Päivitellään vähän tätäkin, vaikka nyt mitään suurempia ei ole tapahtunut. Kesällä vaihdoin öljyt ja säätelin venttiilit, vaihtelin bensaletkuja kun olivat murentuneet paskaksi. En taida laittaa tämmösiä kangaspäällysteisiä enää. Ikinä mihinkään...
Tekasin keskikonsolin, kun ei ollut mikään kovin hieno näky tämä vaihdekepin seutu:
Jotenka sisustan huolellinen suojailu ja kuidutushommiin:
Alkuun kuiduttelin kardaanitunnelin muotoja myötäilevän kappaleen, alla teippiä estämässä hartsin tarttumisen peltiin, kuitua joku 3-4 kerrosta:
Kuituviritys irroitettu autosta ja reunat siistitty rälläkällä ja hiomapaperilla. Vanerista taikinoin halutut asennusrinkulat, pyöreä reikä vaihdekeppiä varten ja isommasta reiästä tulee säilytyslokero rahapussille, puhelimelle yms. pikkurojulle:
Sitten taas naapurin fitness-Leenan housut pyykkinarulta hyötykäyttöön. Kireälle pingottaen ja nitojalla kiinni vaneriosiin. Aiemmassa kuvassa näkyykin helekkaristi peltiruuveja, kangas on reunoiltaan niissä kiinni (sisäpuolella siis):
Sitten pensselillä hartsia päälle:
Ja kuidut pintaan. Laitoin pelkästään päälle kolmisen ohutta kerrosta kuitua. Revin kuitumattoa kahtia, jolloin saa melko ohkaista kuitusiivua. Sillä saikin tehtyä tarpeeksi tarkkaa jälkeä ja tuli suht vahvakin, joten en katsonut tarpeelliseksi laittaa sisäpuolelle yhtään lisäkerrosta.
Kitin pyyhkäisin suosiolla kokonaan yli, peittyipähän kaikki montut ja paljon joutuisampaa hioa kuin lasikuitu. Toki ihan pahimmat rosot on kuidusta hiottu ennen kittiä. Eipähän näin ollen hio kuituakaan niin herkkään puhki, kun pyyhkäsee kitin yli ja oikoo montut sillä. Suht kevyt tuosta loppujen lopuksi tuli.
Tässä tekele ruuvattuna tukevasti pöytään. Ei ollut lisäkäsiä tarjolla, niin ruuvailin keinonahankin toisesta päästä pöytään kiinni, että välttyy pahemmilta rutuilta. Sitten kontaktiliima (Bison Tix) molempiin kappaleisiin, odottelua, ja kuumailmapuhaltimella lämmitellen ja vähitellen venytellen rätti kiinni konsoliin. Hyvin taipui lukuunottamatta tuota romukotelon sisäkulmia, sinne ei taipunut mitenkään alas asti. Onneksi taipui noin puoleenväliin kuitenkin, näin ollen kotelon pohjaa piti vähän nostaa, joten kotelosta ei nyt saanut niin syvää kuin alkuun halusin. No tavoite olikin, että saa puhelimelle ja rahapussille hyvän kotelon, kyllä ne siinä pysyy jos nyt ei ihan satasta liikenneympyrään aja.
Kotelon pohjaan ompelin tuommosen vähän näköä tuomaan. 10mm superloni ja alimmaisena leivinpaperi "liukasteena", että kulkee paremmin ompelukoneen päällä:
Tässä valmiina, lopuksi laitoin nahanhoitoaineen pintaan:
Ja paikallaan. Käytettävä tosin vielä irti, pitää survoa kardaanitunnelin ja vaihdekepin väliin superlonia tai jotain vähän äänieristeeksi tai sitten kumimatosta leikellä joku palanen sinne.
On vähän lambda-anturin ja seosmittarin johdot levällään tuossa kuvassa, piti purkaa niitä edestä tämän konsolioperaation vuoksi... Lattiaverhoiluahan tuo nyt huutaisi, josko kerkiis joskus senkin askartelemaan. Kattoverhoilukin tuli Ruotsista, sekin odottelee vielä asentamista.
Lahdessakin tuli käytyä Amazon-treffeillä
Hyvin pelasi koko matkan, kilometrejä kertyi joku vajaa 700.
Uudet valot ostin, Kopio Lucakset. Ihan on siistit, mutta valokuvio aivan hirveä. En voi suositella.
Oli ensin tarkoitus laitella talven aikana levyjarrut taakse ja vähän harvempi perävälitys. Saapi nyt nähdä jääkö enää rahaa tuon merkurin takia