Page 1 of 8

Ikuisuusprojektini Hell-Cat

Posted: Sun Apr 27, 2014 6:07 pm
by Camino79
Elikkäs monelle varmasti tuttu tapaus jo vanhan cn:n puolelta mutta jos sitä nyt sit päivittelis tännekin kun alkaa taas tapahtumaankin jotain tän kanssa :D

Elikkäs pikku background-selvitys on siis että viistoistakesäsenä -06 hommasin tän ja siitä asti ollu enempi ja vähempi levällään, mutta tehty siis ihan alusta asti kaikki ite tommosena frame-off tyyppisenä kunnostuksena/paranteluna.

Peruspohjana siis urtsipuslat jokapaikassa, capricen jouset joka nurkassa (edessä lyhennettynä), Olssin 350+350+10kartiolukollinen 3,5 välläri.

Tän kanssa mä siis oon opetellu kaikki hommelit ja työstömenetelmät ja jälkikin on sen mukaista :lol: Suomennettuna nyt tekisin jokakohdan erilailla.....

Mut tästä ei tosiaan löydy semmosta nippeliä mitä en ois purkanu (paitsi perä kun ei siinä oo mitään vikaa) ja hiplannu :D tuli mulle sbc283+th-350 paketilla mut myin sen jo aikaa sitten.

Mut joo, mikäli joku haluaa eritoten nähdä vanhoja kuvia joissa kori pois rungolta yms. ni on mulla jotain tallessa mitä on onnistunu säilymään kolmen kovon leviämisen jäljiltä, mutta lähinnä ajattelin päivitellä tänne näitä uusimpia uutisia :)

Ja tällähetkellä siis tämmösessä kuosissa:
Image
Ei mikään kukkanen siis mutta ehkä mä jo ensitalvena jaksaisin maalata sen :lol:

Tälle kaudelle tein vihdoin ton fresh-air intaken kun oon jo pidempään sitä miettiny... Piti alunperin tehdä dual snorkkelina mutku toi akku on toisella puolella tiellä ni tein sit vaan yhden 3" lähdön näin alkuun kunnes jaksan siirtää akun muualle :)
Image
Orggis ilmanputsarikotelo siis korotettu +tehty 3" lähtö ja putsarina simotan sieni tuolla maskissa sisemmän ajovalon tilalla.

Sit se ikuisuusongelma, eli paska tankkipolitiikka... oli siellä mersun tankkikin joskus mutta eihän sieltä bensaa tullu mutkassa ja kun orggistankkikin maksaa 200$ ni ostin sit vihdoin vaahdotetun 60litrasen JAZ:in. Siihen sit piti tietysti muokata täyttöputki ym.
Image

Sit vedin sen rosterilla lavan alle orggistankin paikalle ja täytyy sanoa että helpoin modifiointi tän auton kohdalla EVER! Sehän on ku tehty tonne alle :D
Image
Image
Image

Tänään siis sain kaikki paikoilleen ja ekaa kertaa mun omistuksessa ollessa siin on toimiva tankki :D Ja saapi muuten bensaa vaikka kakkarinkiäkin pyörittäis :lol: Eikä edes ahdistanu toi ilmanotto vaikka niin pelkäsin, tai no ainakin baarumi palo siihen malliin että ei tunnu haittaavan :lol:

Että tämmöstä tällä kertaa, jos herää kysymyksiä mihin tahansa liittyen niin selvennän omia työmenetelmiäni ym. oikeinkin mielelläni 8-)

Re: Ikuisuusprojektini Hell-Cat

Posted: Sun Apr 27, 2014 10:07 pm
by herrakani
Yleensä noi asennetaan imuputket taaksepäin ni tulee pensaa kiihdytyksessäkin.

Re: Ikuisuusprojektini Hell-Cat

Posted: Mon Apr 28, 2014 6:44 am
by Camino79
Mullon perse niin yläällä tossa että saa olla melkoinen kiihdytys ettei sais bensaa :D oikee kasaristuukki ssuorastaan :D ja ainakin koeajolla toimi oikein hienosti vaikken tankannu kun 20litraa ainetta. Hyvin kesti pyörittää ja kiihdytellä ;)

Re: Ikuisuusprojektini Hell-Cat

Posted: Mon Apr 28, 2014 10:01 pm
by Camino79
...ttu ...rkele...tana! Kyllä tää ikkunatiivisteiden laitto on sit perseestä... tai no lähinnä se helvetin ikkunoiden säätäminen... onko kellään hyvie neuvoja/kuvia tms. Miten ne oikeasti pitäisi säätää? No positiivisena ilmoituksena sain sentäs turvavyöt paikoilleen vappua varten :D tosin jos se nyt sit sataa räntää ni en taida kyllä uhrata rahojani puuhalappuihin... täytyy sit katsoa joku toinen ajankohta jos kelit menee persiilleen vappuna :)

Re: Ikuisuusprojektini Hell-Cat

Posted: Tue Apr 29, 2014 7:01 pm
by herrakani
Sivufönarit?
Eipä siihen oo muuta niksiä kun et eka ovi suoraan korin kanssa, sit lasi suoraan aukon kanssa.

Re: Ikuisuusprojektini Hell-Cat

Posted: Tue Apr 29, 2014 7:28 pm
by Camino79
Sivufönarit???? Mitä ne on :D

No mutta joo, nyt on ikkunat säädetty uusille tiivisteille niin hyvin ku osasin ja muutenkin laitettu laitos vappua varten kuntoon.

Periaatteessa leimallekaan ei olis enään kun etuparkit, töötin piuhojen veto, nopeusmittarin vaijerin uudelleen reititys että toimii ja riittävän todistusaineiston kerääminen muutoskatsastusta varten :D Heitin siis vyötkin samalla paikoilleen. :)

Vaara on siis tarjolla että jos hirveästi jäis ylimääräistä rahaa vielä tän kesän aikaan ni tänhän vois jopa leimata :lol:

Re: Ikuisuusprojektini Hell-Cat

Posted: Tue Apr 29, 2014 8:43 pm
by sbc350
Jee uusia projektijuttuja 8-)

Re: Ikuisuusprojektini Hell-Cat

Posted: Wed Apr 30, 2014 8:59 am
by Camino79
No juu, täytyy yrittää viihdyttää kanssaharrastajia aina sillontällön :)

Re: Ikuisuusprojektini Hell-Cat

Posted: Fri Sep 26, 2014 12:22 pm
by Camino79
Jotain uutta ja jännää hommattu taas ;)

Elikkäs nyt ilmaantuu sit tommonen SVT Raptorin remmiahdin tähän (ilmeisesti eaton m112 kopio?) :lol:

Mutta sitten yks juttu, elikkäs siitähän ei vissiin passais ajaa seosta läpi, eli tehtävä painekotelo, mutta..... Mites jakajan ja lodjun alipaineet? jarrutehostimelle vaikka sähkönen alip.pumppu mutta mites vituss mä jakajaa ja lootaa ohjaan? :shock:

Re: Ikuisuusprojektini Hell-Cat

Posted: Fri Sep 26, 2014 1:17 pm
by sbc350
Otat alipaineen jakajalle ja lodjulle moottorin ja kaasuttimen välistä. Järkeväähän olis vaihtaa jakajan alipainekello 2-toimiseks eli myöhäistäis sit ahdoilla. En tiiä tykkääkö askin modulaattori kyttyrää jos sinne pieni paine tulee täyskaasulla/ahdolla?