Page 44 of 58

Re: S-10 '88 Blazer 4x4

Posted: Sun Sep 23, 2018 5:06 pm
by sbc350
Osat tuli koneistamolta perjantaina ja oon siitä asti kasaillu sitä(okei vähä oon nukkunu välissä). Hidasta hommaa kun täytyy kaikki vanhat osat tiskata. Purin jopa kaikki nostajat ja pesin huolellisesti. Eipähän ainakaan sen vuoksi nakuta. Hitsailin myös uuden katalysaattorin paikoilleen, joskin vielä täytyy tehdä pikku pätkä putkea/mutkaa uudelta katilta vaimentimelle..

Päittäisvälys oli juuri toleranssin tiukemmassa päässä uusilla laakereilla. Kampuran kaulat oli hiukan kuluneet, vaikka laakerit näyttivätkin hyviltä. Silti oli välykset vielä tosi hyvät.
Image

Image

Männänrenkaiden päittäisvälykselle ei tarvinnut tehdä mitään, vielä oli hyvin alle maksimin, eikä ollut liian tiukkakaan.
Image

Kannentiivisteihin suihkutin VHT:n liimat
Image

Kaksi keinuvipua oli käyny kuumempana, olivat vähän ottaneet väriä. Liukupallon pinnat oli kuitenkin ihan ok, rullassa oli vähän enemmän jälkiä, kuin muissa. Liekkö huonommin ruikkinut öljyä näille vipoille? Googlettelin niin samaa on ollut muuallakin liikkeellä. Täytyy varmaan varmistaa tuo öljynsaanti näille ja ehkä hankkia pari vipua varalle..
Image

Image

Uusi virranjakaja paikoillaan:
Image

Image

Kone on nyt paikoillaan, kuten myös vaihdelaatikko. Seuraavaks täytyis alkaa laittaa letkuja ja piuhoja ym vermeitä kiinni.
Image

Katti ennen hitsausta etupätkään kiinni:
Image

Re: S-10 '88 Blazer 4x4

Posted: Mon Sep 24, 2018 8:34 am
by Camino79
Missäs se ahdin viipyy? :lol:

Re: S-10 '88 Blazer 4x4

Posted: Mon Sep 24, 2018 9:03 am
by sbc350
Nääh, eihän tuo tunnu kestävän edes vakiona :lol:

Re: S-10 '88 Blazer 4x4

Posted: Sun Sep 30, 2018 1:00 pm
by sbc350
Sain auton nippuun torstaina ja koneen tulille. Syyläri oli antautunut ylävesiletkun muhvin juuresta niin patentoin sinne primeran syylärin pikapikaa, että saa ajoon. Tilasin kyllä uuden syylärin rockautosta jo. Pikku lenkin ajoin ja tuntuu pelaavan ok. Uuden tbi ohjelman vaan tarvitsee, laihalla kävi. Seuraavaks täytys tuulilasi vaihdella..

Re: S-10 '88 Blazer 4x4

Posted: Sun Sep 30, 2018 4:41 pm
by Camino79
Huomasko mitään konkreettista eroa ajolleen rempan jälkeen? :)

Re: S-10 '88 Blazer 4x4

Posted: Sun Sep 30, 2018 6:07 pm
by sbc350
Ainakin se on äänetön toistaseks :lol:
On se vähän terävämmän kuulonen, kulkemisesta en tiiä, ei viittiny hirveästi kiihdytellä viel.

Re: S-10 '88 Blazer 4x4

Posted: Sun Sep 30, 2018 8:50 pm
by Camino79
No onhan sitä jo siinäkin :lol:

Re: S-10 '88 Blazer 4x4

Posted: Wed Oct 03, 2018 7:35 pm
by sbc350
Tuulilasi vaihdettu, olihan muuten kovassa vanha :shock:

Käytin leimalla ja kelpashan se, nyt saa ajella. Täytys vaan se perä laitella ja vaihtaa.. ja muuta pientä säätöä

Camino meni samalla talviunille
Image

Re: S-10 '88 Blazer 4x4

Posted: Wed Oct 03, 2018 7:45 pm
by Camino79
Juu semmonen ikivanha kovettunu lasiliima on ihan vitusta suoraan sanoen.... edellisessä duunissa tuli vaihdettua laseja urakalla ja tarvii sanoa että aika hemmetin paljon riippuu kyllä vehkeistäkin että kuin irtoo :roll:

Mut wurthin spideri on kyllä kova vekotin mutta sillä wurtin nykysellä langalla ei vaan tee yhtään mitään, siks sinnekin otettiin kentiltä sitä ihan "oikeaa" spider-lankaa ni sit alko menemään joku 3-4lasia samalla langalla jossei ollu just tommosta kovettunutta paskaa välissä :lol:

Re: S-10 '88 Blazer 4x4

Posted: Fri Nov 09, 2018 1:45 pm
by sbc350
Laitetaas vähä päivitystä, kun on kaikenlaista uutta.

Syylärinhän vaihdoin kun se oli tosiaan rikki, paremmin jäähtyy tällä uudella alumiinisella. Ostin kuitenkin biltemasta tuolle nykyiselle flektille kaverin. Tosin en ole sitä vielä ehtinyt asentaa.

Image

Löysin tallin uumenista vähän ajetun 4.3 TBI rungon, jonka putsasin ja kasasin uusilla tiivisteillä. Tää täytys kans swappaa paikoilleen, kunhan keksin jostain sopivan TPS anturin, tässä kun on erilainen kiinnitys VS nykyinen.

Image

Perän hiekkapuhalsin. Olihan iso ruostekerros, varsinkin murikassa..
Image

Image


Image

Hitsasin uudet jousien kiinnikkeet paksusta raudasta, kun olivat vähän päässeet häviämään..
Image

Image

Ja sitten epoksimaalia päälle.
Image


Uudet stefat tuli vetareille ja pinjonille. Tosin pinjonin stefan tilasin väärin, ja jouduin paikalliselta hakemaan uuden sopivan. Onneksi sai, mutta uspartsin veti välistä sen verran että 4 euron tiiviste rockautossa maksoi täällä 40 euroa :lol:
Image

Apukuskin puolella oli joku laittanut siirtolaakerin, kun oli pinta mennyt vetarista rikki. Oli hyvässä kunnossa kuitenkin.
Image

Sisukset oli hyvässä kunnossa, pelkkä putsaus riitti
Image

Jousetkin tulivat varaosa-autosta, kun olivat paremmassa kunnossa. Vaihdoin vaan uudet puslat, ja hiekkapuhaltaessa suhautin irtoruosteet pois..
Image

Image

Jouset kiinni uusilla U-pulteilla
Image

Image

Ja siellähän se lepää. Jarrusylinterit otin vanhasta perästä, kun eivät hirveän vanhat olleet. Noi sylinterit on kiinni sellasella sokalla, eikä pulteilla. Ajan myötä reikä kuluu väljäks ja sylinteri alkaa heilumaan. Jouduin täytehitsaamaan noita jarrukilpiä ja vinguttamaan reijät sopivaksi, ettei sylinterit jääny heilumaan. Tein myös uudet jarruputket letkulta sylintereille asti
Image

Mukavasti tippui kierrokset uuden välityksen myötä.
Image

Rockautosta tuli vielä vähän uutta roinaa: iskarit joka nurkkaan, ovien lukot, vesiletkut, jarrukengät, jarrukenkien asennusosat, syylärin korkki(syylärissä ei tullu uutta korkkia mukana), laturin liitin ja eteen jarruletkut
Image

Image