Kyllä tästä vielä joskus hyvä tulee Ratti jäi ehkä sentin vinoon, koitin suoristella mutta meni vaan pahemmaksi. Jätin sitte tohon.
Löyty onneks kans yks toinen bensanpainemittari, pitäs sovitella tohon konepellin aukeeman alle ni sais senki näkymään ajossa. Tolla toisella vois vaan sovitella vähä et mihin laittas, teetättäs tohonki teflonista passoovan letkun ja laittas ton Allstarssin sitte näkymään. En tiiä onko turhaa mut hyvä se ois nähä ajossa bensanpaineetki, paikkaki on kerta semmonen ettei jää rumasti törröttää yks mittari johonki tuulilasin eteen
Ford Falcon STW '69
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Ford Falcon STW '69
Bensanpainemittarin muutin eilen.
Eka otin Falconin entistä pakoputkee (2") ja kavensin sen passaamaan tohon mittarin päälle
Testiä
Jalat
Pistin kumia vielä tonne mittarin/kannakkeen väliin, ruuvinreiät ei passannu tietenkää ja levitin niitä eka ulospäin ku piti tietenki sisääpäin. Samalla otti runtua koko mittarinpidike = meni vähä vituiks mutta eipä se näy niiin selvästi ku korjaili maalilla Sitte ku asentelin ni meni sisään toi öljyntäyttöreiän tulppa Vittujeejee, laitoin sitte korjauspalan o-renkaasta. Eikä tulppa ees menny semmosee väliin että lopettais pelaamisen toi mittari. Onneks.
Toi o-rengas meni kyllä eka sen verra syvälle ettei näyttäny mitään, lyhensin ni toimii taas..
Tommonen viritys se sitte on
Siitä näkee paineet niin että valkonen viisari pojottaa aikalailla tasan ylös 50psillä mille se on asetettu, hytistä ku ei nyt mahottoman tarkkaan tota nää. Äkkiä sen oppi missä se oli, ni heti kyllä huomaa jos b-paineet muuttuu. Toisaalta tuntuu et olikohan vähän turha muuttaa tota painemittaria tonne näkysälle, kyl se kätevä on kuitenki nähä ajossaki paineet.
Eka otin Falconin entistä pakoputkee (2") ja kavensin sen passaamaan tohon mittarin päälle
Testiä
Jalat
Pistin kumia vielä tonne mittarin/kannakkeen väliin, ruuvinreiät ei passannu tietenkää ja levitin niitä eka ulospäin ku piti tietenki sisääpäin. Samalla otti runtua koko mittarinpidike = meni vähä vituiks mutta eipä se näy niiin selvästi ku korjaili maalilla Sitte ku asentelin ni meni sisään toi öljyntäyttöreiän tulppa Vittujeejee, laitoin sitte korjauspalan o-renkaasta. Eikä tulppa ees menny semmosee väliin että lopettais pelaamisen toi mittari. Onneks.
Toi o-rengas meni kyllä eka sen verra syvälle ettei näyttäny mitään, lyhensin ni toimii taas..
Tommonen viritys se sitte on
Siitä näkee paineet niin että valkonen viisari pojottaa aikalailla tasan ylös 50psillä mille se on asetettu, hytistä ku ei nyt mahottoman tarkkaan tota nää. Äkkiä sen oppi missä se oli, ni heti kyllä huomaa jos b-paineet muuttuu. Toisaalta tuntuu et olikohan vähän turha muuttaa tota painemittaria tonne näkysälle, kyl se kätevä on kuitenki nähä ajossaki paineet.
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Ford Falcon STW '69
Talvirenkaat tuli taas samoille vanteille väännelty, eipä oo muuten tullu ku ajettua ja hyvin pelannu.
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Ford Falcon STW '69
Kävin tänään ottamassa kattotelineet talveks pois ja jäähynesteitä säätämässä ku -22 oli vaan pakkaskesto. Katoin sit rengaspaineet ja laitoin sinne nyt kylmänä 2,7 kiloo. Eipä siinä sen ihmeellisempiä, pelannu on erittäin hyvin ja ajeltu on ku muita autojahan sitä ei oo
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Ford Falcon STW '69
No nyt on. Satatuhatta lukukertaa täynnä. Kuvanki otin (joo piti 8 kertaa ite päivittää) talteen siitä, fotki vaan pienensi sen vähän epäselväksi.
Kiitokset kaikille lukijoille.
Kiitokset kaikille lukijoille.
Re: Ford Falcon STW '69
No mukavahan tätä on lukea, jatka samaan malliin!
Jos nyt tuon Merkkarin jätän itselleni pitempiaikaiseksi autoksi, niin saattasin miettiä jotain samansuuntaista tekniikkapäivitystä kuin tässä... Vuan tiiä häntä riittääkö taito
Jos nyt tuon Merkkarin jätän itselleni pitempiaikaiseksi autoksi, niin saattasin miettiä jotain samansuuntaista tekniikkapäivitystä kuin tässä... Vuan tiiä häntä riittääkö taito
Volvo Amazon -69 / Opel Kadett B -72 / Chevrolet Bel Air '63
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Ford Falcon STW '69
No jos jonku Megaruutan sinne ymppää ni helpostihhan se semmonen sinne menee Sitäpaitsi täällä on pari moottoripäätä jotka on niitten kanssa rassautunu ni apuki on lähellä, eiku Mega vaan ohjaamaan ja jotain häröä pellin alle!
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Ford Falcon STW '69
Kävin kattoo pakkaskestävyyden nesteistä. N. 39 oli niin eiköhän ne kestä nyt, öljytki vilasin koneesta ja lisäsin pissapojan nestettä. Muuten en oo tehny ku ajjaa rouskuttanu ja tankannu, tuntuu se bensa maistuvan nyt talvisaikaan.
Tuossa pari kuvvaa. Ei oo oikeen ees muistanu kuvailla koko vehjettä. Pitäs aina joku räpsy ottaa ku se on parkissa jossain.
Tuossa pari kuvvaa. Ei oo oikeen ees muistanu kuvailla koko vehjettä. Pitäs aina joku räpsy ottaa ku se on parkissa jossain.
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Ford Falcon STW '69
On tässä kerinny tapahtua. Vanteet tuli, ja ne on maalattu puolkiiltävällä mustalla. Vähän jäi aplaria mut menee täysin, pitäs viel kapselit ja snobirenkaat hommailla.
Tuli ajettua samalla reissulla jonku Passatin persiiseen ku oli peilijäätä ja akka veti liinat kiinni just ja just suojatien päällä heti ku alko valot vaihtuu. Ei auttanu paljoo turvaväli ku ei iso auto pysähy jäällä samallalailla ku Passatti eli ku seinään ajais.
Puskuri meni vaan vähän mutkalle.. Ei onneks muuta.
Pari tuntia meni ku kävin kotosalla ja sit puoliska tuntia ukin kanssa pihalla liinan, moskan ja Suburbanin raadon kanssa teki tämmöstä jälkee.
Katkes kans konepellin sarana. Se väänty vähäsen ku pistin paikolleen joskus ku sain ekaa kertaa tallista pihalle kasitettuna. Ja sit ku oon aukonu tyyliin joka kerta ku ajan ni kahesti eli päävirta paikollee ja pois. En enää joka kerta ota päävirtakatkasijaa pois
Otin jouset pois ni menee. Mut nii, menee sen aikaa ku tulee uudet!
Pari sataa noista nyt joutu köyhtyy, tilasin ebaysta jenkkilästä. Ehkä niitä ois Suomestaki saanu, laskin äkkiseltään et niitä voi olla muutama raato Suomessa Faikkuja joissa vois olla mut ehkä helpompi tilata vaa ebaysta. Noi on kyl aika sikasiistin näköset et sai varmaan rahalle vastinetta.
Noi pitäs jaksaa tässä joskus hiekkapuhallella ja maalata. Samalla otan konepellin korotuksen pois ja siirrän b-painemittarin takas bensakiskoon. Toi ei oikeen taho lämmetä talvella, kesälläki matka-ajossa käy viileenä ni sama ottaa pois vaikka onki aika race.. Onneks nyt näinpäin, autto paljo toi isompi flekti ja 92 -> 82 termarimuutos
Tuli ajettua samalla reissulla jonku Passatin persiiseen ku oli peilijäätä ja akka veti liinat kiinni just ja just suojatien päällä heti ku alko valot vaihtuu. Ei auttanu paljoo turvaväli ku ei iso auto pysähy jäällä samallalailla ku Passatti eli ku seinään ajais.
Puskuri meni vaan vähän mutkalle.. Ei onneks muuta.
Pari tuntia meni ku kävin kotosalla ja sit puoliska tuntia ukin kanssa pihalla liinan, moskan ja Suburbanin raadon kanssa teki tämmöstä jälkee.
Katkes kans konepellin sarana. Se väänty vähäsen ku pistin paikolleen joskus ku sain ekaa kertaa tallista pihalle kasitettuna. Ja sit ku oon aukonu tyyliin joka kerta ku ajan ni kahesti eli päävirta paikollee ja pois. En enää joka kerta ota päävirtakatkasijaa pois
Otin jouset pois ni menee. Mut nii, menee sen aikaa ku tulee uudet!
Pari sataa noista nyt joutu köyhtyy, tilasin ebaysta jenkkilästä. Ehkä niitä ois Suomestaki saanu, laskin äkkiseltään et niitä voi olla muutama raato Suomessa Faikkuja joissa vois olla mut ehkä helpompi tilata vaa ebaysta. Noi on kyl aika sikasiistin näköset et sai varmaan rahalle vastinetta.
Noi pitäs jaksaa tässä joskus hiekkapuhallella ja maalata. Samalla otan konepellin korotuksen pois ja siirrän b-painemittarin takas bensakiskoon. Toi ei oikeen taho lämmetä talvella, kesälläki matka-ajossa käy viileenä ni sama ottaa pois vaikka onki aika race.. Onneks nyt näinpäin, autto paljo toi isompi flekti ja 92 -> 82 termarimuutos
-
- Posts: 169
- Joined: Mon Feb 23, 2015 12:18 am
Re: Ford Falcon STW '69
Pikku-Kalle wrote:On tässä kerinny tapahtua. Vanteet tuli, ja ne on maalattu puolkiiltävällä mustalla. Vähän jäi aplaria mut menee täysin, pitäs viel kapselit ja snobirenkaat hommailla.
Tuli ajettua samalla reissulla jonku Passatin persiiseen ku oli peilijäätä ja akka veti liinat kiinni just ja just suojatien päällä heti ku alko valot vaihtuu. Ei auttanu paljoo turvaväli ku ei iso auto pysähy jäällä samallalailla ku Passatti eli ku seinään ajais.
Puskuri meni vaan vähän mutkalle.. Ei onneks muuta.
Pari tuntia meni ku kävin kotosalla ja sit puoliska tuntia ukin kanssa pihalla liinan, moskan ja Suburbanin raadon kanssa teki tämmöstä jälkee.
Katkes kans konepellin sarana. Se väänty vähäsen ku pistin paikolleen joskus ku sain ekaa kertaa tallista pihalle kasitettuna. Ja sit ku oon aukonu tyyliin joka kerta ku ajan ni kahesti eli päävirta paikollee ja pois. En enää joka kerta ota päävirtakatkasijaa pois
Otin jouset pois ni menee. Mut nii, menee sen aikaa ku tulee uudet!
Pari sataa noista nyt joutu köyhtyy, tilasin ebaysta jenkkilästä. Ehkä niitä ois Suomestaki saanu, laskin äkkiseltään et niitä voi olla muutama raato Suomessa Faikkuja joissa vois olla mut ehkä helpompi tilata vaa ebaysta. Noi on kyl aika sikasiistin näköset et sai varmaan rahalle vastinetta.
Noi pitäs jaksaa tässä joskus hiekkapuhallella ja maalata. Samalla otan konepellin korotuksen pois ja siirrän b-painemittarin takas bensakiskoon. Toi ei oikeen taho lämmetä talvella, kesälläki matka-ajossa käy viileenä ni sama ottaa pois vaikka onki aika race.. Onneks nyt näinpäin, autto paljo toi isompi flekti ja 92 -> 82 termarimuutos
rautapuskurin etuja et pääsee ajamalla pois, mites passatin perälle kävi, lähtikö ajamalla pois?Pikku-Kalle wrote:On tässä kerinny tapahtua. Vanteet tuli, ja ne on maalattu puolkiiltävällä mustalla. Vähän jäi aplaria mut menee täysin, pitäs viel kapselit ja snobirenkaat hommailla.
Tuli ajettua samalla reissulla jonku Passatin persiiseen ku oli peilijäätä ja akka veti liinat kiinni just ja just suojatien päällä heti ku alko valot vaihtuu. Ei auttanu paljoo turvaväli ku ei iso auto pysähy jäällä samallalailla ku Passatti eli ku seinään ajais.
Puskuri meni vaan vähän mutkalle.. Ei onneks muuta.
Pari tuntia meni ku kävin kotosalla ja sit puoliska tuntia ukin kanssa pihalla liinan, moskan ja Suburbanin raadon kanssa teki tämmöstä jälkee.
Katkes kans konepellin sarana. Se väänty vähäsen ku pistin paikolleen joskus ku sain ekaa kertaa tallista pihalle kasitettuna. Ja sit ku oon aukonu tyyliin joka kerta ku ajan ni kahesti eli päävirta paikollee ja pois. En enää joka kerta ota päävirtakatkasijaa pois
Otin jouset pois ni menee. Mut nii, menee sen aikaa ku tulee uudet!
Pari sataa noista nyt joutu köyhtyy, tilasin ebaysta jenkkilästä. Ehkä niitä ois Suomestaki saanu, laskin äkkiseltään et niitä voi olla muutama raato Suomessa Faikkuja joissa vois olla mut ehkä helpompi tilata vaa ebaysta. Noi on kyl aika sikasiistin näköset et sai varmaan rahalle vastinetta.
Noi pitäs jaksaa tässä joskus hiekkapuhallella ja maalata. Samalla otan konepellin korotuksen pois ja siirrän b-painemittarin takas bensakiskoon. Toi ei oikeen taho lämmetä talvella, kesälläki matka-ajossa käy viileenä ni sama ottaa pois vaikka onki aika race.. Onneks nyt näinpäin, autto paljo toi isompi flekti ja 92 -> 82 termarimuutos
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 13 guests