Ford Falcon STW '69

Talleissa tapahtuu? Kaikenlaiset projektit tänne

Moderators: sbc350, Luke

User avatar
herrakani
Posts: 480
Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
Location: Helsinki

Re: Ford Falcon STW '69

Postby herrakani » Tue Feb 12, 2013 9:50 am

Joo ei se oo rakettitiedettä.
BMW M5 SBC 1993

Pikku-Kalle
Posts: 606
Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
Location: Kajaani
Contact:

Re: Ford Falcon STW '69

Postby Pikku-Kalle » Thu Feb 14, 2013 5:15 pm

On tuossa tullu pikkuhommie tehtyä; mm. jäähytysletkut, päävirtakatkaisin.. En oo kuvia ottanu vielä mut kaippa sitä uuesta letkusta voi kuvan ottaa. :lol:

Tänään pitäs varmaa kans ihmetellä sähköasioita. Tulostelis megamanuvaalin ja ediksen sähkötsydeemoita. Tajusin nyt kans mikä on toi hukkakipinä.. Vittu, toivottavasti se ei menny nyt silleesti et pitää hyppyytellä tulupanpiuhoja koneen ylite. :lol:

Mut summarum, ei vaikuta ääliövaikeelta. Laskee vaa sulakeboksit ja releboksit ja ostella ne ni pääsee sählää kunnolla. :mrgreen:

Pikku-Kalle
Posts: 606
Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
Location: Kajaani
Contact:

Re: Ford Falcon STW '69

Postby Pikku-Kalle » Thu Feb 14, 2013 6:57 pm

Männöökö pielee jos tekkee tämän mukaan? Paitsi flekti tulloo kapillaarianturilla vai kantsiiko megan kautta laittaa kuten kuvassa?

Image

Vai liekkö vielä jotain muita kaavioita netissä.. KVG siis. :lol:

EDIT: Ei toi eroakkaan megamanualissa kerrottuun muuten ku Fast Idlen (mikä se ees on?) ja puolan piuha meneeki Edikselle. Hmm, joku kaavio tuli lappuna piuhojen matkassa.. Ehkä selviää tallilla möllöttämällä enempi. Siel oli kans parit piuhat merkattu vaan pinninumerona, esim #29 ja #30; näkis samalla mitä ne on.

Muille tiedoks että tuli Protopartsilta valmis piuhasarja..

User avatar
herrakani
Posts: 480
Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
Location: Helsinki

Re: Ford Falcon STW '69

Postby herrakani » Thu Feb 14, 2013 10:40 pm

Tyhjäkäyntiä on Fast Idle ja Curb Idle, P:llä ja vapaalla Fast ja vaihde päällä sit Curb idle. Ihan niinkun kaasarikoneissakin.
BMW M5 SBC 1993

Pikku-Kalle
Posts: 606
Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
Location: Kajaani
Contact:

Re: Ford Falcon STW '69

Postby Pikku-Kalle » Fri Feb 15, 2013 6:14 am

Fast Idle solenoid.. Onkse siis IdleAirBypass-anturi vai mikä ihme?! :shock:

User avatar
herrakani
Posts: 480
Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
Location: Helsinki

Re: Ford Falcon STW '69

Postby herrakani » Fri Feb 15, 2013 10:55 am

Hmm vai pitäiskö fast idlen nähdä et se on Peellä? Mites kaasarikoneissa? Tatu? Apuuva.
BMW M5 SBC 1993

User avatar
sbc350
Posts: 1953
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: Ford Falcon STW '69

Postby sbc350 » Fri Feb 15, 2013 4:51 pm

eikös toi fast idle oo ihan vaan kun kone on kylmä? antaa lisäilmaa jonkinsortin lämpiävän ja/tai sähköllä lämmitettävän venttiilin kautta. jossain fiksuimmissa on sit eculla ohjattava venttiili. voihan se olla et joissain automaateissa sit nostaa idlee vaihde päällä?

onks toi kytkis ms2 v3:lle?

Pikku-Kalle
Posts: 606
Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
Location: Kajaani
Contact:

Re: Ford Falcon STW '69

Postby Pikku-Kalle » Sun Feb 17, 2013 7:29 pm

Pitää viel tsekkailla noi kytkentä ohjeet et mikä on mihinki ja passaako ne mukana tulleesee lappuu. Kait se se on ainaki oikein vai ollaanko luottamatta Protopartsin ukkoihin?

Joo, pikkusen ketutuksen kanssa ihmetelty vkonloppu ku ei kuskinpuolen etupää jousta, ÄTTANA! :lol:

Paljastu et alapallo oli ruostunu jumii kesän aikaa ku oli pihalla kesän; ja se kesä ku oli aika "poutanen".. :roll:

Paineilma käyttönen rasvaprässi piti eka korjata ennenko sai tuutata tavarat uusiks, kyl se sit rupes joustaa vaik on vielä vähän jäykempi ku kuskinpuoli.. Kattoos ny ku ajelee et tarviiko vaihtaa; varalle on sama ostaa seuraavan osaläjän kanssa uus ku tuskin pitkäikänen on. Näytti olevan orkkis ku oli niiteillä kiinni, et eihä tuo vanhakaa ois ollu enää.

Samalla se keula painu aika tonttii, helmasta nyt n. 18 senttiä maahan, takaa kolme enempi. Tais alimmillaa olla 14cm etupään helmasta maaha, et ei toi iha sikasikatontissa oo mut en tie pitäskö tehä panssari (laatikon ö-pohja nääs) tai nostaa keulaa vai antasko olla. Kattoo miten se rupee painuu ku saapi ajoon, ku ei toi taia nyt ihan liian matala olla. Useampi sentti kuitenki joustovaroja. :lol:

User avatar
sbc350
Posts: 1953
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: Ford Falcon STW '69

Postby sbc350 » Mon Feb 18, 2013 5:45 am

Kyllähän ne ukot siellä protopartsissa tuntus olevan ammattilaisia et varmaan on oikeet kytkikset mukana.
se pallo tod näk hioutuu väljäks kun lähet ajeleen.. itellekki käyny joskus tolleen :cry:

Pikku-Kalle
Posts: 606
Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
Location: Kajaani
Contact:

Re: Ford Falcon STW '69

Postby Pikku-Kalle » Mon Feb 18, 2013 8:47 am

^ Juu, metallipölyä ja rasvaa ni siitähän tulee oiva hiomatahna. :lol: Voishan tuon vaikka ennen leimaaki vaihella, ei tuu sanomista ainakaa. Nyt ei vaan ilkeis tilata eriksee sitä ku tulee taas postikuluja turhaan. :roll:


Return to “Projektit”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 19 guests