Lasi jäi 230 euroon, oli heillä valmiina hyllyssä. Lasissa on vaan kuulemma joku pieni "taittovika", ja sen vuoksi vajaan satasen halvempi kuin ihan virheetön lasi. En kerennyt tänään hakemaan lasia matkahuollosta, huomenna arvelin käydä. Jos kerkeis huomenna vaihtamaan sen mikäli saan jonkun kaverin apuun. Enpä yllättyisi jos vaikka joutus hitsaamaankin karmeja, tiivisteen välistä nyt ei pahasti ruostetta pilkottele, mutta niinpä se oli Amazonissakin joskus... Toivottavasti löytyy tästä tuppukylästä butyylimassaa jostain, pitänee läimästä sen kanssa kiinni. Saapipahan nähdä millainen tappelu tulee niiden lasinympäryslistojen kanssa osaavat kuulemma olla mielenkiintoisia välillä...
Löyty tuossa bensatankkikin, joka ehkä huomenna tulis matkahuoltoon. -70 Camaron tankki, mitat aika lähelle sitä, mikä tuonne auton alle sopisi. Täyttöputkikin melko lähelle oikealla kohdalla, takana keskellä tankkia. Tai no kyllähän se varmasti pientä hienosäätöä vaatii, mutta siitä selviää kempillä. Oli miulla omatekele rosteritankkikin valmistumassa, mutta amatöörinä poltin siihen muutamia huokosia ---> vittuunnuin ja koko läjä joutaa metallinkeräykseen.
Alkaapi tuo katsastuskin kohta painaa päälle
Mercury Monterey -62
Re: Mercury Monterey -62
Volvo Amazon -69 / Opel Kadett B -72 / Chevrolet Bel Air '63
- Schweinhund.
- Posts: 162
- Joined: Sat Nov 01, 2014 11:48 am
Re: Mercury Monterey -62
Jos et saa tota myytyä ja päädyt tekniikan suhteen uudempaan niin ilmoitan alustavan mielenkiinnon tuohon y-lohko+laatikko pakettiin.
Semmonen kutina että meidän ranchin mercurykanta kasvaa ehkä yhdellä siivekkäällä...
Semmonen kutina että meidän ranchin mercurykanta kasvaa ehkä yhdellä siivekkäällä...
Haista
Kaavittu.
Kaavittu.
Re: Mercury Monterey -62
Joo eipä näytä menvän kaupaksi ei pitäs olla enää pahan kalliskaan, 4d tolppiakin myyty lähes samalla hinnalla mitä nettiautosta olen seuraillut. No, ajellaan sitten itse.
Suattaapi olla että tekniikanvaihtohommat jää nyt toistaiseksi, tallipaikka lähti ja vuokratiloissa ei oikein huvittaisi ruveta moiseen hommaan. Tosin vuokratilatkin on vielä vuokraamatta, muutamaa paikkaa olen käynyt kyllä katsomassa.
Amazonilla ajelin tässä noin kuukauden verran, yks ilta kävin Mercuryn takaisin ajoon. Merkkari lähtee kylmällä kelillä paremmin käyntiin ja toimii muutenkin varmemmin, volovo tykkää vähän pätkiä ja ei ole ryyppyvaijerikaan paikallaan.
Jotain tullut kuitenkin tehtyä Mercuryyn, lähinnä elokuussa kun oli pari viikkoa lomaa. Laittelin camaron tankin paikalleen. Täyttöputki piti vaihtaa, anturille tehdä käypänen reikä ja bensaletkulle uusi lähtö. Aikalailla hyvässä kunnossa on tankki sisältä, ei yhtään ruostetta. Pari lommoa on, mutta ei häiritsevän isoja.
Täyttöputki hitsattuna ja anturin reikä tehtynä, koritinat laittelin saumoihin
Polyuretaanimaalia sipasin päälle pari kerrosta
Lattaraudasta taivuttelin ja hitsailin kiinnikepannat
Tuulilasikin laitettiin kaverin kanssa paikalleen. Melko surkeassa kunnossa oli tiiviste, mutta saatiin kuitenkin laitettua sen kanssa kiinni. Butyylimassaa vaan reilummin Uusi tuulilasi kulkeutui kätevästi tallille kaatikselta dyykatuilla kattotelineillä. Lasissa piti olla jonkin sortin taittovirhettä, mutta itse en ole huomannut lasissa mitään vikaa. No, ei se tietysti haittaakkaan. Tässä vanha lasi irroitettuna
Pakoputkien päät tein uudet, vanhat oli rumat karahkat ja otti aina töyssyyn ja vaikka mihin kiinni
Maskin tekoa... Eipä tuo oo vieläkään valmis, tiiä taas että laittasko kuitenkin vakion nelivalokeulan paikalleen
Kesällä tuli samalle paikkakunnalle jo tässäkin topikissa aikaisemmin vilahtanut merkuri
Suattaapi olla että tekniikanvaihtohommat jää nyt toistaiseksi, tallipaikka lähti ja vuokratiloissa ei oikein huvittaisi ruveta moiseen hommaan. Tosin vuokratilatkin on vielä vuokraamatta, muutamaa paikkaa olen käynyt kyllä katsomassa.
Amazonilla ajelin tässä noin kuukauden verran, yks ilta kävin Mercuryn takaisin ajoon. Merkkari lähtee kylmällä kelillä paremmin käyntiin ja toimii muutenkin varmemmin, volovo tykkää vähän pätkiä ja ei ole ryyppyvaijerikaan paikallaan.
Jotain tullut kuitenkin tehtyä Mercuryyn, lähinnä elokuussa kun oli pari viikkoa lomaa. Laittelin camaron tankin paikalleen. Täyttöputki piti vaihtaa, anturille tehdä käypänen reikä ja bensaletkulle uusi lähtö. Aikalailla hyvässä kunnossa on tankki sisältä, ei yhtään ruostetta. Pari lommoa on, mutta ei häiritsevän isoja.
Täyttöputki hitsattuna ja anturin reikä tehtynä, koritinat laittelin saumoihin
Polyuretaanimaalia sipasin päälle pari kerrosta
Lattaraudasta taivuttelin ja hitsailin kiinnikepannat
Tuulilasikin laitettiin kaverin kanssa paikalleen. Melko surkeassa kunnossa oli tiiviste, mutta saatiin kuitenkin laitettua sen kanssa kiinni. Butyylimassaa vaan reilummin Uusi tuulilasi kulkeutui kätevästi tallille kaatikselta dyykatuilla kattotelineillä. Lasissa piti olla jonkin sortin taittovirhettä, mutta itse en ole huomannut lasissa mitään vikaa. No, ei se tietysti haittaakkaan. Tässä vanha lasi irroitettuna
Pakoputkien päät tein uudet, vanhat oli rumat karahkat ja otti aina töyssyyn ja vaikka mihin kiinni
Maskin tekoa... Eipä tuo oo vieläkään valmis, tiiä taas että laittasko kuitenkin vakion nelivalokeulan paikalleen
Kesällä tuli samalle paikkakunnalle jo tässäkin topikissa aikaisemmin vilahtanut merkuri
Volvo Amazon -69 / Opel Kadett B -72 / Chevrolet Bel Air '63
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Mercury Monterey -62
Jumalaude se on vaan komee laite, ja tuo putkimaski passaa kyllä ku nenä päähä!
Pidetään nyt peukkuja et vuokratalli saadaan alle ni on jotain säilytyspaikkaa.
Pidetään nyt peukkuja et vuokratalli saadaan alle ni on jotain säilytyspaikkaa.
- Schweinhund.
- Posts: 162
- Joined: Sat Nov 01, 2014 11:48 am
Re: Mercury Monterey -62
Putkimaski sopii kyllä hienosti ainakin kuvissa.On se orkkiskin kyllä hieno.
Tänne voin kirjoittaa kun daami ei näitä lue...
Ostin hänelle synttärilahjaksi hänenkin myynnissä huomaaman 57 Mercury 4d ht turnpike cruiserin.
Rullaava projekti joten nyt pitää jostain kehittää mieluiten se 368 lyb tai sit joku vastaava patti pellin alle.
Teen varmaan sit oman topicin kun saadaan se satamasta omalle pihalle.
Tänne voin kirjoittaa kun daami ei näitä lue...
Ostin hänelle synttärilahjaksi hänenkin myynnissä huomaaman 57 Mercury 4d ht turnpike cruiserin.
Rullaava projekti joten nyt pitää jostain kehittää mieluiten se 368 lyb tai sit joku vastaava patti pellin alle.
Teen varmaan sit oman topicin kun saadaan se satamasta omalle pihalle.
Haista
Kaavittu.
Kaavittu.
Re: Mercury Monterey -62
Pikku-Kalle wrote:Jumalaude se on vaan komee laite, ja tuo putkimaski passaa kyllä ku nenä päähä!
Pidetään nyt peukkuja et vuokratalli saadaan alle ni on jotain säilytyspaikkaa.
Kuvassa näyttää vielä istuvankin suht hyvin on vaan tuo puskurin yläreuna aika kiero, jää ikävän epätasainen rako maskin alalaidan kanssa. Kuskin puolella puskuri muutenkin jostain syystä 1,5-2cm liian alhaalla. Millähän tuon maskin maalaisi, tuo kun on ihan rautaputkea niin ruosteenhan se ottaa ei ole välineitä eikä taitoa hitsailla rosteria. Josko sen vaan mustaksi sitten maalaisi, en tiiä sitten miten pelkkä mastonin lakka kestäisi pinnassa? Eihän se kiilto kromia vastaa, mutta tasaisen himmeä kiilto kuitenkin olisi nyt paljaalla raudalla.
Onneks tallien suhteen tilanne ei ole ihan toivoton, tällä hetkellä pari vaihtoehtoa. Saattas olla "vähän" tylsä talvi ilman mitään tiloja
Schweinhund. wrote:Putkimaski sopii kyllä hienosti ainakin kuvissa.On se orkkiskin kyllä hieno.
Tänne voin kirjoittaa kun daami ei näitä lue...
Ostin hänelle synttärilahjaksi hänenkin myynnissä huomaaman 57 Mercury 4d ht turnpike cruiserin.
Rullaava projekti joten nyt pitää jostain kehittää mieluiten se 368 lyb tai sit joku vastaava patti pellin alle.
Teen varmaan sit oman topicin kun saadaan se satamasta omalle pihalle.
Piti ihan googlettaa, on kyllä siisti ja taas on Mercuryn takavaloissa tyyliä! Topikkia toki sitten.
Varasin just ajan katsastukseen, huomenna klo. 13:40. Uskaltaisikohan ajatella, että vois jopa ihan puhtain paperein selvitä, edellisestä katsastuksesta kuitenkin alle puoli vuotta ja otteeseen merkityt huomautuksetkin korjattu.
Volvo Amazon -69 / Opel Kadett B -72 / Chevrolet Bel Air '63
Re: Mercury Monterey -62
Ei menny läpi alapallot väljät ja toinen etujarru turhan heikko. Mistähän hemmetistä nyt uudet alapallot, us-partsilla ja south west tradella vajaa 200e/kpl... Rokkiautossakaan ei ole.
Apua
Apua
Volvo Amazon -69 / Opel Kadett B -72 / Chevrolet Bel Air '63
Re: Mercury Monterey -62
Ebaysta löyty alapallot, kokonaishintaan 95e/pari. Laittelin ne paikalleenkin, ihmeen helposti lähti kyllä entiset irti, vaikka olivatkin todennäköisesti alkuperäiset (niiteillä kiinni). Oispahan tuon voinut nyt katsastaakin, mutta eikö perhana etujarruletku käyny kusemaan varmaan rempatessa muljahti valmiiksi pykinyt letku sen verran, että kävi vuotamaan. Nyt kun oli pallot irti, niin samalla oli näpsäkkä pätkästä jousia 1,75 kierrosta nappasin pois. Ensin meinasin ottaa täydet kaksi, mutta onneks en ottanut. Nytkin meinasi mennä turhan matalaksi, kaarien pokkauksista piti jo leikata siivut pois.
Viikonloppuna arvelin viedä talvijemmaan. Uudessa jemmassa vähän rajalliset harrastusmahdollisuudet, mutta jotain pystyy kuitenkin tekemään. Ehkä vois napata siellä koneen irti ja kiikuttaa sen sitten työpaikalle, josko käyttäisi kannet auki ja katsoisi, että mitä on syönyt. Rempata kaikki tarpeellinen, maalata ja kasata uusien tiivisteiden kanssa. Vuotaa öljyä nimittäin aika perhanasti tuo kone jo, eikä oikein saa selvää että mistä...
Olipa tämä hyvää tahtia menossa kaupaksikin, mutta käyntihäiriö karkotti mahdollisen ostajaehdokkaan. Taitaa olla jo kohtalon sanelemaa, että tämä auto on ikuisesti minun
Viikonloppuna arvelin viedä talvijemmaan. Uudessa jemmassa vähän rajalliset harrastusmahdollisuudet, mutta jotain pystyy kuitenkin tekemään. Ehkä vois napata siellä koneen irti ja kiikuttaa sen sitten työpaikalle, josko käyttäisi kannet auki ja katsoisi, että mitä on syönyt. Rempata kaikki tarpeellinen, maalata ja kasata uusien tiivisteiden kanssa. Vuotaa öljyä nimittäin aika perhanasti tuo kone jo, eikä oikein saa selvää että mistä...
Olipa tämä hyvää tahtia menossa kaupaksikin, mutta käyntihäiriö karkotti mahdollisen ostajaehdokkaan. Taitaa olla jo kohtalon sanelemaa, että tämä auto on ikuisesti minun
Volvo Amazon -69 / Opel Kadett B -72 / Chevrolet Bel Air '63
Re: Mercury Monterey -62
Komee tuli ku madalsit
Re: Mercury Monterey -62
Jep, yllättävän paljon vaikutti ulkonäköön (parempaan suuntaan). Jarruletkun saatavuutta kyselin alkuviikosta eräästä puljusta, hyllystä olisi löytynyt. Jätin kuitenkin toistaiseksi heti tilaamatta, kun arvelin tarkistaa toisen puolen letkun kunnon, samalla ois sitten tilannut tarvittaessa senkin. No toinen puoli olikin vielä suht ok, joten puhelua puljuun, että tarviin vaan yhden. No eipä sieltä vastattu useista soittoyrityksistä huolimatta... Jäi letku nyt uusimatta ja leima kylmenee tulevalla viikolla. Osaa taas olla vaikeaa, perkele... Huomenna tai sunnuntaina pesen ryöhkän kunnolla ja vien talvijemmaan.
Niin ja syy miksi en suosiolla tilannut molempia letkuja kerralla, oli hinta 33e/kpl. Ois tuon toisen tilannut "pahimpaan kiireeseen", toisen ois sitten tilannut rokkiautosta, kun sinne pitäisi muutenkin laittaa tilausta menemään (siellä maksaa 5,49e).
Niin ja syy miksi en suosiolla tilannut molempia letkuja kerralla, oli hinta 33e/kpl. Ois tuon toisen tilannut "pahimpaan kiireeseen", toisen ois sitten tilannut rokkiautosta, kun sinne pitäisi muutenkin laittaa tilausta menemään (siellä maksaa 5,49e).
Volvo Amazon -69 / Opel Kadett B -72 / Chevrolet Bel Air '63
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 3 guests