Ford Falcon STW '69

Talleissa tapahtuu? Kaikenlaiset projektit tänne

Moderators: sbc350, Luke

Pikku-Kalle
Posts: 618
Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
Location: Kajaani
Contact:

Re: Ford Falcon STW '69

Postby Pikku-Kalle » Tue Aug 05, 2014 7:15 pm

Parkkilukko alko temppuilla, säädin vivustoo ja pelaa taas.

Pikku-Kalle
Posts: 618
Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
Location: Kajaani
Contact:

Re: Ford Falcon STW '69

Postby Pikku-Kalle » Sat Aug 09, 2014 5:03 pm

Tulpat vaihoin. Tossa vanhat

Image
Image

Pikku-Kalle
Posts: 618
Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
Location: Kajaani
Contact:

Re: Ford Falcon STW '69

Postby Pikku-Kalle » Sat Aug 23, 2014 6:32 am

Tulipa tossa tilattua Scott Draken (tai liekkö aidotkaa ku ebaysta posteineen 40$ :mrgreen: ) pyyhkijänsulat, vituttanu kauan noi mustat 4 egen sulat tossa eikä ne oo pyyhkinykkää järin hyvin mutta nepä nyt oliki halvimmat mitä sai :|

Image

Image

Sit ku Hannu ajo Falconilla tässä jonku aikaa sitte niin tuumas et vetelee vittumaisesti; ite en oo ees silleesti tajunnu ku tietty ajanu 99% vaan tolla autolla. :roll:

Kävin Masan kaa kattoo etupäänsäätöjä mut sepä tyssäs heti alkuun ku hokattii et reaktiotankojen puslat iha paskana/väljät. Hirmu huonon näköset ne kyllä on ollukki :D Muuten eessä ja takana on puslat ok (lukuunottamatta kallistuksenvakaajan päiden kumeja, voisin kyl laittaa kaikki uutta yretäänistä); tilasin Susi-Partsista sit Energy Suspensionin uretaaniset reaktiotankoihin jotka oli ihan sairaan kalliit 19,90€ (kiitos arkkiviholliseni Mustang jonka kilkkeet käy tohon) ja samalla sit otin tulupat hyllyyn sekä kyselin EDIS 8:n puolien konkkia. Eka ei oikeen hokattu mitä oli, sitte totesivat ettei kyllä ole. :roll: Hmm, otin sitte jonku 75-?? kärkijakaja Fjordin konkat ku luulen et häiriönpoistokonkat on muutenki nii pieniä ettei maha olla merkitystä.

Sit vaan ku tulis puslaa, sais alle ja pääsis Masan kaa touhuu ton etupään sääjölleen ni olis oikeesti taas hyvä ajaa. :mrgreen: Nii ja noi Scott Draket pyyhkii kyllä erittäin hyvin. 8-)

Pikku-Kalle
Posts: 618
Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
Location: Kajaani
Contact:

Re: Ford Falcon STW '69

Postby Pikku-Kalle » Sun Aug 31, 2014 8:04 am

Joo, tilattu ja vaihettu noi puslat, konkat ja mitteeniitänytoli :roll: Ja tuli vissiin väärin tulpat US-Partsilta. Tää on ku lottoo vetäis et mikä tulee väärin ja mikä ei :|

Image

Konkat oli tosiaa jotku kärkijutut, vaihoin liittimet piuhoihin ja modasin tota kuorta rumasti sivareilla napsien et sai maihin tohon puolan kiinnitysreikään

Image

Image

Sit puslat. Ekka tietty otin niitä pois. Eli tukivarresta pari mutskua auki, en puhistanu kierteitä ku ne oli lähest puhtaat eli vain ruskea kerros likaa siinä ja ne lähtiki tosi nätisti.

Image

Pirralla sit putsasin kierteitä ja pyörittelin tankoo että sai ympäriistä putsattua että lähtee sit helposti kierteitä paskomatta irti. Pirralla vähän otti lokaa pois niin kierteet oli ku uudet! :o Puslat nyt vähä elähtäneet, hehe. :mrgreen: Ja joo, toi korvakko on joskus ottanu osumaa. :|

Image

No eipä siinä ku erektiotangot pöydälle, justkutmutskut irti, romut pöydälle ja puukolla enimmät shitit irti

Image

Image

Image

Image

Puhalsin.

Image

Maalasin mastonin happopohjalla ja akryyli mattamustalla :|

Image

Image

Pusliaki kokeilin jossai välissä paikolleen ku sain irti noi tangot

Image

Kattoin kasterin mutu-säädölle. Pistin vähä enempi kasteria kuitenki ku siitä tuskin oli haittaa jos on enempi; huonompi vaan jos olka-akseli olis ihan suorassa.

Image

Sit kasailin

Image

Image

Image

Vanhat oli kyllä aika rokkenrollit jo

Image

Image

Ei enää vetele niin paljoo, jarrutukset on paljo jämympiä mut jos tota sais keskittämään ohjausta ees jonkuverran niin huomattavasti parantas ajo-omituisuuksia. Kattoos tossa Masan kans sitte mitä tuolta etupiästä löytyykää ja säädetää toimivammaks. 8-)

User avatar
herrakani
Posts: 480
Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
Location: Helsinki

Re: Ford Falcon STW '69

Postby herrakani » Sun Aug 31, 2014 12:09 pm

Rumpujarrut all around?
BMW M5 SBC 1993

User avatar
herrakani
Posts: 480
Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
Location: Helsinki

Re: Ford Falcon STW '69

Postby herrakani » Sun Aug 31, 2014 12:26 pm

http://www.hemmings.com/mus/stories/200 ... ure22.html

Täs sanotaan et malibu/camaro olka-akselit käy suoraan? Vois testata?
BMW M5 SBC 1993

Pikku-Kalle
Posts: 618
Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
Location: Kajaani
Contact:

Re: Ford Falcon STW '69

Postby Pikku-Kalle » Sun Aug 31, 2014 12:43 pm

Joo, rummut ympäriisä. En oo kyl suunnitellu ees sen kummemmin laittavani levyjä mutta mikspä ei joskus, pitänee tutustua operaatioon. 8-)

Pikku-Kalle
Posts: 618
Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
Location: Kajaani
Contact:

Re: Ford Falcon STW '69

Postby Pikku-Kalle » Thu Sep 04, 2014 5:43 am

27 9** oli muistaakseni kilsat ku tuli toi SBF pellin alle. Nyt on:

Image

Pikku-Kalle
Posts: 618
Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
Location: Kajaani
Contact:

Re: Ford Falcon STW '69

Postby Pikku-Kalle » Fri Sep 05, 2014 5:42 am

Eilen Masan kaa käytii kattoo etupäätä. Mun mutulla vetämät, ite mittaamat casterit jäi. Muuten muutettiin vaa kuskinpuolen camberia ja auraus kohillee.

casteria ~ -2.5°
camber ~ -0,5°
aurausta ~1,5mm

Tuntu se nyt paremmalta päristellä, ei se keskitä ohjausta mut seki taitaa olla tehostamattomien ohjauksen juttu.. No tää nyt pitäs olla kohillaan ja siltä se tuntuuki vrt ennen puslien vaihtoo.

Ei muutaku rock und roll taas vähäsen aikaa. 8-) :mrgreen:

Image

Image

User avatar
sbc350
Posts: 1999
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: Ford Falcon STW '69

Postby sbc350 » Fri Sep 05, 2014 11:27 pm

Ja taas parani auto naksun verran 8-)


Return to “Projektit”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests