S-10 '88 Blazer 4x4

Talleissa tapahtuu? Kaikenlaiset projektit tänne

Moderators: sbc350, Luke

User avatar
Camino79
Posts: 481
Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
Location: Jyväskylä

Re: S-10 '88 Blazer 4x4

Postby Camino79 » Wed May 23, 2018 8:25 pm

Jos sulla on remppa mietinnässä koneelle niin eihän nyt menetä mitään kokeilla että lasket litran-kaks öljyä poies ja paat löpöä tilalle ja käytät pari kertaa kunnon lämpimäks? Joko paskat poistuu ja voit vaan laittaa uusilla öljyillä ja filsulla läjään tai sit on ainakin pirun paljon mukavampi tehä koneremppa kun on edes pahin talma irti ;)

Ainakin ite oli tavallaan tyytyväinen kun capricen koneremppa tuli eteen sillä kun se termari veti jumiin ja jouduin sen 20km ajamaan kone keittäen ni oli muuten puhdas kone sisältä kun vertaa esmes caminon koneeseen minkä purin ihan ilman mitään ylimääräsiä :lol:

User avatar
sbc350
Posts: 1486
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: S-10 '88 Blazer 4x4

Postby sbc350 » Wed May 23, 2018 8:39 pm

Joo kävi se tuokin mielessä :lol:

Keme
Posts: 33
Joined: Wed Nov 13, 2013 9:24 pm
Location: Rannikko

Re: S-10 '88 Blazer 4x4

Postby Keme » Thu May 24, 2018 8:23 am

Pari konetta on tullut puhdisteltua tolle pöllö-öljyllä, et puoli litraa vanhojen öljyjen sekaan, käyttelee jokusen kymmenen minuuttia korotetulla tyhjäkäynnillä ja sitten vaihtaa öljyt uusiin. Enempää en pistäisi polttoöljyä, kun se on niin kuivaa ja vaikuttaa sitä myöten mahdollisesti liikaa öljyn voiteluominaisuuksiin.
jee

Pikku-Kalle
Posts: 522
Joined: Sat Feb 09, 2013 9:54 am
Location: Kajaani
Contact:

Re: S-10 '88 Blazer 4x4

Postby Pikku-Kalle » Sun May 27, 2018 7:33 am

Kaveri teki '57 LeTukassa olleelle Olssin 307:lle pikajelppinä ton löpöhuuhtelun ja sai kakkaa sieltä poies. Ei enää tuprutellu sinistä, muuten se tekniikka oli kyllä kondiksessa ja pelasi tosi hyvin. Ja joo, se on vaihtumassa nyt ihan sbc 307:aan ku semmosen hyvän koneen sai paikan päältä. :roll:

User avatar
sbc350
Posts: 1486
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: S-10 '88 Blazer 4x4

Postby sbc350 » Fri Aug 24, 2018 7:48 pm

Nyt olis kone aukastu. Löytyhän sieltä kaksi rikkinäistä mäntää. Mikä lie tullu, täähän on pitäny tota ääntä siis jo n 50tkm :D Onneks tuli avattua ennen kuin mosahti. Nyt sitten tilalle jotain korkeampipuristeista..

Image

Image

Image

Kansien kanavissa on tollaset mohkurat, täytynee vähä porttailla kanavia samalla kun on kerran kone auki:
Image

Image

kaksi mäntää oli tollai halki kahdesta kohtaa:
Image

Image

Laakerit ja kampura oli kyl tosi hyvässä kunnossa:
Image

Pyyhkäsin pytyt flex hoonilla, ihan minimaalisia naarmuja niissä on mutta näillä mennään:
Image

Yleistä kulumista oli muutenkin tosi vähän, ollakseen ajettu n. 210tkm:
Image


Moottoriin tuli tiivistesarja, laakerit, kannenpultit ja männänrenkaat
Image


Purin myös varaosa-autosta vähän pidemmällä välityksellä olevan, ehjän lukkoperän. Tää pitäs hiekkapuhaltaa ja maalaa
Image

Tilasin myös uudet puslat lehtijousille ja moottorille + vaihteistolle
Image

Sain setin kohtalaisen kuntosia 255 renkaita mitkä heitin vanteille, iha kivan näkönen, ehkä?
Image


Kattelin mm. 94 oldsmobilessa käytettyjä 3.4 Litrasen mäntiä. Niissä olis sama puristuskorkeus mutta ovat flat top tyyppisiä mäntiä, kun nämä ovat kuppi malliset. Täytynee laittaa ne tilaukseen että saa koneen nippuun..

User avatar
sbc350
Posts: 1486
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: S-10 '88 Blazer 4x4

Postby sbc350 » Sat Sep 08, 2018 8:09 pm

Männät tuli, ja ovat painoltaan muutaman gramman sisään saman painoiset kuin nuo vakiot, eli en ala tasapainottelemaan kampuraa uusiksi. Nokka-laakerit oli kulahtanu jonkun verran niin uusin ne nyt samalla varmuuden vuoksi. Kansista siistin kanavat ja muotoilin nuo imukanavan jakajat "hain eviksi". En tiedä onko tuosta porttauksesta mitään hyötyä tolla vakio nokalla + 1.6 rullavipoilla, mutta eihän niitä kehdannut vakioiksi jättää, jos joskus tulee vaikka joku vääntönokka vaihdettua koneeseen :mrgreen:


Vakio imukanava:
Image

Käsittelyn jälkeen:

Image

Image

Image

Uudet männät:
Image

Image

Punnitsin männät vaakalla:
Image

Image


Pesin myös kannet ja lohkon höyrypesurilla. Seuraavaks täytyy viedä lohko ja männät koneistamolle, kunhan nokkalaakerit tulee vielä postissa.
8-)

User avatar
sbc350
Posts: 1486
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: S-10 '88 Blazer 4x4

Postby sbc350 » Mon Sep 17, 2018 6:15 pm

Roippeet meni koneistamoon, toivottavasti saan tällä viikolla. Tänään ehostin ja asensin varaosa-autosta irrotetun etuperän. Olin unohtanu tilata uudet vetoakseleiden stefat murikkaan, ja huonossa kunnossahan ne oli. Pienellä salapoliisityöllä löyty motonetistä sopivat 32x52x7 stefat, johonki kawasakiin "tarkoitetut". Hyvin sopi paikoilleen. Kolme tuntia kampesin perää paikalleen, ei oo se mukavin asennettava yksin ahtaaseen väliin :lol: Toki jos olisin purkanu ripustukset pois niin olis saanu helpommin paikoilleen, mutta ei jaksanu alkaa siihen. Laitoin vielä uudet öljyt murikkaan niin on sen puolesta bueno.

Muistaessani otin samalla silikonia ja tuulilasin liimat
Image

Image

Image

Image

Image

User avatar
Camino79
Posts: 481
Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
Location: Jyväskylä

Re: S-10 '88 Blazer 4x4

Postby Camino79 » Mon Sep 17, 2018 6:51 pm

Ite kanssa kattellu että aika paskassa välissä se etuperä :lol:

User avatar
sbc350
Posts: 1486
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: S-10 '88 Blazer 4x4

Postby sbc350 » Wed Sep 19, 2018 8:11 pm

Eilen vaihtelin moottorinkannakkeet uusiin, kun kerran kone on irti. Niidenkin läpipultit oli aika kettumaisessa paikassa. Palkaksi tiputin vielä muutaman kilon möntin hyllyn päältä suoraa päähän, siihe loppu tallihommat siltäerää. Jospa ne osat kohta tulis koneistamolta, niin pääsis konetta vihdoin niputtaa :twisted:

User avatar
Camino79
Posts: 481
Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
Location: Jyväskylä

Re: S-10 '88 Blazer 4x4

Postby Camino79 » Wed Sep 19, 2018 8:24 pm

Tiedän tunteen :lol:

Oikeen vastustaa ja sit vielä onnistuu telomaan ittesä ni se viimenenkin motivaation hippu häviää sen siliän tien :mrgreen:


Return to “Projektit”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests