Page 41 of 41

Re: Elky LM7 twin turbo

Posted: Mon Mar 20, 2023 1:02 pm
by sbc350
Noni hyvää infoa 8-) pitää kattoo miten toteutan tohon, kun siel on sitä remote turboiluun liittyvää roinaa jonkun verran ;)

Re: Elky LM7 twin turbo

Posted: Fri Apr 28, 2023 8:09 pm
by sbc350
Öljyt vaihdettu. Lootan öljypohjan tiivistekin oli korkannut talven aikana, ja vuoti tosissaa öljyä lattialle. Onneks oli hyllyssä uusi tiiviste, niin vaihdoin sen. Tulipahan kurkattua lootan öljypohjaan. Ei kyllä ollu yhtään metallia ja öljy ihan ok väristä.

Image

Image

Sain aikaseks vihdoin piirtää ja cnc plasmaleikata imusarjalle suojapellit. Jouduin tekee kolmesta palasta, kun tein liian pienen cnc pöydän näemmä :mrgreen:

Image

Image

Tulostin vielä tollasen logon, saa ihmiset ihmetellä taas että missä noi turbot muka on :lol:

Image

Taakse ylätukivarsille hitsasin kolmiotuet jousilautasten ja ylätukivarren heikomman puolen välille. Pitää vielä tehdä sen yläpalkin etupuolelle jotkut putkituet alatukivarsien torneihin tai niiden etupuolelle. On kyllä todella löysää kamaa se yläpalkki, ihan käsin sitä voi taivutella :roll:
Kuvan mielestäni otin noista kolmiotuista, mut en löytänyt enää puhelimesta. PItää nappaa kun seuraavan kerran käy auton alla.

Otin tänään liikennekäyttöön, sunnuntaina lahti vappu cruisingiin 8-)

Re: Elky LM7 twin turbo

Posted: Sun Apr 30, 2023 9:54 pm
by sbc350
Image

Vappu cruiset ajettu. Ilmeisesti lämppärin kenno vuotaa nesteet pihalle. Päästiin Acelle niin meinas lämmöt tosisaa alkaa nousta. Oli nesteen taso niin alhanen, ettei enää kiertäny. Onneks toi tabletti näyttö alko rääkyy et nyt on kone kuuma. Auto oli käynnissä ja just laitettiin eristysnauhaa tapahtumapaikalle ym siinä, niin en ois huomannu. No lisäsin vettä ja letkat summuut meni iha jees. Pitää purkaa lämppäri auki ja kattoo vuotaako se sieltä. ihmettelinkin kun talven jäljiltä oli vähän sinistä möhnää apparin matolla. Ton kennonhan vaihdoin jo kertaalleen joitain vuosia sitten, mut lieneekö kiinan malli ollut taas lyhytikäinen. Äkkiä katoin, et konehuoneen puolella ei näy vuotoa, pakoputkista ei tupruttele,eikä öljy oo menny kermaks. Ja joutokäyntisäädöissä on vieläkin vähän sanomista, saattaa sammua joissain tilanteissa vielä kun päästää kaasun. Mut oli kyllä kiva käydä vähän kotimatkalla tunnelissa oikasemassa nilkkaa :lol:

Re: Elky LM7 twin turbo

Posted: Tue May 02, 2023 5:15 pm
by Camino79
Mulla kesti kans rokkiauton halvin syyläri capricessa sen ~2vuotta... nyt on sit camino ilman syyläriä kun piti siitä ryövätä capriceen syyläri :evil:

Re: Elky LM7 twin turbo

Posted: Tue May 02, 2023 7:34 pm
by sbc350
Joo osa on aika paskoja. En kerenny vielä tutkimaan. Ei kyl ollu vajonnu nesteet letkan ja kotimatkan aikana, vaikka vähän tunnelissa avattiin kaasuläppääkin :mrgreen:

Re: Elky LM7 twin turbo

Posted: Sat May 20, 2023 7:16 pm
by sbc350
Nesteitä ei oo sen koommin kadonnut mutta kolmos vaihde katosi laatikosta. Tai välillä se vaihto ja välillä ei. Kuitenkaan ei luistanut yhtään. Lahti cruisingin jälkeen aloin tutkimaan lootaa. VIka oli katkenneessa kuvernöörin rattaassa. Käytin kuitenkin VB:n pöydällä ja tsekkasin kaikki venttiilit, että liikkuu ja ei ole roskia välissä. Kaverilta löyty onneks ehjä ratas niin sain nopeesti takas kasaan ja tänään käytiin Lahden swapissakin.

Säätelin yks päivä myös hptunersilla ajonopeustietoa. Ollu silleen et se näyttää tyyliin max 5kmh eculla. Löysin netistä sellasen laskurin, millä sai laskettua oikeat arvot sinne speedon asetuksiin. Ainut et mä en oo laskenu mikä on nopesmittarin vaijerin välitys ulostuloakselista, mut sitä oon heittäny arvalla. Nyt ei ajonopeus heitä enää paljoa GPS:stä 8-) Laskuriohjelman nimi on Bluecat BC Trans jos joku tarvii.


Image

Image

Image

Image

Image

Image


Ilmaiskarit joutu vetään täyteen että pysty kuskaa lavallisen laatikoissa, joissa polttopuita :mrgreen:

Image

Putsattii myös vähän renkaiden pintoja

https://www.youtube.com/shorts/-QPECoFpiPA

Re: Elky LM7 twin turbo

Posted: Sat Sep 09, 2023 10:07 am
by sbc350
Hihna on tänä kesänä lentänyt pois päältä muutaman kerran, lähti aina kun kiihdytyksen jälkeen päästi kaasun. Kiristimestä oli jousi kuoleentunut, niin tilasin uuden hihnan ja kiristimen, nyt pysyy päällä.

Image

Image

Sain lainaan myös 27x11.5 hoosierit ja testailin vähän 0-100 aikoja. Alustaan pitäis saada ainakin iskarit et olis pitoja, mut kyl se vähän paremmin piti vs katurenkaat

https://www.youtube.com/shorts/3RJ9BCc_Xh4

Image

Image


Eilen meni sit vetari poikki kiihdytyksessä, eipä tuo tullut yllätyksenä, kun toi perä on aika alimitoitettu..
Oli vähän haastetta saada auto trailerille, kun vetari / rengas tulee C clippi perässä ulospäin. Mut saatiin se kuitenkin parin kolmen tunnin äheltämisen jälkeen kärryyn :lol:

Image

Image

Image


Kaivoin ton perän alkuperäsen vetarin ja laitoin kiinni uuden laakerin ja stefan kanssa, mitkä sattu onneks olemaan itellä hyllyssä. Pääsee tänään vielä lahti cruisingiin. Tän vkl jälkeen menee talviseisontaan.

Image

Image

Image

Tutkin myös toisen puolen vetarin, eikä siinä silmämääräsesti ollu mitään.. Noh tarvii alkaa suunnitelemaan perähommia :D

Re: Elky LM7 twin turbo

Posted: Sun Sep 10, 2023 9:16 am
by sbc350
Caminon kausi paketissa, perä toimi ihan jees cruising reissun

Image

Re: Elky LM7 twin turbo

Posted: Mon Sep 25, 2023 7:45 pm
by rallikuski
sbc350 wrote:Eilen meni sit vetari poikki kiihdytyksessä, eipä tuo tullut yllätyksenä, kun toi perä on aika alimitoitettu..
Oli vähän haastetta saada auto trailerille, kun vetari / rengas tulee C clippi perässä ulospäin. Mut saatiin se kuitenkin parin kolmen tunnin äheltämisen jälkeen kärryyn :lol:



Mulla kun meni 2015 vetariT poikki malibusta, niin tunkattiin perä vaan ylös ja pökättiin puikot renkaineen akselin sisään niin oli helpompi rullailla trailerille... Poliisisetä ja -täti katteli toimintaa ja kellotti homman, noin 8min meni aikaa siitä kun kärry oli parkissa siihen että malibu oli kärryllä kyydissä. Poliisisetä totesi että "ei tainnu olla eka kerta" :D

Re: Elky LM7 twin turbo

Posted: Tue Sep 26, 2023 5:16 am
by sbc350
Joo koitettiin työntää takaisin, mutta katkennu pätkä ei antanu vetarin mennä sisälle, ja laakerikin oli ottanu hittiä. Piti akkurälläkällä vetää vetarista pätkä pois ja purkaa jarrukengät hilppeineen irti. Kärry oli muutenkin aika nafti caminolle niin sai taiteilla, että saatiin kyytiin :lol: