Nyt sitten repes jo ulkokumikin noista bilteman renkaista
Muistin että mulla on yks ajettavan leikkurin raato tallin nurkalla niin nappasin siitä renkaat, tuleepahan kantokykyäkin vähä enempi:
Pitää vaan laakerointi rakentaa, mut siihenkin on jo mulla vermeet lähes valmiina..
Alotin takahaarukan puslien vaihdon, niissä kun on pirusti väljää, ei meinaa kaistalla pysyä..
Ei pahan näkönen ilman takatavaratelinettä, mietinkin jos vääntäis rosterista tuohon vähän hillitymmän kokosen telineen. Olis sit joku mihin kypärän köyttää ja jotain tavaraa kuitenki kuskata.
Puslat lyöty irti, pultin reikä oli aivan soikeeks kulunu. Täytyy kattoo saako jostain uudet vai tekiskö nailonista. Noi sentäs vähä vaimentais tärinää, vaikka aika olemattomasti onkin kumia..
Loncin Rally 110 Ja Skymax mopo
Re: Loncin Rally 110
Tilasin uudet puslat ebaystä ja ne tulikin aika nopsaan. Asensin paikoilleen ja ei kyllä oo enää väljää yhtään
Laitoin myös yhden minicrossista yli jääneen isomman kaasarin kiinni. Tulihan hyvin lisää potkua, tuo vakio onkin ihan mieletömän pienellä kurkulla oleva malli. Tilasin myös ebaystä uuden kaasarin jos tää minicrossin malli ei osottaudu pidemmän päälle toimivaks.
Selvittelin myös miksi nopeusmittari ei oikeen pelitä. Avasin kulmavaihteen jossa anturi on kiinni. Akselissa pyörii mukana tuollainen 4 koloinen holkki missä magneetit. Magneettien tukimuovit oli murentunu pois ja magneetit makas kolojen pohjalla. En oikee keksiny millä oisin noi magneetit lukinnu tonne kiinni. Tein testin laittamalla yhden noista magneeteista porakoneen istukan kylkeen ja pyöritin täyttä, ei lentäny pois, et kai ne pysyy tuolla koloissansa ilman mitään sen kummempaa pidikettä/liimaa. Kun ei ne ollu sieltä vieläkään tippunu, vaikka muovit oli kadonnu. Putsasin vanhat öljyt ja moskat pois ja kasasin uusilla öljyillä. Nyt mittari pikasella testillä näytti ainakin 30kmh lukemia takarenkaat ylhääl kaasutellessa kun aiemmin se ei näyttäny yli ~13kmh.
Kulmavaihteen paikka, ristikkonivel oli tosi hyvässä kunnossa
Sit nappasin loput katteista pois, täytyy noi etuiskareiden kiinnityslenkkien kumit korjata, on väljää about sentti
Samalla vedän vähän johtosarjaa erilailla, kun osa liittimistä on tossa tangon alla niin tiukalla et kääntäessä aukee liitin.. vois myös vähän suojata noita liitoksia sateelta, noi liittimet kun ei oo millään lailla vedenpitäviä..
Laitoin myös yhden minicrossista yli jääneen isomman kaasarin kiinni. Tulihan hyvin lisää potkua, tuo vakio onkin ihan mieletömän pienellä kurkulla oleva malli. Tilasin myös ebaystä uuden kaasarin jos tää minicrossin malli ei osottaudu pidemmän päälle toimivaks.
Selvittelin myös miksi nopeusmittari ei oikeen pelitä. Avasin kulmavaihteen jossa anturi on kiinni. Akselissa pyörii mukana tuollainen 4 koloinen holkki missä magneetit. Magneettien tukimuovit oli murentunu pois ja magneetit makas kolojen pohjalla. En oikee keksiny millä oisin noi magneetit lukinnu tonne kiinni. Tein testin laittamalla yhden noista magneeteista porakoneen istukan kylkeen ja pyöritin täyttä, ei lentäny pois, et kai ne pysyy tuolla koloissansa ilman mitään sen kummempaa pidikettä/liimaa. Kun ei ne ollu sieltä vieläkään tippunu, vaikka muovit oli kadonnu. Putsasin vanhat öljyt ja moskat pois ja kasasin uusilla öljyillä. Nyt mittari pikasella testillä näytti ainakin 30kmh lukemia takarenkaat ylhääl kaasutellessa kun aiemmin se ei näyttäny yli ~13kmh.
Kulmavaihteen paikka, ristikkonivel oli tosi hyvässä kunnossa
Sit nappasin loput katteista pois, täytyy noi etuiskareiden kiinnityslenkkien kumit korjata, on väljää about sentti
Samalla vedän vähän johtosarjaa erilailla, kun osa liittimistä on tossa tangon alla niin tiukalla et kääntäessä aukee liitin.. vois myös vähän suojata noita liitoksia sateelta, noi liittimet kun ei oo millään lailla vedenpitäviä..
Re: Loncin Rally 110
Roskiksesta löyty tälläset laakeroidut pyörät. Sorvasin kumit pois ja rautamötikästäkin vähän pois. Sai helposti peräkärryn uusille renkaille tehtyä noista laakerikoolit mitkä hitsaan runkoon kiinni.
Uudet laakeritkin jo kopsuttelin paikoilleen. Seuraavaks tarvii sorvata vanteisiin ja laakereihin sopivat akselit..
Uudet laakeritkin jo kopsuttelin paikoilleen. Seuraavaks tarvii sorvata vanteisiin ja laakereihin sopivat akselit..
Re: Loncin Rally 110
Kärryn akselit on vielä sorvaamatta mutta väänsin rst putkesta uuden tarakan, eipähän ruostu ja on hiukan sirompi kun vakio.
Re: Loncin Rally 110
Sorvasin 25mm rst akselista sopivat pätkät ruohonleikkurin renkaisiin sopiviksi
Hitsasin laakeripesät kiinni runkoon kierretankoa apuna käyttäen, jos tulis ees sinnepäin suoraan
Putkesta sahasin sopivat holkit millä passasin vanteen kohdalleen
Tuli vähä rouheemman näkönen näillä kunnon renkailla
Aisaa täytyy nyt muuttaa, että kärry kulkee suorassa. Muutenkin tuo on vähän huteraa putkea, teen vahvemmasta uuden..
Etuiskarien yläpään kumit on vähä kulahtaneet. Ensiavuksi sorvasin rst tangosta vähän isommat holkit mitkä poisti väljät silmukoista. Tekis mieli hommata tähän uudet kepukat missä olis oikeesti vaimennusta eikä pelkkä jousi..
Hitsasin laakeripesät kiinni runkoon kierretankoa apuna käyttäen, jos tulis ees sinnepäin suoraan
Putkesta sahasin sopivat holkit millä passasin vanteen kohdalleen
Tuli vähä rouheemman näkönen näillä kunnon renkailla
Aisaa täytyy nyt muuttaa, että kärry kulkee suorassa. Muutenkin tuo on vähän huteraa putkea, teen vahvemmasta uuden..
Etuiskarien yläpään kumit on vähä kulahtaneet. Ensiavuksi sorvasin rst tangosta vähän isommat holkit mitkä poisti väljät silmukoista. Tekis mieli hommata tähän uudet kepukat missä olis oikeesti vaimennusta eikä pelkkä jousi..
Re: Loncin Rally 110
Tuli hommattua käytetyt, käytännössä ajamattomat renkaat. Nettivaraosasta melkein yhden uuden renkaan hinnalla koko kierros
Eteen tuli tälläset kaposet "front runnerit"
Taakse vähä levempää, näyttää ihan et-streetin kuviolta btw
Eteen tuli tälläset kaposet "front runnerit"
Taakse vähä levempää, näyttää ihan et-streetin kuviolta btw
Re: Loncin Rally 110
Tähän posti toi tänään usb laturin / volttimittarin.
Saa nähä kestääkö toi vettä kuinka, vai pitäskö laittaa johonki suojasempaan paikkaan
Saa nähä kestääkö toi vettä kuinka, vai pitäskö laittaa johonki suojasempaan paikkaan
Re: Loncin Rally 110
Tänää ajelin leimalle ja leimahan tuli.
Sain siitä innostusta ja asensin uudet takarenkaat alle. Rullaa kivasti paremmin kuin noi karkeat nappularenkaat
Eteenkin olis ne kapeat katukuviolliset renkaat mutta noi mun 10" vanneaihiot taitaa olla liian kapeat.. pitäs löytää jostain 8" renkaat tai sitten 10" vanteet..
Sain siitä innostusta ja asensin uudet takarenkaat alle. Rullaa kivasti paremmin kuin noi karkeat nappularenkaat
Eteenkin olis ne kapeat katukuviolliset renkaat mutta noi mun 10" vanneaihiot taitaa olla liian kapeat.. pitäs löytää jostain 8" renkaat tai sitten 10" vanteet..
Re: Loncin Rally 110
Duunissa on käyny tällä ja ihan jees ollu ajella, paitti hemmetin kylmä aamusin kun on ollu pakasta
~22km on suuntaansa matkaa. Hitusen sais kulkee kovempaa ja enempi olla tehoa mut sehän nyt on joka laitteen kanssa sama
Torista löyty polariksen 10" aluvanteet huokeella. Laitoin kendat niille ja alle, kylläpä parani ajettavuus, ei enää hae urissa läheskään niin paljoa ja vakaampi muutenkin. Säädin vielä aurausta sillai et on ihan aavistuksen haritusta, se kun kuulemma rauhoittaa kovemmassa vauhdissa vakautta?
Maalasin takavanteet mustaks kun ovat nyt 2" pienemmät niin ei ehkä näytä niin hölmölle?
Tossa yks duunimatka aamusta
~22km on suuntaansa matkaa. Hitusen sais kulkee kovempaa ja enempi olla tehoa mut sehän nyt on joka laitteen kanssa sama
Torista löyty polariksen 10" aluvanteet huokeella. Laitoin kendat niille ja alle, kylläpä parani ajettavuus, ei enää hae urissa läheskään niin paljoa ja vakaampi muutenkin. Säädin vielä aurausta sillai et on ihan aavistuksen haritusta, se kun kuulemma rauhoittaa kovemmassa vauhdissa vakautta?
Maalasin takavanteet mustaks kun ovat nyt 2" pienemmät niin ei ehkä näytä niin hölmölle?
Tossa yks duunimatka aamusta
Re: Loncin Rally 110
Duunimatkat on menny ihan jees, välillä käyny vähä ajelee huruakin. Kulutuksenkin mittasin: 2.7L/100 kokoajan kaasupohjassa ajaen
Vasen eturengas, tai oikeestaan napa on joskus saanu kipeetä, tai sitten se on vaan made in china.. meinaan kun keskitys on pulteista, heittää tosi paljon rengas. Sorvasin keskitystyökalun mikä ottaa keskiöstä ja vanteen reijästä tuen. Väljensin pultin reikiä ja kiristin sitten vanteen kiinni keskitystyökalu paikoillaan. Tärinä väheni mutta silti vanne hakee sammakoita.. samalla tuli mitattua renkaan camber kulmat ja se vasen on 3-astetta enemmän yläreunasta kallellaan ulospäin kun oikea. Sen kyllä huomaa kun kääntyy oikealle, meinaa etupyörä vaan "kaatua". Täytys jossain vaiheessa tollekkin jotain tehdä..
Vasen:
Oikea:
Molemmat eturenkaat yläreunasta siis ulompana, mutta vasen reilusti enemmän. Tossahan camber kääntyy jouston mukana, mut tämä tilanne siis jousitus ylä-asennossa. On nää made in chinat vaan veikeitä pelejä
Vasen eturengas, tai oikeestaan napa on joskus saanu kipeetä, tai sitten se on vaan made in china.. meinaan kun keskitys on pulteista, heittää tosi paljon rengas. Sorvasin keskitystyökalun mikä ottaa keskiöstä ja vanteen reijästä tuen. Väljensin pultin reikiä ja kiristin sitten vanteen kiinni keskitystyökalu paikoillaan. Tärinä väheni mutta silti vanne hakee sammakoita.. samalla tuli mitattua renkaan camber kulmat ja se vasen on 3-astetta enemmän yläreunasta kallellaan ulospäin kun oikea. Sen kyllä huomaa kun kääntyy oikealle, meinaa etupyörä vaan "kaatua". Täytys jossain vaiheessa tollekkin jotain tehdä..
Vasen:
Oikea:
Molemmat eturenkaat yläreunasta siis ulompana, mutta vasen reilusti enemmän. Tossahan camber kääntyy jouston mukana, mut tämä tilanne siis jousitus ylä-asennossa. On nää made in chinat vaan veikeitä pelejä
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 10 guests