylämäkeen. Nyt kun suljen apparinpuolen keruusäiliön huohottimen, vetää pumppu myös kuskinpuolen säiliön tyhjäks alipaineella, vaikka väliletku menee tuolta perän yläpuolelta. Huohotin on nyt siis tuossa kuskinpuolen uudessa tankissa. Noh saa nähdä pelaako..
Laitoin myös nopeusanturin kiinni laatikkoon, meni ihan heittämällä.
Kardaaniakin alotin jo lyhentelemään, siitä lisää myöhemmin
Tein ylävesiletkuun tollasen putken pätkän, missä on flektin anturi, moottorin lämpötila-anturi ja steam letkulle liitentä, kun syylärissä ei sitä ole..
Ton flektin ohjauksen saa vissiin myös ECU:lle, mut pitää kattoo sitä sitte miten toteuttaa.
Sain vedettyä lootan öljynlinjat syylärille, siitä extrajäähylle ja takasin lootaan. Laitoin kuitenkin tollasen vähän ohuemman jäähdyttimen, mikä oli jääny ylimääräseks talliin pyörimään. En oikeen löytäny järkevää paikkaa tolle paksulle mötikälle. Laitoin öljylinjaan myös sähkösen lämpömittarin anturin, niin näkee vähän miten kuumana loota käy.. Myös kaikki vesiletkut on nyt kiinni.
Öljynpalautukselle tein vielä kuitenkin toisen tankin kuskin puolen turbolle. Huoletti se, että paluulinja meni ylämäkeen. Nyt kun suljen apparinpuolen keruusäiliön huohottimen, vetää pumppu myös kuskinpuolen säiliön tyhjäks alipaineella, vaikka väliletku menee tuolta perän yläpuolelta. Huohotin on nyt siis tuossa kuskinpuolen uudessa tankissa. Noh saa nähdä pelaako..
Laitoin myös nopeusanturin kiinni laatikkoon, meni ihan heittämällä.
Kardaaniakin alotin jo lyhentelemään, siitä lisää myöhemmin
Re: Cruisingnight Elky
Noniin sitten siitä kardaanista. Jouduin lyhentää niin paljon, että päässä oleva lyhyempi putken osa ei riittänyt. Sorvasin siis tollasen adapterin mikä käy isosta putkesta yokelle
Heppasin kardaanin sorvin ja heittokellon kera nippuun ja sitten vedin saumat kokonaan kiinni. 3 kymppiä jäi heittoa, lienee ok tähän aplikaatioon.
Lopuksi vedin vielä suurimmat ruosteet veks ja harmaa maali päälle. TIlasin myös ristikot rockautosta. Eteen Moog 447 1330-1350 ja taakse Richmondin 950134 1310-1330 muunnosristikot. Pääsee asentaa kardaanin paikalleen jahka saapuvat
Tusasin myös turbon öljynkeruusäiliölle läpiviennin huohotinta varten.
Vedin sen letkulla tuohon turbojen tilaan (täytyy vissiin vähä hioda tota turbon kiinnikettä kun meni noin lähelle
Syylärin kiinnityskin tuli valmiiksi, kun 3d tulostin tollaset nappulat, mitkä keskittää syylärin yläreunasta tukipeltiin. Laitoin vielä kumit väliin syylärin puolelle ja liimasin noi palikat alumiinipeltiin tuulilasiliimalla
Vaihdelaatikkoon laitoin uuden suodattimen paikalleen ja pohjan kiinni uudella tiivisteellä. Snurrasin myös vetolevystä momentinmuuntimen kiinnitysreikiä vähän soikeaksi, että sai ne kolme pulttia paikalleen. Niin ja taistelin myös lootan öljytikun putken kanssa. Aikani vääntelin ja totesin ettei se sinne mene ehjänä, joten katkasin sen alapäästä ja vedin öljynkestävällä letkulla sen konehuoneeseen. Konehuoneen päähän laitoin sitten pätkä alumiiniputkea, ja katkasin tikun oikeaan mittaan, että näyttää oikein. Pitää tikkuun tehdä vielä uusi kahva, kun se on johonkin tippunut.
Heppasin kardaanin sorvin ja heittokellon kera nippuun ja sitten vedin saumat kokonaan kiinni. 3 kymppiä jäi heittoa, lienee ok tähän aplikaatioon.
Lopuksi vedin vielä suurimmat ruosteet veks ja harmaa maali päälle. TIlasin myös ristikot rockautosta. Eteen Moog 447 1330-1350 ja taakse Richmondin 950134 1310-1330 muunnosristikot. Pääsee asentaa kardaanin paikalleen jahka saapuvat
Tusasin myös turbon öljynkeruusäiliölle läpiviennin huohotinta varten.
Vedin sen letkulla tuohon turbojen tilaan (täytyy vissiin vähä hioda tota turbon kiinnikettä kun meni noin lähelle
Syylärin kiinnityskin tuli valmiiksi, kun 3d tulostin tollaset nappulat, mitkä keskittää syylärin yläreunasta tukipeltiin. Laitoin vielä kumit väliin syylärin puolelle ja liimasin noi palikat alumiinipeltiin tuulilasiliimalla
Vaihdelaatikkoon laitoin uuden suodattimen paikalleen ja pohjan kiinni uudella tiivisteellä. Snurrasin myös vetolevystä momentinmuuntimen kiinnitysreikiä vähän soikeaksi, että sai ne kolme pulttia paikalleen. Niin ja taistelin myös lootan öljytikun putken kanssa. Aikani vääntelin ja totesin ettei se sinne mene ehjänä, joten katkasin sen alapäästä ja vedin öljynkestävällä letkulla sen konehuoneeseen. Konehuoneen päähän laitoin sitten pätkä alumiiniputkea, ja katkasin tikun oikeaan mittaan, että näyttää oikein. Pitää tikkuun tehdä vielä uusi kahva, kun se on johonkin tippunut.
Re: Cruisingnight Elky
Bensahommia, suurensin tankin lähdön G1/2" liittimelle ja duunasin tollasen jakoputken kahdelle pumpulle. Toisen jakopalikan jyrsin alumiinista, sillä saa sitten kahden bensapumpun paineet yhteen linjaan.
Tollaset tarvikepumput tuli, mm porchessa käytössä. Pitäis riittää tuotto, saa nähdä. Voi olla että teen jopa jonkinsortin mittauksen
RST pannoilla kiinni runkoon
Posti kantoi myös EGT mittarit, tuntus toimivan
Tollaset tarvikepumput tuli, mm porchessa käytössä. Pitäis riittää tuotto, saa nähdä. Voi olla että teen jopa jonkinsortin mittauksen
RST pannoilla kiinni runkoon
Posti kantoi myös EGT mittarit, tuntus toimivan
Re: Cruisingnight Elky
Sain bensalinjan valmiiksi konehuoneeseen suodattimelle asti. Tosta pitäs sitten vetää AN liittimillä ja letkulla bensat suutinkiskoille.
Laitoin myös moottorin öljytikun paikalleen, piti hitsailla uusi kiinnike. Ristikkonivelet ei vielä tullu, varmaan maanantaina tulee vasta rockauton paketti.
Laitoin myös moottorin öljytikun paikalleen, piti hitsailla uusi kiinnike. Ristikkonivelet ei vielä tullu, varmaan maanantaina tulee vasta rockauton paketti.
Re: Cruisingnight Elky
Mikä/kenen toi filsu on? Näyttäs ihan fiksunoloselta tuota lt1 swappiakin ajatellen
Re: Cruisingnight Elky
https://www.fueldump.co.uk/products/FAG ... lters.html
Käytetään esim oilonin öljypolttimen kanssa. Joskus noita sain muutaman, ollu pitkään käytössä caminossa ja molemmissa ooppeleissa.
Käytetään esim oilonin öljypolttimen kanssa. Joskus noita sain muutaman, ollu pitkään käytössä caminossa ja molemmissa ooppeleissa.
Re: Cruisingnight Elky
Aloin vaan miettii että pitäskö olla vieläkin hienompi suodatin, tuo mun versio onkin näemmä 15micron paperisuodatin.. jos laittais ton imupuolelle ennen pumppuja ja sitten tuohon väliin vielä jonkun "oikean" ruiskusuodattimen..
Re: Cruisingnight Elky
TIlasin varmuudeksi ihan oikean kierreliittimillä varustetun ruiskusuodattimen. Eli bensalinjahomma seisoo sen aikaa, kunnes saan sen hyppysiin.
RIstikkonivelet ja oikean mittanen moniurahihna tuli tänään. Hihna ja toinen ristikko oli oikea, mutta takimmainen ristiko ei. Katoin väärin vissiin mitat tuosta, ei käynytkään kardaaniin. Pitää alkaa ettimään jostai oikeanlaista muunnosniveltä. Ois toi voinu nyt osua kerralla kohdalleen, muutenkin tosi paljon vielä duunia jäljellä..
Hukkaporttien kelloihin sorvasin vanhoista kelloista sopivat tangot ja asensin ne paikoilleen.
Laitoin myös ohjaustehostimen letkut kiinni, turbojen öljynpaluuputken runkoon kiinni kunnolla ym pientä säätöä. Kardaania sovitin ilman sitä takaristikkoa ja näyttäis olevan mitta kyllä just hyvä. Eipähän sitä tartte alkaa uusiks tekemään
RIstikkonivelet ja oikean mittanen moniurahihna tuli tänään. Hihna ja toinen ristikko oli oikea, mutta takimmainen ristiko ei. Katoin väärin vissiin mitat tuosta, ei käynytkään kardaaniin. Pitää alkaa ettimään jostai oikeanlaista muunnosniveltä. Ois toi voinu nyt osua kerralla kohdalleen, muutenkin tosi paljon vielä duunia jäljellä..
Hukkaporttien kelloihin sorvasin vanhoista kelloista sopivat tangot ja asensin ne paikoilleen.
Laitoin myös ohjaustehostimen letkut kiinni, turbojen öljynpaluuputken runkoon kiinni kunnolla ym pientä säätöä. Kardaania sovitin ilman sitä takaristikkoa ja näyttäis olevan mitta kyllä just hyvä. Eipähän sitä tartte alkaa uusiks tekemään
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 21 guests