Cruisingnight Elky

Talleissa tapahtuu? Kaikenlaiset projektit tänne

Moderators: sbc350, Luke

Keme
Posts: 33
Joined: Wed Nov 13, 2013 9:24 pm
Location: Rannikko

Re: Cruisingnight Elky

Postby Keme » Wed Apr 03, 2019 12:01 pm

Mega3 on jo kuitenkin aika paljon eri purkki kuin joku Mega1. Muunmuassa just häiriösuojaukset jne. on paaaaljon parempia. Atecu taitaa olla myös varsin toimiva purkki ja noihin megoihin verrattuna siinä on kunnolliset liittimet eikä mitään tietokoneliitinpaskaa :D . Mulla on ainakin vielä tällä hetkellä ajatuksissa, että jos tota omaa konetta ajaisi Maxxecun Street purkilla.
jee

User avatar
sbc350
Posts: 1486
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: Cruisingnight Elky

Postby sbc350 » Wed Apr 03, 2019 6:44 pm

Joo mega kolme varmaan jo ihan jees, mutta tollasta OEM purkkia on aika moni heppu aikoinaa miettiny ja suunnitellu johtosarjaa niin, ettei siihe tulis häikkiä. Kun se kerran on säädettäväkin, niin laitan sen käyttöön tähän.

Jotain pientä oon koittanu ehtiä tusaamaan. Sain hitsattua kuskinpuolen putken pakosarjalta turbolle valmiiks. Sorvasin myös turbon painepuolelle tollasen lähdön, mikä tulee v-bandilla kiinni:

Image

Image

Image

Downpipen lähtö on 4", joka sitten kapenee kartiolla 3" putkeksi. Katoin ATK:sta et toi 3" pitäs olla näille tehoille ihan jees. Pidempikin tuo 4" pätkä vois olla, mut kuskinpuolella täytyy aika pian alkaa kääntää putkea alaspäin jarrutehostajan vuoksi ja vielä mahduttaa se runkopalkin ja rattiakselin välistä menemään.

Sorvasin prässille tollasen kartion millä painoin 3" putkesta -> 4"
Image

Ainiin ja uudet nakuanturit tuli. Tilasin samaan aikaan niille liittimet ja myös nokan asentotunnistimen liittimen. Eipä oo vielä näkyny, DHL kestää näemmä ainaki viikon pidempään kun fedex :shock: :lol:

Image

User avatar
sbc350
Posts: 1486
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: Cruisingnight Elky

Postby sbc350 » Fri Apr 05, 2019 7:43 pm

Duunasin turbon öljyjuttuja, paluulinja lähtee tälläsellä 20mm putkella ja siitä saman kokoseen letkuun, riittänee? Ei oo näistä niin hirveesti kokemusta. Turbossa on se lähtö kyllä saman kokonen. Täytyy varmaa panostaa huohotukseen, ettei tulis painetta kampikammioon..
Image

Tulopuolella olis sitten tälläset laipat ja letkut
Image

User avatar
Jari H
Posts: 55
Joined: Thu Nov 21, 2013 10:59 pm
Location: Kausala

Re: Cruisingnight Elky

Postby Jari H » Sat Apr 06, 2019 7:14 pm

Onko noi öljyletkut kumi sisuksella? Semmosista kannaatta pysyä erossa ja laittaa teflon sisuksella olevat letkut. Myös paluuseen. Jos toi kattila saa sitä normi löylyä, niin saattaa hetkellisesti öljyn lämmöt käydä vähän ylempänä.
Cosworth inssi Geoff Goddardia lainaten: Limit's are only set by lack of knowledge..

User avatar
sbc350
Posts: 1486
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: Cruisingnight Elky

Postby sbc350 » Sat Apr 06, 2019 7:24 pm

Joo onhan ne kumia, tosin pitäis olla lämmön kestoa. Mistäs noita tefloneita saa? Veikkaan että saattaa saada tohvelia ihan reippaasti tämäkin mylly :mrgreen:

Pikku-Kalle
Posts: 522
Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
Location: Kajaani
Contact:

Re: Cruisingnight Elky

Postby Pikku-Kalle » Sun Apr 07, 2019 9:07 am

Hydyliikkeissä tai raskaankaluston liikkeissä ne tekee niitä. Mullaki on bensalinjat, ohjaustehostimen linjat, lootan lauhutuslinjat teflonia.

User avatar
sbc350
Posts: 1486
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: Cruisingnight Elky

Postby sbc350 » Mon Apr 08, 2019 7:28 pm

Jees täytyyki tutkia tota hommaa. Paluut pystyn vetää hyvin pitkälle rst putkella, vähän toki täytyy olla joustoa loppupäässä.

Laitoin lootan paikalleen, et sain täysin katottua koneen asennon kohdilleen. Pääsee sitten noita ahtoputkia rakentamaan. Yllätyksekseni itse vaihteiston kiinnikkeelle ei tarvitse tehdä mitään, rungossa on jopa valmiina reijät.. liekkö joskus ollu tollanen aski kiinni?
Image

Tarviis jostain hommata th400 yoke, se kun on isompi kuin tuo th350..

Öljypohjaan täytyy tehdä pieni modaus, ei pysty kääntää kokonaan rattia oikeelle, totaa centerlinkki kiinni ihan lopussa
Image

3" alumiinimutkat olis hommattu
Image

Uudet pistokkeet nokan asentotunnistimelle ja nakuanturi tuli postissa
Image

User avatar
sbc350
Posts: 1486
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: Cruisingnight Elky

Postby sbc350 » Tue Apr 16, 2019 7:42 pm

Toiselle downpipellä sorvattu v-band lähtö. Toinen täytys viel ehtiä sorvailee.
Image

Modasin öljypohjan, niin että mahtuu renkaatkin kääntymään
Image

Image

Nostin koneen kokonaan ylös ja pulttasin imuputken sekä öljypohjan paikoilleen. Turbojen öljyt pitäis sit palata noista liittimistä takaisin
Image

öljypohjan kyljessä on kätevästi tollanen lähtö, mihin tarvitsi vain porata kanava auki ja pistää liitin. Tuosta siis syötetään turboille öljyt.
Image

Vedin myös koneenkorvat kiinni kunnolla

Image

Vetolevyn ja startinkin pistin paikoilleen
Image

Tommonen mötikkäkin tuli postissa

Image

Seuraavaks lasken koneen paikoilleen, ja sitten sitä ei varmaan ehkä tarvi ees ottaa pois :shock:

User avatar
sbc350
Posts: 1486
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: Cruisingnight Elky

Postby sbc350 » Fri Apr 19, 2019 5:55 pm

Sorvasin toisenkin turbolta lähtevän alumiinipötikän

Image

Ja myös molemmat downpipen lähdöt on sorvattu. V-bandit on myös tilattu..
Image

Laittelin nostajakopan ja nakuanturit kiinni. Toiseen nakuanturin piuhaan tinasin uuden liittimen, kun se purkaessa vaurioitu
Image

Image


Hyvää pääsiäistä :mrgreen:
Image


Return to “Projektit”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests