Oldsmobile Custom Cruiser 1985

Talleissa tapahtuu? Kaikenlaiset projektit tänne

Moderators: sbc350, Luke

User avatar
herrakani
Posts: 480
Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
Location: Helsinki

Oldsmobile Custom Cruiser 1985

Postby herrakani » Sat Jan 05, 2013 11:06 pm

Image

Oldsmobile Custom Cruiser P/A 1985
Ostin OD-käyttäjältä parilla sataa viilukylen. Ollu ajossa viimeks 2007 ja seisonu hiekkapihalla, ei ihan mahoton paska muttei huippuhyväkään. Liekkö mun kolmas tai neljäs pitkäkatto. Ei menny suoriltaan läpi katastuksesta niin aloin sitten suoraan moukaroimaan.
Konehuoneessa on toistaiseksi kaikki paikallaan mitä tällaisessa kuuluu ollakin. - Ainoo vaan et kaikki ei toimi, kulutus on luokkaa 15/100, tosin bensatankkikin vuotaa. Etujouset oli 3 kohtaa poikki, vaihdoin ekana ne coilovereihin.

Alkoi samalla hamottua mitä tästä tulee. eli alle 14 sekkaa vartilla ja alta 10 litraa sadalla kilometrillä tietty pitää päästä.

* Jarrut. Eteen SL55 AMG:n satulat ja levyt '65 Impalan olka-akseleihin.
* Pääsylinteri e34 540:sta.
* Moottori. 305 sbc 268h nokka, rullanostajat, Torker II imukansi, 150hp NOS, kevennystä, porttausta, puristusten nostoa, flat-top-männät jnejne.
* VEMS, sequentiaaliruiskutuksella ja suorasytkällä.
* Laatikko. Pienempi turbiini, shiftkit, uudet stefat päihin ja siirtäjälle.
* Alusta. Säädettävät coiloverit eteen ja taakse, aftermarkettukivarsia ja vakioiden boksaamista ja/tai parantelua.
* Taka-akseli. Lukollinen 8.5" 10b 2.73, c-clip eliminaatorit ja e32 BMW:n jarrut, Edelbrockin tukivarret uretaanipuslin.
* Runko. Ruosteet veke, uretaanipuslat ja kiiltävä maali.
* Kori. Lommot ja kuopat ja reijät veke, kevennystä niin paljon kun voi, kiiltävä maali. Hiilikuitukeula ja puskurit.

Image

Tällä korkeudella meni leimasta läpi.

Sotavarustelua tähän saakka:

Image

Strangen ja AfCon säädettävät coiloverit.

Image

Allstarin 11" turbiini, 2200-2600 stall.

Image

Edelbrockin alatukivarret.

Image

Pieni saksanpaimenkoira.

Image

Tankki korjattu ja maalattu, samoin pohja.

Image

Uus moottori tulee tästä.

Image

Torker II imusarja

Image

Kotiportatut kannet.

Image

Hipovesipumppu.

Image

Sit vielä tollaset roller-keinut olis tulossa moottoriin. Uudet laakerit ja runkolaakeristudit ja pultit tietty joka mestaan. Ja koneistukset.

Moottori:

Lohko: uus hopea
Kampiakseli: Malibusta
Runkolaakeripukit: Malibusta
Runkolaakerit: uudet Clevitet
Runkolaakeristudit: uudet ARP
Vetolevy: Uus SFI 163 hampainen
Vetolevynpultit: uudet ARP
Pikkustartti uusi
Damperi: Uus SFI
Damperin pultti: uus ARP
Öljypumppu: uus Melling 55
Kiertokanget: Malibusta
Kiertokangenlaakerit: uudet Clevite
Männät & renkaat: uudet flat-topit
Kansipahvit: uudet littanat
Tiivisteet: uudet
Nokka: Comp 268h Malibusta
Nostajat: Malibusta
Nokkalaakerit: uudet Clevite
Cam Button: uus
Jakopää: Cloyes Tru Roller
Työntötangot & kannet: Malibusta sellaisenaan
Imusarja: Torker 2 modattuna
Imusarjan pultit: Malibusta
Pakosarjat: Shortyt uusilla kollektoreilla.
Pakosarjan pultit: uudet 6-kolo
Pakoputkisto: 3" vaimentajille, vaimentajilta puskurille 60mm

Oon tossa pyöritelly päässäni osalistaa ja tilannu puuttuvia/uusittuja, Malibusta jäänyt konehan on muuten ehjä mutta jäätynyt halki. Ajettu alle 3 tankillista modien jälkeen. Moottoriin tulee 36-1-pyörä damperin päähän ja virranjakajaan nokan asentoanturi ja VAG-COP:it tulppien jatkoksi. Kaasuläppä saa luvan riittää 90mm. Suuttimet alkuun ovat 316@3bar Audista, ne riittää 400 hevosvoimaan bensalla.

Image

Ja uus taka-akseli tulee tästä. Siihen tulee Mark Eilliamsin C-Clip eliminaattorit ja akseleita sorvataan et siihen menee graystonin 12x1,5mm studit ja e32 bemarin levyt ja satulat. Akselin laippa pitää koneistaa silleen et sen halkaisija on 139mm, sit keskijuttu on 75mm ekan 8mm ja sen jälkeen 72,5mm. Pulttijako on 5x 120mm xM12x1,5 ja jarrulevy tulee kiinni yhdellä M8 kuusiokolopultilla.
Osalista:

Caliper housing left 34211160381
CALIPER HOUSING RIGHT 34211160382
BRAKE CARRIER 34211160383
Collar screw M10X26,5 4x 34211164125
PROTECTION PLATE LEFT 34211159933
PROTECTION PLATE RIGHT 34211159934
BRAKE DISC 300X10 2x 34211162305
Inner hex bolt M8X12 2x 34111123072
Clip 2x 34211157046
GUIDING BOLT 4x 34111157041
REPAIR KIT GUIDE BUSH 4x 34111157038
HAND BRAKE BOWDEN CABLE 2x 34401156326
Support 2x 34411163978
REPAIR KIT SPRINGS 34410304724
Adjusting screw 2x 34411163400
EXPANDING LOCK 2x 34411163709

Image

http://www.carcraft.com/techarticles/cc ... ering.html

Asennan siihen myös 2-gen Camaron 2,5 kierroksen simpukan ja uudet tehostajan letkut. Kuvasta poiketen se(kin) on maalattu hopeaksi. :) Ohjaussimpukka on 88-92 F-Bodysta jossa on suspension package ja 15" vanteet ja kääntösektori on 86 astetta ja 2,5 kierrosta, sanoo numerot. 16" vanteilla olevassa mallissa kääntösektoria on rajoitettu ja kieroksia on vaan 2,25.

Uusilla talvirenkailla maavaraa on nyt alle 1"

Image
Last edited by herrakani on Sun Dec 08, 2013 8:33 pm, edited 1 time in total.
BMW M5 SBC 1993

User avatar
sbc350
Posts: 1958
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: Oldsmobile Custom Cruiser 1985 305 SBC

Postby sbc350 » Sun Jan 06, 2013 12:38 pm

Tästä tulee kyllä häijy laitos :mrgreen:

User avatar
herrakani
Posts: 480
Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
Location: Helsinki

Re: Oldsmobile Custom Cruiser 1985 305 SBC

Postby herrakani » Sun Jan 06, 2013 3:52 pm

Vastoinkäymisiä satelee.

Eilen kun ajoin himaan Jumbosta osuin lie johki sudenkuoppaan -> Iskarien alapään säätöjudanssit katkes.

Eli jalkamiehenä taas. Puran sitten koko paskan, yritän saada koko etupään nyt iskuun yhellä kertaa, jos iskareita ei pysty korjaa niin etin uudet, laitan stydimmät jouset, hion ja maalaan rungon ja teen puskurin ja lokareiden muotit yms yms ja vaihdan simpukan, lisään kääntösädettä jne.

Risoo kyllä sen verran et löin hanskat tiskiin tältä päivältä, aloin pesee pyykkiä. Siinä ei voi mennä mikään vikaan.

Kai.
BMW M5 SBC 1993

User avatar
herrakani
Posts: 480
Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
Location: Helsinki

Re: Oldsmobile Custom Cruiser 1985 305 SBC

Postby herrakani » Sun Jan 06, 2013 11:52 pm

Voi vittu, pesukone vuotaa lattialle....
BMW M5 SBC 1993

User avatar
sbc350
Posts: 1958
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: Oldsmobile Custom Cruiser 1985 305 SBC

Postby sbc350 » Mon Jan 07, 2013 5:47 am

Juu joskus se osaa vaan vastustaa.. meilläkin hajos samana päivänä molemmat käyttikset, aiheuttaa aina vähän ohjelmaa :?

User avatar
herrakani
Posts: 480
Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
Location: Helsinki

Re: Oldsmobile Custom Cruiser 1985 305 SBC

Postby herrakani » Mon Jan 07, 2013 9:58 am

Mä saan broidin auton lainaks huomenna onneks.

Saaks tän foorumin skaalattua jotenkin niin ettei tartte molempia reunoja skrollata?
BMW M5 SBC 1993

User avatar
sbc350
Posts: 1958
Joined: Wed Nov 07, 2012 6:24 pm
Location: Hollola, Finland
Contact:

Re: Oldsmobile Custom Cruiser 1985 305 SBC

Postby sbc350 » Mon Jan 07, 2013 9:01 pm

Malttia, tää sivusto on vielä kesken....

User avatar
herrakani
Posts: 480
Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
Location: Helsinki

Re: Oldsmobile Custom Cruiser 1985 305 SBC

Postby herrakani » Thu Jan 10, 2013 12:54 pm

Image

Kadonneet lampaat löyty vihdoin. Näemmä meille ei oo jaettu postia joulukuun lopussa ollenkaan, paketti-ilmoitukset jääny tulematta. Nämä siis Cleviten TC2583 Flat-topit .020.
Otin kupin teetä ja mietin et mist sais rahaa koneistuksiin. Pitäis lie juoda vähempi teetä ja tehdä enempi töitä.
BMW M5 SBC 1993

User avatar
herrakani
Posts: 480
Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
Location: Helsinki

Re: Oldsmobile Custom Cruiser 1985 305 SBC

Postby herrakani » Thu Jan 17, 2013 12:27 am

Image

Jee, vihdoin pääsen taka-akselin kimppuun kun on kaikki leegot.

Tää on Mark Williamsin ja se on 1.532" akseleille eli pitänee sorvaa jostain jotain ehk.
BMW M5 SBC 1993

User avatar
herrakani
Posts: 480
Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
Location: Helsinki

Re: Oldsmobile Custom Cruiser 1985 305 SBC

Postby herrakani » Sat Jan 19, 2013 2:45 pm

Image

Meni perseen ronkkimiseks tää päivä kun en saa 0.9 alumiinilankaa kulkemaan vanhan paskan migin läpi.
Otin takaylätukivarsien puslat irti, seuraavaks lie sit etuylätukivarsien puslat. Meni noi 10x17 vanteet tohon Pontiacciin niin uusiutu lie vähän suunnitelmat. Pitäis ehk laittaa ne 11,5x17 Gotti A55:t tähän jossain värissä ja se taas vaatii melkeen tiheemmän välityksen jo, 3.08 tai suoraan 3.23. Tulisko lie liian sport, nythän noilla 195/55/15:lla se käyttäytyy niinku olis 3.45 perse ja tyhjäkäynnillä ajellaan pikatiet kumminkin.

Ei vaan raskis ostaa uutta välläriä tähän rakoon...
BMW M5 SBC 1993


Return to “Projektit”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 145 guests