Re: S-10 '88 Blazer 4x4
Posted: Sun Sep 23, 2018 5:06 pm
Osat tuli koneistamolta perjantaina ja oon siitä asti kasaillu sitä(okei vähä oon nukkunu välissä). Hidasta hommaa kun täytyy kaikki vanhat osat tiskata. Purin jopa kaikki nostajat ja pesin huolellisesti. Eipähän ainakaan sen vuoksi nakuta. Hitsailin myös uuden katalysaattorin paikoilleen, joskin vielä täytyy tehdä pikku pätkä putkea/mutkaa uudelta katilta vaimentimelle..
Päittäisvälys oli juuri toleranssin tiukemmassa päässä uusilla laakereilla. Kampuran kaulat oli hiukan kuluneet, vaikka laakerit näyttivätkin hyviltä. Silti oli välykset vielä tosi hyvät.
Männänrenkaiden päittäisvälykselle ei tarvinnut tehdä mitään, vielä oli hyvin alle maksimin, eikä ollut liian tiukkakaan.
Kannentiivisteihin suihkutin VHT:n liimat
Kaksi keinuvipua oli käyny kuumempana, olivat vähän ottaneet väriä. Liukupallon pinnat oli kuitenkin ihan ok, rullassa oli vähän enemmän jälkiä, kuin muissa. Liekkö huonommin ruikkinut öljyä näille vipoille? Googlettelin niin samaa on ollut muuallakin liikkeellä. Täytyy varmaan varmistaa tuo öljynsaanti näille ja ehkä hankkia pari vipua varalle..
Uusi virranjakaja paikoillaan:
Kone on nyt paikoillaan, kuten myös vaihdelaatikko. Seuraavaks täytyis alkaa laittaa letkuja ja piuhoja ym vermeitä kiinni.
Katti ennen hitsausta etupätkään kiinni:
Päittäisvälys oli juuri toleranssin tiukemmassa päässä uusilla laakereilla. Kampuran kaulat oli hiukan kuluneet, vaikka laakerit näyttivätkin hyviltä. Silti oli välykset vielä tosi hyvät.
Männänrenkaiden päittäisvälykselle ei tarvinnut tehdä mitään, vielä oli hyvin alle maksimin, eikä ollut liian tiukkakaan.
Kannentiivisteihin suihkutin VHT:n liimat
Kaksi keinuvipua oli käyny kuumempana, olivat vähän ottaneet väriä. Liukupallon pinnat oli kuitenkin ihan ok, rullassa oli vähän enemmän jälkiä, kuin muissa. Liekkö huonommin ruikkinut öljyä näille vipoille? Googlettelin niin samaa on ollut muuallakin liikkeellä. Täytyy varmaan varmistaa tuo öljynsaanti näille ja ehkä hankkia pari vipua varalle..
Uusi virranjakaja paikoillaan:
Kone on nyt paikoillaan, kuten myös vaihdelaatikko. Seuraavaks täytyis alkaa laittaa letkuja ja piuhoja ym vermeitä kiinni.
Katti ennen hitsausta etupätkään kiinni: