Loncin Rally 110 Ja Skymax mopo

Talleissa tapahtuu? Kaikenlaiset projektit tänne

Moderators: sbc350, Luke

User avatar
sbc350
Posts: 1999
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: Loncin Rally 110

Postby sbc350 » Wed Aug 17, 2016 10:54 am

Aamulla hain rallyn caminon lavalle ja menin helppokatsastukseen
Image

Ja leimahan heltis, vähän oli välystä takapyöränlaakerissa minkä merkkas otteeseen, mut se olikin vaan mutteri millä toi ite vanne on kiinni navassa, sen kiristin ni ei heilu enään. Alkavaa välystä on kyl vähä kaikissa puslissa, tokas leimasetä et näissä on se melkein jo uutena :lol: täytyy niitä vähä fiksailla talven aikana. Ihan kiva ajella, mitä nyt toinen eturengas on seisonnan jälkeen kantikas ja täristää aika tavalla. Täytyy kattella jos löytyis jostain vähän sileämmällä kuviolla olevat renkaat kun pääasiassa nyt tiellä ajelee.

Image

Image

User avatar
sbc350
Posts: 1999
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: Loncin Rally 110

Postby sbc350 » Wed Aug 17, 2016 7:18 pm

Sellaset n 70km tuli rallatettua tänään. Bensaa toi ei vie oikee ollenkaan kyllä :D
Nopeusmittari häröilee välillä, nopeus tippuu vaikka oikeesti ei tipu. Sit noi mun laittamat uudet raidetangonpäät on väljät noihin sisäpään reikiinsä. Mielestäni mittasin että on oikeen kokoset mutta täytyy tutkia miks ne on nyt väljät..

Image

User avatar
sbc350
Posts: 1999
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: Loncin Rally 110

Postby sbc350 » Thu Aug 18, 2016 6:52 pm

Olin sitten asentanu sisemmät raidetangonpäät väärältä puolelta.. sillai ne edellisetkin oli niin en varmistanu. Nyt on timmit. Tuli öljytkin vaihdettua, oli aika mustat :lol:

User avatar
sbc350
Posts: 1999
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: Loncin Rally 110

Postby sbc350 » Tue Aug 23, 2016 8:17 pm

Olkatapeissa oli pystysuunnassa väljää. Tuolla sisällä on metalliholkki mikä oli pidempi kuin tuo itse olka-akseli hässäkkä. Näin ollen se pääsi liikkumaan aika paljonkin pystysuunnassa montuissa. Tää taas aiheutti sitä et rengas kääntyili montuissa ja se taas teki rauhattoman ajaa. Laaserleikkasin sinne pellistä shimmit ja nyt on timmit noi tapit. Tosin vieläkin soutaa ohjaus tien heitoissa. Onkohan noi raidetangot kuitenkin liian pystyssä asennossa niin tulee sitä bump steeringiä? Keulasta kun painaa alaspäin niin heti alkaa renkaat kääntyy sisäänpäin. Se helpottais jos noi raidetangon sisäpäät olis alapuolelta niinku aikasemmin oli, mut sit ne on väljät niihin reikiin. Täytys suurentaa niitä reikiä sen verran että noissa nivelien tapeissa oleva olake istuis timmisti reikään. Jotain täytyy kuitenki vielä tehdä tolle vaikka jo ihan kohtalainen onkin ajella.

Image

Image

User avatar
rallikuski
Posts: 367
Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
Location: Loppi

Re: Loncin Rally 110

Postby rallikuski » Tue Aug 23, 2016 8:43 pm

Joo, noi on nyt väärinpäin nuo sisäpäät, niitten kuuluu tulla paikoilleen altapäin... Poraat sen reiän parimilliä isommaksi ja teet tiukan sovitusholkin sinne reikään niin rupee passaamaan. Eikös tässäkin oo vaan normaalit reiät noille nivelille eikä kartiot?
Chevrolet malibu '78
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09

User avatar
sbc350
Posts: 1999
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: Loncin Rally 110

Postby sbc350 » Tue Aug 23, 2016 8:52 pm

rallikuski wrote:Joo, noi on nyt väärinpäin nuo sisäpäät, niitten kuuluu tulla paikoilleen altapäin... Poraat sen reiän parimilliä isommaksi ja teet tiukan sovitusholkin sinne reikään niin rupee passaamaan. Eikös tässäkin oo vaan normaalit reiät noille nivelille eikä kartiot?


Suorat on noi nivelien tapit, mut niissä on paksumpi olake juuressa, mikä ei ainakaan tähän mönkkään käy tonne reikään. Tuolta yläpuolelta kun laittaa niin se tappi on timmi, alakautta väljä. Juu mä duunaan siihen jonku ratkasun 8-)

User avatar
rallikuski
Posts: 367
Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
Location: Loppi

Re: Loncin Rally 110

Postby rallikuski » Thu Aug 25, 2016 4:46 pm

sbc350 wrote:
rallikuski wrote:Joo, noi on nyt väärinpäin nuo sisäpäät, niitten kuuluu tulla paikoilleen altapäin... Poraat sen reiän parimilliä isommaksi ja teet tiukan sovitusholkin sinne reikään niin rupee passaamaan. Eikös tässäkin oo vaan normaalit reiät noille nivelille eikä kartiot?


Suorat on noi nivelien tapit, mut niissä on paksumpi olake juuressa, mikä ei ainakaan tähän mönkkään käy tonne reikään. Tuolta yläpuolelta kun laittaa niin se tappi on timmi, alakautta väljä. Juu mä duunaan siihen jonku ratkasun 8-)



Voiskos olla vaihtoehtona vielä että koko tangot ois väärinpäin, siis niin että tän hetkiset ulkopäät onkin sisäpäät..?
Chevrolet malibu '78
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09

User avatar
sbc350
Posts: 1999
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: Loncin Rally 110

Postby sbc350 » Thu Aug 25, 2016 6:05 pm

Noi päät on uudet ja erona vaan et toises on toi varren jenga vasenkätinen. Tai näin mä kattelin mielestäni, täytyy viel kattoo uudestaa :)

User avatar
sbc350
Posts: 1999
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: Loncin Rally 110

Postby sbc350 » Fri Sep 02, 2016 2:25 pm

Nyt olis raidetangonpäät alakautta. Tein sovitteet ettei ole väljät kiinnitysreikiinsä. Kummasta väheni renkaiden kääntyminen joustoissa. Silti hakee linjaa urissa ym vaikka kyllä parani ajotuntuma huomattavasti. Ilmeisesti toi takapää on sen verran väljä että se sitten aiheuttaa tuon käytöksen. Eli seuraavaks duunaan sinne takahaarukkaan uudet puslat..

Image

Kiinan laatu tuli taas ilmi moottorin kannakkeissa, takimmainen kannake oli revenny molemmin puolin. Tein vahvikkeet ja hitsasin kasaan, jospa ei heti tippuis motti katuun :lol: Yksi syy tohon kannakkeiden murtumiseen on varmasti moottorin värinä tietyllä kierrosalueella, varmaan kaipais tasapainotusta..

User avatar
sbc350
Posts: 1999
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: Loncin Rally 110

Postby sbc350 » Mon Sep 05, 2016 1:46 pm

Kävin hakee biltemasta renkaat/vanteet täähän hätään et saa kärryä viel pihas vedellä syksyn aikana.

Image

Noi laakerit ei kokemuksen perusteella kyl oo pitkäikäset mut täytyy sit laittaa tilalle kunnolliset lakrut jos noi meinaa pidempääki pyöriä alla..

Vetolaitteenkin ostin jo aikaa sitte aisaan mut eipä oo siitä nyt kuvaa :lol:


Return to “Projektit”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 25 guests