Jonkun verran on tullu puuhasteltua. Tuuliasi vaihdettiin, ja löysin vielä Lahdesta suunnilleen sopivaa tiivistenauhaa lasin reunaan.
Tää lasi olikin ilmeiseti jotain vanhempaa erää, on meinaan 1.5mm paksumpi kuin se edellinen lasi mikä tuli laitettua
Sai vähän taiteilla ja liimailla, et sai jotenkin tuon uuden nauhan istumaan, mut tuli siitä ehkä ihan välttävä
Sitten metsästettiin vesivuotoa apparin jalkatilaan. Löyty taas jonkun edellisen omistajan urtsivirityksiä. Tollanen reikä oli tullu tulipeltiin, kun mestari oli vähän yrittäny väkertää raitisilmansuodatinta. Siitä onkin juttua tässä projektissa aikasemmin..
Oli tukkinu urtsilla vedenpoistoreijän, kotelo ollu vuosikaudet täynnä vettä. Aika kauan kestää, että tulee läpi ohjaamoon. Tohon kohti tuli sit sellanen 5x3cm paikka loppupelissä. Ja hirvee purkaminen oli, et pääs rassaamaan urtsit pois kotelosta ja vetämään kotelosuojaa sinne..
Vedin tuon pyyhkiänkotelon vielä kiveniskumassalla korjauksen jälkeen, ettei lähtis lisää mätänemään. Myös silvotun muoviritilän tilalle asensin ehjän varaosa-autosta.
Biltemasta joskus ostetut ajovalot oli tässä kunnossa:
Motonetti oli ainut mesta, mistä sai suoraan hakea "käypäset" umpiot..
Valojen bucketit oli ruosteessa, ja keskellä oleva reikä liian pieni. Sitä piti suurennella, ruosteet poistaa ja vetästä sinkkimaalia päälle
Alkaa käymään
Siirsin parkit puskurin lamppuihin tekemällä niihin uudet kannat parkkipolttimoille. Uusissa umpioissa kun ei ollut paikkaa parkeille, enkä uskaltanu alkaa porailemaan, jos pinnote olis lähteny mäkeen..
Koripusla oli menny rungosta läpi. Tää oli aika kettumainen korjata. Onneks pultti lähti kahden metrin varrella vielä auki, ja saatiin pultti ehjänä pois
Korjauspalat, oli pakko käyttää tuo vanha koripusla, kun ei uusia ollu, eikä rokkiautokaan tunne..
Hitsailtu läjään ja sinkattu
Kasassa ja massat päällä
Sääätelin vielä BLM arvot kohdalleen, että closed looppi pelais paremmin. Ja yllättävän paljon sielä oli vielä pielessä kartta. Toimii muutenkin nyt nätimmin ajossa.
Vaihdettiin vielä ennen leimaa kaikki jarruputket ja etuletkut, kun oli niin mädät. Sitten käytettiin leimalla
Leimalla muuten kaikki ok mutta löyty etustoppikumien torneista mätää. Ihme en kyllä ollu sitä ite huomannu. No nekin on nyt hitsattu molemmin puolin uudet about kokonaan:
Tää oli nyt eka kerta, kun tarvii alkaa oikeen hitsailemaan. Tekis mieli riipasta toi runko ensikesänä irti, hiekkapuhaltaa, korjaa kaikki mädät ja boxata osittain. hommais sitte jostain ne uudet koripuslatkin samalla
Täytyy nyt tässä käytellä vielä noi tornit näytillä jahka kerkee, saa sitten taas vuoden ajella.
Lopuksi fiilistelykuva