Page 3 of 5

Re: Clark Trukki

Posted: Thu Sep 26, 2013 5:20 pm
by sbc350
Tällänen manuaali tuli vastaan netin syövereistä:

http://igor.chudov.com/manuals/Continen ... Manual.pdf

Olis vähän clarkille nosteltavaa niin tänään päätin tsekata venavälykset koneesta.
Sain sen verran konetta käymään et sain ajettua tallin ovelle, jäi kiinni about
8 sentistä ettei mahtunnu sisälle :evil:

Image

Imu/pakosarja lähti aika helposti pois, mitänyt muutama mutteri oli kettumaisesti tuolla alla

Image

Image

Venttiilien säätö oli aika helppo, piti vaan nostajaa paikallaan 14mm kiintoavaimella ja ylemmästä mutterista pyörittämällä
säädetään välys

Image

Muutama imuventtiili kantoi hitusen ja pakopuolellakin oli turhan vähän välystä. Säädin välykset imu 0.3 ja pako 0.5
ton manuaalin mukaan. Kasasin imu/pakosarjan takasin ja löin tulille, pikkasen parani voima mut ei vieläkään kaikki ole
kotona. Pitää vielä uudestaan mitata puristukset nyt kun on säädetty venat. Kokeilin myös pyörittää konetta startilla
kun ei ollut imu/pakosarjaa kiinni ja kuuluu selkeesti kun 1 pytty suhauttaa joko venttiileistä tai männänrenkaista
puristuspaineet mäelle.. eli koneremppaa tulossa.

Re: Clark Trukki

Posted: Fri Feb 14, 2014 8:27 pm
by sbc350
Image

:mrgreen:

Re: Clark Trukki

Posted: Sat Feb 15, 2014 8:27 am
by rallikuski
Virityshommiksi vissiin meni tämäkin :D

Mikä V-kone toi on ja tuleeko oikeesti clarkiin paikoilleen?

Re: Clark Trukki

Posted: Sat Feb 15, 2014 8:55 am
by sbc350
Maailman laiskin 307 oldsi. Joo tulee jos mahtuu :)

Re: Clark Trukki

Posted: Sat Feb 15, 2014 12:55 pm
by herrakani
se on toi xe262 nokka mikä mulla on.

Re: Clark Trukki

Posted: Mon Feb 17, 2014 7:02 pm
by sbc350
Ei kait toi nyt virinokkaa tartte, kunhan saa luotettavasti puksuttamaan niin se riittää.
Meinasin et olis automaattiaskin laittanu mut toi trukin oma aski on yhtä puuta perän kanssa,
tai on siinä laippa mutta en tiiä saisko siihen tehtyä custom laipan ja yoken automaatille.
Voishan sen uuden myllyn liittää myös tohon vanhaan askiin mut pitäs jostain löytää vauhtipyörä
ja kytkin tollaseen 307 olssin koneeseen. Missähän vehkeissä on kovia askeja ollu?

Image

Mittalin muutenkin konehuonetta ja siellä on kyllä hyvin tilaa, pituutta nykyisellä moottorilla 700mm
ja sitten on vielä tyhjää tilaa ja syyläriäkin voi siirtää. Leveyttäkin riittää 900mm eli pitäs mennä aika
kepeesti toi motti sinne tilan puolesta.. :mrgreen:

Re: Clark Trukki

Posted: Tue Feb 18, 2014 5:29 am
by Pikku-Kalle
Jes, olishan se ihan leuhka kasikoneella :mrgreen:

Re: Clark Trukki

Posted: Thu Feb 20, 2014 8:58 pm
by sbc350
Tuli kotiinkuljetuksena toinen oldsin 307 motti, tää on vissiin vanhempi malli laahurinokalla, eli paremmilla kansilla?
Kiitokset Rikulle toimituksesta!

Image

Kaverukset vierekkäin odottamassa mottiswapin alkamista
Image

Re: Clark Trukki

Posted: Fri Feb 21, 2014 9:13 am
by Jugi
Toi kone on muistaakseni kasari 98:sta.
Tos on sit oisko ollu 2:sen veivinlaakeri pyörähtänyt eli yks veivi ja kampura entinen. Piti aika mukavaa kolkotusta kun se auto tuli ajamalla meiän pajalle. :lol: Kannet oli muistaakseni ihan ok:t.

Re: Clark Trukki

Posted: Fri Feb 21, 2014 9:33 am
by SininenIII
Olssin koneessa on tulpat mukavasti vaihdon kannalta.