OBD1 ja ccc-q-jet

Datasheetit ja muut hyödylliset jutut

Moderators: sbc350, Luke

Saresks
Posts: 7
Joined: Wed Nov 19, 2014 11:55 am

Re: OBD1 ja ccc-q-jet

Postby Saresks » Sun Nov 23, 2014 1:57 pm

Mä luulen et samanaikaisesti ei voi käyttää useampaa ohjelmaa samaan com-porttiin. Eli joko winaldl tai tunerpro mut ei samaan aikaan. Ne softat ei voi käyttää samaa virtuaaliporttia samanaikaisesti.

Periaatteessa tunerpro yhteys pitäisi mennä' näin:

Konfiguroit yhteyden, Tools > preferences > data acq/emulation -välilehden alta löytyy. Valitset usb-adapterin com-portin ja "standard serial monitor"
acquistion välilehti > load definition file > valitset saamasi A043.adx tiedoston.
Nyt ikkunan yläreunassa näkyy ADX file - A043.adx

vehkeet viritettyinä painat connect (acquire data) -kuvaketta tai acquistion välilehti > start/stop data scan

ikkunan alareunassa ilmoittaa connecting ja jos yhteys onnistuu, connected

Noin helpoimmillaan. Jos ei onnistu yhteys, ihmetellään lisää. Muista et mä en ole vielä edes saanut yhteyttä pelaamaan millään serial monitorilla eikä winaldl:llä. Serial monitoreja saa ilmaiseksi netistä, itte oon joskus onnistuneesti muissa hommissa käytellyt eltiman ilmaistekelettä.

Winaldl näyttää mitä sattuu, koska Jonas Bylund ei ole koodannut softaansa A043 -määrittelyjä. Mitähän hän ottaisi, jos laittaisi sen sisään proguun? Saitko häneltä vastausta kun muistan et laitoit sinne kyselyä? toi 1228330 lähettää datapaketteja juuri siinä dokumentissa kerrotussa järjestyksessä. Softalle pitää kertoa tämä järjestys et mikä tulee missäkin järjestyksessä, muuten output on mitä on.

User avatar
Schweinhund.
Posts: 162
Joined: Sat Nov 01, 2014 11:48 am

Re: OBD1 ja ccc-q-jet

Postby Schweinhund. » Sun Nov 23, 2014 3:01 pm

Ei ole ainakaan vielä tullu bylundilta vastausta.Katotaa nyt, onhan se aika harvakseen viime vuosina päivitelly.
Tarvii kokeilla tuner proota ohjeillasi.
Onks käryä minkä verran tarvii tulpanjohdoissa olla vastusta ettei tule liikaa emiä?
Emi =(electro magnetic interference) =sähköhäiriöitä.
Tossa koitin satunnaista seosmittarin sekoilua metsästää ja tulee tyhjänäkäynnillä niin harvakseltaan että sopis yhden sylinterin kipinähäiriöön vaikkei koneen äänestä mitään erota.
Sattu sit löytymään hyllystä accelin 300+ 8,8mm piuhat hei päillä niin laitoin mittauksen jälkeen ne.
Oli vastusta noin 0,3k.Edelleen mittari sekoilee.Tarvii sitte mahdollisesti vaihtaa vielä kansi ja tulpat.
Haista
Kaavittu.

User avatar
Schweinhund.
Posts: 162
Joined: Sat Nov 01, 2014 11:48 am

Re: OBD1 ja ccc-q-jet

Postby Schweinhund. » Sun Nov 23, 2014 4:34 pm

Nyt loppu taas tiedot ja ymmärrys.
Minne noi lähettämäsi axd ym tiedostot voi sähkökirjelaatikosta laittaa että tunerpro ne löytäis?
Tarvitaanko niiden tallennukseen esim joku ihan oma ohjelmansa?
Haista
Kaavittu.

Saresks
Posts: 7
Joined: Wed Nov 19, 2014 11:55 am

Re: OBD1 ja ccc-q-jet

Postby Saresks » Sun Nov 23, 2014 5:48 pm

Olet tallentanut sen A043.adx -tiedoston paikkaan x kovalevylle tms. Jos et vielä ole fyysisesti siirtänyt koneelle, tee se paikkaan x. Kun tunerprolla lataat definition tiedoston, avautuu ikkuna, jossa voit määritellä mistä sitä haet ohjelmaan. Se on sit se paikka x. Olikohan tää mitä kysyit..?

User avatar
Schweinhund.
Posts: 162
Joined: Sat Nov 01, 2014 11:48 am

Re: OBD1 ja ccc-q-jet

Postby Schweinhund. » Sun Nov 23, 2014 6:30 pm

Juu kyllä toi perusjuttu on hallussa mutta tässä tökkii se että sähkökirjeloota tarjoaa vaihtoehdoksi joko avausta tai latausta.
Elise ei suostu tarjoamaan sitä normaalia kopioi tai lähetä kohteeseen x...
Eli niiden tiedostojen pitäisi mennä ihan normaalisti c-aseman kansioon?
Mullahan ei ole mitään google drive tai muitakaan juttuja käytössä.
Kokeilin mm ladata niitä irtotikulle mutta ei suostu siihenkään.
Haista
Kaavittu.

Saresks
Posts: 7
Joined: Wed Nov 19, 2014 11:55 am

Re: OBD1 ja ccc-q-jet

Postby Saresks » Sun Nov 23, 2014 7:40 pm

Kyllähän sunkin sähköpostista pitäisi postin liitteet saada ladattua koneelle. Jos sit joku virtustorjunta tai muut asetukset blokkaa ne...? Tehdään niin et mä lataan ne pilvipalveluun ja sä saat kohta s-postiin linkin mistä ne saa ladattua.

User avatar
Schweinhund.
Posts: 162
Joined: Sat Nov 01, 2014 11:48 am

Re: OBD1 ja ccc-q-jet

Postby Schweinhund. » Sun Nov 23, 2014 8:14 pm

Ei helvata.Avasin taas sähkökirjettä.
Tosta tarjotaan sitä lataa vaihtoehtoa.Sit tietty aukeaa uusi ikkuna jossa on sit vaihtoehtoina tallenna tai avaa.
Siihen ei sitten suostu tarjoamaan vaihtoehdoiksi kuin jotain nettiselainta, valokuvien katselua tai wordpadia tai wordia.
Jos koitan hakea selaamalla sinne c-aseman tiedostopuoleen niin tulee ilmoitus että hakuehtoja täyttäviä kohteita ei löytyny jne.
Wordpadiin noi toki aukeaa mutta sieltä en sit saa kriveelläkkään niitä haettua kun avaan tunerpron ja koitan niin tehdä.
Ah tätä tietotekniikkaa.Mulla on toki abp ghostery ja avira käytössä mutta ei kait ne pitäis mitään vaikuttaa?
Tää on vaikeampaa kuin vianetsintä can-väylästä ja sitäkin olen menestyksellä tehny.
Haista
Kaavittu.

Saresks
Posts: 7
Joined: Wed Nov 19, 2014 11:55 am

Re: OBD1 ja ccc-q-jet

Postby Saresks » Sun Nov 23, 2014 8:38 pm

Mene ohjauspaneliin ja siellä kansioasetuksiin. Poista valintaruutu "piilota tunnettujen tiedostotyyppien tunnisteet". Nyt sulla pitäis näkyä kaikkien tiedostojen tunnisteet. Saamasi adx tiedosto ei ole mitään muuta kuin tekstitiedosto ja sen voi nimetä uudelleen adx -tiedostoksi jos ja sun tapauksessa todnäk sen tunniste on muuttunut.
Tärkeää on, ettei muotoilu muutu (rivinvaihdot, sarakkeet jne), se voi aiheuttaa sen, et tunerpro ei enää pysty avaamaan tiedostoa, vaikka tunniste sen nimen perässä onkin oikea.

User avatar
Schweinhund.
Posts: 162
Joined: Sat Nov 01, 2014 11:48 am

Re: OBD1 ja ccc-q-jet

Postby Schweinhund. » Wed Nov 26, 2014 9:40 pm

Luulisin että sain nuo tiedostot nyt siirrettyä.
Tarvii taas kokeilla kun ehtii.
Alan epäilemään esc vikaa.Seilaa seokset vähän liian epäloogisesti.
Vedin tyhjäkäyntiseosruuveja taas jotain puolikierrosta lisää auki mutta silti meinaa sammuilla.
Sammuminen tapahtuu aina samalla tavalla tilanteessa kun kone on täyslämmin ja rullaan vaihdepäällä kaasun koskematta.
Sammumista i tapahdu jos ruuvaan idle by-pass ruuvia kiinnippäin mutta sitten matka-ajon seokset menee pysyvästi laihalle.
Syö taas rotan lailla miestä kun vehje ei lähde toimimaan virheettömästi vaikka doug roen q-jet raamattu alkaa olla puhkiluettu.
Haista
Kaavittu.

User avatar
Schweinhund.
Posts: 162
Joined: Sat Nov 01, 2014 11:48 am

Re: OBD1 ja ccc-q-jet

Postby Schweinhund. » Fri Dec 19, 2014 9:20 pm

Taas menny tovi.En ole päässy hirveesti kokeilemaan kun rouva omi tän käyttöönsä.
Jossain vaiheessa alkoi taas sammuilu vituttamaan siihen malliin että ruuvasin idle air by pass ruuvia reilusti kiinnippäin.
Ei sammuile.Matka ajossa ei vaan sit sämplää seos oikein.
Jatkamme tutkimuksia uusin kujein.Hain tänään uudet tulpanjohdot.Tuntuu että noi asentamani accel 300+ piuhat antaa liikaa häiriöitä läpi kun seosmittari hyppii vaikka korvinkuullen ei ole syttyhäiriöitä.
Ruokakunnan toinen käyttöfarmi sensijaan pelaa oikein hyvin.350dx yhdistettynä jugin lahjoittamaan 200r4 askiin toimii ja sysää kybällä.
Joka väittää viis seiska dieseleitä laiskoiksi ei ole päässyt kokeilemaan säädöissään olevaa kombinaatiota.
Haista
Kaavittu.


Return to “Tekniikka / Tietopankki”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests