G-bodyn ohjauksesta nopeampi?

Datasheetit ja muut hyödylliset jutut

Moderators: sbc350, Luke

User avatar
Camino79
Posts: 744
Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
Location: Jyväskylä

G-bodyn ohjauksesta nopeampi?

Postby Camino79 » Sun Apr 20, 2014 11:30 am

Noniin kaikki viisaat ja pellepelottomat, elikkäs ajatuksena olisi saada tuohon nimimerkin mukaiseen pirssiin vähemmän rattikierroksia ja mielellään enempi kääntyvyyttä.
Kysymys kuuluukin että mitkä ne oikeat kilkkeet moiseen hommeliin pitää olla? Ilmeisesti joku kasari-camaron tai joku jeepin (?!) Simpukka ja siihen sitten orggis rattiakselin sovitus?

Herrakanillahan oli vissiin jotain infoa tuohon nopeampaan ohjaukseen liittyen niin kerättäisikö tänne kaikki info samaan paikkaan suomen kielellä :D

User avatar
rallikuski
Posts: 361
Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
Location: Loppi

Re: G-bodyn ohjauksesta nopeampi?

Postby rallikuski » Mon Apr 21, 2014 7:35 am

Jeepin nopea simpukka, ja tosiaan se jeepin akselinpätkä. On ihan simppeli paketti sovittaa keulille.

Chevy performance nettiartikkelissa oli aika kattava luettelo noista simpukoista, tais olla ihan g-bodyyn se juttu ja muutenkin aika hyvä juttu.
Chevrolet malibu '78
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09

User avatar
herrakani
Posts: 480
Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
Location: Helsinki

Re: G-bodyn ohjauksesta nopeampi?

Postby herrakani » Mon Apr 21, 2014 2:40 pm

3-gen Camarossa on 2,5 kierroksen ruuveja, saginawin tekeleitä. Osa on rajoitetulla kääntökulmalla eli vähän fuskaamalla, ne missä on 16" vanteet. Toi mikä mulla on hyllyssä on koko kulmalla, se on sellasesta Camarosta missä on 15" vanteet vakiona. Se on siis 100% bolt-on. Ohjausakseli vanhasta vaan.
BMW M5 SBC 1993

User avatar
Camino79
Posts: 744
Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
Location: Jyväskylä

Re: G-bodyn ohjauksesta nopeampi?

Postby Camino79 » Mon Apr 21, 2014 8:34 pm

Jostain luin että gm ois käyttäny samaa pulttijakoa simpukoissa kuuskytluvulta kasareihin asti. Ja just noista camaron simpukoista oli juttua siitä internal restrictorista että jos löytää sen full mallisen simpukan ni pitäs olla nopeimmat 2 1/4kierroksella? Ni kattelin sit google/ebay ni huntilla oli kunnostettuja myynnissä.
Eli semmonen ja siihen vaihtaa vaan oman kääntövarren? :)

User avatar
herrakani
Posts: 480
Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
Location: Helsinki

Re: G-bodyn ohjauksesta nopeampi?

Postby herrakani » Tue Apr 22, 2014 12:09 am

Joo juuri näin. Valkkaa vaan sen missä kääntökulmaa ei oo rajoitettu.
BMW M5 SBC 1993


Return to “Tekniikka / Tietopankki”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests