S-10 '88 Blazer 4x4
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Jeps no eipä oo sellasta ollu tossa havaittavissa ainakaan vielä
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Testasin nyt aikalailla tyhjällä tankilla paikoillaan nytkytellä autoa edes takas eikä kuulunu kurinoita kun ovi auki kuuntelin
Mistäs löytyis pätevä paineensäädin 0-2bar välille, tuntuu melkein kaikki olevan 3bar ja ylöspäin. Toi nykyinen piti olla 0bar -> mutta nyt joutuu vääntään ruuvin ihan auki että saa tippuun ees siihen baariin ja pikkasen alle pitäs mennä. Siks se varmaan kyykäyttää paineenkin kaasua painettaessa kun ei oo jousikuormaa kalvon takana niin paljoa?
Mistäs löytyis pätevä paineensäädin 0-2bar välille, tuntuu melkein kaikki olevan 3bar ja ylöspäin. Toi nykyinen piti olla 0bar -> mutta nyt joutuu vääntään ruuvin ihan auki että saa tippuun ees siihen baariin ja pikkasen alle pitäs mennä. Siks se varmaan kyykäyttää paineenkin kaasua painettaessa kun ei oo jousikuormaa kalvon takana niin paljoa?
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Täytyy ettiä jostain uusi paineensäädin kunhan kämppärempalta ehtii.
Perkele tänää vaan tuli pakkoremonttia kun kotipihassa meni jarrupoljin lattiaan. Oli jarrusylinteri takaa hieronu ittellensä hyvän tilan liikkua ja mäntä pääs pois paikoiltaan. Hölmö kiinnitys sylinterille, pelkkä pyöree sokka pitää sylkkää paikoillaan. Ajanmittaan se pääsee liikkumaan ja kuluttamaan sitä omaa reikäänsä isommaks ja näemmä reilu 410k km kohdalla se sit pettää Hitsasin reijän taas oikeen muotoseks ja pitää toinenkin puoli tsekata lähiaikoina ettei käy ajaessa hazardia.
Ilmaaminen ei meinannu onnistua ennenkuin luin korjausoppaasta että proposta pitää painaa samalla etureunassa olevasta napista kun ilmaa. Sitten alko ilmat tulemaan pois ja jarruista tuli loppupelissä paremmat kuin ennen sylinterin pettämistä. Ilmaa siis ollu pidemmän aikaa siellä..
Laitettiin myös takaikkunaan uusi kalvo kun vanhassa oli reikiä ym kuplia..
Perkele tänää vaan tuli pakkoremonttia kun kotipihassa meni jarrupoljin lattiaan. Oli jarrusylinteri takaa hieronu ittellensä hyvän tilan liikkua ja mäntä pääs pois paikoiltaan. Hölmö kiinnitys sylinterille, pelkkä pyöree sokka pitää sylkkää paikoillaan. Ajanmittaan se pääsee liikkumaan ja kuluttamaan sitä omaa reikäänsä isommaks ja näemmä reilu 410k km kohdalla se sit pettää Hitsasin reijän taas oikeen muotoseks ja pitää toinenkin puoli tsekata lähiaikoina ettei käy ajaessa hazardia.
Ilmaaminen ei meinannu onnistua ennenkuin luin korjausoppaasta että proposta pitää painaa samalla etureunassa olevasta napista kun ilmaa. Sitten alko ilmat tulemaan pois ja jarruista tuli loppupelissä paremmat kuin ennen sylinterin pettämistä. Ilmaa siis ollu pidemmän aikaa siellä..
Laitettiin myös takaikkunaan uusi kalvo kun vanhassa oli reikiä ym kuplia..
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Nyt on vaan ajeltu ja toiminnu ok. Aloin tankkaamaan vähän 95:sta etanolin sekaan että käynnistyis paremmin kovilla pakkasilla ilman lohkolämppäriä. Ei tarvii montaa litraa tankilliseen kun herää jo tosi nätisti tulille. Pitäs tässä tilata perään vetareiden stefat ja käyttää perä auki, siellä kun oli väljää siinä käkikellolukossa niin on kardaanista pyörittäessä about vartti väljää. Leikkasin jo sopivat shimmilevyt kuluneiden kitkalevyjen kaveriks ja hajonneet käkikellon osat lentää mäkeen..
b-painesäätimelle en oo saanu aikaseks mitään, tai siis ostannu uutta, edelleen notkahtaa paine kun kaasua painasee mutta eipä tuo lämpimänä konetta boggaa yhtään..
b-painesäätimelle en oo saanu aikaseks mitään, tai siis ostannu uutta, edelleen notkahtaa paine kun kaasua painasee mutta eipä tuo lämpimänä konetta boggaa yhtään..
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Maalasin helmakoteloiden alapuolet uusiks kun oli jo kivet päässy kolistelemaan maalia, unohtu syksyllä vetää massa sinne. Nyt on sekin veetty. Vahankin vetäsin vielä kauttaaltaan päälle. Siellä täällä on tullu damagee maaliin, keväällä joutunee fiksailee
- Schweinhund.
- Posts: 162
- Joined: Sat Nov 01, 2014 11:48 am
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Voisiko olla sen verran suurituottoinen bensapumppu että paluulinja ahdistaa ja siksi paineensäädin ei toimi loogisesti?
Tuonhan saa selville kun mittaa paluulinjan paineen.
Tuonhan saa selville kun mittaa paluulinjan paineen.
Haista
Kaavittu.
Kaavittu.
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Kyykähtää paine kyllä samal taval kun vanhal vakiopumpulla, siinä kyl saatto olla taasen niin heikko tuotto et johtu vaan siitä.. vois vetästä paineensäätimestä paksun letkun kanisterii ja kattoo muuttuuko..
- Schweinhund.
- Posts: 162
- Joined: Sat Nov 01, 2014 11:48 am
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Oliko siinä nyt sellainen säädin jossa ei ole paineensäätöä imusarjan ilmanpaineen mukaan?
Silloinhan se tietysti vähän kyykkää jos tulolinjassa on vähänkään ahdistusta.
Yksi ratkaisumalli voisi olla vanhoissa ruiskuvehkeissä käytetty paineenvaraaja.
Kyllähän se paljon arvailua vähentäisi jos mittaisit vapaan ja sit sen paineistetun tuoton sieltä ruiskurungon juurelta.
Silloinhan se tietysti vähän kyykkää jos tulolinjassa on vähänkään ahdistusta.
Yksi ratkaisumalli voisi olla vanhoissa ruiskuvehkeissä käytetty paineenvaraaja.
Kyllähän se paljon arvailua vähentäisi jos mittaisit vapaan ja sit sen paineistetun tuoton sieltä ruiskurungon juurelta.
Haista
Kaavittu.
Kaavittu.
Re: S-10 '88 Blazer 4x4
On alipainesäädöllinen malli mutta letkua ei tietenkään ole kiinni. Luulis ettei ainakaan tulolinja ole liian pieni että nyt isommilla suuttimilla etanoolille säädetty 125hp kone olis liikaa. Onko 4.3 versiossa isompi linja? Tarvii alkaa selvittää ja mittailla kunhan ehtii perehtyä tähän ongelmaan..
Liekkö vaikuttaa se että säädin on aika kaukana suuttimista? Tai sitte toi säädin ei vaan toimi noin pienillä paineilla ja isolla virtauksella, säätöruuvi on kokonaan auki..
Liekkö vaikuttaa se että säädin on aika kaukana suuttimista? Tai sitte toi säädin ei vaan toimi noin pienillä paineilla ja isolla virtauksella, säätöruuvi on kokonaan auki..
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 6 guests