Elieli, varmaan osalle tuttu oodeelta mutta aattelin runoilla tännekkin, kun osa ei välttis siellä pyöri.
Cutlass on kesäkäyttiksenä siis, ja sen kanssa on tullut temuttua niin perkeleesti. On sillä koitettu vähän kumiakin polttaa lahdessa Tuli etujarrut tuossa juuri prepattua siihen, kun leimasetä ei ollut mielissään levyjen kuluneisuudesta.
Tässä pari fotoa valmiina, tänään tarkoitus käyttää leimalla.
Tässä vielä foto laitoksesta.
Pientä reseptiä mitä tarkoitus tehä ensi kesälle. Näitä sit sanelee milloin ja minne pääsen duunin, kun intistä kotiudun kohta (tj19 )
- Säädettävät coilit taakse, käytettynä tarkotus löytää jotkut fiksun hintaset varmaan jollain 170-200lbs jousilla, miltäs se kuulostais fiksummille? Ja sit tehä/teettää kiinnikkeet coileille. Bolt onneja en pysty ostamaan, kun pari maksaa sen 700 jenkkilässäkin.
- 200r4 loota 350:en tilalle. Aikalailla kaikki hilppeet on jo hankittu. Oodeelta tutulta mudraacerilta muokattu turbiini, lukkoturbiini mallia ja stallia siellä 2200 pinnassa. Kaasariinkin on TCI:in tv-kaapelin kiinnikkeet hankittu. Lootan leväytin täysin, (kerran aikasemmin olen th700 shiftkitin laittanut) joten jännitys on tuleeko toimimaan. Eniveis, loota purettiin koska hännässä oli haljennut palanen, yoken laakerin pettäessä tai innokas stefa asennus? No jokatapauksessa se on nyt hitsattu kuntoon. Hitsauksen suorittu oodeelta tuttu laakkius. Lootaan tuli uutta muutama lakru, shiftkitti, .500 boostvalve, support shaft, ynnä muutama muu pikku juttu. Sit stefat tietty. 10-lapanen öljypumppu olikin laatikossa jo, joten siinä kohtaa kävi säkä.
[img]
http://img.photobucket.com/albums/v436/ ... 35e143.jpg[/img]
Tossa vielä limppu.
Jatkan tarinointia kun on jotain tarinoitavaa, voin jotain sanailla vaikka tuosta talvikäyttiksestä, pitkäkatto oli mielessä, mut kun halpaa ja hyvää ei löytynyt niin luovuin toivosta, ja ostin liippilaitteiden kuninkaan, eli vulva 244:en väkivahvalla B23E:llä
Pasikiaisen romut
Re: Pasikiaisen romut
Pasikiainen wrote:- Säädettävät coilit taakse, käytettynä tarkotus löytää jotkut fiksun hintaset varmaan jollain 170-200lbs jousilla, miltäs se kuulostais fiksummille? Ja sit tehä/teettää kiinnikkeet coileille. Bolt onneja en pysty ostamaan, kun pari maksaa sen 700 jenkkilässäkin.
http://www.rallydesign.co.uk myy GAZ:in pumppuja varsin hyvään hintaan. Siihen voi sitten valita haluamansa jouset kylkeen. Jousineen ne maksaa jotain 300e pintaan kotiin kannettuna. Punnan kurssi tietysti vaikuttaa tuohon loppuhintaan. Suomesta (rallyracelta) ostettuna paketin total hinta taitaa painua johonkin 380-400e korville.
jee
Re: Pasikiaisen romut
Ite sain 200 eurolla OD:lta 2way-säädettävät Stranget. Kandee kattoa kipaukkojen ilmoituksia, jengi vaihtelee käyttämättömiä kaljakeisseihin.
BMW M5 SBC 1993
-
- Posts: 253
- Joined: Sat Nov 29, 2014 1:22 am
Re: Pasikiaisen romut
Kiitoksia vinkistä. Pitääpä pitää silmä kovana myyntipalstalla
Oldsiin tuli leima, saa ajella 29.2.2016! Kuskinpuolen sylkkään tuli uudet männän kumit, siinä tehot 3kn, vänkärin puolella painoin vaan männän sisään kun se ei vuotanut, niin tehoa 2.2kn. Voi kyllä olla että nuo romut tuolla vähän hakeutuu, jos tehot tasottuis. 26.7% kuitenkin vähän tiukka
Yksi homma mikä on tarkotus tänä talvena on tehä, niin levyjarrukonversio taakse. Tietääkö kukaan, sopiiko '93-'97 Camaroon tarkoitettu sarja Cutlassiin? Onks niis vielä jäykkä perä? Pulttijako ainakin täsmäis eikös juu.
Oldsiin tuli leima, saa ajella 29.2.2016! Kuskinpuolen sylkkään tuli uudet männän kumit, siinä tehot 3kn, vänkärin puolella painoin vaan männän sisään kun se ei vuotanut, niin tehoa 2.2kn. Voi kyllä olla että nuo romut tuolla vähän hakeutuu, jos tehot tasottuis. 26.7% kuitenkin vähän tiukka
Yksi homma mikä on tarkotus tänä talvena on tehä, niin levyjarrukonversio taakse. Tietääkö kukaan, sopiiko '93-'97 Camaroon tarkoitettu sarja Cutlassiin? Onks niis vielä jäykkä perä? Pulttijako ainakin täsmäis eikös juu.
Re: Pasikiaisen romut
Sinnehän menee mitä vaan laittaa.
Isoin ongelma on se et se vetarin laippa ja keskijuttu on aika iso, esim BMW:n jarrulevy ei mee suoraan. Mä kattelin Firebirdin takajarruja sillä silmällä kun ne oli auki, mut ei jääny mittoja mihinkään. Vakio jarrukilven joudut jokatapauksessa korvaamaan ja varmaan hitsailemaan akseliputkeen sekä satulan, että käsijarrukenkien kiinnikkeitä ja jarrukilven kiinnikkeitä.
Ainakaan toi BMW:n levyn nikkaroiminen ei oo mahoton homma. Mä luulen et camaro/bird on vieläkin jäykällä akselilla. Mun bird oli 99 vai 00 ja siin oli 11x1" levyt käsijarrulla takana.
Isoin ongelma on se et se vetarin laippa ja keskijuttu on aika iso, esim BMW:n jarrulevy ei mee suoraan. Mä kattelin Firebirdin takajarruja sillä silmällä kun ne oli auki, mut ei jääny mittoja mihinkään. Vakio jarrukilven joudut jokatapauksessa korvaamaan ja varmaan hitsailemaan akseliputkeen sekä satulan, että käsijarrukenkien kiinnikkeitä ja jarrukilven kiinnikkeitä.
Ainakaan toi BMW:n levyn nikkaroiminen ei oo mahoton homma. Mä luulen et camaro/bird on vieläkin jäykällä akselilla. Mun bird oli 99 vai 00 ja siin oli 11x1" levyt käsijarrulla takana.
BMW M5 SBC 1993
-
- Posts: 253
- Joined: Sat Nov 29, 2014 1:22 am
Re: Pasikiaisen romut
Jep, kyllähän sinne istumaan saa melkein mitä vaan jos on laitteet ja vehkeet. Mutta kiinnikkeiden hitsailut ynnä muut ei ole kyllä ongelma.
Pieni ongelma on kun olen haaveillut hiacen perää tähän, mutta jos rupean jarruja laittaa niin tod näk tarkoittaa sitä että pysyy tuo 7,5" perä. Kai senkin saa ihan hyvin kestämään kun laittaa vähän kovaa osaa.
Pieni ongelma on kun olen haaveillut hiacen perää tähän, mutta jos rupean jarruja laittaa niin tod näk tarkoittaa sitä että pysyy tuo 7,5" perä. Kai senkin saa ihan hyvin kestämään kun laittaa vähän kovaa osaa.
Re: Pasikiaisen romut
Mielummin hiace kun 7,5" mut sama jarruongelma siinäkin on. Hiacen vetarinlaippaa en kyllä tiedä.
BMW M5 SBC 1993
-
- Posts: 253
- Joined: Sat Nov 29, 2014 1:22 am
Re: Pasikiaisen romut
Perkele oli ehtinyt mennä se camaron jarrusetti kaupaks.
Joulupukki saattas tuoda tuolta englannista coilit tuonne taakse, ja niitten mittoja tyhmänä mietin. Jos mittaan noista vakioiskarit, niin varmaan hyvä ottaa samanpituset jos ajokorkeus laskee vaan vähän ja sit säätelee sen mukaan miltä näyttää. mut jos mittaan ne vanhat iskarit niin pitääkö niitten olla irti, painopäällä, vai jotain muuta? Ja sit, jos suht napakat jouset haluaisi, että voisi jopa huumorimielessä jossain radalle.comissa tai muuten vaan mutka pätkää ajella niin minkähänlaiset jousipaineet olis ok? Onks ne lbs:iä vai jotain muuta kun lukee tuolla vaan et spring rate 200 tms.
Ja sitten käyttöauto kun on kyseessä niin kantsiiko ostaa puslalla olevat vai sitten tommoset missä on nuo uniballit? Kestääks ne hiekkaa ja vettä ja paskaa? Ja jollain 12mm reiällä varmaan on ihan mainiot kun vakiotkin taitaa olla sitä luokkaa.
Ja onks tuolta rallydesingiltä kukaan tilaillut? Luotettava ja romut tulee ajallaan?
Ja sit vaikka tää setti:
http://www.rallydesign.co.uk/product_in ... ts_id=5267
Mistä tiiän kuinka pitkän jousen tuohon ostan?
Noniin no niin. Ideoikaas viisaammat, eli vakioiskarit on jegsin mukaan mitoiltaan.
http://www.jegs.com/i/Strange-Engineeri ... oreDetails
Kiinnikkeet tietty vaikuttaa tuohon, mutta tässä nyt sit vaikka luulis olevan sopiva.
http://www.rallydesign.co.uk/product_in ... ts_id=5248
Ja sit 175spring ratella jousella ja 10" vapaa pituus?
http://www.rallydesign.co.uk/product_in ... s_id=13290
Auttekaapa tyhmää
Joulupukki saattas tuoda tuolta englannista coilit tuonne taakse, ja niitten mittoja tyhmänä mietin. Jos mittaan noista vakioiskarit, niin varmaan hyvä ottaa samanpituset jos ajokorkeus laskee vaan vähän ja sit säätelee sen mukaan miltä näyttää. mut jos mittaan ne vanhat iskarit niin pitääkö niitten olla irti, painopäällä, vai jotain muuta? Ja sit, jos suht napakat jouset haluaisi, että voisi jopa huumorimielessä jossain radalle.comissa tai muuten vaan mutka pätkää ajella niin minkähänlaiset jousipaineet olis ok? Onks ne lbs:iä vai jotain muuta kun lukee tuolla vaan et spring rate 200 tms.
Ja sitten käyttöauto kun on kyseessä niin kantsiiko ostaa puslalla olevat vai sitten tommoset missä on nuo uniballit? Kestääks ne hiekkaa ja vettä ja paskaa? Ja jollain 12mm reiällä varmaan on ihan mainiot kun vakiotkin taitaa olla sitä luokkaa.
Ja onks tuolta rallydesingiltä kukaan tilaillut? Luotettava ja romut tulee ajallaan?
Ja sit vaikka tää setti:
http://www.rallydesign.co.uk/product_in ... ts_id=5267
Mistä tiiän kuinka pitkän jousen tuohon ostan?
Noniin no niin. Ideoikaas viisaammat, eli vakioiskarit on jegsin mukaan mitoiltaan.
http://www.jegs.com/i/Strange-Engineeri ... oreDetails
Kiinnikkeet tietty vaikuttaa tuohon, mutta tässä nyt sit vaikka luulis olevan sopiva.
http://www.rallydesign.co.uk/product_in ... ts_id=5248
Ja sit 175spring ratella jousella ja 10" vapaa pituus?
http://www.rallydesign.co.uk/product_in ... s_id=13290
Auttekaapa tyhmää
Re: Pasikiaisen romut
Pasikiainen wrote:Ja onks tuolta rallydesingiltä kukaan tilaillut? Luotettava ja romut tulee ajallaan?
Kyllä pariin kertaan ja hyvin toimii.
jee
-
- Posts: 253
- Joined: Sat Nov 29, 2014 1:22 am
Re: Pasikiaisen romut
http://www.oldspower.com/vb/showthread.php?t=60054
Tuossa vielä vakiojousien lbs jäykkyyksiä. Ilmeisesti sama mitta on käytössä englannissa eli lbs? Eli siellä 125lbs on ilmeisesti se vakio, ja jäykin g-koppa (montecarloss?) 150lbs, eli 175 ei luulis olevan vielä liika jäykkä?
Tuossa vielä vakiojousien lbs jäykkyyksiä. Ilmeisesti sama mitta on käytössä englannissa eli lbs? Eli siellä 125lbs on ilmeisesti se vakio, ja jäykin g-koppa (montecarloss?) 150lbs, eli 175 ei luulis olevan vielä liika jäykkä?
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 24 guests