OBD1 ja ccc-q-jet

Datasheetit ja muut hyödylliset jutut

Moderators: sbc350, Luke

User avatar
Schweinhund.
Posts: 162
Joined: Sat Nov 01, 2014 11:48 am

OBD1 ja ccc-q-jet

Postby Schweinhund. » Sat Nov 08, 2014 12:14 pm

Koitetaas keräillä tähän tietoa.
Ei tarvi toisten rojektitopikkeja sotkea.
Olen nyt siinä pisteessä että selvitin kaasarimallisen vin-y koneisen gm tuotteen omaavan d navan josta dataa saa ulos.
OBD1 pistokkeessa siis.
winaldl näyttää nyt raakadatan mutta kaikki muut tiedot puuttuu.
Selvitin myös miksi en ensin saanut yhteyttä.Luulin vaan en tiennyt.
Laitoin nääs 12v syötön obd pistokkeen c navasta mutta tajusin lopulta mitata sen ja eihän sieltä 12 volttia tule jos a ja b nastojen välissä on se 10k vastus.Tökkäsin johdon sulakerasiaan niin alkoivat bitit virtaamaan.
Kokeilin jo eri juttuja.Com portti jos on väärin ei raakadatakaan tule läpi.baudin vaihto ei muuta mitään.
Tässä kohtaa tarvis jelppiä.
Päästäkseni edes vähän eteenpäin liiallisen ruokahalun syyn selvityksessä, laitoin fmi 1,2 mittarin kiinni ja vedin auton ecm:lle haaroituksen signaalijohdosta.Ei se ainakaan liian rikkaalla käy.Ekana kokeiluna sytytysennakkoa 4 astetta lisää.Katotaa kuin käy.
Haista
Kaavittu.

User avatar
herrakani
Posts: 480
Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
Location: Helsinki

Re: OBD1 ja ccc-q-jet

Postby herrakani » Sat Nov 08, 2014 1:25 pm

"Kuitenkin...oli mikä noista hyvänsä niin ECM:n pienempi liitin-se 24 pinnainen- on se mistä löytyy "serial data" johto joka pitäisi olla siellä ALDL liittimellä ja josta OBD 1 järjestelmän 160 baudin tietoa saa ulos. Oranssin värinen (tai oranssi/musta) johto liittimen pinnassa numero A8. Luulen että se on vedetty siitä liittimeltä jonnekin kojetaulun alle ja joko irronnut tai irrotettu tai jätetty kytkemättä ALDL liittimeen. Myöhemmissä malleissahan OBD1 nopeudet kasvoivat 8192 baudiin."

Tolleen ohjeistettiin OD:lla, katos se ecm johtosarja.
BMW M5 SBC 1993

User avatar
herrakani
Posts: 480
Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
Location: Helsinki

Re: OBD1 ja ccc-q-jet

Postby herrakani » Sat Nov 08, 2014 1:30 pm

Tossa taas sanotaan että seriali otetaan tosta M-liittimestä? Vai onks toi uudempi aldl-liitin?

http://www.theimportkiller.com/forums/i ... opic=420.0

http://wbo2.com/~techedge.com.au/vehicl ... 8192hw.htm

Tossa komppaillaan.
BMW M5 SBC 1993

User avatar
Schweinhund.
Posts: 162
Joined: Sat Nov 01, 2014 11:48 am

Re: OBD1 ja ccc-q-jet

Postby Schweinhund. » Sat Nov 08, 2014 2:07 pm

kyllä tuo on vanhemmalla pistokkeella.
Tosiaan niinkuin kirjoittelin niin raakadata tulee nyt läppärille asti.
Winaldl ohjelma mulla käytössä.
Siinä siis löytyy tollanen raw data välilehti joka näyttää kaiken datan muodossa 0-250.
Siellä juoksee numerot niinkuin pitääkin.Jostain syystä sit kaikki sensor ja dash välilehdet näyttää pelkkää nollaa joka arvolle.
oliko sulla joku muu ohjelma jolla kattelit oldsmon arvoja?
Toi wnaldl:hän ei välttämättä vaan tunnista tota ecm versiota joka mun käsittääkseni on sama kaikissa 307 koneisissa.
Haista
Kaavittu.

User avatar
herrakani
Posts: 480
Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
Location: Helsinki

Re: OBD1 ja ccc-q-jet

Postby herrakani » Sat Nov 08, 2014 2:09 pm

Mikähän ihme se oli... googlella se löyty kumminni, tollasest linkistä mis oli sen piuhan teko-ohje.
BMW M5 SBC 1993

User avatar
Schweinhund.
Posts: 162
Joined: Sat Nov 01, 2014 11:48 am

Re: OBD1 ja ccc-q-jet

Postby Schweinhund. » Sun Nov 09, 2014 2:57 pm

Selviäähän tämäkin pikku hiljaa kun jaksaa tonkia nettiä.
Myös se että otti silmän käteen ja katsoi minkätyyppinen ecm tuossa yksilössä on, auttoi asian etenemistä.
Tässähän onkin sitten hienoin ja kehittynein 1228330 ecm mitä 307 kanssa on käytetty.
Ei löydy winaldl ohjelmasta moista.Siksi ei näy arvot, luulisin.
Täytynee opiskella josko sama yhdyskaapeli toimisi tunerpro rt:n kanssa.
Haista
Kaavittu.

User avatar
herrakani
Posts: 480
Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
Location: Helsinki

Re: OBD1 ja ccc-q-jet

Postby herrakani » Mon Nov 10, 2014 11:27 am

http://www.overdrive.eu/forum/viewtopic ... 7&start=15

Nimimerkki saereks mainostaa että sillä on.
BMW M5 SBC 1993

User avatar
Schweinhund.
Posts: 162
Joined: Sat Nov 01, 2014 11:48 am

Re: OBD1 ja ccc-q-jet

Postby Schweinhund. » Sat Nov 15, 2014 3:01 pm

Pikkuhiljaa...
Sareksin kanssa ollut nyt juttua ja ruottiinkin laitoin sähkökirjettä josko sais tonne winaldl softaan tuon laitettua.
Nyt pääsee itse suhaamaan tuolla capricella kun hain tänään tuoreen leiman 350dx Pontiaciin, jonka frouva heti omi itselleen.
Haista
Kaavittu.

User avatar
Schweinhund.
Posts: 162
Joined: Sat Nov 01, 2014 11:48 am

Re: OBD1 ja ccc-q-jet

Postby Schweinhund. » Sat Nov 15, 2014 8:04 pm

Saa toimia tää ketju mullekkin muistiinpanona.
Kävin lahdessa iltalenkin.Ennen lähtöä mittari kiinni solenoidin mittauspistokkeeseen ja ilmapumpun alipaineletku tukkoon että seosmittari näyttää todellisia lukemia.
Mulla ei ole taskukokoista dwell mittaria niin käytän vähän laadukkaampaa yleismittaria josta löytyy hertsi ja % mittaukset.
Mikäli oikein olen ymmärtänyt, tavoite duty cycle solenoidille on 50% jolloin säätövaraa on maksimaalisesti molempiin suuntiin.
Mennessä oltiin 95% kantturoilla ja havitsin myös nykimistä ylämäissä.Ajelin cruise päällä.Fmi poltti keskimäärin kolmea punaista lediä.
Jostain tarvii kokeilu aloittaa niin ruuvasin idle air by-pass ruuvia puoli kierrosta aukipäin.
Tulomatkalla duty cycle sit pyörikin hienosti 56% kantturoilla seoksen ollessa aika lähellä 14,7.
Edelleen nyki ylämäissä mutta se saattaa johtua turbiinilukosta joka käyttämättömyyttään meinaa jumitella päälle lootan lämmetessä.
Tällöinhän ecm olettaa lukon olevan auki ja valkkaa erilaiset kartat.Aamulla sit näkee jaksako toi käydä tyhjää open loopissa.
Se kylmäkäynti kun ei onnistunut ennenkuin ruuvasin idle by-passia kiinnippäin tehdas-asetuksesta.
Haista
Kaavittu.

User avatar
herrakani
Posts: 480
Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
Location: Helsinki

Re: OBD1 ja ccc-q-jet

Postby herrakani » Sun Nov 16, 2014 2:12 pm

Jos saat ne TunerPro xdf:t niin tuuppaa mulle sähköpostiin, teemu ät maltillinenkapinallinen.fi voisin tarvita joskus kun on varaa rakentaa HYVÄ Custom Cruiser.
BMW M5 SBC 1993


Return to “Tekniikka / Tietopankki”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests