Ford Camaro, projekti WTF ja Sierra STW 5.0
Posted: Sun Dec 08, 2013 3:34 pm
MHR:n Ricothekidin painostamana, tarina alkaa.
Kaverini tehtyä ns. lopullisen ratkaisun eli alettua täyspäiväiseksi Mustangmaneksi kaikki nurkkiin kertynyt gm huttu tuli hukattavien listalle. Mm gen3 camaro + puretut osat.
Tekniikaksi tulee kuitenkin pääasiallisesti FoMoCon tuotteita josta saa vapaasti vetää porot nokkaan ken haluaa.
Ensialkuun , siis toivottavasti tulevana suvena, mennään vakiolla 302:lla.
Efi vehkeillä luonnollisesti, MS 2 3.57+ MSD:n jakajaa ym.
Laatikkona C6, joka saattaa kuulostaa vähän ylimitoitetulta. Ton vakio koneen perässä sitä varmaan onkin..
Taka-akseliksi on tekeillä lankkukylki stw:n kavennettu 8.8, Fordin orkkis 3.27 välityksellä, Yukonin lukolla ja 9" 31 poorisilla lyhennettävillä vetareilla. Pyöränlaakerit muutettu 9" laakereille Sta Racingin koneistamilla billetti endeillä. Jarruina Mondeon 300mm levyt Sierra/Scorpio satuloilla.
Ylätukivarsien kiinnitys koriin vielä vaiheessa, mutta suunnitelma alkaa olla jo selvillä.
Eteen on suunnitteilla x5 bemarin 330mm levyt ja slk mesen Brembot, joiden istuttaminen noihin gen3 spindeleihin kyllä raavituttaa. On hahmollaan mutta kaukana valmiista.
Se varsinainen villakoiran ydin on vielä enimmäkseen pahvilaatikoissa ja osittain kaupan hyllyssä.
Onneksi noi kalleimmat osat on jo omissa hoteissa.
Lohko,
9,5" Dartin SHP 4,125" porauksella. Cleven runkolinjalla ja parannetulla öljynkierrolla.
Kannet
RHS:n 215 Pro Actionit.
Onhan noi jo vähän vanhahtavat, mutta eiköhän niissä vetoa piisaa n.550hv vapariin.
Heräte ostoksena Procompin shaftmount kiikut.
Ei välttämättä tarvis mutta .600 pintaan tulee venttiilille kumminkin nostoa suunnitellulla nokalla.
Kampi, veivit, männät on vielä hankittavien listalla.
Kuten myös se varsinainen kulkutauti, eli 2kpl HX50 Holsetteja. Tähtäimessä 1,5bar ahdoilla 1400hv ja suunnilleen samanverran nyyttoneita.
Ja miks?
Siks, että Jari H pääsee 2016 täytettyään 50v kruisailemaan +1000hv katuautolla.
Ei mitään järkee, mut sou not.
Adventure continues..
Kaverini tehtyä ns. lopullisen ratkaisun eli alettua täyspäiväiseksi Mustangmaneksi kaikki nurkkiin kertynyt gm huttu tuli hukattavien listalle. Mm gen3 camaro + puretut osat.
Tekniikaksi tulee kuitenkin pääasiallisesti FoMoCon tuotteita josta saa vapaasti vetää porot nokkaan ken haluaa.
Ensialkuun , siis toivottavasti tulevana suvena, mennään vakiolla 302:lla.
Efi vehkeillä luonnollisesti, MS 2 3.57+ MSD:n jakajaa ym.
Laatikkona C6, joka saattaa kuulostaa vähän ylimitoitetulta. Ton vakio koneen perässä sitä varmaan onkin..
Taka-akseliksi on tekeillä lankkukylki stw:n kavennettu 8.8, Fordin orkkis 3.27 välityksellä, Yukonin lukolla ja 9" 31 poorisilla lyhennettävillä vetareilla. Pyöränlaakerit muutettu 9" laakereille Sta Racingin koneistamilla billetti endeillä. Jarruina Mondeon 300mm levyt Sierra/Scorpio satuloilla.
Ylätukivarsien kiinnitys koriin vielä vaiheessa, mutta suunnitelma alkaa olla jo selvillä.
Eteen on suunnitteilla x5 bemarin 330mm levyt ja slk mesen Brembot, joiden istuttaminen noihin gen3 spindeleihin kyllä raavituttaa. On hahmollaan mutta kaukana valmiista.
Se varsinainen villakoiran ydin on vielä enimmäkseen pahvilaatikoissa ja osittain kaupan hyllyssä.
Onneksi noi kalleimmat osat on jo omissa hoteissa.
Lohko,
9,5" Dartin SHP 4,125" porauksella. Cleven runkolinjalla ja parannetulla öljynkierrolla.
Kannet
RHS:n 215 Pro Actionit.
Onhan noi jo vähän vanhahtavat, mutta eiköhän niissä vetoa piisaa n.550hv vapariin.
Heräte ostoksena Procompin shaftmount kiikut.
Ei välttämättä tarvis mutta .600 pintaan tulee venttiilille kumminkin nostoa suunnitellulla nokalla.
Kampi, veivit, männät on vielä hankittavien listalla.
Kuten myös se varsinainen kulkutauti, eli 2kpl HX50 Holsetteja. Tähtäimessä 1,5bar ahdoilla 1400hv ja suunnilleen samanverran nyyttoneita.
Ja miks?
Siks, että Jari H pääsee 2016 täytettyään 50v kruisailemaan +1000hv katuautolla.
Ei mitään järkee, mut sou not.
Adventure continues..