Fiat 127
Posted: Thu Apr 17, 2014 5:09 pm
Laitetaas uus topicci kun vanha tarina meni sivuston muuttaessa bittiavaruuteen. Oon nyt pikku hiljaa taas kaivanut autoa naftaliinista, ei sillä tosin ole ajettukaan pariin vuoteen muutamaa sataa kilometriä enempää ja nekin puoliks räkien ja pätkien. Uusi kone on laitettu kiinni ja tässä nyt kuvia mitä viime aikoina on tullut tehtyä, lähinnä sellaisia viimeisiä silauksia kun ei mitään suurta ole enää tehtävissä, jos sais vapuks katsastettua uudella koneella ja ajoon. Pääsis välilla ajamaankin niin ei tarttis vaa tallissa kykkiä.
Tuli löydettyä toimiva ratkaisu esim. tämän putki ja letkuhirviön tilalle. Kone ja syyläri ei ole samasta autosta mutta näiden kuvan putkien ja letkujen kanssa sai viritettyä toimimaan, tuossa välissä on lämmityslaitteen lähtö ja syylärin ja termarin suut on eri halkaisijalla, nii se aiheutti vähän säätämistä. Tämä kokeilu päättyi sitten viime syksynä niin, että koneessa alkoi paikallaan käydessä lämmöt nousta ja kun menin katsomaan pyöriikö flekti - avasin siis konepellin - niin samalla sekunnilla toi ylävesiletku repes kahtia irroten tuosta jatkoputkesta ja heitti glykolit naamaan räjähdysmäisesti, käyttäen apuna konepeltiä joka oli sopivasti siinä käsien varassa ohjaamassa vesisuihkua kohti naamaa. Onneks ei ollu kunnolla vesi kiertänyt koneessa niin se ei ollu niin kuumaa, vähän huulet rohtu
Tässä vanha viritelmä siis:
Repeäminen johtui vanhasta vesiletkusta joka ei pitänyt siitä että se katkaistiin keskeltä, se alkoi purkaantumaan ja halkeilemaan joka paikasta, se kesti hetken mutta meni tosi nopeasti ihan muusiks. Etsin sitten ebaysta uutta vastaavaa letkua niin satuin bongaamaan äkkiseltään sopivan näköisen letkun pätkän samalta myyjältä, muita mittoja kuin letkujen päiden koko, ei ollut mutta se näytti siltä että mutkat on just sopivasti ja siinä oli keskellä vielä lämppärin lähtökin. Päätin kokeilla tuuria ja tilasin myös tämän kun ei maksanut kuin kympin ja sehän kävi kuin nyrkki silmään. Ihan kuin se olis tehty tähän, molemmat päät letkussa on eri kokoiset, kuten pitääkin ja sopiva lämppärin lähtökin löytyy, kerrankin kävi tuuri
Tuli löydettyä toimiva ratkaisu esim. tämän putki ja letkuhirviön tilalle. Kone ja syyläri ei ole samasta autosta mutta näiden kuvan putkien ja letkujen kanssa sai viritettyä toimimaan, tuossa välissä on lämmityslaitteen lähtö ja syylärin ja termarin suut on eri halkaisijalla, nii se aiheutti vähän säätämistä. Tämä kokeilu päättyi sitten viime syksynä niin, että koneessa alkoi paikallaan käydessä lämmöt nousta ja kun menin katsomaan pyöriikö flekti - avasin siis konepellin - niin samalla sekunnilla toi ylävesiletku repes kahtia irroten tuosta jatkoputkesta ja heitti glykolit naamaan räjähdysmäisesti, käyttäen apuna konepeltiä joka oli sopivasti siinä käsien varassa ohjaamassa vesisuihkua kohti naamaa. Onneks ei ollu kunnolla vesi kiertänyt koneessa niin se ei ollu niin kuumaa, vähän huulet rohtu
Tässä vanha viritelmä siis:
Repeäminen johtui vanhasta vesiletkusta joka ei pitänyt siitä että se katkaistiin keskeltä, se alkoi purkaantumaan ja halkeilemaan joka paikasta, se kesti hetken mutta meni tosi nopeasti ihan muusiks. Etsin sitten ebaysta uutta vastaavaa letkua niin satuin bongaamaan äkkiseltään sopivan näköisen letkun pätkän samalta myyjältä, muita mittoja kuin letkujen päiden koko, ei ollut mutta se näytti siltä että mutkat on just sopivasti ja siinä oli keskellä vielä lämppärin lähtökin. Päätin kokeilla tuuria ja tilasin myös tämän kun ei maksanut kuin kympin ja sehän kävi kuin nyrkki silmään. Ihan kuin se olis tehty tähän, molemmat päät letkussa on eri kokoiset, kuten pitääkin ja sopiva lämppärin lähtökin löytyy, kerrankin kävi tuuri