Ford Falcon STW '69

Talleissa tapahtuu? Kaikenlaiset projektit tänne

Moderators: sbc350, Luke

User avatar
sbc350
Posts: 2000
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: Ford Falcon STW '69

Postby sbc350 » Sat Mar 09, 2013 8:30 pm

hyvältä näyttää 8-)

User avatar
Camino79
Posts: 748
Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
Location: Jyväskylä

Re: Ford Falcon STW '69

Postby Camino79 » Sun Mar 10, 2013 1:28 pm

Se on oikeesti mukava jälkeenpäin kun sähköt toimii kun ne on tehny kerran kunnolla, ei tartte joka kesä ekan vesisateen jälkeen alkaa purkamaan puolta johtosarjaa ja miettiä missä vika kun vehkeet ei toimi :D

User avatar
herrakani
Posts: 480
Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
Location: Helsinki

Re: Ford Falcon STW '69

Postby herrakani » Sun Mar 10, 2013 1:36 pm

Mäkin yritän tehdä CC:n kaikki sähköt uusiks mitä siin nyt edes tarttee enää.
Valot, vilkut, sisävalot, mankka, ecu?
BMW M5 SBC 1993

Pikku-Kalle
Posts: 618
Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
Location: Kajaani
Contact:

Re: Ford Falcon STW '69

Postby Pikku-Kalle » Sun Mar 10, 2013 2:28 pm

Nii, ei kait se sen kummempia tarvi moottorin sähkötysten lisäks. Mitäpä sitä turhaa hiplettä laittamaankaa. :lol:

Mulla on kuitenki muut sähköt orkkista, aika räpeltämätöntä onneks. Laittelen siis vaan koneen sähköt uusiks, eiköhän se niillä. Jos nyt joku takavalo ei pala ni ei kai tuo oo nii justiisa. :mrgreen:

Pikku-Kalle
Posts: 618
Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
Location: Kajaani
Contact:

Re: Ford Falcon STW '69

Postby Pikku-Kalle » Wed Mar 13, 2013 10:21 pm

Tuli DB37 modattuu, tuolleest se ol se "GND" Edikselle menevässä piuhassa. Se oliki pinnissä #2 ja #1 oli kuoren maadotus, mut kuitenki #24 oli oikein.

Ja #36 oli normipiuhalla. Eli mulla tulee siis Edis 8 sytkä boksilla ja piuhasarja oli tehty nii että Mega ohjais sytkää.

Image

Sit hypyllä tein ton oikein liitoksen. Ja jätin ton oranssin sitte releille ohjausvirtapiuhaksi. :D Kätevämmin sai tuosta hypyllä ku et ois alkanu kuorii yms.

Image

Pikku-Kalle
Posts: 618
Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
Location: Kajaani
Contact:

Re: Ford Falcon STW '69

Postby Pikku-Kalle » Thu Mar 14, 2013 7:41 pm

Tänää en saanu paljo aikaseks ku ei ollu päävirtasulaketta ja Megan päävirtareleeseen liittimiä.. Tein laturille piuhotukset ja sulakebokseille yhistävät piuhat; nii ja tuli kans laitettua vaihenäytölle valo. Tein joskus lisämittareiden valoille piuhat mut unehtu toi vaihenäyttö sillon.

Image

Image

Niijoo, niputin vähän sähköteipillä noita piuhasarjoja. Kivempi tehä muitaki piuhoja ku ei oo ihan noin räjähtäny. :D

User avatar
sbc350
Posts: 2000
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: Ford Falcon STW '69

Postby sbc350 » Thu Mar 14, 2013 8:02 pm

komeeta, starttivideota odotellessa 8-)

Pikku-Kalle
Posts: 618
Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
Location: Kajaani
Contact:

Re: Ford Falcon STW '69

Postby Pikku-Kalle » Fri Mar 15, 2013 7:25 pm

Pistin öljyt putsariin ja maalatun putken paikollee. Näyttää ihan kivalta. ;) Huomenna lisää sähköjä.

Image

Image

Pikku-Kalle
Posts: 618
Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
Location: Kajaani
Contact:

Re: Ford Falcon STW '69

Postby Pikku-Kalle » Sat Mar 16, 2013 7:00 pm

Veistelty taas noit sähköjä. Tekasin pääsulakkeen, pääreleen, flektin säätimineen ja riikkarin piuhaa jatkoin.

Tuommonen pääsulake, siitä lähtee sit orkkis sulakeboksille ja Megan sulakebokseille virrat.

Image

Siinä sulakeboksit ja releet..

Image

Flektille piuhaa ja tuota tun kuorta, on sika jäykkää toi ohut. Tein valmiiks ja "oli vähän liian pitkä"; otampa 2-3 senttiä pois ja repäs sit kuoria rikki ku vedin pois. Oisimpa vaan katkassu paikollaan.. :roll: Blaaaah, vulganoituvaa päälle. Kyl rupes ottaa päähä. :lol:

Image

Pikku-Kalle
Posts: 618
Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
Location: Kajaani
Contact:

Re: Ford Falcon STW '69

Postby Pikku-Kalle » Mon Mar 18, 2013 7:04 pm

Voeha nakkimakkara. Pittääköhä mun jättää toi Ford 2-wire idlevalven diodi hässäkkä sinne? Siinä oli + -piuha kiinni ja miinuspiuha kävi kans sisällä. Hmmmm ja Fffffuuuu. :| Vissii pitäs.. Pitäsköhän koittaa saaha se hässäkkä auki et vois tinaliitokset tehä.. :roll:

Toiseksee. Varvikellon kytkentä; MSextra kertoo:

Tach Interface

For your dash tachometer, you have a few choices, :

You may be able to use the IDM (Ignition Diagnostic Monitor) output to drive the tach. IDM a signals that the primary side of the ignition coil has fired. Simply wire the IDM output (pin 2 on all the EDIS modules) to the tach input, OR

If your tachometer was previously driven by a single coil, and the IDM signal doesn't work, your tachometer will need input from two coils to indicate properly. The trick is that you need to tie all the coils together, without allowing them to ground each other. Below is a simple circuit (with Digi-Key part numbers) showing how to interface the EDIS system with your tach:

Nii, mitä toi IDM signals that the primary side of ignition coil has fired meinaa? Ensiöpuolen puolat antaa kipinää? Vai? :shock: Eli pelittääkö jos tuosta IDM:n kytkee suoraa kiekkamittariin? Pelittääkö se 8-asetuksella vai ensiöpuoli sytyttää = toimii 4-asetuksella?


Return to “Projektit”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests