Ford Falcon STW '69
Posted: Sat Feb 09, 2013 7:14 pm
Falcon Farkku vm 69 on mulla työn alla. Oli eka 200cid+3-on-tree ja sit 170cid ja sama pikku TopLoader loota..
Nää on nyt n. kahden vuoden muistikuvien varassa nää jutut mutta jospa ne suunnillee on oikein.
Tämmösenä tuli mulle
Talviautoilua
Laitettii romu tonttiin tässä vaiheessa.
Sit pamahti orkkissyyläri. Keitteli paskaks ton 200cid kutosen.. Laitettii 170cid tilalle
Ja '11 kesä meni tämmösenä. Oli muuten aika matala
Toikaa kutonen ei ollu kestävä.. Oli seisonu pitkään ennenko ostin ja 10k km jälkeen matka-ajossa ö-paineet heitteli satunnaisesti ilman logiikkaa.. Parempi oli pistää pannu lihoiks ja ruoste oli kiertäny + 4 pytyssä semmonen syöpymä et hohhoijjaa. Laskin nopsaa et ainaki 1500e maksais kaikki koneistukset ja osat. Eli ei kannattavaa laittaa semmosia rahoja 100 heppaseen koneeseen joka on n. 2000 kilon autossa. Terveiset vaa bussikuskeille jotka ajo ohi isoilla teillä..
Sitte pistettiin alulle toi V8-muutos. Helpompia harrastaakki jne..
Suomussalmelta löyty '83 LTD. Toimi, koneessa ei häikkää vaik syyläri vähä vuoti ja loota tuntu pelaavan kans eikä luistelua havaittu. Myöhemmin paljastu 8-pisteruiskukoneeksi..
Mätä leppäjeeppi jäi seisomaan osina myyntiä varten ja tekniikka eli 302+AOD siirtyy laululiiteriin.
Möykky
Ja loota putsattuna
Se sitte meni lihoiksi ja tehtii lohkokeittoo..
Vuonna 95 oli LTD:hen eli Oravaan tehty koneswappi liikkeen toimesta, sillo oli laitettu toi 8-pisteruiskukone. Kannet oli jotku vilppi kannet ku venat heilu ohjureissa varmaa 1-2mm.
Laitoin niitten 6B tjsp paska-swirl-effect-kansien tilalle Mussen E7 kannet. Jos ne ois paremmat, ainaki venat oli ok. Läppäyski onnistu hyvin.
Sit Summitilta tuli ossaa, puhalluksessa kävi osia ja maalattii niitä POR15 mustalla ruosteenestolla ja Engine Enamelilla ja loota hopeella PORrilla.
Sit kai myö kasailtii sitä konetta. Vähä on toi kevät unohtunu ku konetta kasailtii ja ootettiin et kevät tulis ja sais auton pihalle työnalle..
Auto saatii työnalle ja alotettiin hitsailee yms. Oli muuten noi vanhat etulokarit läpimädät ja huonosti korjatut, uudet löyty Nurmeksesta aikasemmin 150e pari ja oli ihan jees!
Hitsailin sit koko kesän tuota. Heinäkuun viimesinä päivinä sain valmiiks. Oli muuten PALJON reikää. Tässä parhaita paloja, njom njom!!
Tältä näytti molemmat puolet tulipellistä, siis lokarin sisältä. Mätä oli siis ylös ja alas asti. FFFUUUU!!!! Ite konehuoneen tulipelti oli ok. Ja samoten ajovalojen taakse tuli lukkopellin jatkeet, neki meni uusiksi. Sisäloksut takaa oli pelkkää reikää, siis hytistä. Tuossa siis ei oo ihan kaikkia reikiä kuvattuna.. Lattiat tein btw sillon ku vaihettii 200cid -> 170cid. Epoksia, rostexia ja bitumia tuli sitte lattiaan.
Valmista kamaa tein saumaan suoraa sikamassa, por15 ja massa. Kait se sillee on iha jees. Tässä pikaseen parit otokset niistäki..
Kesällä tein kustom-ratinki ku orkkis oli mallia pappa.
Ja paskaputki kustoms
Jatkan tarinaa seuraavassa viestissä. Porkkanana sanon 302cid, Megasquirt 2, Edis 8, Hedman Hedders ja noin maamoottorilliset 200 heppaa..
Nää on nyt n. kahden vuoden muistikuvien varassa nää jutut mutta jospa ne suunnillee on oikein.
Tämmösenä tuli mulle
Talviautoilua
Laitettii romu tonttiin tässä vaiheessa.
Sit pamahti orkkissyyläri. Keitteli paskaks ton 200cid kutosen.. Laitettii 170cid tilalle
Ja '11 kesä meni tämmösenä. Oli muuten aika matala
Toikaa kutonen ei ollu kestävä.. Oli seisonu pitkään ennenko ostin ja 10k km jälkeen matka-ajossa ö-paineet heitteli satunnaisesti ilman logiikkaa.. Parempi oli pistää pannu lihoiks ja ruoste oli kiertäny + 4 pytyssä semmonen syöpymä et hohhoijjaa. Laskin nopsaa et ainaki 1500e maksais kaikki koneistukset ja osat. Eli ei kannattavaa laittaa semmosia rahoja 100 heppaseen koneeseen joka on n. 2000 kilon autossa. Terveiset vaa bussikuskeille jotka ajo ohi isoilla teillä..
Sitte pistettiin alulle toi V8-muutos. Helpompia harrastaakki jne..
Suomussalmelta löyty '83 LTD. Toimi, koneessa ei häikkää vaik syyläri vähä vuoti ja loota tuntu pelaavan kans eikä luistelua havaittu. Myöhemmin paljastu 8-pisteruiskukoneeksi..
Mätä leppäjeeppi jäi seisomaan osina myyntiä varten ja tekniikka eli 302+AOD siirtyy laululiiteriin.
Möykky
Ja loota putsattuna
Se sitte meni lihoiksi ja tehtii lohkokeittoo..
Vuonna 95 oli LTD:hen eli Oravaan tehty koneswappi liikkeen toimesta, sillo oli laitettu toi 8-pisteruiskukone. Kannet oli jotku vilppi kannet ku venat heilu ohjureissa varmaa 1-2mm.
Laitoin niitten 6B tjsp paska-swirl-effect-kansien tilalle Mussen E7 kannet. Jos ne ois paremmat, ainaki venat oli ok. Läppäyski onnistu hyvin.
Sit Summitilta tuli ossaa, puhalluksessa kävi osia ja maalattii niitä POR15 mustalla ruosteenestolla ja Engine Enamelilla ja loota hopeella PORrilla.
Sit kai myö kasailtii sitä konetta. Vähä on toi kevät unohtunu ku konetta kasailtii ja ootettiin et kevät tulis ja sais auton pihalle työnalle..
Auto saatii työnalle ja alotettiin hitsailee yms. Oli muuten noi vanhat etulokarit läpimädät ja huonosti korjatut, uudet löyty Nurmeksesta aikasemmin 150e pari ja oli ihan jees!
Hitsailin sit koko kesän tuota. Heinäkuun viimesinä päivinä sain valmiiks. Oli muuten PALJON reikää. Tässä parhaita paloja, njom njom!!
Tältä näytti molemmat puolet tulipellistä, siis lokarin sisältä. Mätä oli siis ylös ja alas asti. FFFUUUU!!!! Ite konehuoneen tulipelti oli ok. Ja samoten ajovalojen taakse tuli lukkopellin jatkeet, neki meni uusiksi. Sisäloksut takaa oli pelkkää reikää, siis hytistä. Tuossa siis ei oo ihan kaikkia reikiä kuvattuna.. Lattiat tein btw sillon ku vaihettii 200cid -> 170cid. Epoksia, rostexia ja bitumia tuli sitte lattiaan.
Valmista kamaa tein saumaan suoraa sikamassa, por15 ja massa. Kait se sillee on iha jees. Tässä pikaseen parit otokset niistäki..
Kesällä tein kustom-ratinki ku orkkis oli mallia pappa.
Ja paskaputki kustoms
Jatkan tarinaa seuraavassa viestissä. Porkkanana sanon 302cid, Megasquirt 2, Edis 8, Hedman Hedders ja noin maamoottorilliset 200 heppaa..