S-10 '88 Blazer 4x4

Talleissa tapahtuu? Kaikenlaiset projektit tänne

Moderators: sbc350, Luke

User avatar
Camino79
Posts: 737
Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
Location: Jyväskylä

Re: S-10 89 Blazer 4x4

Postby Camino79 » Sat Sep 28, 2013 8:02 am

Elikkäs se on täysin sama kampe kuin mulla on tuossa reksan alla olevassa volvolaisessa :D

User avatar
sbc350
Posts: 1954
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: S-10 89 Blazer 4x4

Postby sbc350 » Mon Sep 30, 2013 6:49 pm

Camino79 wrote:Elikkäs se on täysin sama kampe kuin mulla on tuossa reksan alla olevassa volvolaisessa :D


Juu samanlainen härpäke.

Tässäkin autossa on joku tehny enemmänkin noita sähköturauksia, purin tänään taas about 10metriä ylimäärästä piuhaa ja 2 relettä pois, mitälie lisävaloja ollut joskus jossain?
Ajelin tossa taannoin frendiltä himaan pimeen aikaan ja huomasin että viimeinenkin taustavalo mittaristosta oli pimentynyt, päätin sit riipasta koko mittariston irti ja tsekata kaikki polttimot.

Image

Image

Suurin osa oli ehjiä, oli vaan sähkön välittävät lipakkeet lampun rungoista kuoleentuneet, pikkasen kun taivutti rukarilla niin johan lamput alko loistamaan
Image

Siellä ne nyt killittää
Image

User avatar
sbc350
Posts: 1954
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: S-10 89 Blazer 4x4

Postby sbc350 » Tue Oct 01, 2013 2:35 pm

Alottelin ulisevan jakolaatikon tutkimuksia. Kardaanit lähti iisisti irti ja nivelet tuntu olevan kunnossa.
Kardaanit irrotettuna tuntu et ketjussa olis jonni verran väljää kun pyöritteli etukardaanin yokesta 4-veto kytkettynä.
Menin siis laiskemman kautta ja purkasin jakolaatikon alla, kattelin et olis aika operaatio ottaa se kokonaan sieltä pois..


Takakoppa irrotettu:

Image

Image

Image

Siirtäjän kulutuspala on saanu lämpöä joskus, oli vähän muovi sulanu ja lähteny liikkeelle
Image

Rumpu kuulemma voi mennä halki tästä planeettapyörästöstä? Näytti ihan ehjältä..
Image

Pikkasen siinä tuntu välystä akselin suuntaisesti ja myös toi keskiosa vs rumpu, mutta kuinka paljon siinä saa olla?
Toki se ei aiheuta ääntä nopealla nelivedolla kun silloin planeetan pikkurattaat ei pyöri?
Image

Image

Tämä etukardaanin yoken laakeri tuntu hiukan väljältä mut ei rohissut mitenkään sentäs
Image

Ketju taipu jonkun verran ns väärään suuntaan, voisko se pitää meteliä? Mielestäni en löytäny mitää selkeetä vikaa..

User avatar
sbc350
Posts: 1954
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: S-10 89 Blazer 4x4

Postby sbc350 » Wed Oct 02, 2013 11:29 am

Osat pesty

Image

Askin malli NP207 c3

Image

Nyt sit hommaamaan uutta ketjua ainakin..

User avatar
sbc350
Posts: 1954
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: S-10 89 Blazer 4x4

Postby sbc350 » Wed Oct 02, 2013 7:23 pm

Ketjua metsästin mutta tässä on erikoinen 35mm ( 1 3/8" ) leveä, 31 lenkkinen ketju. Ebaystä löytyy n. 100e hintaan sellasia mutta ei tähän hätään jaksa alkaa odottemaan.

Ostin sitten etu- sekä takayoken laakerit etolasta: 30x62x16 c3 8.5e kpl ja Jamantilta tulee etuyoken stefa, yoken mutterin alle tiiviste ja uudet liukupalat siirtäjiin. Ketju jääkööt vanhaksi kun ei oo ainakaan hyppinyt ja kun sitä ei oikeen tästä maasta löytynyt tähän hätään.. :shock:

User avatar
sbc350
Posts: 1954
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: S-10 89 Blazer 4x4

Postby sbc350 » Fri Oct 04, 2013 10:00 am

Nyt olis kaikki kilkkeet

Image

Yhtä muoviliukupalikkaa tarvii pikkasen lyhentää mutta sädekkin on sama eli käy hienosti.

User avatar
sbc350
Posts: 1954
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: S-10 89 Blazer 4x4

Postby sbc350 » Fri Oct 04, 2013 1:17 pm

Uusi värityskin on selvillä :D

Image

User avatar
sbc350
Posts: 1954
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: S-10 89 Blazer 4x4

Postby sbc350 » Fri Oct 04, 2013 1:29 pm

Tulihan mielenkiinnosta selvitettyä auton VIN koodi ja RPO koodit, valmistusvuosi onkin 88.

1. 1: U.S Built
2. G: General Motors
3. N: Chev MPV
4. C: brake system HYD
5. T: small conventional cab 4 - 4
6. 1: 1/2 ton series
7. 8: body type blazer/jimmy
8. R: Engine type 2.8 FI v6
9. 1: check digit
10. J: year 1988
11. 0: plant
12. 167649 production sequence no.

AA3: WINDOW, TINTED, DEEP TINT, ALL EXCEPT W/S, F.D.,
C3B: PAYLOAD, 1000 LBS
E9Z: SPEEDOMETER KEY (DELETE)
NA5: FEDERAL (Emission codes)
U26: LAMP, INTR, ENG COMPT, COURTESY
ZEB: spare tire P235/75R15/N WOL R/PE ST TL OOR
AM7: SEAT, RR, FOLDING
C4B: PERFORMANCE PACKAGE, ENGINE UPGRADE
FF4: ARM, TORS BAR SPRING ADJ (C)
NV5: SHIELD, DIFFERENTIAL CARRIER
U66: SPEAKER SYSTEM, 4, DUAL FRT DASH MTD, DUAL EXTD RGE
ZK5: Concours sedan
AU3: LOCK CONTROL, SIDE DR, ELEC
C4Z: MERCHANDISED PKG SAVER DISCOUNT
FF5: ARM, TORS BAR SPRING ADJ (D)
NY7: SHIELD, TRANSFER CASE
U73: ANTENNA, FIXED, RADIO
ZQ2: SALES PACKAGE, DRIVER CONVENIENCE
AV5: SEAT, FRT BKT, HIGH BACK
C51: DEFLECTOR, RR WINDOW, AIR
F51: SHOCK ABSORBERS, FRT & RR, HD
N33: STEERING COLUMN, TILT TYPE
V01: RADIATOR, HEAVY DUTY, VAR I
ZY1: COLOR COMBINATION, SOLID
A31: WINDOW, POWER OPERATED, SIDE
C60: HVAC SYSTEM, AIR CONDITIONER FRT MAN CONTROLS
GMC: PLANT CODE PONTIAC, MI, USA
N40: STEERING, POWER, NON-VARIABLE RATIO
V22: GRILLE, CHROME, RADIATOR
Z53: CLUSTER INST, OIL, COOL TEMP, VOLTS
A78: ADJUSTER FRT, ST BK, MANUAL, PASS & DRIVER, RECLINING
DC4: MIRROR I/S, R/V, TILT, DUAL READING LAMPS
G80: AXLE POSITRACTION, LIMITED SLIP
P06: TRIM DISCS WHEEL
V55: LUGGAGE CARRIER, ROOF CHROME
18E: TRIM COMBINATION, CLOTH, DK CHARCDAL, (E)
B3W: TEST WATER - DELETE / TIRE ALL P205/50R 15/N BL RIPE ST TL KW4
D2J: COUNTRY GUINEA
H04: AXLE REAR, 4.11 RATIO, SINGLE SPEED
P16: Tire carrier, outside spare, exterior tailgate mounted
V73: ANTENNA, FIXED
18I: INTERIOR TRIM, DK CHARCOAL, (I) (91)
B32: COVERING, FRT FLOOR MATS AUX
D34: MIRROR I/S FRT VAN LH & RH, SUNSHADE, NO ILLUMINATION
JB3: BRAKE POWER, DISC/DRUM, 4,600 LBS
QEB: Tires, P235/75R15, on-/off-road, white outlined-letter
XEB: TIRE FRONT P235/75R15/N WOL R/PE ST TL OOR
19U: PRIMARY COLOR EXTERIOR, JET BLACK (05) (Lamp Black 02 ?)
B33: Floor mats, rear covering
D45: MIRROR O/S LH & RH, WIDE LOAD, STAINLESS STEEL
JM5: BOOSTER BRAKE, 200MM TANDEM, HIGH FLOW
SLM: SALES PROCESSING STOCK ORDERS
YC2: CONVENIENCE PKG DECOR LEVEL #2(MONTANA)
6CX: COMPONENT FRT LH COMPUTER SEL SUSP (6CX)
B84: MOLDING B/S EXTERIOR
D55: Console, Floor, Seat Seperator
K34: CRUISE CONTROL AUTOMATIC, ELECTRONIC
TT4: HEADLAMPS HALOGEN, 4
YD3: Front Axle For Scheduling GVW Plate / Differential, driver-selectable locking rear
7CX: COMPONENT FRT RH COMPUTER SEL SUSP (7CX)
B96: Molding Wheel Opening
E5Z: ADAPTER SPEEDO – DELETE
LL2: ENGINE GAS, 6 CYL, 2.8L, 1 TBI, V6, 60 DEG, HO
UM6: RADIO AM/FM STEREO, SEEK/SCAN, AUTO REV CASS, CLOCK, ETR
YD5: SPRING FRONT BASE EQUIPMENT
CD4: WIPER SYSTEM WINDSHIELD, PULSE, VARIABLE DELAY
E55: BODY EQUIPMENT END GATE
ML2: TRANSMISSION MAN 5 SPD, BORG WARNER, 77MM, 4.03 1ST, .72 5TH, O/D
UP8: RADIO PROVISIONS, AM/FM STEREO, INSTRUMENTATION
YD6: SPRING RR, BASE EQUIPMENT
CNX: ???
E6F: COUNTRY GEORGIA
MM5: Transmission, 5-speed manual
U16: Instrumentation, tachometer
YEB: TIRE REAR P235/75R15/N WOL R/PE ST TL OOR

User avatar
sbc350
Posts: 1954
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: S-10 '88 Blazer 4x4

Postby sbc350 » Wed Oct 09, 2013 3:05 pm

Jakolaatikon kasauspäivä.


Siirtäjissä uuden liukuset
Image

Image

Image

Image

Image

Image

Tähän kohti laitoin tollasen perinteisen seekerirenkaan kun vakio kärsi vähän pois ottaessa, onpahan
helpompi avata seuraavan kerran :mrgreen:
Image

Image

Täytin vielä askin täyteen atf:ää ja pulttasin kardaanit kiinni. Ulina väheni huomattavasti mutta
kuulostaa siltä että etuperästäkin kuuluu jotain meteliä? Vissiin sen avaus seuraavaksi listalla..
:shock:

User avatar
sbc350
Posts: 1954
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: S-10 '88 Blazer 4x4

Postby sbc350 » Thu Oct 10, 2013 5:56 pm

Vilkku ei palauttanut vasemmalle kääntyessä ja ratti on hitusen vinossa, tätä ongelmaa läksin tänään korjaamaan.
Tein ulosvetimen ratin keskiölle:

Image

Vika oli saman ku yhdessä capricessa aikanaan, toinen vilkunpalautusjousi oli poikki, duunasin
tähänkin uuden itte kierrejousesta, ei kaunis mutta toimii..

Image

Muitakin virityksiä tuli korjailtua, Etuvilkut toimi millon sattuu, siellä oli taas ryöstäjiä ym patentteja,
korvasin kaikki kunnon liittimillä ja alkohan ne pelaamaan.

Kävin myös purkuautosta hakemassa vielä simpukan talteen jos se on syynä tuohon ohjauksen tahmaisuuteen
ym huonoon toimitaan..


Return to “Projektit”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests