Mercury Monterey -62
-
- Posts: 169
- Joined: Mon Feb 23, 2015 12:18 am
Re: Mercury Monterey -62
Valojen säätöön riittää mittanauha, ajat metrin päähän seinästä ja säädät niin että valokeila näyttää sentin alemmaks kuin lampun kohdalla niin on sopiva. Ja kyllä niitä pimeitä öitä kesälläkin riittää joten sisemmätkin lamput takas paikalleen varsinkin jos tossa on hehkulamput.
Re: Mercury Monterey -62
Ehdottomasti putkimaskia kehiin.
Näyttää tuommonen punanen lossi paljo isommalle ja leveemmälle ku jättää nuo sisemmät umpiot pois.
Näyttää tuommonen punanen lossi paljo isommalle ja leveemmälle ku jättää nuo sisemmät umpiot pois.
Re: Mercury Monterey -62
kaarlo kadett wrote:Valojen säätöön riittää mittanauha, ajat metrin päähän seinästä ja säädät niin että valokeila näyttää sentin alemmaks kuin lampun kohdalla niin on sopiva. Ja kyllä niitä pimeitä öitä kesälläkin riittää joten sisemmätkin lamput takas paikalleen varsinkin jos tossa on hehkulamput.
Kiitoksia, mittanauhavinkki kuulostaa toimivalta, pitänee kokeilla. Halogeenivalot on näköjään joku joskus tähän laittanut, vieläpä semmoset umpiot mitä en ole koskaan ennen nähnyt tiiä häntä onko yleisiäkin näissä, mutta polttimot on kiinteinä umpioissa? Eli polttimoita ei voi vaihtaa, lanka jos menee poikki niin menee koko umpio vaihtoon. Arvelin ajovalot releyttää jossain vaiheessa.
Herje wrote:Ehdottomasti putkimaskia kehiin.
Näyttää tuommonen punanen lossi paljo isommalle ja leveemmälle ku jättää nuo sisemmät umpiot pois.
Juu tätä vähän hain itsekin. Alkuperäisessä maskissa on vielä tuommonen tiheä pystyrivoitus, niin tekee keulasta kapean ja "raskaan" näköisen.
Tässä tuplavalot putkimaskilla, ei tosin hullumman näköinen noinkaan:
Muutenkin hyvä innoittaja ollut tuon auton projektitopikki, oma ei tunnu enää yhtään niin mädältä paskalta kun tämän tarinan kahlasi läpi
http://www.suedescarclub.com/smf/index.php?topic=2952.0
Volvo Amazon -69 / Opel Kadett B -72 / Chevrolet Bel Air '63
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Mercury Monterey -62
Nuohan on ne perinteiset sealed beamit mitä jenkeissä on orkkiksena?
-
- Posts: 169
- Joined: Mon Feb 23, 2015 12:18 am
Re: Mercury Monterey -62
Näyttäähän se leveemmältä ilman sisempiä valoja. Laita releet valoihin, cadillaciin oli joku kans vaihtanu halogeenit ilman releitä, heti eka reissulla paljastui että ainakin kaukovalot tarvii releen, muuten katkaisijan lämpösuoja pätkii ne pimeeks välillä.
Re: Mercury Monterey -62
Pikku-Kalle wrote:Nuohan on ne perinteiset sealed beamit mitä jenkeissä on orkkiksena?
No niinpäs näkkyy olevan kun guuglettelin! Taas sitä näköjään oppi uutta.
kaarlo kadett wrote:Näyttäähän se leveemmältä ilman sisempiä valoja. Laita releet valoihin, cadillaciin oli joku kans vaihtanu halogeenit ilman releitä, heti eka reissulla paljastui että ainakin kaukovalot tarvii releen, muuten katkaisijan lämpösuoja pätkii ne pimeeks välillä.
Juu amazoniinkin laittelin releet kunnon johdoilla syksyllä, ja kyllähän se valotehokin parani ihan mukavasti. Amassa tykkäs valokatkaisijakin kuumentua, poistui sekin vaiva samalla.
Tänään oli tarkoitus hallille vaan eeeeenpä taida jaksaa, huono kelikin. Josko noita ovipahveja vaikka ompelisi sitten tässä kotosalla. Ensi viikolla olisi muutama vapaapäivä, josko sitä sillon sitten lähtisi hallille asti. Eipä nyt sitten tällä menolla tule vapuksi leimaa, vaan mitäpä tuota ressailemaan, aina voi ajaa volvolla No kesäkuulle on pakko saada ajoon, hääautokeikkaa olisi luvattuna.
Volvo Amazon -69 / Opel Kadett B -72 / Chevrolet Bel Air '63
Re: Mercury Monterey -62
Leimattu tänään hyväksytysti Selvis syy tehottomuuteen, kolme tulppaa oli pimeänä! Jännä juttu, kun kuitenkin vähän aikaa sitten uusin ne kaikki... No onneks en heittäny vielä vanhoja tulppia mäkeen, putsasin niistä kolme parasta ja iskin paikalleen, ja johan toimii. Ei vissiin oo normaalia, että puola kuumuu? Kun tykkää jostain syystä tehdä niin
Seuraavaks arvelin asennella radion kojiksen alle. Kojiksen päällä keskellä on sopivasti jo orkkiksena paikka kaiuttimelle, siihen meni mukavasti kuusysi. Motonetistä ostin moottoriantennin, sen laitan apukuskin etulokariin, siinä on jo valmis reikäkin sille.
Seuraavaks arvelin asennella radion kojiksen alle. Kojiksen päällä keskellä on sopivasti jo orkkiksena paikka kaiuttimelle, siihen meni mukavasti kuusysi. Motonetistä ostin moottoriantennin, sen laitan apukuskin etulokariin, siinä on jo valmis reikäkin sille.
Volvo Amazon -69 / Opel Kadett B -72 / Chevrolet Bel Air '63
Re: Mercury Monterey -62
Onks sul kärjet vielä? Dwelli kohdallaan? Onnea leimasta!
Re: Mercury Monterey -62
Juu vakio kärjellinen jakaja on. Välyksen säädin 0,4mm, intternetti kertoi sen olevan sopiva. Muutaman kerran on sammunut risteykseen, kun olen vain hiljentänyt vauhdin lähes nollaan? Sitten jumalattomalla starttailulla käyntiin En usko vian olevan bensapuolella, kun jos on käynnistyäkseen, niin kyllä käynnistyy laakista, ja kestää hyvin käynnissä. Myöskään kaasupolkimen pumppailulla ei ole merkitystä käynnistyvyyteen. Just illalla kävi näin jotta sammui, eikä sitten millään käyntiin. No, otettiin kontista varatulppa ja testattiin kipinä, niin auto samalla laakista käyntiin kaverin isä siinä sitten heitti, että josko puola ois ollut jotenkin vikatilassa? Tuossa äsken ajellessa tuntui, että taas joku pytty putosi pelistä... perkele...
Niin ja laitoin mie tänään radion. Kojiksen alle semmonen biltema-tyylin muovikotelo, ja siihen blaukkari, joka sattu valmiiks löytymään jemmasta. Antennia en vielä laittanut, vaatis etulokarin irrotuksen, ois kuitenki menny aikaa ja oli jo kiire päästä kylille kurvailemaan
Niin ja laitoin mie tänään radion. Kojiksen alle semmonen biltema-tyylin muovikotelo, ja siihen blaukkari, joka sattu valmiiks löytymään jemmasta. Antennia en vielä laittanut, vaatis etulokarin irrotuksen, ois kuitenki menny aikaa ja oli jo kiire päästä kylille kurvailemaan
Volvo Amazon -69 / Opel Kadett B -72 / Chevrolet Bel Air '63
Re: Mercury Monterey -62
Hetkinen, älysin tässä vasta että mikä se dwelli on. Ei neloskoneissa oo tarvinnu dwelleistä juuri välittää, niin tuli uutena juttuna minulle kasikoneessa kun on tuo virranjakajan "nokka" vähän pyöreämpi, joten ilmeisesti juurikin sen takia tarkka tuosta dwellistä. Säätääkös tuota nyt mitenkään ilman jotain siihen tarkoitettua mittaria? Välillä tekee tuota sammumistemppua edelleen. Puolankin vaihdoin uuden, toimi ehkä 10min, kuumui perkeleesti ja sitten ei toiminut ollenkaan. Laitoin sitten vanhan puolan. Semmosta.
Nii ja ostin uudet vanteet ja renkaat, ei oo tullu otettua vielä järkeviä kuvia niistä.
Edit. puolalle meni muistaakseni jotain vähän alkuperäistä tuoreempaa johtoa, ettei vaan ois ohitettu mahdollista etuvastusta samalla --> puola saa jatkuvasti liikaa voltteja ja kuumuu. Pitää huomenna tutkiskella.
Nii ja ostin uudet vanteet ja renkaat, ei oo tullu otettua vielä järkeviä kuvia niistä.
Edit. puolalle meni muistaakseni jotain vähän alkuperäistä tuoreempaa johtoa, ettei vaan ois ohitettu mahdollista etuvastusta samalla --> puola saa jatkuvasti liikaa voltteja ja kuumuu. Pitää huomenna tutkiskella.
Volvo Amazon -69 / Opel Kadett B -72 / Chevrolet Bel Air '63
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 2 guests