Opel Rekord Caravan '64 jatkuu!

Talleissa tapahtuu? Kaikenlaiset projektit tänne

Moderators: sbc350, Luke

User avatar
Camino79
Posts: 737
Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
Location: Jyväskylä

Re: Opel Rekord Caravan '64 jatkuu!

Postby Camino79 » Thu Jan 16, 2014 7:40 pm

Nonnih, appiukon autoon vaihdettu pyöränlaakeri ja hieman motivoivaa solia nautittu, joten nyt ois sit kuvia kansalle :D Ei nää tietty kovin ihmeellisiä ole, mutta onpahan jotain mitä muistella vanhana :lol:

Elikkäs tässä olis pparin moottorinkorva paikoilleen hitsattuna, vielä hipistelyä ja maalia ni a'vot
Image

Seuraavana vuorossa toi omegan keskitanko naitettuna omegan simpukkaan ja apusimpukkaan
Image

Tuossa nyt sit Keimolle ja muille innokkaille vertailukuvaa vierekkäin miten toi 2.0 a-omegan varsisto asettuu a-reksan omaan nähden, eli ylempi omegan
Image

Ja sitten vittuperkelerälläkkäkäteen meininkiä, eli kun ei alkanu mahtumaan ni aeg hoiti tilaa :lol:
Image

Myös hallin humppalaitteisto tuli päivitettyä, elikkäs kuvasta uupuu vielä cd-dekki ja fm-tuneri tosin niistä uupuu vielä rca+tunerin virta...
Image

Sit pari kuvaa käyttiksen päivittelyistä, eli toisinsanoen hitsailuista ja värinvaihdoksen etenemisestä :D
Image
Image

Että tämmöstä tällä kertaa, jos heräsi kysyttävää/ehdotettavaa niin kaikki otetaan vastaan :D

User avatar
Camino79
Posts: 737
Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
Location: Jyväskylä

Re: Opel Rekord Caravan '64 jatkuu!

Postby Camino79 » Thu Jan 16, 2014 10:21 pm

A-reksa on käsittääkseni hieman kapeampi kuin c... elikkäs sinällään kuulostais ihan järkeenkäyvältä, c:ssähän on jo tukevammat noi kiinnityspisteetkin ja käsittääkseni erilaiset moottorikorvakkeet? Mutta uskoisin että noilla meitsin vahvistuksilla pitäs kyllä ton kelkan pysyä kiinni :D

User avatar
Camino79
Posts: 737
Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
Location: Jyväskylä

Re: Opel Rekord Caravan '64 jatkuu!

Postby Camino79 » Thu Feb 06, 2014 10:38 am

Öljypohja ois nyt hitsattu, vaatii vielä saumojen hiomisen ja sit meinasin puhaltaa ja maalata... Kuvia kunhan pääsen kotikoneelle kera inspiksen :D

Mutta siis juu, elikkäs ö.pohjan mallihan on varsin samanlainen kuin Kemelläkin joten tilavuutta on siis lähtenyt jonkinverran, tästä aasinsillan kautta pääsemme siihen, että miten olsi fiksuin toteuttaa öljynjäähdyttimen kierto?

Onko mahdoton ajatus esim. laittaa tommonen biltema/mätänet mallinen käikäle suodattimen väliin ja siitä kierto ja paluu ö.pohjaan? Ideoita ja ajatuksia otetaan mielellään vastaan :D

ps. toinen vaihtoehtohan olis tietysti t-haaralla ö.paineanturilta? Ja onko tommonen 8mm linja ok? Olis nimittäin 1,6 corollan öljyjäähy jemmassa ja siinä oli noin pienet linjat?!

User avatar
Camino79
Posts: 737
Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
Location: Jyväskylä

Re: Opel Rekord Caravan '64 jatkuu!

Postby Camino79 » Thu Feb 06, 2014 1:07 pm

Keme wrote:
Camino79 wrote:Onko mahdoton ajatus esim. laittaa tommonen biltema/mätänet mallinen käikäle suodattimen väliin ja siitä kierto ja paluu ö.pohjaan? Ideoita ja ajatuksia otetaan mielellään vastaan :D

Sullahan on vaparikone, niin ei siinä mitään sen kummempia öljypohjan paluulinjoja tule. Tommonen ryöstöpalikka vaan öljyfilsun ja öljypumpun väliin, letkut kiinni jäähylle ja homma on valmis. Oon myös miettiny tommosta samanlaista ratkaisua, mutta noi halpis ryöstöpalikat ei taida olla termostaatilla varustettuja ts.saavuttaako öljyt ikinä oikeaa toimintalämpötilaa? Se on taas toinen juttu jaksaako tommosesta seikasta stressata, kun kyseessä ei ole mikään varsinainen Hi-Po-kone :D


ööööö.... siis täytyy kait sen öljyn jonnekkin tulla takaisinkin? paineenhan mä saan sillä ryöstöllä, mutta täytyyhän sen jonnekkin kiertää takaisinkin? Eli onko fiksuin tehdä suoraan ö.pohjaan takaisintulo vaiko?
Ja eihän tuo tosiaan mikään HiPo kone ole, mutta tulossa kuitenkin kesän käyttöautoksi jolla tarkotus käydä sit kenties omaksi huvikseen myös vähän radalla kurvailemassa ni kait siellä sais hieman enempi olla öljytilavuutta? Ootko Keme muuten testannu jo, että paljonko sulla nyt meni öljyä tohon mosaan noilla ö.pohjamodeilla? 8-)

User avatar
Camino79
Posts: 737
Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
Location: Jyväskylä

Re: Opel Rekord Caravan '64 jatkuu!

Postby Camino79 » Thu Feb 06, 2014 2:37 pm

Aivan joo saatana :D No mutta sehän helpottaa hommaa silloin entisestään :D

User avatar
sbc350
Posts: 1958
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: Opel Rekord Caravan '64 jatkuu!

Postby sbc350 » Thu Feb 06, 2014 3:55 pm

Jotain tollasta suunnittelin toho omaa farkkuukin kun siinä on vakiona öljyn lämmitin eli vesi kiertää suodattimen jalassa..

User avatar
Camino79
Posts: 737
Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
Location: Jyväskylä

Re: Opel Rekord Caravan '64 jatkuu!

Postby Camino79 » Thu Feb 06, 2014 8:30 pm

Image

Tommonen siitä nyt sit tuli tähän hätään, voi olla että hitsaan vielä sen alkuperäsen välilevyn tuohon kiinteäksi mikä noissa ohc:ssä on ö.pohjan ja lohkon välissä normaalisti?

Image

Ja tuommosella saumalla sen pysty hitsaamaan kiinni, joten en usko että tarvii tinailla tiiviimmäksi :D

User avatar
sbc350
Posts: 1958
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: Opel Rekord Caravan '64 jatkuu!

Postby sbc350 » Thu Feb 06, 2014 9:18 pm

komeeta suomua 8-)

User avatar
Camino79
Posts: 737
Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
Location: Jyväskylä

Re: Opel Rekord Caravan '64 jatkuu!

Postby Camino79 » Thu Feb 06, 2014 10:23 pm

No tommosta perus miggiräkää :lol:

Pikku-Kalle
Posts: 606
Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
Location: Kajaani
Contact:

Re: Opel Rekord Caravan '64 jatkuu!

Postby Pikku-Kalle » Fri Feb 07, 2014 6:50 am

Siistiähän toi sauma on 8-)


Return to “Projektit”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 169 guests