Duunasin loput irtonaiset johdot suojaputkien sisään ja sisälokareiks tein äkkiä tollaset alumiinipellin härpäkkeet, ettei mee ihan vedet sisään testiajoilla, jos sattuu satamaan.
Samoin turbon koteloille pistin ton vanhan alumiinipellin saranoiden kanssa kiinni. Saa vähän suojaa.
Ekat kunnon koeajotkin on nyt suoritettu. Perjantaina käytiin kaverin kanssa säätämässä vähän ennakkoja ja bensakarttoja. Koitettii myös saada nopeus näyttämään oikein eculla, mutta ei siinä kyllä onnistuttu vielä. Pitää vähän laskeskella, millanen välitys tuossa askissa on nopeusmittarinvaijerin ulostulossa. Saa sitten tietää oikeat kierrokset mitä toi sähkönen anturi saa. Tällä hetkellä 80kmh nopeudessa näyttää jotain 5kmh
Lauantaina tuli sitten kävästyä Vesivehmaalla kattelemassa kiihdyttelyä ja illalla Nastolan cruisingissa. Kumiakin tuli pistettyä vähän katuun, tosi hienosti kyllä moottori toimii, Voimaakin tuntuu olevan tosi paljon enemmän, kuin vanhassa motissa (ei yllätä sinänsä)
Laitoin aika varovaiset sytkäennakot, ettei heti narahtais kone
https://www.youtube.com/watch?v=xlNDb6DPF-QLastentauditkin tuli löydettyä: turbon öljynkeruusäiliön huohotin päästää öljyä pihalle, kun ahdoilla mennään. Ilmeisesti turboista tulee sen verran painetta sinne öljynpoistotilaan, et se ajaa sitten mukanaan sitä öljyä huohottimelle asti? Normaalistihan toi huohotus menis moottoriin ja siitä sitten pihalle tai mihin ikinä, mut tässä mulla se menee noihin öljyn keruusäiliöihin. Pitää sitä systeemiä muutella.
Toinen juttu oli jarrun alipainetehostimen putken pikaliitin imusarjan takana, ilmeisesti toi mun siihen laittama 12mm rst putki ei ollu sopiva, vaan se lensi sieltä pihalle eikä enää lukittunu paikallaan. Täytyy varmaan tulppaa se takapään lähtö ja laittaa jarrutehostin toiseen vapaana olevaan lähtöön imusarjassa.
Myös vaihdelaatikossa on vähän feilua, pakkokakkosella ei ole moottorijarrua(vissiin accumulaattorin tiiviste/mäntä kaput?) Loota vaihtaa myös itse 1-2 vaikka olis 1 valittuna kepistä. ATK mukaan toi saattaa olla normaali ominaisuus joissain th400 askeissa? No luista se ei onneks kuitenkaan. Mutta tilaan siihen masterkitin jollain paremmilla levyillä ja sitten shift kitin mikä eliminoi ton 1-2 vaihtumisen tai sitten vaan laittaa suoraan manuaalisen venttiilikoneiston..
Kaikenkaikkiaan siis hyvinkin positiivinen reissu, aika moni ihmetteli turbojen sijaintia
Polttoaineen kulutus on aivan naurettavan vähäistä verrattuna vanhaan moottoriin, mikä ei kyllä haittaa yhtään. Turbot lähtee ahtamaan ainakin mun mielestä riittävänn nopeasti. Pientä paikaltaan lähdön poikasta koitin myös. Noilla tavallisilla katurenkailla ei ykkösellä päässy ees ahdon puolelle kun suti jo moottorilla, kakkosella sai vähän antaa enempi kaasua ja kolmosella sitten ahdolla vielä irrotti pidot niin siinä vaiheessa loppu kuskilta kantti