Tommonen yksinkertaisuudessaan on se imuputki
Tommosen kiinnityksen tein, ei nyt mikää kovin erikoisen hieno ja nopeesti vaan tehty mutta eipä äkkiseltään tullu parempaakaa keinoo saaha tota kiinni.
Tommoset supparit tein niihi pönttöihin
Ja tommoset ne oli sitte
Ajoin mä niillä yhen päivän, sisälle ääni ei eronnu muuten ku semmonen teinipörinä kävi ja suht kova resonointi. Takana jäi mieleen tyhjäkäynti äänestä vaan se saatananmoinen resonanssikumina eikä paljoo muuta. Vaihtelin sit takas noi entiset ku niissä on mukavan matala höpinä, 2k rpm kohilla alkaa kauhee rähinä eikä oo semmonen samanlainen tasanen ääni eikä oo sitä resonanssiongelmaa. Se migreenissä on aika vittumainen kuunneltava Tarviis nokkaa ja ruttuja että noi pöntöt ois hyvät. Ja jäipähän sitte tuttu moottorin toimintaääni ja onhan noi pöntöt vähän niinku osa auton persoonallisuutta
Mä en suuttimien toimintaa muuttanu ku MS2 3.0 ja Tunerstudio anto A. vaan deadtimen joka oli jo hyvässä säädössä korkee ohmisille suuttimille eli .9ms. B. se muuttas koko kartan toimintaa. Mä kokeilin sitte nostaa tyhjissolenoidia mutta se nosti tyhjistä ja sekoili samallalailla. Loppujen lopuks se, ainaki sillä hetkellä, rauhottu kokonaan ku nosti bensaa alakartoilta. Oli vissiin sen verran laihalla käyny että lämpimällä ei riitä. Nyt oli 14 nurkilla AFR ongelma-alueella ja noin/vähän alle 800rpm vapaalla ja n. 650rpm vaihepäällä tyhjis. Jospa tää nyt rupes rauhottuu
Ford Falcon STW '69
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Ford Falcon STW '69
Toivotaan et pelaa.
Mun mielestä toi 0.9ms on liian vähän. Kuitenkin vissiin orkkis ev1 suuttimet..
Mulla oli 24V Cossussa ev 14:t ja dt oli jotain 1.2ms pintaan.
Tietystihän tohon vaikuttaa johdotukset, pensan paineet ym.
Siitä koko ve kartan uudelleen tekemisestä pääsee vähän helpommalla kun muuttaa req.fuelia.
Tossa Sierra projektissa on 4kpl ev6 Dekoja, katotaan mihin ne asettuu.
Mun mielestä toi 0.9ms on liian vähän. Kuitenkin vissiin orkkis ev1 suuttimet..
Mulla oli 24V Cossussa ev 14:t ja dt oli jotain 1.2ms pintaan.
Tietystihän tohon vaikuttaa johdotukset, pensan paineet ym.
Siitä koko ve kartan uudelleen tekemisestä pääsee vähän helpommalla kun muuttaa req.fuelia.
Tossa Sierra projektissa on 4kpl ev6 Dekoja, katotaan mihin ne asettuu.
Cosworth inssi Geoff Goddardia lainaten: Limit's are only set by lack of knowledge..
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Ford Falcon STW '69
Orkkis 15lbs tai 158cc noi on. Joo aika vähän noi on kiinni mut intternetti kerto et toi ois korkeeohmisille aikalailla ok niin pistin sitte sen 50psi / 3,4baria siellä nyt on paineita. Noh se nyt pelaa hyvin niin eiköhän se oo ihan hyvä..
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Ford Falcon STW '69
Kyl se on nyt lämpimänä toiminu. Tuli sitte sen johdosta toi tyhjäkäynti tiputettua järkeväksi, lämpimänä vapaalla on jotaim 600rpm ja vaihdepäällä 500-550rpm. Yllättävän mukavasti vakiokonekki lotkottaa ku on tarpeeks matala käynti
Flektin merkkivalona oli jonku aikaa varvikellon vaihtovalo mutta tein sitte siistimmin ja pistin ovien varotusvalon tilalle flektin valon; tossahan ei tietenkää ollu mitään ku on nii köyhä malli
Korjasin lootan tikun tiivisteen vanhalla pehmeellä läpivientikumilla joku aika sitte. Oon kans pehmentäny etuiskareita ku ennemmin tää on letkee kauppakassi ku liian jämyllä alustalla, vähän meinannu rämistä huonolla tiellä mutta ei se muuten huono oo ollu ajaa; kyl se pehmeempi kyyti on kivempi kuitenki Tyhjiksen laskun ansiosta tää ei kans hyökkää ihan niin äkäseen ku painaa kaasua niin on paljo rennompi ajella.
Oiskohan tuota muuta tehny tässä, jotain pientä hipellystä mut en oo ees jaksanu kaikista ottaa kuvia..
Flektin merkkivalona oli jonku aikaa varvikellon vaihtovalo mutta tein sitte siistimmin ja pistin ovien varotusvalon tilalle flektin valon; tossahan ei tietenkää ollu mitään ku on nii köyhä malli
Korjasin lootan tikun tiivisteen vanhalla pehmeellä läpivientikumilla joku aika sitte. Oon kans pehmentäny etuiskareita ku ennemmin tää on letkee kauppakassi ku liian jämyllä alustalla, vähän meinannu rämistä huonolla tiellä mutta ei se muuten huono oo ollu ajaa; kyl se pehmeempi kyyti on kivempi kuitenki Tyhjiksen laskun ansiosta tää ei kans hyökkää ihan niin äkäseen ku painaa kaasua niin on paljo rennompi ajella.
Oiskohan tuota muuta tehny tässä, jotain pientä hipellystä mut en oo ees jaksanu kaikista ottaa kuvia..
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Ford Falcon STW '69
Kojolla käyty pehmeellä etupäällä, taitaa se olla sen verran hassu ajettava että pitää pyöritellä takas iskarit Se meniki jo aika lullaksi, mutkissa kallistelee mut kyyti on himpun pehmeempi muuten. Mukavampi se on kuitenki jämympänä, toimii se sen verran paremmin kaikissa vauhdeissa että en osaa kuvitella ees että tuo vehje kallistelis mutkiin. Onneks on säätöiskarit ni pysty toteamaan että kyllä se alustaki on hyvä ja toimii.
Ja silti rämisee vähäsen hanskalokeron rojut ton taka-akselin 2cm joustovaran vuoksi Siellä on vähän irtotavaraa; puhelimen laturia, jarrunsäätötyökalua, sulakkeita, parkkikiekkoo ja jääskrapaa.
Ja silti rämisee vähäsen hanskalokeron rojut ton taka-akselin 2cm joustovaran vuoksi Siellä on vähän irtotavaraa; puhelimen laturia, jarrunsäätötyökalua, sulakkeita, parkkikiekkoo ja jääskrapaa.
-
- Posts: 169
- Joined: Mon Feb 23, 2015 12:18 am
Re: Ford Falcon STW '69
ainahan sitä jotain rompetta kulkee kyydissä.
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Ford Falcon STW '69
Tullu laitettua tankin huohotus täyttöputkeen, flektin kapillaarianturi vesiletkun sisään ja siirsin lootan lauhuttimen maskin taakse
Kävin Kuopiossa, sieltä Big Wheelsissä ja tällä viikolla Oulussa veljen luona. Falconi pelas hyvin eikä sen suurempia ongelmia ollu, tyhjäkäynnin jouduin nostaa takas korkeemmaks ku ei Kuopiossa ruuhkassa näyttäny lataavan kunnolla ja nostin sit vähän rajaa, kävi kuumana ja ö-paineet kävi alhaalla. Vähän korkeemmalla tyhjiksellä ei sitte oo mitään ongelmia oo ollu.
Rasvasin kans TV-vaijerin niin vaihdot parani ja 4-3 vaihdossa ei tuu enää "välikaasua". Seki korjaantu sitte mäihällä, samalla särky kaasuvaijeri ja piti taikoo taas purkuauton osista siihen kuori. Ja se öljyn tulo tikusta loppu kans ku tsekkasin et huohotin oli varmasti auki ja ton lauhuttimen ku nosti parempaan paikkaan.
Kontissa on 2 pelitietokonetta tarvikkeineen ja matkakamat, tulomatkalla viskattiin vielä fillari sisälle mut hyvin ne kamppeet mahtu isoon autoon.
Kävin Kuopiossa, sieltä Big Wheelsissä ja tällä viikolla Oulussa veljen luona. Falconi pelas hyvin eikä sen suurempia ongelmia ollu, tyhjäkäynnin jouduin nostaa takas korkeemmaks ku ei Kuopiossa ruuhkassa näyttäny lataavan kunnolla ja nostin sit vähän rajaa, kävi kuumana ja ö-paineet kävi alhaalla. Vähän korkeemmalla tyhjiksellä ei sitte oo mitään ongelmia oo ollu.
Rasvasin kans TV-vaijerin niin vaihdot parani ja 4-3 vaihdossa ei tuu enää "välikaasua". Seki korjaantu sitte mäihällä, samalla särky kaasuvaijeri ja piti taikoo taas purkuauton osista siihen kuori. Ja se öljyn tulo tikusta loppu kans ku tsekkasin et huohotin oli varmasti auki ja ton lauhuttimen ku nosti parempaan paikkaan.
Kontissa on 2 pelitietokonetta tarvikkeineen ja matkakamat, tulomatkalla viskattiin vielä fillari sisälle mut hyvin ne kamppeet mahtu isoon autoon.
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Ford Falcon STW '69
Mää pesin tän tänään Millonkohan viimeks oisin pessy.. Öö, ennen BackWoods Cruisinkia toukokuussa.
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Ford Falcon STW '69
Laittelin sisävalon toimimaan, polttimo sinne piti asentaa ja laittelin tuossa lasinpyyhkijät toimimaan alkuperäsen lailla; joskus piti tehä pieni patentti ku leimaa edeltävänä päivänä hajosi eka pissipoika mut pyyhkijät pelas, sitte kävi niin päin et pissis toimi mut pyyhkijät ei. Loppujenlopuks oli niinki vaikee vika ku piti lisämaapiuha laittaa, jonkun verran sai jumpata niitä virityksiä pois. Mutta hyvä ku tiesi ja melkeen muistiki mitä sinne oli värkkäilty.
Nii ja tilasin vielä uuden sisäkattovalon pohjan ja lasin Reikä on siellä ja rupes pussihousut lepattaa eikä semmonen käyny päinsä, 26$ ja 16$ postit löyty että ei siitä hirveesti köyhdytty.
Nii ja tilasin vielä uuden sisäkattovalon pohjan ja lasin Reikä on siellä ja rupes pussihousut lepattaa eikä semmonen käyny päinsä, 26$ ja 16$ postit löyty että ei siitä hirveesti köyhdytty.
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Ford Falcon STW '69
Etupenkki tuli sunnuntai-maanantai välillä auottua selkänojasta ja laitettua fylliä. Siitä tuli vitusti parempi istua ku ei enää oo sairaan ohut ja kova. Tässä miltä se näytti purettuna ja valmiina:
Ja vertailuks vanha:
Sitte tuli kaverilta lainaan säätöön lelu, tommonen Procaster Yedi 7" tabletti. Kasia ei tunnistanu toi Belkinin tekemä piuha niin piti ostaa Aten tekele että sai toimii. Ylimääränen 30e meni sinne mutta no can do. Tabletti vaikutti ihan sikakätsältä, on siis täysverinen Windows 8.1 eli siellä on ihan tietokoneen työpöytä ja käyttis! Tuneri vaan latuuseen, asennus ja se toimii. 60e tabletiks, ja tabletiks muutenki ihan sika hyvä. Toimii nopeemmin ku mun Asuksen A6 APU 6gb RAMilla. Sopii myös kätevästi mittariston eteen jos tarvii kattoo ajaessa. Pitää kaverilta ostaa tässä toi pois kuhan maanantaina nähään. Ajoin rälläkällä noi mutterit pois piuhan päästä ni sai suoraa muunnospiuhan Megaan ja sit vaa usbijatkol tabletille asti -> ei tuu niin helvetin isoja liittimiä välille. Nii ja tuli pussihousuiltua, otin vilkun viiksestä RatFinkin pois ja maalasin sen orkkisnupin mustaks ku siin oli vähä jälkee ja samalla vaihevivuston nupin ja noi valojen/pyyhkijöitten nupit kans maalasin keskeltä. Etusohvasta tuli kans ihan hemmetin hyvä istua! Etupäähän pistin 4 10mm koririkkaa etupäähän alle että se vähän nousis ku aika pystyyn jäi selkänoja. Mut kantsi kyllä toiki rohkeesti vaan aukoo ja alkaa säätää, sunnuntaina kyllä meni vähä häsläämiseks ku yläpäästä aukasin liimauksia ni tippu koko fylli alas, aika oli lopussa ni nopsaa koitin vaa ommella rautalangalla kii ja siit tuli sivuprofiilista kunnon keskivartalolihava ja oli ihan karsee istua Maanantaina purin kaikki pois tota orkkis villapehmustetta lukuunottamatta ja pistin kaikki ryhtiin ja tasottelin lisäfyllillä sohvan tasaseks.
Ja vertailuks vanha:
Sitte tuli kaverilta lainaan säätöön lelu, tommonen Procaster Yedi 7" tabletti. Kasia ei tunnistanu toi Belkinin tekemä piuha niin piti ostaa Aten tekele että sai toimii. Ylimääränen 30e meni sinne mutta no can do. Tabletti vaikutti ihan sikakätsältä, on siis täysverinen Windows 8.1 eli siellä on ihan tietokoneen työpöytä ja käyttis! Tuneri vaan latuuseen, asennus ja se toimii. 60e tabletiks, ja tabletiks muutenki ihan sika hyvä. Toimii nopeemmin ku mun Asuksen A6 APU 6gb RAMilla. Sopii myös kätevästi mittariston eteen jos tarvii kattoo ajaessa. Pitää kaverilta ostaa tässä toi pois kuhan maanantaina nähään. Ajoin rälläkällä noi mutterit pois piuhan päästä ni sai suoraa muunnospiuhan Megaan ja sit vaa usbijatkol tabletille asti -> ei tuu niin helvetin isoja liittimiä välille. Nii ja tuli pussihousuiltua, otin vilkun viiksestä RatFinkin pois ja maalasin sen orkkisnupin mustaks ku siin oli vähä jälkee ja samalla vaihevivuston nupin ja noi valojen/pyyhkijöitten nupit kans maalasin keskeltä. Etusohvasta tuli kans ihan hemmetin hyvä istua! Etupäähän pistin 4 10mm koririkkaa etupäähän alle että se vähän nousis ku aika pystyyn jäi selkänoja. Mut kantsi kyllä toiki rohkeesti vaan aukoo ja alkaa säätää, sunnuntaina kyllä meni vähä häsläämiseks ku yläpäästä aukasin liimauksia ni tippu koko fylli alas, aika oli lopussa ni nopsaa koitin vaa ommella rautalangalla kii ja siit tuli sivuprofiilista kunnon keskivartalolihava ja oli ihan karsee istua Maanantaina purin kaikki pois tota orkkis villapehmustetta lukuunottamatta ja pistin kaikki ryhtiin ja tasottelin lisäfyllillä sohvan tasaseks.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 12 guests