S-10 '88 Blazer 4x4

Talleissa tapahtuu? Kaikenlaiset projektit tänne

Moderators: sbc350, Luke

User avatar
Camino79
Posts: 737
Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
Location: Jyväskylä

Re: S-10 '88 Blazer 4x4

Postby Camino79 » Tue Aug 25, 2020 9:04 am

Täh?! :shock:

Milläs perusteella se toimii ja milläs rajotteilla se onnistuu? Lähinnä että onko se vuosimallirajotteinen homma vai pitääkö olla olemassa sisarmalli ilman saastevehkeitä vai mitenkäettä? :shock:

User avatar
sbc350
Posts: 1953
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: S-10 '88 Blazer 4x4

Postby sbc350 » Tue Aug 25, 2020 10:31 am

92 On vissii nykyään EU määräämä raja et kaikki pitää olla vähäpäästösiä. Saan tosta tietoa myöhemmin lisää. Olis kyllä bueno jos onnistuis. Jos Ei ni pitää sit ostaa toinen katti ja iskee se toiseen putkeen. Olis vaa kiva mennä noilla miedoimmilla päästörajoilla 8-)

User avatar
Camino79
Posts: 737
Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
Location: Jyväskylä

Re: S-10 '88 Blazer 4x4

Postby Camino79 » Tue Aug 25, 2020 11:47 pm

Ehdottomasti lisää infoa jakka homma selviää! :shock:

User avatar
sbc350
Posts: 1953
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: S-10 '88 Blazer 4x4

Postby sbc350 » Fri Sep 04, 2020 9:38 am

Ilmeisesti toi päästöhomma on jätetty aika paljon tulkinnanvaraiseksi katsurille. PItää kysellä jos joku sen suostuis tekemään.

Purin jakolaatikon ja laatikon irti

Image


Alkoi vanha levy olemaan jo aika kulunutkin, vaikka vinkuvan painelaakerin takia tän jouduin purkamaan

Image


Tässä uudessa LUKin levyssä on näemmä tollanen muovinen keskityspaska, samanlainen kun siinä US-partsin myymässä kiinalaisessa sarjassa. Sehän kesti jopa 5000km ajoa, kunnes toi keskiholkki oli about sentin väljä. Ja sehän oli US-partsin mielestä normaali välys, menee umpeen kun lämpiää. No ei kyl menny. Toivottavasti tää korealainen muovi kestää vähä pidempään. Ei oikeen jaksais koko ajan purkaa noita askeja irti :lol:

Image


Avasin vähän laatikkoakin ja pesin sisukset bräkleenillä, oli aika mustaa öljyä vaikka ei niillä ollu ajettu vielä ihan hirveästi. Varmaan nyt pysyy paremmin öljyt puhtaana, kun ei ole kulumisesta tullutta möhnää likaamassa. Näytti olevan vielä ihan ok kunnossa kaikki, tosin input shaftin ratas on jo vähän kulahtanu, sen vois katella valmiiks jostain. Tai jos löytyis kokonaan toinen T5 aski ja remppais sen sitte vaihtovermeeks hyllyyn :?:

Image

Image


Painelaakerin pitää paikallaan tollanen jousiväkänen. Siitä oli kulunu korvat melkein kokonaan pois, mitkä menee ton laakerin muovilaipan alle. Tein tollasen rst levikkeen, että pysyy väkänen paikallaan. En löytäny äkkiä mistään tähän hätään uutta jousiväkästäkään. Jospa se tolla pysyis.

Image


Kasasin laatikot paikalleen ja aloin pistää takakardaania kiinni. Ei pitäis väsyneenä tehdä mitään.. rasvamontussa alko bräkleeni haisemaan takayokea puhdistaessa, niin ajattelin työntää tallin oven auki putkella mikä loju montussa. Olin laittanu kardaanin jo paikalleen, mutta clämpit ei ollu asennettu. Otin tukea vasemmalla kädellä kardaanista ja kurkotin työntämään ovea auki putkella. No irtoshan se kardaani ja vetäsin sen siis melkein omalla painollani päähän. Sen verran osu kivasti että meinas taju lähtee ja just pääsin kömmittyä ylös rasvamontusta. Akuuttireissu ja lievä aivotärähdys. Kunnon kuhmu päässä. Noh on se jo vähä helpottanu, jos ensviikolla sais ton askihomman laitettua loppuun :?

User avatar
Camino79
Posts: 737
Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
Location: Jyväskylä

Re: S-10 '88 Blazer 4x4

Postby Camino79 » Fri Sep 04, 2020 12:42 pm

Ai saatana! Sattuu omaan päähän jo pelkkä ajatuskin :shock:

Keme
Posts: 100
Joined: Wed Nov 13, 2013 9:24 pm
Location: Rannikko

Re: S-10 '88 Blazer 4x4

Postby Keme » Fri Sep 04, 2020 2:41 pm

Hmm.. Eihän tolla päästöhommalla oo mitään väliä, kun noi Euro1 vaatimukset on muutenkin niin lievät. Ehjä ja säädöissään oleva kone menee läpi päästöistä heittämällä.
jee

User avatar
sbc350
Posts: 1953
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: S-10 '88 Blazer 4x4

Postby sbc350 » Fri Sep 04, 2020 3:09 pm

Menee joo, mut ois tehny mieli esim nokkaa vaihtaa jossain vaiheessa ehkä.

Sattu kyl päähä iha kivasti. Tänää pystyy sentäs jo liikkumaan..

User avatar
sbc350
Posts: 1953
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: S-10 '88 Blazer 4x4

Postby sbc350 » Sat Sep 05, 2020 4:18 pm

Kasasin kardaanit ja vaihdekepit paikoilleen. Lootaan uudet öljyt. Joutu vähän liimailee ja parsimaan noita vaihdekepin suojakumeja, alkaa olee jo tosi repaleiset. Uutta kilkettä ei taida saada oikeen mistään..

Seuraavaks varmaan pitäs simpukan pitman akselin tiiviste vaihtaa.

User avatar
Camino79
Posts: 737
Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
Location: Jyväskylä

Re: S-10 '88 Blazer 4x4

Postby Camino79 » Mon Sep 07, 2020 3:50 pm

Keme wrote:Hmm.. Eihän tolla päästöhommalla oo mitään väliä, kun noi Euro1 vaatimukset on muutenkin niin lievät. Ehjä ja säädöissään oleva kone menee läpi päästöistä heittämällä.




Mites se meni nykysellään ahtamisen kanssa? Kun eikös se vähäpäästönen pitäny muutoskatsastaa poikkeusluvalla ahdettaessa? Vai joko se helpottu näiden uusien säädösten myötä? :roll:

User avatar
sbc350
Posts: 1953
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: S-10 '88 Blazer 4x4

Postby sbc350 » Tue Sep 08, 2020 5:46 am

Eipä näistä kyllä tiiä yhtään :lol: uudet säännökset kai yritetään saada voimaan tän vuoden loppupuolella kuulemma :?:


Return to “Projektit”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 17 guests