Page 1 of 1
G-bodyn ohjauksesta nopeampi?
Posted: Sun Apr 20, 2014 11:30 am
by Camino79
Noniin kaikki viisaat ja pellepelottomat, elikkäs ajatuksena olisi saada tuohon nimimerkin mukaiseen pirssiin vähemmän rattikierroksia ja mielellään enempi kääntyvyyttä.
Kysymys kuuluukin että mitkä ne oikeat kilkkeet moiseen hommeliin pitää olla? Ilmeisesti joku kasari-camaron tai joku jeepin (?!) Simpukka ja siihen sitten orggis rattiakselin sovitus?
Herrakanillahan oli vissiin jotain infoa tuohon nopeampaan ohjaukseen liittyen niin kerättäisikö tänne kaikki info samaan paikkaan suomen kielellä
Re: G-bodyn ohjauksesta nopeampi?
Posted: Mon Apr 21, 2014 7:35 am
by rallikuski
Jeepin nopea simpukka, ja tosiaan se jeepin akselinpätkä. On ihan simppeli paketti sovittaa keulille.
Chevy performance nettiartikkelissa oli aika kattava luettelo noista simpukoista, tais olla ihan g-bodyyn se juttu ja muutenkin aika hyvä juttu.
Re: G-bodyn ohjauksesta nopeampi?
Posted: Mon Apr 21, 2014 2:40 pm
by herrakani
3-gen Camarossa on 2,5 kierroksen ruuveja, saginawin tekeleitä. Osa on rajoitetulla kääntökulmalla eli vähän fuskaamalla, ne missä on 16" vanteet. Toi mikä mulla on hyllyssä on koko kulmalla, se on sellasesta Camarosta missä on 15" vanteet vakiona. Se on siis 100% bolt-on. Ohjausakseli vanhasta vaan.
Re: G-bodyn ohjauksesta nopeampi?
Posted: Mon Apr 21, 2014 8:34 pm
by Camino79
Jostain luin että gm ois käyttäny samaa pulttijakoa simpukoissa kuuskytluvulta kasareihin asti. Ja just noista camaron simpukoista oli juttua siitä internal restrictorista että jos löytää sen full mallisen simpukan ni pitäs olla nopeimmat 2 1/4kierroksella? Ni kattelin sit google/ebay ni huntilla oli kunnostettuja myynnissä.
Eli semmonen ja siihen vaihtaa vaan oman kääntövarren?
Re: G-bodyn ohjauksesta nopeampi?
Posted: Tue Apr 22, 2014 12:09 am
by herrakani
Joo juuri näin. Valkkaa vaan sen missä kääntökulmaa ei oo rajoitettu.