Ford Falcon STW '69

Talleissa tapahtuu? Kaikenlaiset projektit tänne

Moderators: sbc350, Luke

Pikku-Kalle
Posts: 618
Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
Location: Kajaani
Contact:

Re: Ford Falcon STW '69

Postby Pikku-Kalle » Wed Feb 25, 2015 2:38 pm

Koukku oli ni ei käyny mittää. Oishan se muuten lyhentyny muutaman kymmenen senttiä.

Pikku-Kalle
Posts: 618
Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
Location: Kajaani
Contact:

Re: Ford Falcon STW '69

Postby Pikku-Kalle » Wed Apr 01, 2015 5:28 am

Tähänki on tullu vaihettua konepellin saranat ja säädettyä, kesärenkaat on vanteilla kans ja oottaa vaan kelejä. 8-) Ja toi bensanpainemittari tuli siirrettyä takas bensakiskoo ni mahtu toi pelti alas. Ja pistin pissapojanletkun bpainemittarin kauluksen reikiin ni sai neki reiät peittoon. :lol:

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Pikku-Kalle
Posts: 618
Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
Location: Kajaani
Contact:

Re: Ford Falcon STW '69

Postby Pikku-Kalle » Mon Apr 13, 2015 6:51 pm

Tein autoon suojelusenkelin, Papa Legba

Image

työvaiheita yms tässä:

Image

Image

Image

Pikku-Kalle
Posts: 618
Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
Location: Kajaani
Contact:

Re: Ford Falcon STW '69

Postby Pikku-Kalle » Wed Apr 22, 2015 5:00 pm

Kesäkumit nakkasin alle. Ei kai tuossa muuta. Ostin öljyä koneesee, nesteitä ja ylävesiletkun ku oli pieni reikä tullu. Lie valmistusvika siinä. :roll:

Image

Image

Image

User avatar
Kopy
Posts: 51
Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
Location: Bay-City

Re: Ford Falcon STW '69

Postby Kopy » Wed Apr 29, 2015 7:59 pm

Eipä tuo ihan välttämättä snobirinkuloita kaipaa.. tylyn asiallinen..

Pikku-Kalle
Posts: 618
Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
Location: Kajaani
Contact:

Re: Ford Falcon STW '69

Postby Pikku-Kalle » Wed May 06, 2015 10:03 am

Vaihoin öljyt, rasvasin nivelet ynnä muuta pientä; perjantaina ois leimuu ni se mielessä pitäen. :roll:

Tää on nyt nähtävillä taas vuoden tauon jälkeen Backwoods Cruisingissa jos joku sinne on tänä vuonna tulossa. :D

Pikku-Kalle
Posts: 618
Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
Location: Kajaani
Contact:

Re: Ford Falcon STW '69

Postby Pikku-Kalle » Fri May 15, 2015 12:28 pm

Raitisilmatorven vaijerin korjasin tekemällä halkion siinä missä se alunperin oli ollu, työntämällä sitä sisään ja klemmari päälle. Epoksia pistin kans vaijerin päälle/nupin kiinnikkeen sisään.

Image

Image

Pikku-Kalle
Posts: 618
Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
Location: Kajaani
Contact:

Re: Ford Falcon STW '69

Postby Pikku-Kalle » Mon Jun 15, 2015 8:28 pm

Tuli tuossa korjattua toi kuskin kohta etusohvasta. Jousi oli menny kiinnityksestä poikki niin pistin sen nippareilla kiinni; ja jousi ei alunperin ollu rungon päällä mutta nostin sen tässä tapauksessa rungon päälle ja 3 reikää runkoon sekä nippareilla varmistukseksi kiinni. Pistin sitte levyn superloonia päälle ku oli kulunu toi orkkis tuosta keskeltä. Sitte kiristin ton reunan tiukasti tohon, pistin yhen tiukan kämmenen levysen vinyylin kiristämään tuota ja sitte kiristin ton päällisen kans ettei jää pullottamaan keskeltä. Hyvältä se nyt tunnostaa istua. Polttoainesuodattimen vaihoin kans ja perän huohotusletkun ku oli jo aika paskana.

Image

Image

Image

Image

On kans ollu ongelmallista ku koneen ajaa tosi kuumaksi ja seisottaa jonku 20-30 minuuttia niin ei oikeen jaksa käydä tyhjäkäyntiä ja sammuu ku nakkaa pykälän silmään. MAT-anturia säädin ettei näytä 70 astetta ylemmäs (ajossa on joku 50-70 riippuen läpän asennosta ja ulkoilman lämmöstä; sekä koneen lämmöstä kun se anturi on imarissa). Toi rautanen imuputki kuumenee ihan saatanasti vaikka on toi lämpökääre, joten viemäriputkesta tekasen uuden ja pistän palopeitteen kans senki päälle. Jospa se vaikuttas positiivisesti imulämpöihin. Tallilla on kans 2 1/4" Flowtechin Red hot vaimentimet jotka ajattelin huvikseen sovittaa noihin 2" rööreihin ja kattoo miten se mölisee rähinäputkilla. :lol:

Näistä kuvia ja juttua lisää lähipäivinä, riippuen terveydestä ja ulkoilmasta. Huomenna ainaki imuputki nippuun ja samapa se on pakoröörejäki tehä; ainaki supparit ku ei niitäkää saanu valmiina eli 2 1/4" -> 2". :roll:

User avatar
Jari H
Posts: 58
Joined: Thu Nov 21, 2013 10:59 pm
Location: Kausala

Re: Ford Falcon STW '69

Postby Jari H » Sat Jun 20, 2015 2:52 pm

Täähän oli vissiin Megalla?
Liian pieni injector opening time tekee just ton, että IAT noustessa menee liian laihalle.
Lisää aikaa vaikka 0.05ms kerrallaan kunnes IAT:n muutos ei vaikuta AFR:ään .
Cosworth inssi Geoff Goddardia lainaten: Limit's are only set by lack of knowledge..

Pikku-Kalle
Posts: 618
Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
Location: Kajaani
Contact:

Re: Ford Falcon STW '69

Postby Pikku-Kalle » Sun Jun 21, 2015 9:34 am

Jari H wrote:Täähän oli vissiin Megalla?
Liian pieni injector opening time tekee just ton, että IAT noustessa menee liian laihalle.
Lisää aikaa vaikka 0.05ms kerrallaan kunnes IAT:n muutos ei vaikuta AFR:ään .


Joo, kiitos! Ei auttanu MATin muutos, ei toi viemäriputkesta väsätty imuputki ja alko olee jo ideat vähän loppu. :lol:


Return to “Projektit”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests