Ford Falcon STW '69
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Ford Falcon STW '69
Parkkilukko alko temppuilla, säädin vivustoo ja pelaa taas.
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Ford Falcon STW '69
Tulpat vaihoin. Tossa vanhat
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Ford Falcon STW '69
Tulipa tossa tilattua Scott Draken (tai liekkö aidotkaa ku ebaysta posteineen 40$ ) pyyhkijänsulat, vituttanu kauan noi mustat 4 egen sulat tossa eikä ne oo pyyhkinykkää järin hyvin mutta nepä nyt oliki halvimmat mitä sai
Sit ku Hannu ajo Falconilla tässä jonku aikaa sitte niin tuumas et vetelee vittumaisesti; ite en oo ees silleesti tajunnu ku tietty ajanu 99% vaan tolla autolla.
Kävin Masan kaa kattoo etupäänsäätöjä mut sepä tyssäs heti alkuun ku hokattii et reaktiotankojen puslat iha paskana/väljät. Hirmu huonon näköset ne kyllä on ollukki Muuten eessä ja takana on puslat ok (lukuunottamatta kallistuksenvakaajan päiden kumeja, voisin kyl laittaa kaikki uutta yretäänistä); tilasin Susi-Partsista sit Energy Suspensionin uretaaniset reaktiotankoihin jotka oli ihan sairaan kalliit 19,90€ (kiitos arkkiviholliseni Mustang jonka kilkkeet käy tohon) ja samalla sit otin tulupat hyllyyn sekä kyselin EDIS 8:n puolien konkkia. Eka ei oikeen hokattu mitä oli, sitte totesivat ettei kyllä ole. Hmm, otin sitte jonku 75-?? kärkijakaja Fjordin konkat ku luulen et häiriönpoistokonkat on muutenki nii pieniä ettei maha olla merkitystä.
Sit vaan ku tulis puslaa, sais alle ja pääsis Masan kaa touhuu ton etupään sääjölleen ni olis oikeesti taas hyvä ajaa. Nii ja noi Scott Draket pyyhkii kyllä erittäin hyvin.
Sit ku Hannu ajo Falconilla tässä jonku aikaa sitte niin tuumas et vetelee vittumaisesti; ite en oo ees silleesti tajunnu ku tietty ajanu 99% vaan tolla autolla.
Kävin Masan kaa kattoo etupäänsäätöjä mut sepä tyssäs heti alkuun ku hokattii et reaktiotankojen puslat iha paskana/väljät. Hirmu huonon näköset ne kyllä on ollukki Muuten eessä ja takana on puslat ok (lukuunottamatta kallistuksenvakaajan päiden kumeja, voisin kyl laittaa kaikki uutta yretäänistä); tilasin Susi-Partsista sit Energy Suspensionin uretaaniset reaktiotankoihin jotka oli ihan sairaan kalliit 19,90€ (kiitos arkkiviholliseni Mustang jonka kilkkeet käy tohon) ja samalla sit otin tulupat hyllyyn sekä kyselin EDIS 8:n puolien konkkia. Eka ei oikeen hokattu mitä oli, sitte totesivat ettei kyllä ole. Hmm, otin sitte jonku 75-?? kärkijakaja Fjordin konkat ku luulen et häiriönpoistokonkat on muutenki nii pieniä ettei maha olla merkitystä.
Sit vaan ku tulis puslaa, sais alle ja pääsis Masan kaa touhuu ton etupään sääjölleen ni olis oikeesti taas hyvä ajaa. Nii ja noi Scott Draket pyyhkii kyllä erittäin hyvin.
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Ford Falcon STW '69
Joo, tilattu ja vaihettu noi puslat, konkat ja mitteeniitänytoli Ja tuli vissiin väärin tulpat US-Partsilta. Tää on ku lottoo vetäis et mikä tulee väärin ja mikä ei
Konkat oli tosiaa jotku kärkijutut, vaihoin liittimet piuhoihin ja modasin tota kuorta rumasti sivareilla napsien et sai maihin tohon puolan kiinnitysreikään
Sit puslat. Ekka tietty otin niitä pois. Eli tukivarresta pari mutskua auki, en puhistanu kierteitä ku ne oli lähest puhtaat eli vain ruskea kerros likaa siinä ja ne lähtiki tosi nätisti.
Pirralla sit putsasin kierteitä ja pyörittelin tankoo että sai ympäriistä putsattua että lähtee sit helposti kierteitä paskomatta irti. Pirralla vähän otti lokaa pois niin kierteet oli ku uudet! Puslat nyt vähä elähtäneet, hehe. Ja joo, toi korvakko on joskus ottanu osumaa.
No eipä siinä ku erektiotangot pöydälle, justkutmutskut irti, romut pöydälle ja puukolla enimmät shitit irti
Puhalsin.
Maalasin mastonin happopohjalla ja akryyli mattamustalla
Pusliaki kokeilin jossai välissä paikolleen ku sain irti noi tangot
Kattoin kasterin mutu-säädölle. Pistin vähä enempi kasteria kuitenki ku siitä tuskin oli haittaa jos on enempi; huonompi vaan jos olka-akseli olis ihan suorassa.
Sit kasailin
Vanhat oli kyllä aika rokkenrollit jo
Ei enää vetele niin paljoo, jarrutukset on paljo jämympiä mut jos tota sais keskittämään ohjausta ees jonkuverran niin huomattavasti parantas ajo-omituisuuksia. Kattoos tossa Masan kans sitte mitä tuolta etupiästä löytyykää ja säädetää toimivammaks.
Konkat oli tosiaa jotku kärkijutut, vaihoin liittimet piuhoihin ja modasin tota kuorta rumasti sivareilla napsien et sai maihin tohon puolan kiinnitysreikään
Sit puslat. Ekka tietty otin niitä pois. Eli tukivarresta pari mutskua auki, en puhistanu kierteitä ku ne oli lähest puhtaat eli vain ruskea kerros likaa siinä ja ne lähtiki tosi nätisti.
Pirralla sit putsasin kierteitä ja pyörittelin tankoo että sai ympäriistä putsattua että lähtee sit helposti kierteitä paskomatta irti. Pirralla vähän otti lokaa pois niin kierteet oli ku uudet! Puslat nyt vähä elähtäneet, hehe. Ja joo, toi korvakko on joskus ottanu osumaa.
No eipä siinä ku erektiotangot pöydälle, justkutmutskut irti, romut pöydälle ja puukolla enimmät shitit irti
Puhalsin.
Maalasin mastonin happopohjalla ja akryyli mattamustalla
Pusliaki kokeilin jossai välissä paikolleen ku sain irti noi tangot
Kattoin kasterin mutu-säädölle. Pistin vähä enempi kasteria kuitenki ku siitä tuskin oli haittaa jos on enempi; huonompi vaan jos olka-akseli olis ihan suorassa.
Sit kasailin
Vanhat oli kyllä aika rokkenrollit jo
Ei enää vetele niin paljoo, jarrutukset on paljo jämympiä mut jos tota sais keskittämään ohjausta ees jonkuverran niin huomattavasti parantas ajo-omituisuuksia. Kattoos tossa Masan kans sitte mitä tuolta etupiästä löytyykää ja säädetää toimivammaks.
Re: Ford Falcon STW '69
http://www.hemmings.com/mus/stories/200 ... ure22.html
Täs sanotaan et malibu/camaro olka-akselit käy suoraan? Vois testata?
Täs sanotaan et malibu/camaro olka-akselit käy suoraan? Vois testata?
BMW M5 SBC 1993
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Ford Falcon STW '69
Joo, rummut ympäriisä. En oo kyl suunnitellu ees sen kummemmin laittavani levyjä mutta mikspä ei joskus, pitänee tutustua operaatioon.
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Ford Falcon STW '69
27 9** oli muistaakseni kilsat ku tuli toi SBF pellin alle. Nyt on:
-
- Posts: 618
- Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
- Location: Kajaani
- Contact:
Re: Ford Falcon STW '69
Eilen Masan kaa käytii kattoo etupäätä. Mun mutulla vetämät, ite mittaamat casterit jäi. Muuten muutettiin vaa kuskinpuolen camberia ja auraus kohillee.
casteria ~ -2.5°
camber ~ -0,5°
aurausta ~1,5mm
Tuntu se nyt paremmalta päristellä, ei se keskitä ohjausta mut seki taitaa olla tehostamattomien ohjauksen juttu.. No tää nyt pitäs olla kohillaan ja siltä se tuntuuki vrt ennen puslien vaihtoo.
Ei muutaku rock und roll taas vähäsen aikaa.
casteria ~ -2.5°
camber ~ -0,5°
aurausta ~1,5mm
Tuntu se nyt paremmalta päristellä, ei se keskitä ohjausta mut seki taitaa olla tehostamattomien ohjauksen juttu.. No tää nyt pitäs olla kohillaan ja siltä se tuntuuki vrt ennen puslien vaihtoo.
Ei muutaku rock und roll taas vähäsen aikaa.
Re: Ford Falcon STW '69
Ja taas parani auto naksun verran
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 12 guests