Selvispä miksi hyttiin tulee niin huonosti ilmaa vaikka puhallinmoottori pyörii kovaa ja kennot putsattu ym. Joku on menny laittamaan väärinpäin pyörivän moottorin Oon ihmetelly miksi toi moottorin puhallusputken paikka ei osu kohdalleen.. no eihä se osu kun on motti jostain muusta vehkeestä peräsin. Purin moottorin paloiks ja käänsin sen pyörimissuunnan, nyt tulee ilmaan sisälle niin että tukka hulmuaa.. eihän tässä oo montaa vuotta talvella paleltukkaan
Korjasin myös hanskalokeron saranan, tää tuntuu vissiin olevan tyyppivika kun oli varaosa-autosta samalla tavalla katki toi vasen puoli. Heppasin tollasen kalikan rosterista ja vedin ruuvilla+liimalla kanteen kiinni. Ei ehkä kaunein mutta toiminnee. Jollain jos on ehjä kansi ni voi vinkata.
Rasvasin myös kaikki nivelet etupäästä ja tutkin jakolaatikon väljyyksiä. Vaihde päällä nitkuttelin eteen taakse niin kuuluu sellanen metallinen kolahdus aina kun väljä poistuu. Kytkimeltäkin kuulu vähän ääntä, liekkö taas kiinan kytkinlevy antautumassa vaimennusjousien osalta
S-10 '88 Blazer 4x4
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Purin jakolootan, lootan, kytkimen, etuperän ja öljypohjan irti. Häiritsi niin paljon tuo naputus että joutu tarkistaa laakereiden kunnon ettei tuu täystuhoa. Olihan ne kaikki ihan ok. Eli kai se nokasta tai viimeks vaihdetusta uudesta jakopäästä tulee? Mutta kytkimen keskiö taas väljä. Täytyy taas yrittää US partsiin takuuseen tota kun on vauhtipyöräkin koneistettu. Oli kyllä tasan viimenen made in china kytkin mikä mulle tulee. Tilasinkin rockautosta nyt paremman kytkimen.
Jakolaatikostakin kuulu kovempaa meteliä ihan takavedollakin ajettaessa ja nelivedon karmeeta ulinaahan en oo saanu pois vaikka on laakereita vaihdettu ja ketjukin. Purin jakiksen ja tutkin niin aika väljä on planeettapyörästö. Samoin neulalaakerit etupäässä on jo väljät, siitä meteli takavedolla tuli varmaan.
Toivoin että tuohon varaosa-auton uudempaan ja isompaan 231 laatikkoon olis käynyt tuosta vanhasta häntä ja nopeusmittarin vaijerin vermeet. Vaan eipä käy, ihan on erilainen:
Uudemmassa on siis sähköinen anturi eli VSS. Kysymys kuuluukin nyt että toimiiko nopeustieto Eculla jos vedän tuosta jakoaskin anturista piuhat sinne ecun liittimelle mihin nyt tulee mittaristolta tieto? Sais toimimaan fuel cutit ja cruisen ym nopeustietoon pohjautuvat toiminnot. Hommais sitten vaikka GPS nopeusmittarin ja tekis uuden mittariston. Tuota uudempaa varaosa-auton starwars mittaristoa en halua laittaa
Aski menossa kasaan:
Tällänen anturi:
Ulostuloakselille laitoin uuden laakerin kun vanha vähän rohisi ja hyllyssä sattu olemaan uusi:
Jakolaatikostakin kuulu kovempaa meteliä ihan takavedollakin ajettaessa ja nelivedon karmeeta ulinaahan en oo saanu pois vaikka on laakereita vaihdettu ja ketjukin. Purin jakiksen ja tutkin niin aika väljä on planeettapyörästö. Samoin neulalaakerit etupäässä on jo väljät, siitä meteli takavedolla tuli varmaan.
Toivoin että tuohon varaosa-auton uudempaan ja isompaan 231 laatikkoon olis käynyt tuosta vanhasta häntä ja nopeusmittarin vaijerin vermeet. Vaan eipä käy, ihan on erilainen:
Uudemmassa on siis sähköinen anturi eli VSS. Kysymys kuuluukin nyt että toimiiko nopeustieto Eculla jos vedän tuosta jakoaskin anturista piuhat sinne ecun liittimelle mihin nyt tulee mittaristolta tieto? Sais toimimaan fuel cutit ja cruisen ym nopeustietoon pohjautuvat toiminnot. Hommais sitten vaikka GPS nopeusmittarin ja tekis uuden mittariston. Tuota uudempaa varaosa-auton starwars mittaristoa en halua laittaa
Aski menossa kasaan:
Tällänen anturi:
Ulostuloakselille laitoin uuden laakerin kun vanha vähän rohisi ja hyllyssä sattu olemaan uusi:
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Asensin etuperän ja vaihdelaatikot paikoilleen. Nyt ei enää vingu nelivedolla! Eli jakoaskista se ääni sitten tuli kuitenkin. Väljyyskin hävisi suurimmaksi osaksi. Kytkimeksi laitoin nyt tähän hätään yhden vanhan limpun kun pitäs lähteä kohta kesälomareissuun ja uutta kytkintä ei rockautosta kuulu
Nopeustiedon kanssa pari päivää oon googletellut ja niinhän se on että tuo nopeustieto pitää mennä drac:n kautta kun on sähköinen anturi nyt jakolaatikossa. Otin tuon drac boxin varaosa-autosta ja tutkin johtosarjan läpi mistä menee mitäkin tietoa minnekkin. Laitoin eculle ja cruiseboxille piuhat oikeeseen kohtaan ja sehän alkoi toimimaan! Siis cruise pelaa ja ecu näkee nopeustietoa niin sillai toimii kaikki fuel cutit summuut oikein.
Pitäis vielä jumpperoida toi drac moduuli oikein, eli kun tuossa autossa on nyt eri välitys kuin mistä boxi on otettu. Onneksi löyty hyvä sivusto missä voi laskea välitykset ja rengaskoot. Sen mukaan sitten siirretään jumpperia.
http://tbichips.com/?page_id=504
Nyt täytys sit miettiä että mitä tekee tuon nopeusmittarin kanssa. Löin sinne nyt vaan vanhan kännykän näyttämään gps:llä nopeutta ettei sakkoja tulis..
Ilmastoinnin kompurakin on nyt laakeroitu ja varustettu uusilla tiivisteillä. Jospa nyt toimis sekin kun saan ensiviikolla täytettyä järjestelmän..
Kuvia:
Drac boxi:
Tälläsenkin kaavion löysin mutta tuossa omassa ei kyllä menny tuossa järjestyksessä noi liittimet:
Testiasennus, täytyy vissii vähä siistimmin noi laittaa kun on nyt todettu toimivaksi
drac modulin jumpperoinnin muutos:
Cruisen kytkentä
Katsastuksessakin tosiaa käytin ennen lootien irrotusta, muuten kelpas mutta palloniveliä pitää parit vaihtaa.
Reissua varten duunasin RST pyörätelineen kun tuntu noi kaupan olevan niin rimpuloita
Nopeustiedon kanssa pari päivää oon googletellut ja niinhän se on että tuo nopeustieto pitää mennä drac:n kautta kun on sähköinen anturi nyt jakolaatikossa. Otin tuon drac boxin varaosa-autosta ja tutkin johtosarjan läpi mistä menee mitäkin tietoa minnekkin. Laitoin eculle ja cruiseboxille piuhat oikeeseen kohtaan ja sehän alkoi toimimaan! Siis cruise pelaa ja ecu näkee nopeustietoa niin sillai toimii kaikki fuel cutit summuut oikein.
Pitäis vielä jumpperoida toi drac moduuli oikein, eli kun tuossa autossa on nyt eri välitys kuin mistä boxi on otettu. Onneksi löyty hyvä sivusto missä voi laskea välitykset ja rengaskoot. Sen mukaan sitten siirretään jumpperia.
http://tbichips.com/?page_id=504
Nyt täytys sit miettiä että mitä tekee tuon nopeusmittarin kanssa. Löin sinne nyt vaan vanhan kännykän näyttämään gps:llä nopeutta ettei sakkoja tulis..
Ilmastoinnin kompurakin on nyt laakeroitu ja varustettu uusilla tiivisteillä. Jospa nyt toimis sekin kun saan ensiviikolla täytettyä järjestelmän..
Kuvia:
Drac boxi:
Tälläsenkin kaavion löysin mutta tuossa omassa ei kyllä menny tuossa järjestyksessä noi liittimet:
Testiasennus, täytyy vissii vähä siistimmin noi laittaa kun on nyt todettu toimivaksi
drac modulin jumpperoinnin muutos:
Cruisen kytkentä
Katsastuksessakin tosiaa käytin ennen lootien irrotusta, muuten kelpas mutta palloniveliä pitää parit vaihtaa.
Reissua varten duunasin RST pyörätelineen kun tuntu noi kaupan olevan niin rimpuloita
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Hyvä homma että loppu ulinat!
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Camino79 wrote:Hyvä homma että loppu ulinat!
Joo eka pelästyin kun olin laittanu sen kolmeletkusen liittimen väärin päin sinne lootan venttiiliin ja etuperä ei kytkeytyny. Mut toimihan se ku sain sen oikeinpäin asennettua.
Tänää vaihdoin ne leimalle vaaditut pallonivelet, huomasin kyllä että toisessakin yläpallossa on alkavaa välystä. Täytynee tilaa vielä kaks lisää noita palloja ni sit on kaikki neljä uutta. Loppu muuten kolahtelu pienissä montuissa, sen verran oli ehtiny välystä tulla noihin vanhoihin..
AC delcot otin, kaippa ne on ihan OK..
Edit:
Ainiin, täytettiin ilmastointikin. Mitään mistään kun ei tiedä niin löin kompuran öljyt sisään sen määrän mitä kyljessä lukee(6oz). Sit alettii pistää kylmäainetta sisään.. vissiin olis pitäny vähän hitaammin täyttää et öljy lähtee hitaammin kiertoon? Tuli paluupuolelle sen verran painetta et ylipaineventtiilistä prähti ylimäärästä pihalle. Samalla meinas pärähtää myös kakki housuun Laskettii painetta pois ja käyteltii hetki ja pistettii loput aineet.. Kyl se nyt ainakin jäähdyttää ihan kivasti eikä kompurakaan kuulosta siltä et just räjähtää niinku ennen laakereiden vaihtoa
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Mikä oli muuten ilmastoinnin täyttömäärä? Pitäs varmaan itellekkin löytää joku mesta missä sais täytettyä kun töissäkin on vaan r134a-vehkeet
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
1050g oli autodatassa tähä laitteesee täyttömäärä
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
sbc350 wrote:1050g oli autodatassa tähä laitteesee täyttömäärä
Kylläpäs sinne sit meneekin ainetta nyt täytyy sit enää löytää joku jolla ois r12-vermeet täältäpäin
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Nyt olis kesälomareissu takana. Käytiin lautalla ahvenanmaalla ja kierrettiin turun saariston rengastie läpi. Monta lossia oli matkalla ja kippuraista tietä. Nukuttiin taas autossa niin kuin nordkapinkin reissulla. Kytkinkin toimi ok, joskin vähän ravistaa. Uusi levy saapuikin just lähtöpäivänä rockautosta. Täytyy taas kammeta aski irti et saa kiekon vaihdettua. Jospa sit olis pidemmäks aikaa kytkin kunnossa?
Kuvia reissulta:
Lautta Ahvenanmaalle:
Bomarsund:
Veetikin oli toki mukana:
Jossain lossilla:
Pyörät keikku kätevästi mukana telineessä:
Rumarissa oli tollanen hieno sääasema:
Loppukilsat reissulta:
Vähänhän tuo oli lyhyt reissu verrattuna viime vuoden 5000kilsan etappiin mutta ihan mukava oli noikin paikat nähdä
Kuvia reissulta:
Lautta Ahvenanmaalle:
Bomarsund:
Veetikin oli toki mukana:
Jossain lossilla:
Pyörät keikku kätevästi mukana telineessä:
Rumarissa oli tollanen hieno sääasema:
Loppukilsat reissulta:
Vähänhän tuo oli lyhyt reissu verrattuna viime vuoden 5000kilsan etappiin mutta ihan mukava oli noikin paikat nähdä
-
- Posts: 253
- Joined: Sat Nov 29, 2014 1:22 am
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Jos kytkin ravistaa niin eikös se johdu useammin asetelmasta eikä itse kytkinlevystä? Tai en mää tiiä.
Hyvin tuntuu kilometrejä nielevän
Hyvin tuntuu kilometrejä nielevän
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 25 guests