S-10 '88 Blazer 4x4

Talleissa tapahtuu? Kaikenlaiset projektit tänne

Moderators: sbc350, Luke

User avatar
sbc350
Posts: 1999
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: S-10 '88 Blazer 4x4

Postby sbc350 » Thu Nov 27, 2014 7:55 am

Jeps no eipä oo sellasta ollu tossa havaittavissa ainakaan vielä

User avatar
sbc350
Posts: 1999
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: S-10 '88 Blazer 4x4

Postby sbc350 » Fri Nov 28, 2014 6:27 am

Testasin nyt aikalailla tyhjällä tankilla paikoillaan nytkytellä autoa edes takas eikä kuulunu kurinoita kun ovi auki kuuntelin :lol:

Mistäs löytyis pätevä paineensäädin 0-2bar välille, tuntuu melkein kaikki olevan 3bar ja ylöspäin. Toi nykyinen piti olla 0bar -> mutta nyt joutuu vääntään ruuvin ihan auki että saa tippuun ees siihen baariin ja pikkasen alle pitäs mennä. Siks se varmaan kyykäyttää paineenkin kaasua painettaessa kun ei oo jousikuormaa kalvon takana niin paljoa?

User avatar
herrakani
Posts: 480
Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
Location: Helsinki

Re: S-10 '88 Blazer 4x4

Postby herrakani » Sat Nov 29, 2014 2:00 pm

Moposport?
BMW M5 SBC 1993

User avatar
sbc350
Posts: 1999
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: S-10 '88 Blazer 4x4

Postby sbc350 » Thu Dec 04, 2014 10:18 pm

Täytyy ettiä jostain uusi paineensäädin kunhan kämppärempalta ehtii.
Perkele tänää vaan tuli pakkoremonttia kun kotipihassa meni jarrupoljin lattiaan. Oli jarrusylinteri takaa hieronu ittellensä hyvän tilan liikkua ja mäntä pääs pois paikoiltaan. Hölmö kiinnitys sylinterille, pelkkä pyöree sokka pitää sylkkää paikoillaan. Ajanmittaan se pääsee liikkumaan ja kuluttamaan sitä omaa reikäänsä isommaks ja näemmä reilu 410k km kohdalla se sit pettää :mrgreen: Hitsasin reijän taas oikeen muotoseks ja pitää toinenkin puoli tsekata lähiaikoina ettei käy ajaessa hazardia.
Ilmaaminen ei meinannu onnistua ennenkuin luin korjausoppaasta että proposta pitää painaa samalla etureunassa olevasta napista kun ilmaa. Sitten alko ilmat tulemaan pois ja jarruista tuli loppupelissä paremmat kuin ennen sylinterin pettämistä. Ilmaa siis ollu pidemmän aikaa siellä..

Image

Laitettiin myös takaikkunaan uusi kalvo kun vanhassa oli reikiä ym kuplia..

Image

User avatar
sbc350
Posts: 1999
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: S-10 '88 Blazer 4x4

Postby sbc350 » Tue Dec 30, 2014 10:22 pm

Nyt on vaan ajeltu ja toiminnu ok. Aloin tankkaamaan vähän 95:sta etanolin sekaan että käynnistyis paremmin kovilla pakkasilla ilman lohkolämppäriä. Ei tarvii montaa litraa tankilliseen kun herää jo tosi nätisti tulille. Pitäs tässä tilata perään vetareiden stefat ja käyttää perä auki, siellä kun oli väljää siinä käkikellolukossa niin on kardaanista pyörittäessä about vartti väljää. Leikkasin jo sopivat shimmilevyt kuluneiden kitkalevyjen kaveriks ja hajonneet käkikellon osat lentää mäkeen..
b-painesäätimelle en oo saanu aikaseks mitään, tai siis ostannu uutta, edelleen notkahtaa paine kun kaasua painasee mutta eipä tuo lämpimänä konetta boggaa yhtään..

Image

User avatar
sbc350
Posts: 1999
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: S-10 '88 Blazer 4x4

Postby sbc350 » Mon Jan 19, 2015 10:14 pm

Image

Image

Image

Maalasin helmakoteloiden alapuolet uusiks kun oli jo kivet päässy kolistelemaan maalia, unohtu syksyllä vetää massa sinne. Nyt on sekin veetty. Vahankin vetäsin vielä kauttaaltaan päälle. Siellä täällä on tullu damagee maaliin, keväällä joutunee fiksailee :?

User avatar
Schweinhund.
Posts: 162
Joined: Sat Nov 01, 2014 11:48 am

Re: S-10 '88 Blazer 4x4

Postby Schweinhund. » Thu Jan 22, 2015 9:15 pm

Voisiko olla sen verran suurituottoinen bensapumppu että paluulinja ahdistaa ja siksi paineensäädin ei toimi loogisesti?
Tuonhan saa selville kun mittaa paluulinjan paineen.
Haista
Kaavittu.

User avatar
sbc350
Posts: 1999
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: S-10 '88 Blazer 4x4

Postby sbc350 » Thu Jan 22, 2015 10:03 pm

Kyykähtää paine kyllä samal taval kun vanhal vakiopumpulla, siinä kyl saatto olla taasen niin heikko tuotto et johtu vaan siitä.. vois vetästä paineensäätimestä paksun letkun kanisterii ja kattoo muuttuuko..

User avatar
Schweinhund.
Posts: 162
Joined: Sat Nov 01, 2014 11:48 am

Re: S-10 '88 Blazer 4x4

Postby Schweinhund. » Fri Jan 23, 2015 8:40 am

Oliko siinä nyt sellainen säädin jossa ei ole paineensäätöä imusarjan ilmanpaineen mukaan?
Silloinhan se tietysti vähän kyykkää jos tulolinjassa on vähänkään ahdistusta.
Yksi ratkaisumalli voisi olla vanhoissa ruiskuvehkeissä käytetty paineenvaraaja.
Kyllähän se paljon arvailua vähentäisi jos mittaisit vapaan ja sit sen paineistetun tuoton sieltä ruiskurungon juurelta.
Haista
Kaavittu.

User avatar
sbc350
Posts: 1999
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: S-10 '88 Blazer 4x4

Postby sbc350 » Fri Jan 23, 2015 9:32 am

On alipainesäädöllinen malli mutta letkua ei tietenkään ole kiinni. Luulis ettei ainakaan tulolinja ole liian pieni että nyt isommilla suuttimilla etanoolille säädetty 125hp kone olis liikaa. Onko 4.3 versiossa isompi linja? Tarvii alkaa selvittää ja mittailla kunhan ehtii perehtyä tähän ongelmaan..
Liekkö vaikuttaa se että säädin on aika kaukana suuttimista? Tai sitte toi säädin ei vaan toimi noin pienillä paineilla ja isolla virtauksella, säätöruuvi on kokonaan auki..


Return to “Projektit”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests