Page 18 of 24

Re: 78 malibu

Posted: Sat Apr 01, 2017 12:04 pm
by rallikuski
sbc350 wrote:Mistäs tuli uniballit ja oliko hintavat?


Ebaysta ostin joltain englantilaiselta firmalta, noin 80€ uniballit ja säätöpultit holkkeineen rahtien kera. 3/4" uniballit ja säätöpultit.

En pitäny pahan hintaisena kyllä ja tosi laadukkaan oloiset on.

Re: 78 malibu

Posted: Sat Apr 01, 2017 12:13 pm
by rallikuski

Re: 78 malibu

Posted: Sun Apr 02, 2017 9:49 am
by sbc350
Jees hyvältä näyttää. Meinasitko hommata viel suojakumit vai vetää paljaalla? :mrgreen:

Re: 78 malibu

Posted: Wed Apr 05, 2017 1:44 pm
by rallikuski
sbc350 wrote:Jees hyvältä näyttää. Meinasitko hommata viel suojakumit vai vetää paljaalla? :mrgreen:


Mä otan riskin ja vedän ainakin alkuun paljaalla :lol:

Re: 78 malibu

Posted: Thu Apr 20, 2017 9:13 pm
by rallikuski
Alustaa jatkettu. Tein siis parit tukitangot ja uudet ylätukivarret taakse


Image

Image

Image

Image

Image

Re: 78 malibu

Posted: Thu May 04, 2017 8:49 am
by rallikuski
Taka-akseli ois paikoillaan, takajarrutkin varmaan pelaa. Ainakin käsijarru toimii!
Jarrupääsylkän vaihdon capricen malliin, ei mee poljin pohjaan uusilla jarruilla sit...

Etupään osia kunnostellaan parhaillaan. Tulee eteenkin kaikki uutta, raidepäät, apusimpukka, centerlinkki, alapallot, alatukivarsien puslat yms...

Kuvia tulee kunhan taas näkyvää edistystä...

Re: 78 malibu

Posted: Fri May 12, 2017 8:20 pm
by rallikuski
Some progress:

Image

Image

Image

Image

Image



Eli jarrut tuli päiviteltyä, aika liki kaikki kamat capricen settiä. Taakse capricen rummut ja sylkyt koossa 11"/2" (orkkikset 9,5"/2"), eteen capricen olka-akselit ja satulat sekä 1LE camaron 12" jäähdytetyt levyt (orkkikset 10,5"), capricen isompi pääsylkky.

Käsijarrun kanssa joutu nyhräämään apparin puolella, ei mahtunut orkkis capricen systeemi missä vaijeri tulee "väärältä puolelta" jarrukilpeen. Joutu siis muuttamaan vaijerin tulemaan sisään etupuolelta ja muokkaamaan käsijarruvipua mikä tulee kenkään kiinni.
Pikku juttuja tekijämiehille :D Mutta rupes se pelaamaan, oikeenkin napakasti.

Eteen joutu ostaa ylös putkitukivarret noitten capricen olka-akselien takia, ne kun on orkkis g-koppasen olkia pidemmät/korkeemmat, ois muuten menny geometriat ihan v*tuiks...

Vähän vanhanaikasta tekniikkaahan tääki jarrupäivitys on jo (ainakin ankkalinnan puolella), kun kaikki sovittelee jo 18" vannetta ja C5 corveten jarruja näihin(kin). Mutta mä halusin säilyttää nykyiset vanteet, ja kamat sattu saamaan aika edukkaasti niin siksi mä tein tämmösen old-school virityksen :lol:

Re: 78 malibu

Posted: Fri May 12, 2017 10:27 pm
by Camino79
Itekkin kans c5 veten jarrukamoja haaveillu caminoon... joku puoltoista-kaks donaa ni sais joka nurkkaan ja vielä sopivasti ku kyttäilee ni adaptereiden kanssa jolloin on ihan bolt-on :roll:

Mutta toistaiseksi ei oo vielä aika/finanssi-suhde antanu myöden :lol:

Re: 78 malibu

Posted: Sat May 13, 2017 7:14 am
by rallikuski
Joo, ne veten jarrut maksaa, eikä tosiaan enää mee 15" vanteet sitten.
Täähän capricen settihän on loppupeleissä aika edukas päivitys kunhan vaan kyttäilee osat sopivista paikoista.
Etupään ylätulivarret on ne kalleimmat ja takajarrukilpien muokkaus haastavin homma, muuten aika pala kakkua.

Re: 78 malibu

Posted: Mon May 15, 2017 10:27 am
by rallikuski
Dodii, ekat ajot tälle kesälle suoritettu.
Ettei ois ihan nappiin menny, niin oli jäänyt kuskin eturengas löysälle. Siinä sitten etittiin holkkimuttereita ja niitten prikkoja maantieltä :lol:
Ei onneks kerenny mitään vakavaa sattua, huomasin ennenku pääsi rengas omille teilleen...

Jarrut pelaa aika kivasti, huomaa kyllä eron polkimessa. Samoin takapää tuntuu olevan ok.
Keskiviikkona kulmien säätöön ja torstaina ottamaan päästöt ja renkaiden vaihto, sittenhän sitä vois tarjota leimalle 8-)

Etupää pikkasen levis tolla jarrumuutoksella, eli pitää hommata kapeempaa renkulaa eteen.
Samoin meinas olla vähän onkelmaa etujousien suhteen. Laitoin ekana tietty kasaan samoilla jousilla mitkä purin irti, mutta eipä jääny enää capricen navalla kaaren ja renkaan väliin mitään tilaa. Eli b-body olka-akseli on erikohdassa siinä olkavarressa. Onneks kaverilla oli jotkuin 2D oldsin pätkimättömät jouset, niillä asettu sitten auto ajettavaksi.