Oldsmobile Custom Cruiser 1985

Talleissa tapahtuu? Kaikenlaiset projektit tänne

Moderators: sbc350, Luke

User avatar
Jari H
Posts: 58
Joined: Thu Nov 21, 2013 10:59 pm
Location: Kausala

Re: Oldsmobile Custom Cruiser 1985

Postby Jari H » Sat Mar 08, 2014 8:52 am

Tässä samainen Olds varajeesus kasaa V8 TV:n projetiin 350 DX lohkoon 422 stroukkeri turbo koneen. 8 jaksoa henkselien paukuttelua ja ralliosien ruuvailua. Toisaalta kyllä ihan viihdyttävää. :)
Cosworth inssi Geoff Goddardia lainaten: Limit's are only set by lack of knowledge..

User avatar
Camino79
Posts: 737
Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
Location: Jyväskylä

Re: Oldsmobile Custom Cruiser 1985

Postby Camino79 » Sat Mar 08, 2014 10:20 am

Joo ei se nyt maailmaa mullista mutta paljon siinä oli semmosta asiaa olssin koneista mitä en ainakaan minä ollu tiedostanu :) esimerkiksi se tuli täytenä yllärinä että olssin kiertokanget olis käytännössä se heikoin kohta :o kuulema materiaali niin pehmeää että venyy ja paukkuu kun mennään yli 5500rpm tai 400-500hv... käsissään kun niitä pyörittelee niin ei kyllä uskois :D

User avatar
herrakani
Posts: 480
Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
Location: Helsinki

Re: Oldsmobile Custom Cruiser 1985

Postby herrakani » Sat Mar 08, 2014 10:35 am

400-500hv on mille tahansa vakiokipolle kova.
Koitappa ettiä btw halvat aftermarketkanget olssiin....
Ei oo näkymäs. Kiitos videolinkistä, pitääpä kattoa iltasella.

Kattelin tossa et vakio männäntapit painaa jonkun 3kg/kpl, kevyemmät vois jeesata. Mitta ollee .984 x 3.0
BMW M5 SBC 1993

User avatar
Camino79
Posts: 737
Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
Location: Jyväskylä

Re: Oldsmobile Custom Cruiser 1985

Postby Camino79 » Sat Mar 08, 2014 10:43 am

Nyt menee ihan mutulla kun kirja on 125km päässä mutta muistelisin että siinä oli juttua seka saatavilla olevista aftermarketti kangista että letukan kankien sovittamisesta... tai sitten ne oli letukan männät :? Voin tsekkailla kun sunnuntaina pääsen himaan että mitenpäin ne sitä oli modannu :D mut jokatapauksessa kiertävien keventämisestä siinä oli kanssa aika paljon juttua ja just noista kampura-vaihtoehdoista. Olikos sulla n-koodin kampura? Muistaakseni sen pitäs olla ykkösen painolimpussa jos on? Koska ainakin ton kirjan mukaa se nodular-kampura olis aika hyvä miedoissa virikoneissa verrattuna siihen normi "merkittömään" kampuraan joka oli perus valuakseli :)

User avatar
Camino79
Posts: 737
Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
Location: Jyväskylä

Re: Oldsmobile Custom Cruiser 1985

Postby Camino79 » Sat Mar 08, 2014 10:58 am

6735O3D

Oli pakko käydä kurkkimassa kun uteliaisuus iski, mutta siis käykös nuo? :)

User avatar
Camino79
Posts: 737
Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
Location: Jyväskylä

Re: Oldsmobile Custom Cruiser 1985

Postby Camino79 » Sat Mar 08, 2014 11:06 am

Nuo siis eaglen veivit :)

Edit. Nuohan olikin isolohkon veivit..

User avatar
herrakani
Posts: 480
Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
Location: Helsinki

Re: Oldsmobile Custom Cruiser 1985

Postby herrakani » Sat Mar 08, 2014 2:51 pm

Kuuentuuman pitkinä noi kävis.
BMW M5 SBC 1993

User avatar
herrakani
Posts: 480
Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
Location: Helsinki

Re: Oldsmobile Custom Cruiser 1985

Postby herrakani » Thu May 29, 2014 12:43 pm

Kori menossa prässiin tästä, liian kallis rakentaa hyväks mun tän hetkisellä budjetilla. Moottori jää, keksin sille jotain.

Toinen TV-auto tekeillä, teen siitä projektiblogin kun on jotain konkreettista.
Sain migin korjattua äsken, moottorin ja vaihteiston kiinikkeitä pitäis väsäillä seuraavaks ja tuoda auto Hyvinkäältä kotitalliin.
Sitten kardaanit A ja B yhteenliitettäväksi ja ihmettelemään et miten ..tussa pakoputkiston saa vedettyä ja mahtuuko shortyt niinku netis sanotaan vai tarviiko jotku vanin valusarjat. Ja sopiiko jarrutehostin.
BMW M5 SBC 1993

Herje
Posts: 179
Joined: Mon May 26, 2014 12:06 pm

Re: Oldsmobile Custom Cruiser 1985

Postby Herje » Thu May 29, 2014 8:34 pm

Mikä on tv auto? :oops:

User avatar
herrakani
Posts: 480
Joined: Sat Jan 05, 2013 8:50 pm
Location: Helsinki

Re: Oldsmobile Custom Cruiser 1985

Postby herrakani » Thu May 29, 2014 10:31 pm

Tekniikanvaihto. Aka moottori & vaihteisto eri konsernin rojuista.
BMW M5 SBC 1993


Return to “Projektit”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 179 guests