Dnepr 650cc myllyremppa

Talleissa tapahtuu? Kaikenlaiset projektit tänne

Moderators: sbc350, Luke

User avatar
sbc350
Posts: 1958
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Dnepr 650cc myllyremppa

Postby sbc350 » Sat Nov 09, 2013 8:42 pm

Tällänen homma alotettiin, oikeestaan kaikki alkoin öljyvuodoista ja kärjettömä sytytyksen asentamisesta. Päätettiin sitten pistää kone atomeiksi ja samalla peruskunnostaa.

Image

Image

Koneen purkua:

Image

Image

Männät oli ok kunnossa, männänrenkaat taasen aika kuluneet, end gap ~1.5mm

Image

Pytyt kiillottuneet mutta ei juurikaan kuluneet eikä naarmuilla..

Image

Image

kampiakselin / vauhtipyörän kiilaura oli ottanu vähä osumaa

Image

Image

Image

Toisen kiertokangen laakerin toisen liuskan alle oli leikattu jostain ohuesta alumiinipellistä shimmipala.. :roll:
en tiiä mikä homma on ollu kyseessä mut pitää mitata tarkemmin kaulat, laakerit on vissii kuitenki STD
koossa. Tilataan uudet kiertokanget ja laakerit, ei oo hinnalla pilattu osat kun ebayssa 17e laakereineen
uudet veivit :twisted:

Image

Ebaysta tilattu kärjetön sytytys:

Image

Kärjettömän pyöriä ei käynyt suoraan nokkaan vaan siitä piti sorvata vähän pois:


Image

oli muuten nokan laakerit ihan loppu.. eli tuli remppa ihan tarpeeseen :lol:

User avatar
sbc350
Posts: 1958
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: Dnepr 650cc myllyremppa

Postby sbc350 » Sun Nov 10, 2013 8:36 pm

Tässä pari kuvaa kiertokangenlaakerin patentista, itse laakereissa ei ollut hirveää kulumaa
mutta lähinnä syöpymiä(?)

Image

Image

Tollanen folio siel oli välissä, mittasin sen kaulan missä toi oli niin olihan se alimittanen..
aikamoinen patentti saada välykset kuntoon..

Image

Nostajissakin on vähän kuoppaa mut ei vielä pahasti, koitetaan löytää uudet, jos ei löydy niin R koneistus varmaan
hoitaa hionnan.

Image

Image

Männänrenkaat oli tosiaan aika kuluneet ja toinen pytty poltti välillä huonosti, myös se puoli oli aika
karstanen:

Image

Image

Vielä pitää ottaa venttiilit auki ja tod näk käyttää seetien fiksauksessa. 8-)

Tässä vielä kiertokangen kaulojen mitat venäläisestä opuksesta poimittuna

Image

Vakio koko
47.975 - 48.00
47.925 - 47.950 (Max kuluma 0.05mm)

1. alikoko 47.725 - 47.750
2. alikoko 47.475 - 47.500
3. alikoko 47.225 - 47.250
4. alikoko 46.975 - 47.000
5. alikoko 46.725 - 46.750

Pytyn/männän koot:

Vakio: 78.00 - 78.04 / 77.98 - 77.94
1. ylikoko 78.20 - 78.24 / 78.18 - 78.14
2. ylikoko 78.50 - 78.54 / 78.48 - 78.44

Männäntapin koot
21,0000-20,9975 (vakio)
20,9975-20,9950
20,9950-20,9925
20,9925-20,9900

Männäntapin reikä:
20.9930 -20.9905 (vakio)
20,9905-20,9880
20,9980-20,9855
20,9855-20,9830
21,0070-21,0045
21,0045-21,0020
21,0020-20,9995
20,995-20,9970

Noi on kait jotenki värikoodattuja kun puhutaan googlen kääntäjän mukaan
eri väreistä.. mut noi ne koot on kuitenkin.

Männänrenkaan end gab:
0.20-0.60

Pikku-Kalle
Posts: 606
Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
Location: Kajaani
Contact:

Re: Dnepr 650cc myllyremppa

Postby Pikku-Kalle » Mon Nov 11, 2013 4:40 am

No ei tarvi ihmetellä jos ei wanhat koneet pelaa jos siellä on tommosia viritelmiä. Toki ennenvanhaan ollu "vähän" eriasia rakennella mitään ku nykyään intternetin ja ebayn aikana. On se heleppoo vaikka chinashittiä onki paljo liikenteessä. :mrgreen:

User avatar
sbc350
Posts: 1958
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: Dnepr 650cc myllyremppa

Postby sbc350 » Mon Nov 11, 2013 6:30 pm

Emmä tiiä onko ukraina shitti yhtään laadukkaampaa :mrgreen:
Hauskaa sinänsä et toi mylly pelitti loppupelissä aika hienosti :lol:

Pikku-Kalle
Posts: 606
Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
Location: Kajaani
Contact:

Re: Dnepr 650cc myllyremppa

Postby Pikku-Kalle » Mon Nov 11, 2013 10:04 pm

Haha, nose. :lol: Ei oo kyllä noista itävehkeistä kokemusta. Ehkä ihan hyväki. Mut jospa se pelaa remontin jälkeen ees yhtä hyvin ku ennen remonttia. :mrgreen:

User avatar
Camino79
Posts: 737
Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
Location: Jyväskylä

Re: Dnepr 650cc myllyremppa

Postby Camino79 » Tue Nov 12, 2013 9:35 am

Eikös viritys ole onnistunut jos tehohäviö on alle 10%?? :lol:

User avatar
sbc350
Posts: 1958
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: Dnepr 650cc myllyremppa

Postby sbc350 » Tue Nov 12, 2013 5:55 pm

Vauhtipyörän hihnaura täytehitsattu ja vilattu kuosiin:

Image

Tarkemmassa tarkastelussa paljastu että itse kampiakseli on halki takapäästä, toi kulahtanut kiilaura
on päässy antaan laakia sinne..

Tilattiin osiakin: kampiakseli kiertokankineen, männät renkaineen ja tiivistesarja. Nokkalaakerit on nyt kans
hommattu uudet 8-)

Eiköhän tähä tule vähä lisää hönkää aikasempaan verrattuna ja loppuu se tulppien syöminen kun ei öljy
pääse männänrekaista luikahtamaan palotilaan ;)

User avatar
Camino79
Posts: 737
Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
Location: Jyväskylä

Re: Dnepr 650cc myllyremppa

Postby Camino79 » Tue Nov 12, 2013 6:38 pm

Nonni! Eiköhän se siittä ;) Oliko muuten mimmosta kamaa hitsata toi vauhtisiivu? :geek:

User avatar
sbc350
Posts: 1958
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: Dnepr 650cc myllyremppa

Postby sbc350 » Tue Nov 12, 2013 6:46 pm

Camino79 wrote:Nonni! Eiköhän se siittä ;) Oliko muuten mimmosta kamaa hitsata toi vauhtisiivu? :geek:


Tää on isäukon projekti, oli kuulemma tehny alumiinista oikeen muotosen kiilan ja täyttäny migillä sitte ton kuluneen osan täyteen.
Viilalla sit viilas tasaseks ja hyvä tuli 8-)

User avatar
sbc350
Posts: 1958
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: Dnepr 650cc myllyremppa

Postby sbc350 » Wed Nov 13, 2013 5:44 pm

Image

Kannet purettu ja tarkastelin ohjureita ja seetejä. Molemmat aivan loppu. Tarvii kiikuttaa
kansityöhön nämä niin saavat hioda seetit ja venttiilit ym.


Return to “Projektit”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 159 guests